Heeft hier al iemand een keer met verkeersagressie te maken gehad?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verkeersagressie topic
Collapse
X
-
Nee, nooit problemen mee gehad. Agressieve chauffeurs sleur ik gewoon uit hun auto en geef ik een paar rake klappen2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JochenNee, nooit problemen mee gehad. Agressieve chauffeurs sleur ik gewoon uit hun auto en geef ik een paar rake klappen
Comment
-
Volgens mij komt het alleen voor als je twee heethoofden tegenover elkaar zet. Wanneer één van de twee een beetje gezond verstand heeft dan zou het nooit zo ver komen denk ik.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JochenVolgens mij komt het alleen voor als je twee heethoofden tegenover elkaar zet. Wanneer één van de twee een beetje gezond verstand heeft dan zou het nooit zo ver komen denk ik.
En we hebben nog altijd het anti-carjackingsslot. Dan staan ze mooi voor aap.
Comment
-
Niet altijd hoor, mijn vader is een tijdje terug nog in contact gekomen met een heethoofd, die hem had aangereden.Kijk hier maar:
Comment
-
Ik heb eens ene keer heel "close" in aanraking gekomen met verkeersagressie, een randgevalletje ... .
Ik zal het wel niet snel vergeten, het was de voorlaatste dag van het jaar, 30 december 2003. En ik moest, het was in de vooravond, nog even weg.
Nu even de situatie schetsen: ik woon aan een redelijk drukke baan (max. snelheid 70km/u) en op een tiental meters van een scherpe bocht. Ik reed dus m'n oprit af, de wagen was al reeds gekeerd, dus met de snuit richting straat. Links heb je dan die onoverzichtelijke scherpe bocht, maar ik moest richting rechts... . Goed, er komt geen verkeer van links, dus ik rij de weg op. Maar opeens, ik was nog geen vijf meter verder, hangt daar een Mercedes E op een paar millimeters in m'n kont. Die kwam dus echt vanuit het niets die bocht uitgestoven! Ge moet niet vragen hoe snel die reed? Veel te snel, zeker meer dan 100 km/u, want anders kon die nooit zo rap bij mij zijn... .
Ik was wel wat verschoten, want die kerel die moest alle moeite van de wereld doen, om een aanrijding te voorkomen. Ik probeer zo vlug ik kon op te trekken, maar zelfs toen ik op snelheid was, bleef die kerel op een paar millimeters van mij rijden, en dan nog zo half op het andere rijvak, je kent dat beeld wel... . Hij kon me immers niet voorbij, wegens te veel opkomend verkeer. En zo bleef dat dus duren totdat ik er op gegeven moment echt genoeg van had en eens ne keer "los op dieje fraine" ging staan en dit tot tweemaal toe. Echter het resultaat was twee keer nul! Die kerel wilde van geen wijken weten
Dan komen we op een T-kruispunt, waardat ik naar links moest en die Mercedes naar rechts. We stonden dus eigenlijk naast elkaar. Dieje kerel aan 't claxoneren, van z'n oren aan 't maken, wild om zich heen slaan om dan uiteindelijk me het bekende vingertje te tonen Wat doet den deze? Die geeft een simpel middenvingertje terug maar ow ow, dat had ik beter niet gedaan Meneer was blijkbaar van het ontvlambare type en als een razende komt die van achter z'n stuur gestoven Het eerste wat in me opkwam was "gaas geven", want sebiet trapt die lul me hier een paar blutsen in mijne otto... . Eigenlijk wel dik chance gehad, dat er just geen verkeer was, want anders waren er nog accidenten gevallen! Ik geraak dus tijdig weg en die kerel stampt terug z'n voiture in om (gelukkig) naar de andere kant te rijden. Ik zat vooral in met mijne otto, was ik met de Golf geweest, dan was ik wel uitgestapt
Nee, het doet vies, als ge zo in contact komt met een heethoofd. Echt zo nen dikke nek, die peist dat de baan voor em alleen isLast edited by Tigra; 20/02/2005, 00:46.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door the Saintikke daarjuist bijna...
ik moest blazen, alles dik in orde
maar ik krijg gene BOB-sleutelhanger!
