Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Aangezien ik aan 120 meer bewegingen moet doen dan aan 90, en aan 160 nog meer, vermoed ik dat het wel zou schelen moest zo een trucker niet 8 uur per dag op dezelfde achterkant van zijn voorligger moeten staren.
    Zie je wel, het inhaalverbod is levensgevaarlijk.

En voor de rest zie ik hier veel onzin staan, voornamelijk door mensen die nog nooit van hun leven in een camion gezeten hebben. Je kan het totaal niet vergelijken met 90km/h in een auto, dat zou inderdaad pas slaapverwekkend zijn. Vrachtwagens zijn er op gebouwd om de bestuurder comfort te bieden, wat net de vermoeidheid tegengaat in plaats van opwerkt.
    Last edited by |) ][ |V| ][; 06/12/2012, 00:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
      Makkelijker gezegd dan gedaan : diene chauffeur die wordt ingehaald langs rechts hield waarschijnlijk de linkerzijde in het oog ....want daar kwam er ne rode over de "muur" gereden

Als die dus rechts "afsluit" , kan er zo een andere naast hem komen staan aan de linkerkant....
      D'r naast komen staan wel ja, maar d'r voorbij geraken zou bij mij niet lukken.
      Ben al vaker in zo een situatie geweest en ik laat ze d'r niet tussen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Drive-by-wire

Alhoewel bij sommge laagvliegers ....
        Awel ja.

Comment

En dan bij een noodstop met blote voeten remmen...
          Of met uw kousen aan. Zeker nu. Maar blootsvoets moet volgens mij nog veiliger zijn dan met slippers of strandpantoffels. (Espadrilles).
          Last edited by ; 06/12/2012, 00:55.

Comment

D'r naast komen staan wel ja, maar d'r voorbij geraken zou bij mij niet lukken.
            Ben al vaker in zo een situatie geweest en ik laat ze d'r niet tussen.
            Proficiat!

Persoonlijk laat ik zo'n mensen er ALTIJD tussen. Ze zijn waarschijnlijk toch belangrijker/gehaaster dan mij.

Bovendien wek ik géén agressie op. Hij zal maar eens een bosmaaier in zijn koffer liggen hebben.

Je verliest NIKS met die éne opdringerige chauffeur er tussen te laten.

Ook al is hij 110% in fout, stel je daar eens volledig boven!
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Die agressieveling is wel één volledige plaats opgeschoten hoor!!!!!!

Comment

Die agressieveling is wel één volledige plaats opgeschoten hoor!!!!!!
                Stel je maar eens voor dat nét dat het verschil maakt tussen net wel/net niet mee door het volgende verkeerslicht, en als je pech hebt heb je daardoor de komende 13 lichten allemaal op rood en duurt je rit hierdoor 18,32 minuten langer!

Pff, dat het maar rap weer is waarin ik me op mijn gemak voel om met de tweewieler te gaan werken (dus ofwel goed boven nul, ofwel genoeg onder nul zodat het droog vriest). Een week, twee weken aanschuiven kan ik verkroppen, maar als ik met de auto moet blijven gaan werken ga ik weer serieus ambetant rondlopen na een tijdje...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                  Of met uw kousen aan. Zeker nu. Maar blootsvoets moet volgens mij nog veiliger zijn dan met slippers of strandpantoffels. (Espadrilles).
                  Dat is puur gewoonte. Ik rij lange afstanden bijna altijd zonder schoenen (anders wordt mijn dashboard vuil).

Comment

• Waar is mijne post naar toe ???????????????????

Comment

• Helaba, niet agressief worden, he. Vraag het eens aan uw postbode. Hier kan je enkel terecht voor VERKEERSagressie.

Comment

• "enkel agressieve posts worden bewaard"

@tussenlaten : soms is het idd beter dat je de "agressors" doorlaat , om zelf niet het slachtoffer te worden (bosmaaiergeval) , hoewel je het dus nooit weet wat zo'n mensen bezielt .....

In veel gevallen krijg je de middenvinger te zien omdat ze er niet tussen mogen , maar er zijn er al voor minder onder de grond gewerkt. (als je bvb geen sigaret wou geven)

Momenteel zijn er in BE nog geen verzekeringen die korting geven als je bvb een dashcam hebt , volgens mij gaat dit er misschien nog wel van komen door al die toestanden . ( ik zie regelmatig die filmpjes hier van de motorrijder en dat is schering en inslag )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Zie je wel, het inhaalverbod is levensgevaarlijk.

