Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deze morgen bijna een zaak voorgehad.

Ik rij op de E40 van Aalst naar Brussel op de tweede rijstrook. Achter mij rijdt een zwarte 3 serie. Ik haal een voorligger in en de bmw volgt maar plakt echt in mijn gat. Nadat ik de auto over was beslis ik van weer naar de tweede band te gaan. Ik zet mijn pinker op en kijk in mijn zijspiegel waar ik de 3 serie al half op de tweede zie om mij rechts in te halen. Ik zet mijn pinker af en blijf op de derde. De BMW zag dat ik een manouver ging doen en ging ook weer naar de derde. Ik zie dat en zet me op 2 om hem voorbij te laten. Hij gaat me voorbij en op het moment dat ie naast me zit kijkt ie naar me, en duwt me van de tweede band. Ik heb op de snelweg tegen 120 het kot moeten dichtgooien en een uitwijkmanoeuver moeten maken zodat ie niet tegen me zat.

Ik heb zijn nummerplaat genoteerd, kan ik klacht tegen die man neerleggen?? Ik sta hier nog te trillen op mijn benen

Comment

• Als je getuigen hebt wel, anders wordt het moeilijk denk ik..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      cc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
        Hij gaat me voorbij en op het moment dat ie naast me zit kijkt ie naar me, en duwt me van de tweede band.
        Als er zo van die ongeduldigaards/ambetanterikskes rondrijden kijk ik nooit recht naar hen (wel den auto zelf + richtingaanwijzers in de gaten houden natuurlijk), maar hen gewoon geen enkele blik gunnen zal waarschijnlijk wel dergelijk "macho?!?" gedrag inperken...

Comment

• goeie tip

Comment

• ik ga toch klacht neerleggen denk ik.

je kan altijd klacht tegen onbekende neerleggen ook he, en ik heb de nummerplaat

als die man bv al gekend is wegens onverantwoord rijgedrag zullen ze wel 's bij hem langsgaan

hij is zeker tegen +200 naar brussel gevlogen, misschien had ie door dat ik wel 's zijn plaat zou kunnen noteren

toch niemand van het forum wiens plaat met CEW begint en een zwarte 3 coupé heeft

Comment

Deze morgen bijna een zaak voorgehad.

Ik rij op de E40 van Aalst naar Brussel op de tweede rijstrook. Achter mij rijdt een zwarte 3 serie. Ik haal een voorligger in en de bmw volgt maar plakt echt in mijn gat. Nadat ik de auto over was beslis ik van weer naar de tweede band te gaan. Ik zet mijn pinker op en kijk in mijn zijspiegel waar ik de 3 serie al half op de tweede zie om mij rechts in te halen. Ik zet mijn pinker af en blijf op de derde. De BMW zag dat ik een manouver ging doen en ging ook weer naar de derde. Ik zie dat en zet me op 2 om hem voorbij te laten. Hij gaat me voorbij en op het moment dat ie naast me zit kijkt ie naar me, en duwt me van de tweede band. Ik heb op de snelweg tegen 120 het kot moeten dichtgooien en een uitwijkmanoeuver moeten maken zodat ie niet tegen me zat.

Ik heb zijn nummerplaat genoteerd, kan ik klacht tegen die man neerleggen?? Ik sta hier nog te trillen op mijn benen
              Ik heb hetzelfde voorgehad maar niets aan gedaan toen. Een vrouw reed met een oude renault op de autostrade (E17 antwerpen -Gent) voor mij. We reden allebei op het middenvak met rechts van ons camions en voor ons ook. Ik probeerde al een tijd naar links te gaan om voorbij te steken maar er kwam steeds weer een resem auto's aangesneld. Plots zag ik mijn kans achter een X5 en zette mij ertussen. Ik geef gas (was met mijn oude opel Kadett 1.6 ge kunt u dus voorstellen hoe snel da ging) en alsik ter hoogte kom van de renault gaat ze ook opzij. Ik denk van "ik zit in haren dodehoek ze ziet me niet misschien" dus ik claxonneer even kort om te laten zien da ze moet oppassen. Wat doet da mens? Blijft gewoon naar links gaan en snijt mij gewoon de pas af. Als ik niet had geremd hing ik nu nog daar in de vangrail. Ze heeft veel geluk dat ze niet in Gent centrum moest zijn zoals ik want dan had ik wel eens naar haar gestapt om te vragen waarom die zo aggressief doet... Ik was echt verschoten ben er nu nog niet goed van

Comment

• tja die redeneerd zoals er nog zo veel denken. Ik rij voor u, en daarmee heb ik voorrang.
                Terwijl he tlogisch is dat degene die achteraan rijdt sneller kan invoegen. Ergens begrijp ik haa rreactie wel, want je kan er lang hangen, als er veel volk afkomt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze ongelukken moet veroorzaken. als ze lang genoeg op voorhand pinkt laat er wel iemand haar tussen.

