Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verkeersagressie topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ax_DudeWaar denk je dat een brandblusser voor dient?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGiokeEeey bij mij was da ook!! Moest is een tijdje geleden blazen (m'n 1ste keer ) en ik kreeg er ook geen...ik wou het nog vragen maar vond het misschien wa belachelijk
Ikzelf heb nog niet veel last gehad van verkeersagressie m'n broer daarintegen wel. Hij reed op het linkervak van de A12 in Wilrijk, en hij steekt wat camions voorbij tegen 100 à 110 (je mag er 90) tot er ineens een nieuwe E in zijn gat komt hangen, m'n broer rijdt rustig verder en voegt terug in. Ondertussen heeft hij ontdekt dat de mannen van de E onze bruine medeburgers zijn. Ach ja, no big deal zou je denken, wel nee, na een tijdje komt je je 1ste rode licht tegen (voor de mensen die het kennen, na de brug in wilrijk richting brussel) de mannen in de E blijven zij aan zij rijden en maken gebaren en toestanden maar het wordt rood. Damn, wat als je er dan naast staat? Wel het was nacht en er was geen kat en het was het enige licht zonder flitspaal... de E gaat vol in de remmen juist op het einde, mijn broer rijdt gewoon door. Hij besluit aan de zijkant van de A12 te gaan rijden (geen flitspalen) want stel je voor als ze terug zouden volgen! en ja..Ze volgende en staken hem terug voorbij (was blijkbaar niet de eerste beste kleine dieseltje, ging goe vooruit) aan het volgende licht zwieren ze hun wagen dwars op de baan, mijn broer stopt op een redelijke afstand, die mannen stappen uit oowkeey, 1ste vitesse en planché weggereden (weer door rood) vervolgens wordt het scheuren om ze proberen af te schudden, hij is tot aan de 150 gegaan (toegestane snelheid: 70) en ja...ze halen weer in! Dan maar binnendoor proberen en toen lukte het....nooit meer terug gezien. Algoe dat hij niet met mijn auto was ofzo
Comment
-
Al 3 keer te maken gehad met agressief (rij)gedrag.
Zo was ik eens aan 't rijden op de E17 in de richting van Antwerpen. Ik rij op het linkervak. Opeens smijt er een auto zich vlak voor mijn snuit, zonder te pinken, ik moet zwaar in de remmen gaan, kerel geeft zwaar gas en rijdt door.
Ik vervolg m'n weg richting Mechelen, en neem in Antwerpen de E19. We komen de Craeybeckxtunnel uit, ik rij weer links en ineens smijt er zich weer een auto vlak voor de MINI, weer zonder te pinken. Blijkt dat nog dezelfde kerel te zijn ook.
Een andere keer aan't rijden op de E17, rustig verkeer, rij tegen een 130, voeg telkens weer mooi rechts in, op een gegeven moment zie ik via m'n achteruitkijkspiegel een Astra afkomen in de verte, op het middenvak. De Astra nadert snel, maar ondertussen nader ik ook een voorligger. Ik zet m'n pinker op, hopend dat die Astra naar links opschuift, om mij ertussen te laten, maar nee hoor, ze vonden het nodig om zo snel mogelijk naast mij te komen rijden, en dan te remmen zodat ze mooi naast mij konden hangen en ik uiteindelijk ook in de remmen moest om opzij te kunnen gaan.
Nog een andere keer wil ik de E19 richting Brussel oprijden in Rumst (rechte oprit, maar gaat omhoog). Mijn voorligger is blijkbaar van het type dat lang nodig heeft om van de ene in de andere versnelling te geraken, waardoor die wagen telkens terug zwaar vertraagde. Dit is natuurlijk lastig (en gevaarlijk) omdat je op die manier niet genoeg snelheid kan maken om op de drukke snelweg op een veilige manier te kunnen invoegen. Ik vloek eens binnensmonds, mijn handje gaat zo heel even een klein stukje omhoog, en ik tik eens op m'n stuur (denk bij mezelf: jongen , leer eens schakelen).
