Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuren voor verkoop?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
    Nope, zoals een personenwagen. Eerst volledig keuren dan pas inschrijven. Zijn we pas ook weer achtergekomen toen we aan de keuring stonden voor een administratieve keuring .
    'k ben voor alle zekerheid deze ochtend langs de keuring gereden, omdat de website van Goca nog steeds de oude manier vermeldt. blijkt dat 't sinds november gewijzigd is. mongolen zijn 't.

Comment

Ik wens mijn wagen die onder mijn natuurlijke naam ingeschreven staat onder te brengen in mijn vennootschap.
      Dien ik hiervoor een 2dehandskeuring te ondergaan om de wagen in te schrijven op de de rechtspersoon (waarvan ik zaakvoerder ben).

Comment

Juist antwoord gehad en het antwoord is: ja er dient een 2de hands keuring te gebeuren .

Comment

Juist antwoord gehad en het antwoord is: ja er dient een 2de hands keuring te gebeuren .
          ook als je hem verkoopt zonder keuring?
          dus jij verkoopt je wagen aan je firma zonder keuring voor verkoop. dan moet je firma hem opnieuw inschrijven en gewoon eens naar de keuring gaan, zonder die vervelende 2dehandskeuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
            ook als je hem verkoopt zonder keuring?
            dus jij verkoopt je wagen aan je firma zonder keuring voor verkoop. dan moet je firma hem opnieuw inschrijven en gewoon eens naar de keuring gaan, zonder die vervelende 2dehandskeuring.
            Kan dat nog?

Comment

Waarom niet? je bent toch niet verplicht je wagen te verkopen met schouwingsbewijs? Of is dat onlangs gewijzigd? die 2dehandskeuring was er oorspronkelijk om kopers zekerheid te geven, maar dat was geen verplichting.

Comment

als een auto van eigenaar verandert moet hij altijd gekeurd worden voor verkoop, tenzij 't binnen de familie blijft. een rechtspersoon is nooit familie.

ik heb een ander probleem.

als ik met mijn platen naar de keuring bol, met een auto die niet is ingeschreven, en ik vraag een keuring voor verkoop, wat doen ze dan?
                - ze keuren 'm en geven me een rode kaart voor de papieren die niet in orde zijn.
                - ze keuren 'm totaal niet en ik moet terugkomen met garageplaten voor ze willen beginnen

als 't de eerste optie is, kan ik 'm zo laten keuren, en kan m'n garagist tussendoor als 't hem best uitkomt even terug om alles administratief af te handelen. en dan is 't ook in orde. ik gok echter dat ze niet eens beginnen aan een keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                  als een auto van eigenaar verandert moet hij altijd gekeurd worden voor verkoop, tenzij 't binnen de familie blijft. een rechtspersoon is nooit familie.

ik heb een ander probleem.

als ik met mijn platen naar de keuring bol, met een auto die niet is ingeschreven, en ik vraag een keuring voor verkoop, wat doen ze dan?
                  - ze keuren 'm en geven me een rode kaart voor de papieren die niet in orde zijn.
                  - ze keuren 'm totaal niet en ik moet terugkomen met garageplaten voor ze willen beginnen

als 't de eerste optie is, kan ik 'm zo laten keuren, en kan m'n garagist tussendoor als 't hem best uitkomt even terug om alles administratief af te handelen. en dan is 't ook in orde. ik gok echter dat ze niet eens beginnen aan een keuring.
                  Originele platen waarop hem laatst is ingeschreven of garageplaten anders beginnen ze er normaal niet aan

Comment

Originele platen waarop hem laatst is ingeschreven of garageplaten anders beginnen ze er normaal niet aan
                    wat een flauwekul. 't terrein van de keuring is privé, dus kan 't principieel genomen ook zonder platen. zeikerds.

Comment

wat een flauwekul. 't terrein van de keuring is privé, dus kan 't principieel genomen ook zonder platen. zeikerds.
                      Bij mij dachten ze dat ze strenger moesten zijn dan de politie en de douane maar wat doe je eraan

Comment

yeah right, of dat nu privé terrein is of openbare weg heeft er geen bal mee te maken.
                        Het begint allemaal met de nummerplaat en de papieren.

Voorbeeld: ik steel doodleuk een wagen, vijs de nummerplaten eraf, kom er mee aan op de keuring (zonder nummerplaten!!), laat deze tweedehands keuren (voor verkoop dus), allemaal geen probleem (volgens jou). Ik schrijf hem in op mijn naam en mijn nummerplaten en opgelost. Laat ze maar eens bewijzen dat dit niet mijn wagen is!
                        Ik rij met een nieuwe wagen....
                        NOT!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basspower Bekijk Berichten
                          yeah right, of dat nu privé terrein is of openbare weg heeft er geen bal mee te maken.