Comment

Deze morgen bijna een zaak voorgehad.

Ik zou zeker klacht neerleggen ! Je hebt zijn nr plaat dus kunne ze die makkelijk terug vinden.

Wat die doet is levensgevaarlijk, wanneer je daar serieus hebt moeten remmen kon die wagen achter u gewoon in u ingereden zijn, zoniet zal die ook serieus op zijn rem gestaan hebben waardoor al het achteligend verkeer serieus verrast zou geweest zijn met alle erge gevolgen :s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Red
                    Ik zou zeker klacht neerleggen ! Je hebt zijn nr plaat dus kunne ze die makkelijk terug vinden.

Wat die doet is levensgevaarlijk, wanneer je daar serieus hebt moeten remmen kon die wagen achter u gewoon in u ingereden zijn, zoniet zal die ook serieus op zijn rem gestaan hebben waardoor al het achteligend verkeer serieus verrast zou geweest zijn met alle erge gevolgen :s

Ge kunt zeker klacht neerlegen. Met als gevolg dat hij verhoord zal worden en het ganse verhaal ontkennen.
                    M.a.w zonder getuigen is het jouw woord tegen het zijne he.
                    Moest hij u nu geraakt hebben zouden er eventueel sporen terug te vinden zijn, maar nu....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shadow
                      Ge kunt zeker klacht neerlegen. Met als gevolg dat hij verhoord zal worden en het ganse verhaal ontkennen.
                      M.a.w zonder getuigen is het jouw woord tegen het zijne he.
                      Moest hij u nu geraakt hebben zouden er eventueel sporen terug te vinden zijn, maar nu....
                      Tom, je had je moeten laten rammen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                        Tom, je had je moeten laten rammen
                        haha, da nu ook weer niet. Maar er kan niet veel gedaan worden als er geen bewijzen of getuigen zijn he.

Comment

• Ik heb al (nog maar?) twee situaties meegemaakt.

Eén was een goed anderhalf jaar geleden toen ik van de luchthaven weg reed en de R0 richting Luik/Leuven wilde oprijden. Achter mij komt zo'n ellendige rotte ***-taxichauffeur (excuseer mijn woordenschat, maar taxichauffeurs HAAT ik(*)) op het linkervak, terwijl ik rechts reed.
                          Het was in een bocht en alvorens die bocht aansluit op de ring, is er een flessenhals waarbij het rechterrijvak duidelijk voorrang heeft.
                          Die taxichauffeur komt dus langs mij rijden IN die flessenhals op het moment dat de vernauwing begint en dwingt mij naar rechts uit te wijken (over de volle witte lijn). Ik geef eerst niet af maar heb dan toch maar wijselijk besloten hem voor te laten.
                          Ik zweer, had ik op dat moment geen relatief nieuwe wagen, maar een oude, ik had rechtdoor blijven rijden, of hij nu tegen mij op zat of niet (hij was toch in fout) maar ik rij mijn auto liever niet stuk en voor die taxichauffeur maakt het toch niets uit.

