Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
    je hangt de stoere niet uit hoor...
    je bent in jouw land, op jouw grondgebied, en daar kunnen die zeker niet tussenkomen hoor

en zoals de Pé zei : die zullen je niks gedaan hebben

Denk je dat ? één van mijn beste maten is in oktober met de fiets 's nachts om 2u30 van mijn kot naar zijn kot teruggekeerd, ocharme 600 meter. Hij heeft 200 meter gefietst, en daarna hebben twee man zijn fiets volledig gemold, vier tanden uit zijn mond geslaan, hem een klaplong gegeven, twee ribben gebroken, zijn neus gebroken en hem hier en daar nog de nodige pijn gegeven ...

Geloof me, als ge hem achteraf hebt gezien, hebt ge géén zin om op 200 meter daarvandaan in eenzelfde scenario terecht te komen.
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• @ alex69alex: groot gelijk dat je naar binnen bent gegaan. Moest ik in dezelfde situatie als jou gestaan hebben dan zou ik zelf ook naar binnen gegaan zijn.

Je hebt altijd mensen die kinderachtig moeten en willen doen dus gedraag je als een heer en laat die mensen gewoon voor wat ze zijn...
      BMW F30 316d Sportline - '13
      BMW Z3 1.8 -- '97
      --------------------------------------------------------------
      2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
      2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
        Denk je dat ? één van mijn beste maten is in oktober met de fiets 's nachts om 2u30 van mijn kot naar zijn kot teruggekeerd, ocharme 600 meter. Hij heeft 200 meter gefietst, en daarna hebben twee man zijn fiets volledig gemold, vier tanden uit zijn mond geslaan, hem een klaplong gegeven, twee ribben gebroken, zijn neus gebroken en hem hier en daar nog de nodige pijn gegeven ...

Geloof me, als ge hem achteraf hebt gezien, hebt ge géén zin om op 200 meter daarvandaan in eenzelfde scenario terecht te komen.
        Triestige situatie. Hij heeft echt dikke pech gehad

Maar ik zat op school met enkel Turken en Marokkanen en Italianen maar ik heb nooit problemen gekend. Maar ik ben wel 1m88 en ik ben wel ietwat stevig gebouwd (ook wel geen papzak ).

Comment

je hangt de stoere niet uit hoor...
          je bent in jouw land, op jouw grondgebied, en daar kunnen die zeker niet tussenkomen hoor

en zoals de Pé zei : die zullen je niks gedaan hebben
          Wow! Dit vind ik toch een vrij gewaagde uitspraak hoor..., ik raad je aan toch iets voorzichtiger te zijn met zo'n dingen te formuleren want dit vind ik enorm racistisch overkomen...

Ook al zijn de personen niet hier geboren maar beschikken ze wel over een geldige verblijfsvergunning dan nog zou ik zo'n dingen niet durven zeggen.

Negeer gewoon die mensen als ze zo reageren. Het enige doel dat die voor ogen hebben is je uitdagen. Door te blijven zitten maak je die mensen hun dag ook weer goed... Als je ze echter negeert door naar binnen te gaan zijn zij het die mooi weer mogen afdruipen...
          BMW F30 316d Sportline - '13
          BMW Z3 1.8 -- '97
          --------------------------------------------------------------
          2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
          2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Ooit zo eens iets voor gehad op't Zuid (in Gent). Ik zat samen met mijn vriendin op een bankje op één van de busperrons te wachten op haar bus. 't Wa al redelijk laat en 't was donderdagavond, dus er was al redelijk wat 'schoon volk' op straat.
            Tegenover dat bankje was er (op't andere perron) een glazen kotteke waarin een groepje van Belgen van uitheemse origine zaten.

Op gegeven moment gaat één van die gasten naar de openbare toiletten, als 'ie terugkomt ziet hij mij. Ik was gewoon wat aan't rondkijken, maar die gast kijkt dus de ganse tijd naar mij (ik gebaar da'k hem niet zie). Als hij terug aan da kotje komt duwt hij tegen de deur, en dan nog eens, en nog eens. Maar er gebeurt niet want ge moet trekken aan die deur (jawel ), van zodanig te kijken naar mij had 'ie dat niet door.
            Omdat dat nogal een dwaas zicht was was ik daar intussen ook naar aan't kijken (ik geef toe mijn éne mondhoek was opgetrokken, de zogenaamde grijns). Die gast voelt hem natuurlijk nogal dwaas en roept naar mij (in't plat Gents) "Als ge niet stopt met kijken sla ik op uw bakkes".

