Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zou zelf een heel graag met een vrachtwagen meerijden, hebt dat van kleinsaf bangelijke dingen gevonden
    Zeker met zo'n open sidepipe die zo'n heerlijk brullend geluid maakt

Ik heb ook wel eens iets voor gehad op de A12 met een vrachtwagen! Ik rij op het rechtste gedeelte van de A12 en tussen 2 lichten door steek in enkele wagens voorbij en voeg ik een stuk voor het licht terug in. Achter mij trekker - opligger combinatie, maar ik heb die totaal niet gestoort met mijn manoeuver! Maar de mens voor mij kon dat blijkbaar niet appreciëren dat ik wat auto's voorbij stak en vervolgens terug invoegde...

Bijgevolg gaat de wagen voor mij hard in de remmen, ik stamp mijn pedaal in (juist zo'n stukje nieuwe gladde asfalt, lekker veel rook en veel gepiep ) vrachtwagen achter mij ziet dit en begint natuurlijk ook af te remmen...en zie die dichter en dichter komen *begint stilaan in m'n broek te doen* als hij bijna bij mij is zie ik hem zijn vrachtwagen naar het rechtervak (voor af te slaan aan de lichten normaal gezien) trekken! Die zijn cabine ging nogal mens blijft maar remmen en pas als die naast mij rijdt komt hij op de snelheid waar ik toen nog op reed (zal ongeveer 20km/h zijn geweest)
    Op die moment ging mijnen tikker ferm!! Ik wou bijna die mens van die wagen voor mij eruit sleuren en nen toek op zijn bakkes geven
    Nee serieus, die mens heeft dus totaal geen gedacht gehad van wat er achter hem zich afspeelde!
    Nadien ga ik naast die gast rijden en hou mijn vinger tegen mijn kop (you know: zijde gij zot??? ) en dan nog vies zien naar mij...

Heel die scène voor niks want ik heb niks verkeerd gedaan!! Denk na voor ge zo'n stoten uithaald...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
      Ik denk dat jij nog niet met een vrachtwagen gereden of meegereden hebt.
      en ik denk dat gij mijn post nog ies moet lezen
      vertel mij eens: wat was er gebeurd als iemand(stel: gij of iemand uit uw naaste omgeving) dat kruispunt al was opgereden, omdat het voor hem of haar groen was op dat moment? en die vrachtwagen boort zich "met rokende banden" in de flank van dienen auto? zou je dan nog zeggen: "tja, ge moet er eens mee meegereden hebben om het te weten"? want in dit verhaal doet de aanwezigheid van de BMW met de laagvlieger aan 120km/u niet ter zake.. de vrachtwagen zou niet gestopt zijn voor het rood

en efkes ter verduidelijking: ik veroordeel hier niemand persoonlijk. Ik beoordeel alleen een situatie zoals ze hier geschetst is. en beide partijen zijn IMO evenveel schuld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimster
        vertel mij eens: wat was er gebeurd als iemand(stel: gij of iemand uit uw naaste omgeving) dat kruispunt al was opgereden, omdat het voor hem of haar groen was op dat moment? en die vrachtwagen boort zich "met rokende banden" in de flank van dienen auto? zou je dan nog zeggen: "tja, ge moet er eens mee meegereden hebben om het te weten"? want in dit verhaal doet de aanwezigheid van de BMW met de laagvlieger aan 120km/u niet ter zake.. de vrachtwagen zou niet gestopt zijn voor het rood

en efkes ter verduidelijking: ik veroordeel hier niemand persoonlijk. Ik beoordeel alleen een situatie zoals ze hier geschetst is. en beide partijen zijn IMO evenveel schuld
        Als hij niet zou gestopt zijn voor het rood, dan is hij niet goed bezieg.
        GE kunt soms moeilijk stoppen voor oranje, maar voor rood moet het wel mogelijk zijn, uit mijn eigen ervaring gesproken.
        Maar door het oranje rijd ik wel dagelijks, gewoon omdat ik niet meer kan stoppen.
        Door het rood ben ik nog nooit gereden.
        Daarvoor kan je altijd stoppen, als je tenminste je cruise control afzet en effe van de gas gaat, zodat je motorrem je een beetje doet vertragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
          Zou zelf een heel graag met een vrachtwagen meerijden, hebt dat van kleinsaf bangelijke dingen gevonden
          Zeker met zo'n open sidepipe die zo'n heerlijk brullend geluid maakt

Ik heb ook wel eens iets voor gehad op de A12 met een vrachtwagen! Ik rij op het rechtste gedeelte van de A12 en tussen 2 lichten door steek in enkele wagens voorbij en voeg ik een stuk voor het licht terug in. Achter mij trekker - opligger combinatie, maar ik heb die totaal niet gestoort met mijn manoeuver! Maar de mens voor mij kon dat blijkbaar niet appreciëren dat ik wat auto's voorbij stak en vervolgens terug invoegde...