Man man ik was pissed, ik was bijna uitgestapt en naar diene flik gegaan zenne!
edit: ge moet blazen aan het politiekantoor in Mechelen Centrum
Ikzelf heb nog niet veel last gehad van verkeersagressie m'n broer daarintegen wel. Hij reed op het linkervak van de A12 in Wilrijk, en hij steekt wat camions voorbij tegen 100 à 110 (je mag er 90) tot er ineens een nieuwe E in zijn gat komt hangen, m'n broer rijdt rustig verder en voegt terug in. Ondertussen heeft hij ontdekt dat de mannen van de E onze bruine medeburgers zijn. Ach ja, no big deal zou je denken, wel nee, na een tijdje komt je je 1ste rode licht tegen (voor de mensen die het kennen, na de brug in wilrijk richting brussel) de mannen in de E blijven zij aan zij rijden en maken gebaren en toestanden maar het wordt rood. Damn, wat als je er dan naast staat? Wel het was nacht en er was geen kat en het was het enige licht zonder flitspaal... de E gaat vol in de remmen juist op het einde, mijn broer rijdt gewoon door. Hij besluit aan de zijkant van de A12 te gaan rijden (geen flitspalen) want stel je voor als ze terug zouden volgen! en ja..Ze volgende en staken hem terug voorbij (was blijkbaar niet de eerste beste kleine dieseltje, ging goe vooruit) aan het volgende licht zwieren ze hun wagen dwars op de baan, mijn broer stopt op een redelijke afstand, die mannen stappen uit oowkeey, 1ste vitesse en planché weggereden (weer door rood) vervolgens wordt het scheuren om ze proberen af te schudden, hij is tot aan de 150 gegaan (toegestane snelheid: 70) en ja...ze halen weer in! Dan maar binnendoor proberen en toen lukte het....nooit meer terug gezien. Algoe dat hij niet met mijn auto was ofzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGiokeEeey bij mij was da ook!! Moest is een tijdje geleden blazen (m'n 1ste keer ) en ik kreeg er ook geen...ik wou het nog vragen maar vond het misschien wa belachelijk
Ikzelf heb nog niet veel last gehad van verkeersagressie m'n broer daarintegen wel. Hij reed op het linkervak van de A12 in Wilrijk, en hij steekt wat camions voorbij tegen 100 à 110 (je mag er 90) tot er ineens een nieuwe E in zijn gat komt hangen, m'n broer rijdt rustig verder en voegt terug in. Ondertussen heeft hij ontdekt dat de mannen van de E onze bruine medeburgers zijn. Ach ja, no big deal zou je denken, wel nee, na een tijdje komt je je 1ste rode licht tegen (voor de mensen die het kennen, na de brug in wilrijk richting brussel) de mannen in de E blijven zij aan zij rijden en maken gebaren en toestanden maar het wordt rood. Damn, wat als je er dan naast staat? Wel het was nacht en er was geen kat en het was het enige licht zonder flitspaal... de E gaat vol in de remmen juist op het einde, mijn broer rijdt gewoon door. Hij besluit aan de zijkant van de A12 te gaan rijden (geen flitspalen) want stel je voor als ze terug zouden volgen! en ja..Ze volgende en staken hem terug voorbij (was blijkbaar niet de eerste beste kleine dieseltje, ging goe vooruit) aan het volgende licht zwieren ze hun wagen dwars op de baan, mijn broer stopt op een redelijke afstand, die mannen stappen uit oowkeey, 1ste vitesse en planché weggereden (weer door rood) vervolgens wordt het scheuren om ze proberen af te schudden, hij is tot aan de 150 gegaan (toegestane snelheid: 70) en ja...ze halen weer in! Dan maar binnendoor proberen en toen lukte het....nooit meer terug gezien. Algoe dat hij niet met mijn auto was ofzo
Comment
-
Niet echt agressie ,maar toch.Het was zomer ,en ik was wat rond aan het toeren met de fiets.
Ik rij net buiten het standscentrum een dunne straat in,die welliswaar 2-richtingsverkeer is.Ik rij dus mooi aan de kant,lrechts van mij de borduur ,links van mij staan aan de andere kant van de straat geparkeerde auto's.Aangezien het licht bergop gaat ,rij ik met men zware full-suspension mountaibike ongveer 15 Ã 20 km/u.Plots zie ik bovenaan de straat een peugeot indraaien,die met grote snelheid komt aangereden.Onderaan de straat is een kruispuntje ,dus ik weet dat ie daar zal moeten remmen.Onmiddelijk zie ik in een flits dat dat fout gaat gaan.De peugeot was te oud,de snelheid te groot ,de afstand te kort,en wat erger en gevaarlijker voor mij was,de straat veel te smal.......De bestuurder van de Peugeot remt dus,ik zie rook van zijn banden komen.......In een reflex rijd ik met mijn fiets de borduur op,die daar gelukkig laag was.Waar ik een paar seconden geleden nog reed ,slipt de peugeot,draait rond zijn as,en raakt nog licht een geparkeerde auto.De bestuurder sukkelt even,rijdt achteruit en rijdt volgas weer door. Dat zijn van die momenten dat je even zweet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door the Saintikke daarjuist bijna...
ik moest blazen, alles dik in orde
maar ik krijg gene BOB-sleutelhanger!
Man man ik was pissed, ik was bijna uitgestapt en naar diene flik gegaan zenne!
edit: ge moet blazen aan het politiekantoor in Mechelen Centrum
Als ge zo zat zijt als een Zwitser dan krijgt ge geen sleutelhanger hé2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Net voor ik vertrok op reis vorige week nog wat voorgehad ...