Als rasechte West-Vlaming versta ik geen klop van zijn gebrabel, resultaat dat ik nu met een frons op mijn voorhoofd sta te kijken naar hem.
            Die gast aarzelt nog efkes om iets te zeggen, heeft dan plots de werking van die deur door en gaat naar binnen. Pas dan zei mijn vriendin (een Gentse) wat hij me gezegd had.

Ik geef toe weinig spectaculair, maar het toont aan wat een Gruute Muile en klein hartje hebben is.

Comment

• De meeste hebben grote mond... Ik zelf zou me ook niet laten kennen maar als ik merk dat het te gevaarlijk word dan ga ik me ook uit de voeten maken ! Mijn leven is me veel te lief dan word ik nog liever als lafaard verweten dan als een in mekaar geramde ezel in een karretje te zitten bij wijze van spreken !

Comment

• @ alex: zit gij in kortrijk op kot?
                tis maar da ik ook al paar keer probleemkes gehad heb me bruin mannen daar.
                tis toch raar dat die alleen maar iets proberen als zij me vijf zijn en gij alleen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Volkswagen
                  @ alex: zit gij in kortrijk op kot?
                  tis maar da ik ook al paar keer probleemkes gehad heb me bruin mannen daar.
                  tis toch raar dat die alleen maar iets proberen als zij me vijf zijn en gij alleen...
                  Jep, ik zit op kot in Kortrijk ... totnogtoe geen enkel probleem gehad hoor, juist gisteravond die gasten die een beetje aardig deden
                  1994 Mercedes SL320
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje
                    Wow! Dit vind ik toch een vrij gewaagde uitspraak hoor..., ik raad je aan toch iets voorzichtiger te zijn met zo'n dingen te formuleren want dit vind ik enorm racistisch overkomen...

Ook al zijn de personen niet hier geboren maar beschikken ze wel over een geldige verblijfsvergunning dan nog zou ik zo'n dingen niet durven zeggen.
                    ...
                    dat, plus uitspraken als: "bruin mannen".. 't wordt er hier
                    met de dag mooier op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimster
                      dat, plus uitspraken als: "bruin mannen".. 't wordt er hier
                      met de dag mooier op

juist ja.

er is hier nog altijd vrije meningsuiting he

Comment

• jaja.. ik ken zo nog een partij die dat als wapen gebruikt..
                        soit. wil er hier nie over in discussie gaan..wrong forum

Comment

• Vandaag bijna accident gehad toen ik mijn middageten ging afhalen;

Ik rij op een grote voorrangsbaan, rechts kleine zijstraatjes ... Plots komt daar echt VLAK voor mijn neus een grijze S-klasse met belachelijke pimpvelgen naar links uitgedraaid. Ik reed nog geen 50 per uur, en ik kon gewoon niet meer stoppen; 'k heb dus mijn stuur moeten omsmijten naar links, en daar stonden we dan: ik in het midden van de straat met mijn neus naar de stoep, die Mercedes op een paar centimeter van mijn flank.

Die kerel wou dan niet achteruit rijden (ik kon niet weg; achter mij stond een bus, die nét niet in mijn gat was gereden, go figure ..., en links van me stonden geparkeerde auto's). Meneer is dan uitgestapt en ik deed mijn venster open:

"Jè gie nog noois g'oord van een voorrang van rechts zeker ?"
                          "Wat betekenen die haaietandjes die daar op de grond geschilderd zijn ?"

Hij is vloekend terug in zijn auto gekropen, die stomme aap ... Had ik niet uitgeweken, mijn auto was gemold ! 'k was wel perfect in mijn recht, maar toch ...
                          1994 Mercedes SL320
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                            Vandaag bijna accident gehad toen ik mijn middageten ging afhalen;

Ik rij op een grote voorrangsbaan, rechts kleine zijstraatjes ... Plots komt daar echt VLAK voor mijn neus een grijze S-klasse met belachelijke pimpvelgen naar links uitgedraaid. Ik reed nog geen 50 per uur, en ik kon gewoon niet meer stoppen; 'k heb dus mijn stuur moeten omsmijten naar links, en daar stonden we dan: ik in het midden van de straat met mijn neus naar de stoep, die Mercedes op een paar centimeter van mijn flank.

