Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mja ff mijn mening hierbij placeren..

ikzelf ben ook bezig met leren rijden, dus ik rij nu al een maandje of 2 met een L achteraan..

ik heb geen rijschool gedaan, alles zelf met de ouders aangeleerd...

en ik behoor dus ook bij het rijtje van de mensen die traag optrekken, vooral dan bij het vertrekken vanuit stilstand durft het soms wel eens traag gaan

Mede door mijn beperkte rijervaring, en ook door de zeer trage wagen..

Ik hoop dat jullie hiervoor wel begrip hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
      mja ff mijn mening hierbij placeren..

ikzelf ben ook bezig met leren rijden, dus ik rij nu al een maandje of 2 met een L achteraan..

ik heb geen rijschool gedaan, alles zelf met de ouders aangeleerd...

en ik behoor dus ook bij het rijtje van de mensen die traag optrekken, vooral dan bij het vertrekken vanuit stilstand durft het soms wel eens traag gaan

Mede door mijn beperkte rijervaring, en ook door de zeer trage wagen..

Ik hoop dat jullie hiervoor wel begrip hebben
      Ieder 'L' chauffeur krijgt het wss wel wat harder te verduren in het verkeer. 't is zo'n beetje een ontgroeningsprocedure denk ik. Maar je hebt meestal 2 soorten L-en: de 'slak' en de 'zot'. de zotten haal je er zo uit, dat zijn nog van die kerels die denken dat ze superman zijn in hun wagen. De slak rijdt trager, maar meestal correct volgens de regels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
        Ieder 'L' chauffeur krijgt het wss wel wat harder te verduren in het verkeer. 't is zo'n beetje een ontgroeningsprocedure denk ik. Maar je hebt meestal 2 soorten L-en: de 'slak' en de 'zot'. de zotten haal je er zo uit, dat zijn nog van die kerels die denken dat ze superman zijn in hun wagen. De slak rijdt trager, maar meestal correct volgens de regels.

ik zit zowat tussen de slak en de zot denk k

ik rij volgens de regels, maar het bochtenwerk durf ik soms wel eens te snel doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tazz
          mja, met alles dicht bedoel ik ook niet letterlijk gaan stilstaan, gewoon ffkes afremmen naar een acceptabele snelheid.. maar hoe zou ge zelf zijn..
          moest er iemand anders achter't stuur gezeten hebben dan lagen ik en diene tractor in de gracht ja..
          Hoewel het begrijpbaar is, moet je héél erg oppassen met een tegenreactie te geven. Indien je bij het afremmen een accident had veroorzaakt bij haar (doordat ze op jou vloog of omdat ze uitweek en iemand anders raakte , omwille van je maneuver), dan ligt de verantwoordelijkheid volledig bij jou. Het feit dat "zij eerder jou al in gevaar had gebracht", maw een potentieel gevaar dat uiteindelijk niet is gerealiseerd, zal totaal irrelevant zijn voor je verantwoordelijkheid voor het échte ongeval.

Maar goed, zoals ik zeg, als je zoiets meemaakt, dan wil je dat inderdaad duidelijk maken aan die mensen door hen hetzelfde te lappen, is gewoon oppassen dat je daarmee niet ongewild brokken maakt.

Comment

• 12345
            Last edited by ; 21/09/2006, 18:17.

Comment

• Ik denk niet dat iemand die reactie afkeurt hoor. Er zijn er wel meer die net hetzelfde zouden doen.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
                ik zit zowat tussen de slak en de zot denk k

ik rij volgens de regels, maar het bochtenwerk durf ik soms wel eens te snel doen
                Geef toch eerlijk toe dat je de zot bent Iedereen weet het toch al

Comment

• edit: foutje.
                  A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de Pé
                    Geef toch eerlijk toe dat je de zot bent Iedereen weet het toch al

euhm

Comment

• Iemand die reportage gezien in het vtm-Nieuws in Zaventem...? Die vuilnisman die omver is gereden door een auto En dan nog op zijn been blijven staan ! Die mensen doen ook maar hun werk hé !

Wat is jullie mening?

Comment

• ik vind het echt hoe langer hoe minder niet te doen

er rijden steeds meer mensen zoals het hoort, proficiat en aplaus daarvoor
                        maar evenzogoed rijden een klein aantal mensen alsmaar agressiever...

als je nog maar even een straat moet zoeken, of met een vrachtwagen een drukke straat oprijdt, provoceert men, hoffelijkheid en begrip nada

en van spelen komt kwelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe
                          Iemand die reportage gezien in het vtm-Nieuws in Zaventem...? Die vuilnisman die omver is gereden door een auto En dan nog op zijn been blijven staan ! Die mensen doen ook maar hun werk hé !