Dan een tweede geval, enkele weken geleden. Ik reed naar huis van het werk op de E314. Ter hoogte van Lummen moest ik een hele 'colonne' voorbijrijden van vrachtwagens met tussenin enkele auto's. Ik reed op dat moment 130-140 op het linkerrijvak.
                          Plots komt er achter mij een grijze Alfa 147 afgevlamd tot net achter mijn bumper (het scheelde geen 5 cm denk ik).
                          Nu, iedereen rijdt voor mij zo snel als hij wilt, probleem was dat ik nergens plaats genoeg had om naar rechts uit te wijken, zonder dat ik zelf vol in de remmen moest om niet achterop een camion of een andere auto en ik blijf dus links rijden tegen 140 km/u.
                          Al die tijd blijft die eikel in mijn bumper plakken en met zijn grootlichten flikkeren, dus beslis ik op de motor of te remmen tot ik nog 120 reedt. Hij moest vol in de remmen en ik reed dus even van hem weg, maar geen 5" later zat hij weer achter mij (als er toen 1 cm tussen de bumpers zat was het veel).
                          Even later kon ik dan toch naar rechts, wat ik dan ook deed. Maar net op dat stuk ligt er naast het linkerrijvak nog een strook wat men heeft aangelegd omdat men het de toplaag van het rechterrijvak wou vernieuwen. Je mag daar echter niet op omdat die afgescheiden is met een volle lijn. Op het moment dat ik aan de kant ging en mij al klaar maakte om eens vettig te kijken, zie ik hem over die extra strook voorbij scheuren. Hij komt voor mij rijden en gaat vol in de remmen, wat ik dan ook doe.
                          Op dat moment rijdt hij weer weg van mij en ik volg hem, nu met mijn grootlichten op. Vervolgens draait hij zijn venster af een gooit hij een leeg plastic flesje naar buiten. Ik vertraag en ontwijk het flesje, dat onder mijn auto doorgaat. Dan neemt die paljas de afrit en steekt hij zijn middenvinger nog door de venster.

En dan ooit een grappig moment meegemaakt, echt gebeurd!
                          Ik rij de aansluiting van de E314 met de E40 op. Achter mij rijdt een dikke BMW 7-reeks die ook weer in mijn bumper plakte. Iedereen moest echter remmen omdat iets verderop een ongeluk gebeurd was. Op de plaats waar de E314 met de E40 'samensmelt' is er over een bepaalde afstand een volle lijn. Op ons vak (het eerste rechts van de volle lijn) was het ongeluk gebeurd, dus daar stond het stil. Naast ons had men geen hinder en kon men dus lustig voort vlammen. Plots draait die BMW achter mij uit over de volle lijn en voegt in op de andere strook, daarbij een Audi A4 hinderend die vol moest remmen.
                          Plots ging het bij ons een pak sneller. De politie had immers net voor het ongeval postgevat en de eerste rijstrook van de E40 tegengehouden en ons doorgelaten. En wie zag ik vooraan de file nagelbijten? Inderdaad, de chauffeur van de BMW.
                          Even later zie ik weer dezelfde BMW in mijn spiegel opdoemen. Ik reed deze keer op het derde van de vier rijvakken en hij stooft mij langs links voorbij, daarbij zeker 180 rijdend.
                          Net na de afrit Sterrebeek zie ik echter diezelfde BMW weer stilstaan met twee 'zwaantjes' bij hem aan de venster. Mijnheer verloor dus veel tijd en een pak duiten. Een zalig moment was dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin R
                            En dan ooit een grappig moment meegemaakt, echt gebeurd!
                            Ik rij de aansluiting van de E314 met de E40 op. Achter mij rijdt een dikke BMW 7-reeks die ook weer in mijn bumper plakte. Iedereen moest echter remmen omdat iets verderop een ongeluk gebeurd was. Op de plaats waar de E314 met de E40 'samensmelt' is er over een bepaalde afstand een volle lijn. Op ons vak (het eerste rechts van de volle lijn) was het ongeluk gebeurd, dus daar stond het stil. Naast ons had men geen hinder en kon men dus lustig voort vlammen. Plots draait die BMW achter mij uit over de volle lijn en voegt in op de andere strook, daarbij een Audi A4 hinderend die vol moest remmen.
                            Plots ging het bij ons een pak sneller. De politie had immers net voor het ongeval postgevat en de eerste rijstrook van de E40 tegengehouden en ons doorgelaten. En wie zag ik vooraan de file nagelbijten? Inderdaad, de chauffeur van de BMW.
                            Even later zie ik weer dezelfde BMW in mijn spiegel opdoemen. Ik reed deze keer op het derde van de vier rijvakken en hij stooft mij langs links voorbij, daarbij zeker 180 rijdend.
                            Net na de afrit Sterrebeek zie ik echter diezelfde BMW weer stilstaan met twee 'zwaantjes' bij hem aan de venster. Mijnheer verloor dus veel tijd en een pak duiten. Een zalig moment was dat.
                            Nog maar eens het voorbeeld van "haast en spoed is zelden goed"

Comment

• Vandaag een in aanraking gekomen met 2 jaloerse Turken die er niet tegen konden dat mijn kameraad in een Porsche 996 TT rijdt.
                              En maar bumperkleven en aan de rode lichten ons uitdagen.