We voegen in op de snelweg, van zodra ik kan ga ik er voorbij, en terwijl ik passeer kijk ik naar rechts: zit die kerel daar in z'n auto met een baseball knuppel te zwaaien, me te gebaren dat ik mij langs de kant moet zetten, en komt die kerel in m'n gat hangen, constant flashend. Heb gewoon nummerplaat opgeschreven (voor het geval hij ook de mijne had, je weet nooit), en heb m'n gas verder ingedrukt.
Toeval of niet, in al deze gevallen was de andere partij niet van Europese origine. Onze MINI lokt blijkbaar nogal veel agressie uit bij onze medemensen van Maghrebijnse komaf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blink360Dit is wel uitgelokte verkeersagressie hé... gij trekt dergelijke zaken wel aan... op die parking Delhaize te Kortrijk zou ik uitgestapt zijn en beleefd vragen wat er scheelde (doen alsof je neus bloedt) die gaat niet direct op u beginnen kloppen hoor...
en als je weet wat er scheelt kan je tenminste je wagen wat verzetten i.p.v. één of meerdere blutsen te riskeren.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Ja ik ken die parking... voorbije maand nog geweest... als je je wagen niet kon verzetten dan zou ik die mijnheer daar toch op attent maken... i.p.v. in de wagen te kruipen en te doen alsof je neus bloedt. Assertiviteit jongeman! Op het forum heb je er nochthans geen gebrek aanPeugeot 307 Sw 1.4HDI
& BMW E36 318TDS Touring
Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg
Ode aan de eigen wagen!
Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PjIk vind het wel vrij opvallend hoe onze bruine medemens die zich een mooie dure E kan veroorloven vaak gaat denken dat de weg van hem is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door b4rth3zzNog een andere keer wil ik de E19 richting Brussel oprijden in Rumst (rechte oprit, maar gaat omhoog). Mijn voorligger is blijkbaar van het type dat lang nodig heeft om van de ene in de andere versnelling te geraken, waardoor die wagen telkens terug zwaar vertraagde. Dit is natuurlijk lastig (en gevaarlijk) omdat je op die manier niet genoeg snelheid kan maken om op de drukke snelweg op een veilige manier te kunnen invoegen. Ik vloek eens binnensmonds, mijn handje gaat zo heel even een klein stukje omhoog, en ik tik eens op m'n stuur (denk bij mezelf: jongen , leer eens schakelen).
We voegen in op de snelweg, van zodra ik kan ga ik er voorbij, en terwijl ik passeer kijk ik naar rechts: zit die kerel daar in z'n auto met een baseball knuppel te zwaaien, me te gebaren dat ik mij langs de kant moet zetten, en komt die kerel in m'n gat hangen, constant flashend. Heb gewoon nummerplaat opgeschreven (voor het geval hij ook de mijne had, je weet nooit), en heb m'n gas verder ingedrukt.
Comment
-
ik ga vaak mee met mijn moeder gaan werken (courier) ik stel vast daj s'nachts veel rare pipo's tegenkomt ooit eens meegemaakt in aalst op de e40 we reden in tweede vak 135 of zoietsje , komt daar wel weer zo'n klojo van een vrachtwagen op tweede vak zonder pinken moeder zwaar in de remmen !! moeder eens zwaar claxoneren we steken hem voorbij ik steek de "beroemde vinger " op Rijd er wel nie nog een klojo die dat heeft gezien blokkeerde heel de derde vak Vrachtwagen bleef in tweede hebben dan maar op een afrit gepakt en de oprit weer op alé vrachtwagen was weer in fout wat dat zo vaak gebeurd en dan gaan andere mensen er zich nog gaan mee moeien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIeik ga vaak mee met mijn moeder gaan werken (courier) ik stel vast daj s'nachts veel rare pipo's tegenkomt ooit eens meegemaakt in aalst op de e40 we reden in tweede vak 135 of zoietsje , komt daar wel weer zo'n klojo van een vrachtwagen op tweede vak zonder pinken moeder zwaar in de remmen !! moeder eens zwaar claxoneren we steken hem voorbij ik steek de "beroemde vinger " op Rijd er wel nie nog een klojo die dat heeft gezien blokkeerde heel de derde vak Vrachtwagen bleef in tweede hebben dan maar op een afrit gepakt en de oprit weer op alé vrachtwagen was weer in fout wat dat zo vaak gebeurd en dan gaan andere mensen er zich nog gaan mee moeien
Comment
-
Deze is keihard. En ideaal tegen de idioot die tegen u aant muilen is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de PéDeze is keihard. En ideaal tegen de idioot die tegen u aant muilen is.