Ik draai de parking van de Delhaize in Kortrijk op, en direct rechts is iemand achteruit uit zijn parking aan het rijden en ik besluit me daar te parkeren. Uiteraaard moet ik even wachten tot de vrij oude dame uit het gat geraakt, en achter me staan enkele andere auto's te wachten.
Blijkbaar stond ik met de achterkant van mijn auto op een zebrapad, dat van de ingang van de Delhaize naar de fietsenstalling loopt. Echter, quasi niet zichtbaar. Plots hoor ik geklop op mijn ruit, maar ik negeer het volkomen. Voor ik het weet wordt mijn deur vrij agressief opengetrokken en word ik bij mijn kraag vastgegrepen
Hierop heb ik mijn deur dichtgetrokken, gek genoeg zat zijn arm niet tussen de deur, en ik zet mijn centrale vergrendeling op zodat de auto op slot is. Ondertussen was dat madamke nog altijd achteruit uit haar parkeerplaats aan het rijden.
De man begint als een razende zot aan mijn klinken te rukken om mijn deur open te krijgen, maar dat gaat natuurlijk niet. Vervolgens begint hij op mijn ramen te kloppen, maar ik bleef gewoon voor mij kijken in de hoop dat hij zou weggaan. Uiteindelijk hield hij ermee op, maar ik hoor een luide bonk tegen mijn auto. Ik stap dus dadelijk uit, en hij had tegen mijn achterdeur geschopt, en er zit nu een deuk in mijn deur. Ik loop dus achter hem aan -hij was bejaard- en vraag wat er scheelt. Ik stond nog met mijn achterkant op het zebrapad geparkeerd en dat mocht niet, zei hij. Ik begin uit te leggen dat ik een deuk in mijn deur heb, en dat ik de politie ging verwittigen, zodat zij konden uitmaken wie in fout was. Hierop liep hij naar zijn fiets en reed hij weg, ik kon niet veel doen aangezien mijn auto nog met draaiende motor en open deur op de parking stond, en om van die parking weg te geraken moest ik drie éénrichtingsstraten door, tegen dan was hij dus al lang weg ...
Nu zit ik dus mooi opgescheept met een deuk in mijn deur door een bejaarde idioot
Kan ik hiermee nog naar de politie stappen ? Allez, waarschijnlijk wel hè .. Maar de kans dat er nog iets aan kan gedaan worden ...
Ik vind 't echt grof, kan ik er wat aan doen dat ik noch vooruit, noch achteruit kon rijden ... Als hij de energie heeft om mij aan mijn kraag uit de auto te trekken, heeft hij toch ook mooi de energie om één stap naar rechts te zetten en achter mijn auto over het zebrapad te wandelen ??
Echt schandalig vind ik het.
En gisterenmiddag ook nog eentje gehad .. Ik reed op het rondpunt aan het station van Brugge, en da's er eentje met twee vakken. Ik rij op het buitenste vak, en moet het volledige rondpunt ronddraaien. Er komt aan de binnenkant een camionette voorbij (kan je je voorstellen hoe hard 'ie ging ...) met z'n pinker naar rechts op. Op het moment dat hij naast mij komt, is zijn uitrit bereikt, en smijt hij gewoon zijn stuur naar rechts
Ik had de keuze: ofwel een VW LT in mijn flank krijgen, ofwel voluit op een hoge stoep knallen ... 't Is het tweede geworden.
Als ik die kerel nog eens tegenkom :pissed-off:1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999Die bejaarde pé had ik toch nooit laten wegfietsen hoor Ik zou echt razend worden: dat jij daar zo kalm onder kunt blijven... . Na de eerste klop op m'n ruit zou ik al zijn uitgestapt, om te vragen wat het probleem was... .
Ik ben 1m80 en weeg zo'n 62 kg, ik ben maw niet zo breedgeschouderd Die mens was een dikke meter 90 en woog zeker 120kg, en zag er nog behoorlijk fit uit ... Ik durfde gewoon niet uitstappen, gezien zijn vurig temperament ...
Nu ja, de deuk is zó erg niet (op scheenhoogte, zo'n 5 cm onder de beschermstrips op de zijkant van de deur), maar 't is wel spijtig. Vandaar dat ik liever nog aangifte zou laten doen ...1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alexNu ja, de deuk is zó erg niet (op scheenhoogte, zo'n 5 cm onder de beschermstrips op de zijkant van de deur), maar 't is wel spijtig. Vandaar dat ik liever nog aangifte zou laten doen ...
Nu nog aangifte doen... . Wie is die man? Waar woont die? Heb je het raden naar... . Zijn er getuigen? Ik denk dat het te laat is hoor... .
Comment
Comment