Last edited by ; 20/06/2005, 18:10.

Comment

• Ik zal het hier maar zetten wat er gisterennacht gebeurd is...

Ik stond dus voor de rode lichten, te wachten om linksaf te slaan (blauwe rechthoek). Achter mij komt er een grijze Vw Bora (met lexuslichten *ahum*) aangevlogen (rode rechthoek), die smijt zich zonder pinker te gebruiken op de invoegstrook en stopt met piepende banden zo een drie meter achter mij. Khad toen al door hoe laat het was.

Anyway, het wordt dus groen voor degene die linksaf willen (da zijn de groene pijlen), ik vertrek op mijn gemak en kijk in mijnen achterkijkspiegel (das een reflex van mij als ik moet stoppen of afslaan), en ik zie diejen johny gelijk een zot vertrekken, hij steekt mij langs rechts voorbij (doorlopende witte lijn, op het rijvak voor rechtdoor) op ik schat iets van een 30 cm, en em smijt hem dan ineens terug naar links. Moest ik nie zo traag gereden hebben en niet direct alles hebben toegesmeten toen ik zijnen achterlijke kop naast mij zag dan zat em bots op mij. Nog een geluk dat er niemand afkwam om rechtdoor te rijden, of aan de andere kant stond (de andere groene pijl) om ook rechtsaf te slaan, anders kon je het maandag in de krant lezen.

Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Stomme vraag, is da een kruispunt op de ring van Roeselare?
                                  Ik ken namelijk één die identiek is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Volkswagen
                                    Stomme vraag, is da een kruispunt op de ring van Roeselare?
                                    Ik ken namelijk één die identiek is...
                                    Waar je verduiveld lang mag wachten.

Comment

• Nope, is in Zottegem
                                      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Dit hoort misschien niet echt bij verkeersagressie, maar ik moet er nog altijd mee lachen als ik er aan denk!

Ik had pas mn rijbewijs, klein jaartje terug, en ik nader een splitsing waar ik rechts af moet slaan dus ik rij gewoon vlot door. Van links komt er een man die mij duidelijk geen voorrang wou geven. ik gooi mn remmen toe, nog nipt stil geraakt, en hij stopt ook.
                                        Ik zeg tegen die man 'ik had voorrang van rechts', waarop hij antwoordde : 'dat weet ik, maar het is niet omdat je voorrang hebt dat je daar ook misbruik van moet maken'

Als ik dus niet zo bruusk geremd had, zat hij recht op mij. Maar dan was ik in fout geweest, aangezien ik mn voorrang had misbruikt

Comment

• LOOL, ja sommige mensen denken echt da zij zo belangrijk zijn hé

maar on-topic: ik heb nog nooit echt veel met verkeersaggressie te maken gehad (ik rij nog maar een paar maanden ook hè), maar kheb toch wel al één verhaaltje.

Ik stond in de bebouwde kom in moorslede (kruispunt me de markt, stadhuis en 'de pony' enzo) tweede voor de rode lichten, der stond een merc voor mij.
                                          Die pinkerde naar rechts, dus ik dacht dat hij ook rechts ging afslaan, niet dus, hij reed heel traag vooruit en ik daarachter. De eerste auto van de tegenliggers moest echter naar links (zijn links, mijn rechts ).

Maar plots vertraagde de merc tot hij praktisch stilstond, nog steeds aan het flechen, midden op het kruispunt, en ik, denkend dat hij alsnog rechts wou gaan, stop. Die gast links van mij begint daar plots allerlei minder fraaie gebaren te maken, draait zijn ruit open en roept allerlei fraais naar mij.
                                          Nuja, gelukkig versnelde de inmiddels volledig tot stilstand gekomen merc weer en konden we doorrijden.

Niet echt speciaal verhaal, maarja, wat had ik moeten doen?
                                          Doorrijden en de auto voor mij rammen opdat meneer mooi kon doorrijden zonder stoppen?

Comment

Working...
                                          X