Die kerel wou dan niet achteruit rijden (ik kon niet weg; achter mij stond een bus, die nét niet in mijn gat was gereden, go figure ..., en links van me stonden geparkeerde auto's). Meneer is dan uitgestapt en ik deed mijn venster open:

"Jè gie nog noois g'oord van een voorrang van rechts zeker ?"
                            "Wat betekenen die haaietandjes die daar op de grond geschilderd zijn ?"

Hij is vloekend terug in zijn auto gekropen, die stomme aap ... Had ik niet uitgeweken, mijn auto was gemold ! 'k was wel perfect in mijn recht, maar toch ...
                            had er opgeknald hé... Je kon dan een hele nieuwe voor u gaan kopen ! Weeral het vb.dat sommige het verkeer niet kennen

Comment

• Volgens mij heb jij echt de meeste posts op dit forum betreffende verkeersaggressie

Comment

juist ja.

er is hier nog altijd vrije meningsuiting he
                                En ook daar zijn grenzen aan.

Als je je mening geeft maak dan misschien even duidelijk dat je dat doet (door bijvoorbeeld "vind ik" eraan toe te voegen.

Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
                                Ook al ontgaat de betekenis van deze zin mij; het is in elk geval onzin.

In de post van Alex... staat niets vermeld over de nationaliteit/afkomst van de twee mannen, of blijkt dat uit de -mij onbekende- omschrijving "van 't Sergio Tacchini-type, met rechtopstaande witte petjes"?

FramF

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren
                                  En ook daar zijn grenzen aan.

Als je je mening geeft maak dan misschien even duidelijk dat je dat doet (door bijvoorbeeld "vind ik" eraan toe te voegen.

Ook al ontgaat de betekenis van deze zin mij; het is in elk geval onzin.

In de post van Alex... staat niets vermeld over de nationaliteit/afkomst van de twee mannen, of blijkt dat uit de -mij onbekende- omschrijving "van 't Sergio Tacchini-type, met rechtopstaande witte petjes"?

FramF

pfft seg, ik doe 1 uitspraak, en direct zitten al 2 mensen op me te kakken..

tis mijn mening, ik heb mijn gedacht erover, en niemand zal die kunnen wijzigen. Wat anderen erover denken, kan me geen reet schelen.

nu terug over verkeersagressie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                    Volgens mij heb jij echt de meeste posts op dit forum betreffende verkeersaggressie
                                    Ik denk dat ik gewoon de enige ben die't post
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren

FramF

Klopt, 't waren geen nieuwe Belgen.
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Dan moet ik ook mijn excuses aanbieden over mijn conclusie, ik zal waarschijnlijk een paar voorgaande posts door elkaar gehaald hebben.

En met 'bruine mannen' bedoel ik niets racistisch hoor, das toch een objectief feit da turken en marokkanen bruin zijn. Kvraag mij af waarom ge ze dan zo nie mag noemen.
                                        Der woonde vroeger ne neger in mijn straat, waardak nog redelijk mee overeenkwam en die noemde mij ook soms es bleekscheet en ik had daar geen enkel probleem mee

Er wordt gewoon veel te vaak gedacht aan racisme vandaag de dag...

Comment

• Er is een groot verschil in nuance tussen wanneer je iets zegt en wanneer je iets schrijft..Een van mijn vrienden is een Nederlander van Marokaanse afkomst en hem durf ik ook vanalles naar het hoofd gooien (zelfs de meest grote “clichés) En heel vaak doet hij zelf heel luchtig mee.. Maar toch zal ik er altijd over waken om via mail

voorzichtiger te zijn, omdat, alle smilies ten spijt, iets wat je schrijft altijd anders kan overkomen dan hoe jij het zelf denkt, door het gebrek aan lichaamstaal.

Laat staan dat dan op een publiek forum, waar in principe niemand je echt kent, je woorden geïnterpreteerd worden zoals jij ze bedoelt..

Comment

Working...
                                          X