Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben ook zo van dat type dat direkt wegloopt, misschien niet het stoerste maar wel het verstandigste.
Het is tegenwoordig toch wel enorm erg aan het worden.
gelukkig zit ik altijd hoog en droog in mijn vrachtwagen en jaagt dat de mensen een beetje schrik aan.
Vandaag vond er enen het doodleuk om me de pas af te snijden en dan hard te remmen zonder enige zichtbare reden.
Gelukkig was ik aandachtig of we waren zeker en vast op VTM geweest.
ALs onverantwoord vrachtwagenchauffeur.
En dan zijn er nog de ontelbare onnozelaars die kost wat kost me voorbij moeten gaan om dan 50 meter verder de afrit te nemen.
Grijs haar zou je ervan krijgen.
Ik kan goed begrijpen dat je er grijs haar van zou krijgen. Bestuurders die dergelijke toeren uithalen, bewijzen alleen maar hun totaal gebrek aan verkeersinzicht. Ze snappen gewoon niet dat een vrachtwagen niet dezelfde rijeigenschappen heeft als pakweg een Mini.
Mijn visie tegenover vrachtwagens is enorm veranderd toen ik een jaar of 13 Ã 14 was. Toen ging ik mee met mijn neef, die vrachtwagenchauffeur was (bij een lokaal bedrijf gespecialiseerd in Collstrop en dergelijke producten). Toen ging ik mee om de kamion te helpen lossen, kaart te lezen,... Van 's morgens 4u tot 's avonds 16u ongeveer, waarvan uiteraard een hele tijd moest worden gelost. Als je dat zo een paar maanden doet in verschillende vakanties, dan besef je maar al te goed wat een vrachtwagen kan en vooral niet kan. Gevolg : nooit coupeer ik vrachtwagens af en als 't enigszins kan, zal ik hen extra ruimte geven.
Ik ben ook zo van dat type dat direkt wegloopt, misschien niet het stoerste maar wel het verstandigste.
Het is tegenwoordig toch wel enorm erg aan het worden.
gelukkig zit ik altijd hoog en droog in mijn vrachtwagen en jaagt dat de mensen een beetje schrik aan.
Vandaag vond er enen het doodleuk om me de pas af te snijden en dan hard te remmen zonder enige zichtbare reden.
Gelukkig was ik aandachtig of we waren zeker en vast op VTM geweest.
ALs onverantwoord vrachtwagenchauffeur.
En dan zijn er nog de ontelbare onnozelaars die kost wat kost me voorbij moeten gaan om dan 50 meter verder de afrit te nemen.
Grijs haar zou je ervan krijgen.
Te lui om een paar seconden te wachten Er zouden er hier veel meer moeten luisteren naar u... Vertel eens wat je nog allemaal tegenkomt als u wilt ?
Ik ben ook zo van dat type dat direkt wegloopt, misschien niet het stoerste maar wel het verstandigste.
Het is tegenwoordig toch wel enorm erg aan het worden.
gelukkig zit ik altijd hoog en droog in mijn vrachtwagen en jaagt dat de mensen een beetje schrik aan.
Vandaag vond er enen het doodleuk om me de pas af te snijden en dan hard te remmen zonder enige zichtbare reden.
Gelukkig was ik aandachtig of we waren zeker en vast op VTM geweest.
ALs onverantwoord vrachtwagenchauffeur.
En dan zijn er nog de ontelbare onnozelaars die kost wat kost me voorbij moeten gaan om dan 50 meter verder de afrit te nemen.
Grijs haar zou je ervan krijgen.
Waar ik me het meest aan erger zijn die types die 87 rijden, ik kan maar 90.
en dan moet ik daar achter blijven hangen, dan vertragen ze versnellen ze enz.
dus moet ik konstant gas geven en remmen.
hoogst irriterend, het verbruik kan dan gemakkelijk enkele liters hoger gaan liggen.
Gisteren vanin antwerpen tot ver voorbij Eeklo achter een hollander gezeten.
Hij ging soms amper 80 maar toen ik hem voorbij wou dan kon hij ineens 95.