Wat is jullie mening?
                          Ik kijk geen VTM

Comment

• soms denk ik dat ik mijn agressie hier uitwerk
                            lijkt me beter als op de baan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              soms denk ik dat ik mijn agressie hier uitwerk
                              lijkt me beter als op de baan
                              hélaba! subiet e toek op u bakkes hé, jeanet! gé kunt nie rije!

A Twist of the Wrist

Comment

• Daarnet reed ik op de Ringlaan in Kuurne...van Heule -> Kortrijk toe ter hoogte van Ring Shopping.
                                Ik rijd 80 (waar je 70 mag ) en nader de rode lichten met links en rechts een file en ik rijd op het linkervak. Een witte bestelwagen (Renault) wil zich links zwieren, maar ziet mij komen en wacht en komt dan achter mij 't rijtje aansluiten. Hij rijdt kortbij en als 't op groen springt laat ik eerst de voorliggers linksaf slaan en dan rijd ik gezapig door. Meneer in de bestelwagen volgt mij op hmm NOG GEEN 1 METER van mijn poep, enkele honderden meters lang tot ik linksaf moet. Meneer moet blijbkaar ook links af en doet zo'n "passeermaneouvre" langs de rechterkant en komt dan terug op enkele tientallen cm's van mijn poep rijden...Linksaf geslaan is 't zo'n 50 meter verder rood en er stonden al enkele auto's en ik stop op zo'n 10 meter van die autorij.
                                Ik kijk in mijn spiegel en die zit teken te doen van door te rijden en ik blijf enkele seconden staan . Meneer doet zijn deur open en dan kookte 't bij mij hé...'k zit in de examens -> = stress dus ik auto in neutraal gezet en uitgestapt .
                                Meneer had wss lichtjes verschoten van mijn 90-kg-wegende-6-maand-powertraining-postuur en kroop achter zijn deur...jammergenoeg was 't een stomme Walekop die begon te zeggen "tu penses que t'es Schumacher ou quoi" terwijl ik echt traag had gereden. Dan maar teruggekeerd om 't verkeer niet op te houden en met een "fils de pute" gesmeten achter zijn kop .
                                Die bleef achter mij rijden, nog altijd dicht en dan heb ik zo paar keer op de rem gestaan...niet echt geremd...eerder remlicht laten branden en toen werd 't 'm wel duidelijk dat hij moest afkoelen.
                                Ik weet echt niet wat ik heb misdaan, maar als zij beginnen de fellerik af te hangen en de deur opendoen, zal ik 't niet laten toch zelf 's uit te stappen hoor (iets wat ik anders nooit doe).
                                Agri's in 't verkeer, wie zijn ze, hoe doen ze 't

Comment

• Ik kan u geen ongelijk geven, Ken. Ik zou wss ook wel uitstappen. Het is bij mij nog niet nodig geweest, maar ik vermoed dat het nog wel eens zal gebeuren, als je ziet hoe sommige mensen zich gedragen in het verkeer. Ik doe zelf al een tiental jaar serieus aan powertraining (fietsen doe ik zelfs al veel langer), dus ik denk dat ik zelf ook niet zoveel moet vrezen.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                    Ik kan u geen ongelijk geven, Ken. Ik zou wss ook wel uitstappen. Het is bij mij nog niet nodig geweest, maar ik vermoed dat het nog wel eens zal gebeuren, als je ziet hoe sommige mensen zich gedragen in het verkeer. Ik doe zelf al een tiental jaar serieus aan powertraining (fietsen doe ik zelfs al veel langer), dus ik denk dat ik zelf ook niet zoveel moet vrezen.
                                    ge weet nooit wat voor wapentuig iemand kan bijhebben...
                                    Peugeot 307 Sw 1.4HDI
                                    & BMW E36 318TDS Touring

Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
                                    http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

Ode aan de eigen wagen!
                                    Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blink360
                                      ge weet nooit wat voor wapentuig iemand kan bijhebben...
                                      Daar heb je wel een punt. Je leest wel af en toe eens een bericht in de krant waarbij iemand werd aangevallen met een mes of zo.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• of een sok met zand in...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                          of een sok met zand in...

Is dit echt gebeurd? Vertel eens.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X