En voor de rest zie ik hier veel onzin staan, voornamelijk door mensen die nog nooit van hun leven in een camion gezeten hebben. Je kan het totaal niet vergelijken met 90km/h in een auto, dat zou inderdaad pas slaapverwekkend zijn. Vrachtwagens zijn er op gebouwd om de bestuurder comfort te bieden, wat net de vermoeidheid tegengaat in plaats van opwerkt.
                          ik ben niet hemaal mee met uw bijdrage dimi
                          rij zelf ook truck

90 in een vrachtwagen is nix tov mijn smart, daar is 90 overdonderend - zou't straf vinden als ik daar in slaap in viel, al vind ik smartje wel een kleine truck

Comment

• Aan de bestuurster van de witte Mini met nummerplaat JWC-..., woonachtig in de Lipsestraat te Haacht:

Dat u aan een kruispunt waar voorrang van rechts geldt geen snelheid mindert en mij geen voorrang van rechts verleent, kan ik nog enigszins begrijpen. Iedereen maakt immers fouten. Als we dan naast mekaar komen te staan aan het volgende kruispunt en dat u, wanneer ik teken doe om uw raampje naar beneden te doen, gebaart dat ik het kalmer aan moet doen en mij uw middelvinger laat ziet, begrijp ik veel minder. En dat u suggereert dat ik u zou willen slaan nadat ik u aanspreek op uw oprit en zegt dat ik maar een glas cava moet drinken om te kalmeren, doet mij alle hoop opgeven om ook maar iets zinnigs van u te verwachten. Hopelijk voor u komt u vroeg of laat niet iemand tegen die zijn voorrang wel opeist en/of die wel op uw gezicht zou slaan (of erger) na uw fratsen.
                            Last edited by ; 07/12/2012, 10:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              In de zomer heb ik zelden schoenen aan in de auto... en ja dat is stukken veiliger om te remmen dan met slippers aan! (spreek uit ervaring)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Proficiat!

Persoonlijk laat ik zo'n mensen er ALTIJD tussen. Ze zijn waarschijnlijk toch belangrijker/gehaaster dan mij.

Bovendien wek ik géén agressie op. Hij zal maar eens een bosmaaier in zijn koffer liggen hebben.

Je verliest NIKS met die éne opdringerige chauffeur er tussen te laten.

Ook al is hij 110% in fout, stel je daar eens volledig boven!
                                Als iedereen zo een mannen d'r altijd gewoon zou tussen laten dan leren ze het natuurlijk nooit en blijven ze het doen.

Ik wek ook geen agressie op, de actie van die persoon is al agressief op zich, en hij wekt agressie op bij andere personen door dit te doen.
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                  ik zie regelmatig die filmpjes hier van de motorrijder en dat is schering en inslag )
                                  Motorrijder hier in BELGIË? Link aub. Tot nu toe enkel gezien van andere landen: US, FR, D, etc.

Comment

Als iedereen zo een mannen d'r altijd gewoon zou tussen laten dan leren ze het natuurlijk nooit en blijven ze het doen.

Ik wek ook geen agressie op, de actie van die persoon is al agressief op zich, en hij wekt agressie op bij andere personen door dit te doen.
                                    Ja maar jij rijdt met een Citroën C4. Dat mag je van mij er tussenprikken. Ik met mijn Z4 of op mijn motorfiets laat het ondanks de goede verzekeringen toch liever aan u over om zo een mannen een lesje te leren .

Comment

• Ik zou met de motor ook plaats maken, per slot van rekening zit je niet in een 'veilige' ijzeren kooi.
                                      Nu, als ik met mijn astra zoiets tegenkom pas ik wel op,
                                      met mijn camionette kan zo'n kerel dik mijn K****n komen kussen.

Comment

Ik snap je reactie wel, maar tevens vind ik dat het niet aan 'ons' is om ze dat te 'leren'.

De actie is zeer zeker agressief te noemen wat mij betreft, ook daar heb je gelijk in, maar (verkeers)agressie mag je niet beantwoorden met agressie vind ik.

Je moet altijd met twee zijn om iets te laten escaleren.

Comment

Ja maar jij rijdt met een Citroën C4. Dat mag je van mij er tussenprikken. Ik met mijn Z4 of op mijn motorfiets laat het ondanks de goede verzekeringen toch liever aan u over om zo een mannen een lesje te leren .
                                          Maakt niet uit met welke auto ik op de baan ben.

Trouwens als ik jou filmpjes hier zie staan, dan haal jij veel gevaarlijkere "stunts" uit met je motorfiets.

Comment

Working...
                                          X