Oorspronkelijk geplaatst door K2
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verkeersagressie topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turboen wat was de reactie van die aap in die bmw?
Hij had waarschijnlijk niet eens in de mot dat hij een blunder van ongelooflijk formaat beging... Geen flauw idee van wat het is om bij 90 km/u zo'n vrachtwagen van 25 ton tot stilstand te brengen... (zoals zovelen die gauw op een meter afstand van een vrachtwagen zomaar een keer tussenvoegen bv... en dan zeggen dat de vrachtwagens geen afstand houden.)Last edited by K2; 01/07/2005, 12:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupkebeurtelings een keer met je pinker knipperen, een keer naar links en keer naar rechts
ik doe dit ook zeer dikwijls, zeker met de mobilhome en ze laten je ergens tussen of zo, krijg je geregeld een flash als appericiatie terug
(tenminste, als ik jou situatie goed verstaan heb)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2Er kwam eigenlijk geen zinnig woord uit. Een paar gemompelde excuses, een lijkbleek gezicht en een auto die stil viel toen hij bij het groen licht weer wou vertrekken. Hij was waarschijnlijk zelf zodanig verschoten toen die vrachtwagen voorbij kwam geschoven, dat hij al lang blij was dat hij nog leefde.
Hij had waarschijnlijk niet eens in de mot dat hij een blunder van ongelooflijk formaat beging... Geen flauw idee van wat het is om bij 90 km/u zo'n vrachtwagen van 25 ton tot stilstand te brengen... (zoals zovelen die gauw op een meter afstand van een vrachtwagen zomaar een keer tussenvoegen bv... en dan zeggen dat de vrachtwagens geen afstand houden.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2Volledig mee eens !
Probleem is dat veel mensen absoluut niet weten in te schatten wat voor een massa zo'n vrachtwagen eigenlijk is, en dat ze dus ook geen idee hebben hoe het is om ermee te stoppen en maneuvreren onderweg...
Een tijdje geleden nog gezien aan één van de lichten op de A12:
Een begin 20-er (schat ik) komt mij tegen 120-130 voorbij gevlogen, gaat ook de vrachtwagen voorbij die een eindje verderop rijdt, ziet dat het oranje wordt, schiet zich naar het rechterrijvak en gooit alles dicht, zo'n 20 meter voor die vrachtwagen dus .
Deze was normaal voor dat oranje nooit gestopt wegens onmogelijk/te dichtbij. Schiet zich nu dus op het linkerrijvak (waar gelukkig niemand zit), en komt met rokende banden tot stilstand halfweg het kruispunt. Bijna een 320d'tje minder op baan dus...
De bestuurder van de vrachtwagen is trillend uitgestapt en heeft die kerel beleefd gevraagd of hij volgende keer gewoon tegen een betonpaal wil rijden als hij zelfmoord wil plegen, kwestie van anderen er niet mee lastig te vallen...
en als uwe collega niet van plan was om te stoppen voor het oranje, ja sorry, dan geeft dat gewoon aan dat hij zich geen zak aantrekt van het feit dat die lichten wel eens oranje zouden kunnen springen en past hij zijn snelheid niet aan aan de omstandigheden..
dus: hij was sowieso niet gestopt voor het oranje (tegen dat hij er geweest was,waarschijnlijk al rood) dus de kans dat hij een dwarser had geraakt , was reëel.. (zoals je zelf zegt: met rokende banden half op het kruispunt)
dus: ofwel hebt ge het verhaal nie goed verteld en begrijp ik het verkeerd, ofwel begrijp ik het wél goed en gaat je collega zeker niet vrijuit..think about it
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WimsterNo offence, maar tegen 120-130 "voorbij gevlogen"?? volgens mij is dat mooi aan de snelheid die auto's mogen rijden op de A12 (behalve dan aan de kruispunten)
en als uwe collega niet van plan was om te stoppen voor het oranje, ja sorry, dan geeft dat gewoon aan dat hij zich geen zak aantrekt van het feit dat die lichten wel eens oranje zouden kunnen springen en past hij zijn snelheid niet aan aan de omstandigheden..
dus: hij was sowieso niet gestopt voor het oranje (tegen dat hij er geweest was,waarschijnlijk al rood) dus de kans dat hij een dwarser had geraakt , was reëel.. (zoals je zelf zegt: met rokende banden half op het kruispunt)
dus: ofwel hebt ge het verhaal nie goed verteld en begrijp ik het verkeerd, ofwel begrijp ik het wél goed en gaat je collega zeker niet vrijuit..think about it
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RoughneckHebben ze je nooit geleerd bij de rijschool dat je als automobilist voor een kruispunt - met een vrachtwagen achter je - nooit je remmen dicht mag gooien?