Ik er terug achter gaan hangen en meneer weer eens naar 80.
Onvoorstelbaar.
We zaten daar op den lange duur met een vrachtwagen of 10 achter
Aan 1 van de lichten is er dan zo een getatoueerd dokchauffeur gaan vragen wat het probleem was.
Geloof me hij wist zijn gas wel staan.
Waar ik me het meest aan erger zijn die types die 87 rijden, ik kan maar 90.
en dan moet ik daar achter blijven hangen, dan vertragen ze versnellen ze enz.
dus moet ik konstant gas geven en remmen.
hoogst irriterend, het verbruik kan dan gemakkelijk enkele liters hoger gaan liggen.
Gisteren vanin antwerpen tot ver voorbij Eeklo achter een hollander gezeten.
Hij ging soms amper 80 maar toen ik hem voorbij wou dan kon hij ineens 95.
Ik er terug achter gaan hangen en meneer weer eens naar 80.
Onvoorstelbaar.
We zaten daar op den lange duur met een vrachtwagen of 10 achter
Aan 1 van de lichten is er dan zo een getatoueerd dokchauffeur gaan vragen wat het probleem was.
Geloof me hij wist zijn gas wel staan.
hoe iets irritant toch kan omdraaien in een grappige situatie.
hoe iets irritant toch kan omdraaien in een grappige situatie.
Sommige van die chauffeurs aan de dokken in antwerpen, hebben zo niet echt "de diplomatie" onder de knie.
Ge laat die beter hun goesting doen.
Maar als je iets aan die mannen vraagt gaan ze echt alles voor je doen om je te helpen.
Beetje raar, maar toch.
Ik doe mijn best vrachtwagenchauffeurs niet te hinderen hoor...op 2-vaksautosnelwegen kijk ik goed vooruit en als ze inhaalmanoeuvre willen doen eventjes met de grootlichten knipperen zodat ze niet onnodig moeten wachten...Voor hen is 't werken, voor mij een verplaatsing van A->B en dat moet niet altijd even snel
Ik doe mijn best vrachtwagenchauffeurs niet te hinderen hoor...op 2-vaksautosnelwegen kijk ik goed vooruit en als ze inhaalmanoeuvre willen doen eventjes met de grootlichten knipperen zodat ze niet onnodig moeten wachten...Voor hen is 't werken, voor mij een verplaatsing van A->B en dat moet niet altijd even snel
Ik ga ook wel vrij regelmatig met de vrachtwagen mee... Dan pas valt het op hoeveel slechte automobilisten er zijn.
Waar ik me het meest aan erger zijn die types die 87 rijden, ik kan maar 90.
en dan moet ik daar achter blijven hangen, dan vertragen ze versnellen ze enz.
dus moet ik konstant gas geven en remmen.
hoogst irriterend, het verbruik kan dan gemakkelijk enkele liters hoger gaan liggen.
Gisteren vanin antwerpen tot ver voorbij Eeklo achter een hollander gezeten.
Hij ging soms amper 80 maar toen ik hem voorbij wou dan kon hij ineens 95.
Ik er terug achter gaan hangen en meneer weer eens naar 80.
Onvoorstelbaar.
We zaten daar op den lange duur met een vrachtwagen of 10 achter
Aan 1 van de lichten is er dan zo een getatoueerd dokchauffeur gaan vragen wat het probleem was.
Geloof me hij wist zijn gas wel staan.
Weet je veel automobilisten kunnen iets leren van de broederlijkheid die heerst onder Motards & Vrachtwagen Chauffeurs. Als ik met de motor rij zal ik naar iedere andere motard de motor groet doen. Als een vrachtwagen me voorrang verleend bij het op rijden van de snelweg zal ik hem bedanken met de onder vrachtwagens bekende richtingsaanwijzer groet. Het mooie is dat gelijk wel nationaliteit van vrachtwagen bestuurder die kent en dit van een automobilist weten te apprecieren.