Voorbeeld: ik steel doodleuk een wagen, vijs de nummerplaten eraf, kom er mee aan op de keuring (zonder nummerplaten!!), laat deze tweedehands keuren (voor verkoop dus), allemaal geen probleem (volgens jou). Ik schrijf hem in op mijn naam en mijn nummerplaten en opgelost. Laat ze maar eens bewijzen dat dit niet mijn wagen is!
                          NOT!
                          Ik doe hetzelfde als jou maar ipv van zonder platen, leen (huur) ik de z-platen van een garagist en laat de wagen keuren. Wat is het verschil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basspower Bekijk Berichten

NOT!

Doe eens niet achterlijk kerel, vroeger was zoiets allemaal geen probleem, ik heb het nog gedaan, met andere platen een auto gaan keuren dan diegene waarmee hij ingeschreven was, ik praat wel over een jaartje of 6 geleden.

Je zou wel oerdom moeten zijn om een gestolen wagen te laten keuren en op jou naam in te schrijven want zo zouden ze je onmiddelijk opsporen, je hebt geen enkel bewijs dat je die wagen eerlijk gekocht hebt.

Die tweedehandskeuring is een geldspelletje, keuringsbedrijven zijn privéfirma's die hun winst willen maximaliseren en ze hebben de wet aan hun kant dus is er niks tegen te doen net zoals dat gebruik van garageplaten: als je als particulier een tweedehandswagen koopt zonder keuring dan ben je wel verplicht om bij een garage te gaan bedelen om hun platen te moeten gebruiken want anders kom je er niet...

Comment

Ik doe hetzelfde als jou maar ipv van zonder platen, leen (huur) ik de z-platen van een garagist en laat de wagen keuren. Wat is het verschil
                              Dat jij normaal als particulier die Z-platen niet kunt huren! Een Z-plaat is een handelaarsplaat of proefrittenplaat.
                              Waarom kun je ze wel huren? Omdat de garagist er ook iets aan verdient.
                              Mag hij deze uitlenen/verhuren? Neen.
                              Last edited by ; 20/07/2007, 18:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dia Bekijk Berichten
                                Doe eens niet achterlijk kerel, vroeger was zoiets allemaal geen probleem, ik heb het nog gedaan, met andere platen een auto gaan keuren dan diegene waarmee hij ingeschreven was, ik praat wel over een jaartje of 6 geleden.
                                Tuurlijk, vroeger was dat allemaal geen probleem.
                                Héél vroeger.... moest je zelf niet eens naar de keuring.
                                Vroeger.... werd er maar de helft gecontroleerd van hetgeen nu.
                                En Je zegt het zelf: 6 jaar geleden.
                                Denk je dat het er op gaat beteren als we nog eens 6 jaar verder zijn???

Die tweedehandskeuring is een geldspelletje, keuringsbedrijven zijn privéfirma's die hun winst willen maximaliseren en ze hebben de wet aan hun kant dus is er niks tegen te doen
                                Idd, het zijn privéfirma's die door de overheid zijn aangesteld om de functie te mogen uitvoeren!
                                Volledig zijn kerel!

net zoals dat gebruik van garageplaten: als je als particulier een tweedehandswagen koopt zonder keuring dan ben je wel verplicht om bij een garage te gaan bedelen om hun platen te moeten gebruiken want anders kom je er niet...
                                Je zou wel dom zijn om een 2dehandswagen te kopen zonder keuring...
                                Wie zijn plicht is het om een 2dehandskeuring te ondergaan? toch die van de verkoper zeker? wie moet er kunnen laten zien dat het voertuig in orde is? toch de verkoper zeker?
                                Hoef je dus te gaan bedelen bij een garage? Absoluut niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door asspower Bekijk Berichten

NOT!
                                  wat een achterlijke redenering. stond jij achteraan toen ze 't verstand uitdeelden? een wagen heeft behalve een nummerplaat ook nog een chassisnummer. dat is veel doorslaggevender dan een wit plaatje met rode letters.

Comment

een wagen heeft behalve een nummerplaat ook nog een chassisnummer.
                                    En daar wordt niet mee "gesjoemeld" dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door asspower Bekijk Berichten
                                      En daar wordt niet mee "gesjoemeld" dan?
                                      wat is 't makkelijkst te veranderen? nummerplaat of chassisnummer?

die nummerplaat maakt totaal niet uit, dat is geen identificatie van de auto, maar van de eigenaar.

Comment

tis gewoon een manier om werk te creeeren van de overheid, niets meer of minder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          tis gewoon een manier om werk te creeeren van de overheid, niets meer of minder
                                          200000 jobs?

Comment

Working...
                                          X