ik gooi zelfs mijn remmen niet dicht als er een rij auto's tegen me zit te plakken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RoughneckHebben ze je nooit geleerd bij de rijschool dat je als automobilist voor een kruispunt - met een vrachtwagen achter je - nooit je remmen dicht mag gooien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WimsterNo offence, maar tegen 120-130 "voorbij gevlogen"?? volgens mij is dat mooi aan de snelheid die auto's mogen rijden op de A12 (behalve dan aan de kruispunten)
en als uwe collega niet van plan was om te stoppen voor het oranje, ja sorry, dan geeft dat gewoon aan dat hij zich geen zak aantrekt van het feit dat die lichten wel eens oranje zouden kunnen springen en past hij zijn snelheid niet aan aan de omstandigheden..
dus: hij was sowieso niet gestopt voor het oranje (tegen dat hij er geweest was,waarschijnlijk al rood) dus de kans dat hij een dwarser had geraakt , was reëel.. (zoals je zelf zegt: met rokende banden half op het kruispunt)
dus: ofwel hebt ge het verhaal nie goed verteld en begrijp ik het verkeerd, ofwel begrijp ik het wél goed en gaat je collega zeker niet vrijuit..think about it
Ofwel zou het perfect veilig zijn dat personenwagens sneller mogen dan 120 of anderzijds zijn "sommige" vrachtwagens (of eerder de vrachtwagenchauffeurs) aan 90 echt levensgevaarlijk...
Waarom bvb daalt aan kruispunten de max snelheid voor personenwagen met bvb 30km/u, terwijl sommige vrachtwagenchauffeurs gewoonweg aan dezelfde snelheid doorgaan en dan idd verwonderd zijn dat ze met rokende banden moeten stoppen of erger nog een dwarser rammen! De meeste vrachtwagenchauffeurs zijn echt wel ervaren en verantwoord bezig, maar ge hebt overal "rotte appels" bij! Het erge is dat zelfs als ze doorvliegen aan 90 zijn ze eigenlijk perfect legaal, maar tegelijk wel (al dan niet onder tijdsdruk) enorm onverantwoord bezig... maar wordt daar iets aan gedaan?? ik dacht het niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wimsterdas mijn punt niet.. en zoals Brammstein zegt, dat doe ik misschien zelfs niet met een gewone auto achter mij.. mijn punt is, dat die vrachtwagen, zelfs zonder de BMW voor hem, niet had gestopt.. (staat letterlijk in de post van K2) dus eigenlijk weinig of geen rekening houdt met het feit dat die lichten ook op rood kunnen springen1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VolkswagenAan de grijsharige fietser die daarnet bepaalde gebaren maakte, terwijl er zeker vier meter tussen ons was: als ge een vent zijt, wacht ge nie tot ge een straat verder zijt om gebaren te doen!!!
voila, even mijn frustraties geuit
Comment
-
nuja, mss even een situatie schets
ik wou op mijn oprit rijden, maar zag dat er een fietser afkwam
het leek mss riskant, maar ik remde af om te kijken, oordeelde dat er plaats genoeg was en reed op mijn oprit.
De fietser bleef doorrijden en op het moment dat mijn auto juist het fietspad over was en op de oprit reed, was er nog steeds een meter of vier tussen, maar de fietser keek kwaad...
en hij reed door en toen hij ongeveer 150 meter verder een straat moest indraaien (Puitstraat in moorslede) vertraagde hij en begon allerlei wilde gesticulaties te doen, daardoor twee keer bijna van zijn fiets vallend
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WimsterNo offence, maar tegen 120-130 "voorbij gevlogen"?? volgens mij is dat mooi aan de snelheid die auto's mogen rijden op de A12 (behalve dan aan de kruispunten)
en als uwe collega niet van plan was om te stoppen voor het oranje, ja sorry, dan geeft dat gewoon aan dat hij zich geen zak aantrekt van het feit dat die lichten wel eens oranje zouden kunnen springen en past hij zijn snelheid niet aan aan de omstandigheden..
dus: hij was sowieso niet gestopt voor het oranje (tegen dat hij er geweest was,waarschijnlijk al rood) dus de kans dat hij een dwarser had geraakt , was reëel.. (zoals je zelf zegt: met rokende banden half op het kruispunt)
dus: ofwel hebt ge het verhaal nie goed verteld en begrijp ik het verkeerd, ofwel begrijp ik het wél goed en gaat je collega zeker niet vrijuit..think about it
Gisteren nog dezelfde situatie gezien, een auto kan je inderdaad op een 50 tal meter voor de lichten tot stilstand brengen, en de meeste doen dat dan ook, die hebben geen flauw benul dat er daar 44 ton achter hen hangt.
Ik minder meestal vaart tot pakweg 70 als ik een rood licht nader en in de mot heb dat ik wel eens prijs kan hebben.
Dat zie ik onder andere aan het aantal tegenliggers, waarbij je kan inschatten hoelang het al groen is, en aan het aantal wagens dat klaar staat om te dwarsen.