http://www.autoxperience.tv/include/...asp?vid_id=224
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIedie in de zware voet altijd tegen zijn begrenzer crossen wa moe da dan zijn als er geen begrenzer opstaat
Euhm... Kijk eens goed rond op de baan, de meeste vrachtwagenchauffeurs rijden veel te snel Ik vind eigenlijk dat de zware voet vele dingen afdoet als zijnde "oooh kijk eens wat die man/vrouw doet... wat een schande..." Beetje sensatie maken, zulke dingen gebeuren iedere dag en de flikken weten en zien t maar al te goed. Om daarvoor nu iedereen te gaan bekeuren? Just my 2 cents...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ax_DudeEuhm... Kijk eens goed rond op de baan, de meeste vrachtwagenchauffeurs rijden veel te snel Ik vind eigenlijk dat de zware voet vele dingen afdoet als zijnde "oooh kijk eens wat die man/vrouw doet... wat een schande..." Beetje sensatie maken, zulke dingen gebeuren iedere dag en de flikken weten en zien t maar al te goed. Om daarvoor nu iedereen te gaan bekeuren? Just my 2 cents...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ax_DudeEuhm... Kijk eens goed rond op de baan, de meeste vrachtwagenchauffeurs rijden veel te snel Ik vind eigenlijk dat de zware voet vele dingen afdoet als zijnde "oooh kijk eens wat die man/vrouw doet... wat een schande..." Beetje sensatie maken, zulke dingen gebeuren iedere dag en de flikken weten en zien t maar al te goed. Om daarvoor nu iedereen te gaan bekeuren? Just my 2 cents...
Bvb diene 1ste kerel van de laatste aflevering achtervolgen ze 1st 10km om hem dan uiteinelijk te kunnen pakken op overdreven snelheid tijdens het inhalen, komaan... get a life aja!
En die vrouwelijke flik (zeg maar seut) de ganse tijd me e zaagstemmeke: "ziet, kijk nu nekeer goed, em rijdt al op de witte lijn, ge ziet da em aan't duwen is he, da ziede toch duidelijk" ->
Geen twijfel da er manne zijn die zwaar over de schreef gaan, maar meestal is toch wel duidelijk te zien dat ze er op gebrand zijn om er is iemand bij te lappen, soms echt wel op onnozele overtredingen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door XytrasIdd, ze hangen iets te fel de moraalridder uit en bestempelen dingen die 1000x/dag gebeuren (en die ze wss zelf ook wel eens doen) als staatsgevaarlijk
Bvb diene 1ste kerel van de laatste aflevering achtervolgen ze 1st 10km om hem dan uiteinelijk te kunnen pakken op overdreven snelheid tijdens het inhalen, komaan... get a life aja!
En die vrouwelijke flik (zeg maar seut) de ganse tijd me e zaagstemmeke: "ziet, kijk nu nekeer goed, em rijdt al op de witte lijn, ge ziet da em aan't duwen is he, da ziede toch duidelijk" ->
Geen twijfel da er manne zijn die zwaar over de schreef gaan, maar meestal is toch wel duidelijk te zien dat ze er op gebrand zijn om er is iemand bij te lappen, soms echt wel op onnozele overtredingen...
Comment
-
Ik heb die Volvo vanuit de zware voet
zaterdagavond achter mij gehad... maar ik had het rap door dat ik me koest diende te houden!Peugeot 307 Sw 1.4HDI
& BMW E36 318TDS Touring
Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg
Ode aan de eigen wagen!
Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!
Comment
Comment