Moest iedereen zich iets hoffelijker gedragen en zijn verkeers technische kennis up to date brengen (zoals ritsen). Dan zouden er veel minder ongevallen gebeuren, veel minder ergernis op de weg. Want snelheid is in 3/4 van de gevallen nooit de oorzaak van een ongeval. Het vergroot alleen maar de kracht van de impact. Maar met snelheid omlaag halen ga je het dodental nooit verlagen. Want dat zal leiden tot ergernis, verstrooidheid dus meer ongevallen.
Weet je veel automobilisten kunnen iets leren van de broederlijkheid die heerst onder . Als een vrachtwagen me voorrang verleend bij het op rijden van de snelweg zal ik hem bedanken met de onder vrachtwagens bekende richtingsaanwijzer groet. Het mooie is dat gelijk wel nationaliteit van vrachtwagen bestuurder die kent en dit van een automobilist weten te apprecieren.
verklaar u, want die groet ken ik blijkbaar niet...
Weet je veel automobilisten kunnen iets leren van de broederlijkheid die heerst onder Motards & Vrachtwagen Chauffeurs. Als ik met de motor rij zal ik naar iedere andere motard de motor groet doen. Als een vrachtwagen me voorrang verleend bij het op rijden van de snelweg zal ik hem bedanken met de onder vrachtwagens bekende richtingsaanwijzer groet. Het mooie is dat gelijk wel nationaliteit van vrachtwagen bestuurder die kent en dit van een automobilist weten te apprecieren.
Moest iedereen zich iets hoffelijker gedragen en zijn verkeers technische kennis up to date brengen (zoals ritsen). Dan zouden er veel minder ongevallen gebeuren, veel minder ergernis op de weg. Want snelheid is in 3/4 van de gevallen nooit de oorzaak van een ongeval. Het vergroot alleen maar de kracht van de impact. Maar met snelheid omlaag halen ga je het dodental nooit verlagen. Want dat zal leiden tot ergernis, verstrooidheid dus meer ongevallen.
Toch ergens logisch ook ... Vrachtwagenchauffeurs doen maar dat, voor automobilisten is autorijden gewoon iets nuttigs ...
't Zou hetzelfde zijn als zeggen: "Veel voetbalspelers uit vierde provinciale zouden iets kunnen leren van de technieken die heersen onder eerste en tweede klasse spelers."
Well du-uh
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Ik ga ook wel vrij regelmatig met de vrachtwagen mee... Dan pas valt het op hoeveel slechte automobilisten er zijn.
Volledig mee eens !
Probleem is dat veel mensen absoluut niet weten in te schatten wat voor een massa zo'n vrachtwagen eigenlijk is, en dat ze dus ook geen idee hebben hoe het is om ermee te stoppen en maneuvreren onderweg...
Deze was normaal voor dat oranje nooit gestopt wegens onmogelijk/te dichtbij. Schiet zich nu dus op het linkerrijvak (waar gelukkig niemand zit), en komt met rokende banden tot stilstand halfweg het kruispunt. Bijna een 320d'tje minder op baan dus...
De bestuurder van de vrachtwagen is trillend uitgestapt en heeft die kerel beleefd gevraagd of hij volgende keer gewoon tegen een betonpaal wil rijden als hij zelfmoord wil plegen, kwestie van anderen er niet mee lastig te vallen...
Probleem is dat veel mensen absoluut niet weten in te schatten wat voor een massa zo'n vrachtwagen eigenlijk is, en dat ze dus ook geen idee hebben hoe het is om ermee te stoppen en maneuvreren onderweg...
Deze was normaal voor dat oranje nooit gestopt wegens onmogelijk/te dichtbij. Schiet zich nu dus op het linkerrijvak (waar gelukkig niemand zit), en komt met rokende banden tot stilstand halfweg het kruispunt. Bijna een 320d'tje minder op baan dus...
De bestuurder van de vrachtwagen is trillend uitgestapt en heeft die kerel beleefd gevraagd of hij volgende keer gewoon tegen een betonpaal wil rijden als hij zelfmoord wil plegen, kwestie van anderen er niet mee lastig te vallen...
En die chauffeur van de camion bleef dan no gzo beleefd :o Respect ! En wat was de reactie van die andere?
Comment