Helaas moet je op een gegeven moment beslissen om dus niet meer te stoppen als het daadwerkelijk oranje word.
Deze afstand ligt dus op ongeveer 50 meter van de lichten.
Maar wat doe je als er je net iemand voorbij gaat en die komt voor je rijden en besluit om nog eens alles toe te smijten.
Kom gewoon eens mee, en je zal zien dat het niet zo allemaal zwart wit is.
Met een vrachtwagen heb je een enorme grijze zone.
En weet je wat ze savonds dan op den VTM tonen...
Ik heb het ooit eens geprobeerd om van 70 nog te stoppen toen het voor mijn neus oranje werd. Kstond stil aan den overkant.
Maar ja er stond een combi van de flikken klaar om het kruispunt te dwarsen.
Comment
-
Gisteren en vandaag heb ik het nog meegemaakt, op de expresweg Antwerpen-Knokke (N49-E434). Wim voor u ook zeker en vast niet vreemd.
Ik sta voor het rood te wachten om linksaf te slaan, rechtdoor is het verkeerslicht groen.
Ik kijk in mijn spiegel, en zie een vrachtwagen afkomen, net op dat moment slaat het verkeerslicht voor de vrachtwagen op oranje.
Ik hoor achter mij de vrachtwagen alles toe gooien, en komt een dikke 5m voorbij de stopstreep nog tot stilstand.(nog een geluk stond er geen auto te wachten) Die man moest dus achteruit beginnen rijden maar intusen stonden daar natuurlijk ook al auto's.Last edited by Bert; 01/07/2005, 20:57.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertGisteren en vandaag heb ik het nog meegemaakt, op de expresweg Antwerpen-Knokke (N49-E434). Wim voor u ook zeker en vast niet vreemd.
Ik sta voor het rood te wachten om linksaf te slaan, rechtdoor is het verkeerslicht groen.
Ik kijk in mijn spiegel, en zie een vrachtwagen afkomen, net op dat moment slaat het verkeerslicht voor de vrachtwagen op oranje.
Ik hoor achter mij de vrachtwagen alles toe gooien, en komt een dikke 5m voorbij de stopstreep nog tot stilstand.(nog een geluk stond er geen auto te wachten) Die man moest dus achteruit beginnen rijden maar intusen stonden daar natuurlijk ook al auto's.
Een trekker weegt ongeveer 7 ton.
De MTM is 44 Ton.
Dus zal de gesleepte massa ongeveer 35-37 ton zijn.
Moet ge u eens voor stellen dat ineens die 35 a 37 ton die 7 ton begint voort te duwen, want daar komt het op neer. Het is onmogelijk om de remmen van beide kombinaties op elkaar af te stellen, dat alles gelijkwaardig remt.
En zo krijgt men dan een vrachtwagen die omkiept.
Als het dan nog eens een ADR is, dan is het hek volledig van de dam.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2Er kwam eigenlijk geen zinnig woord uit. Een paar gemompelde excuses, een lijkbleek gezicht en een auto die stil viel toen hij bij het groen licht weer wou vertrekken. Hij was waarschijnlijk zelf zodanig verschoten toen die vrachtwagen voorbij kwam geschoven, dat hij al lang blij was dat hij nog leefde.
Hij had waarschijnlijk niet eens in de mot dat hij een blunder van ongelooflijk formaat beging... Geen flauw idee van wat het is om bij 90 km/u zo'n vrachtwagen van 25 ton tot stilstand te brengen... (zoals zovelen die gauw op een meter afstand van een vrachtwagen zomaar een keer tussenvoegen bv... en dan zeggen dat de vrachtwagens geen afstand houden.)
i.p.v. zich te gedragen op de baan, en rekening houden met andere wagens en vrachtwagens.
net zoals de fietsers die in de dode hoek van een vrachtwagen stoppen.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WimsterNo offence, maar tegen 120-130 "voorbij gevlogen"?? volgens mij is dat mooi aan de snelheid die auto's mogen rijden op de A12 (behalve dan aan de kruispunten)
en als uwe collega niet van plan was om te stoppen voor het oranje, ja sorry, dan geeft dat gewoon aan dat hij zich geen zak aantrekt van het feit dat die lichten wel eens oranje zouden kunnen springen en past hij zijn snelheid niet aan aan de omstandigheden..
dus: hij was sowieso niet gestopt voor het oranje (tegen dat hij er geweest was,waarschijnlijk al rood) dus de kans dat hij een dwarser had geraakt , was reëel.. (zoals je zelf zegt: met rokende banden half op het kruispunt)
dus: ofwel hebt ge het verhaal nie goed verteld en begrijp ik het verkeerd, ofwel begrijp ik het wél goed en gaat je collega zeker niet vrijuit..think about itA Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brammsteinik gooi zelfs mijn remmen niet dicht als er een rij auto's tegen me zit te plakken...A Twist of the Wrist
Comment
Comment