Bijgevolg gaat de wagen voor mij hard in de remmen, ik stamp mijn pedaal in (juist zo'n stukje nieuwe gladde asfalt, lekker veel rook en veel gepiep ) vrachtwagen achter mij ziet dit en begint natuurlijk ook af te remmen...en zie die dichter en dichter komen *begint stilaan in m'n broek te doen* als hij bijna bij mij is zie ik hem zijn vrachtwagen naar het rechtervak (voor af te slaan aan de lichten normaal gezien) trekken! Die zijn cabine ging nogal mens blijft maar remmen en pas als die naast mij rijdt komt hij op de snelheid waar ik toen nog op reed (zal ongeveer 20km/h zijn geweest)
          Op die moment ging mijnen tikker ferm!! Ik wou bijna die mens van die wagen voor mij eruit sleuren en nen toek op zijn bakkes geven
          Nee serieus, die mens heeft dus totaal geen gedacht gehad van wat er achter hem zich afspeelde!
          Nadien ga ik naast die gast rijden en hou mijn vinger tegen mijn kop (you know: zijde gij zot??? ) en dan nog vies zien naar mij...

Heel die scène voor niks want ik heb niks verkeerd gedaan!! Denk na voor ge zo'n stoten uithaald...
          Dégigioken , kzal mischien naar de volgende meeting moeten komen met mijn trekkerke.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimRS4
            Als hij niet zou gestopt zijn voor het rood, dan is hij niet goed bezieg.
            GE kunt soms moeilijk stoppen voor oranje, maar voor rood moet het wel mogelijk zijn, uit mijn eigen ervaring gesproken.
            Maar door het oranje rijd ik wel dagelijks, gewoon omdat ik niet meer kan stoppen.
            Door het rood ben ik nog nooit gereden.
            Daarvoor kan je altijd stoppen, als je tenminste je cruise control afzet en effe van de gas gaat, zodat je motorrem je een beetje doet vertragen.
            Nu zijn we der zie.. ik wist wel dat we't eens zouden raken

Comment

• Er zijn veel groepen weggebruikers die elkaar niet begrijpen omdat ze geen ervaring hebben met het vervoermiddel van die andere. Ik merk het bij fietsers, maar ook bij vrachtwagenchauffeurs en boeren met hun tractoren.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Nu zijn we der zie.. ik wist wel dat we't eens zouden raken
                wimmen ondereen...

Comment

nee, er stond dat hij niet zou gestopt zijn voor het oranje.

Oorspronkelijk geplaatst door K2
                  Deze was normaal voor dat oranje nooit gestopt wegens onmogelijk/te dichtbij.
                  A Twist of the Wrist

Comment

Dégigioken , kzal mischien naar de volgende meeting moeten komen met mijn trekkerke.
                    Goed idee.
                    A Twist of the Wrist

Comment

Goed idee.
                      Dat is dan de koppelkoning

Comment

• Ik heb geen goed woord voor de truckers die door hun onverantwoord rijgedrag ongelukken veroorzaken.

Maar het andere is ook waar :automobilisten die op 1 meter van een truck invoegen en zo 44 ton vol in de remmen doen gaan of automobilsiten die om de een of andere reden kwaad zijn op een trucker en met hun voertuig van 1400kg een truck van 44 ton van de baan willen rammen zijn ook gevaarlijk bezig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drive and fun
                          Ik heb geen goed woord voor de truckers die door hun onverantwoord rijgedrag ongelukken veroorzaken.

Maar het andere is ook waar :automobilisten die op 1 meter van een truck invoegen en zo 44 ton vol in de remmen doen gaan of automobilsiten die om de een of andere reden kwaad zijn op een trucker en met hun voertuig van 1400kg een truck van 44 ton van de baan willen rammen zijn ook gevaarlijk bezig.
                          En er zijn zo van die truckers die met hun voeten op het dashbord liggen, daar krijg ik dus de krullen van als ik die zie.
                          of opt gemakske de krant lezen of papieren invullen, terwijl de cruise control opstaat.
                          Vol in de staart van een file rijden is dan meestal het gevolg.
                          Toch een kleine kanttekening, als men zijn 4 knipperlichten niet aanzet om een file te signaleren, is die soms verdomd moeilijk te zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drive and fun
                            Ik heb geen goed woord voor de truckers die door hun onverantwoord rijgedrag ongelukken veroorzaken.

Zoals ik eerder al aanhaalde, er zijn veel meer slechte automobilisten als slechte truckers. Ook relatief gezien. Helaas zijn de gevolgen van een vrachtwagen ongeluk vele malen groter als je een ongeluk hebt met een gewone personenwagen. 40 Ton heeft een serieuze impact. Ik heb zeer veel respect voor vrachtwagenchauffeurs omwille van hetgene zij presteren. Zij zijn de rijdende magazijnen van de huidige economie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                              Zoals ik eerder al aanhaalde, er zijn veel meer slechte automobilisten als slechte truckers. Ook relatief gezien. Helaas zijn de gevolgen van een vrachtwagen ongeluk vele malen groter als je een ongeluk hebt met een gewone personenwagen. 40 Ton heeft een serieuze impact. Ik heb zeer veel respect voor vrachtwagenchauffeurs omwille van hetgene zij presteren. Zij zijn de rijdende magazijnen van de huidige economie.
                              Alstublieft! Zelfde mening hier, uitermate veel respect voor die mannen. Trouwens, behandel ze met respect en je krijgt respect terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                Alstublieft! Zelfde mening hier, uitermate veel respect voor die mannen. Trouwens, behandel ze met respect en je krijgt respect terug.

Wat wil je nu dat ik je morgen de sleutels van mijn wagen kom geven?

Comment

Wat wil je nu dat ik je morgen de sleutels van mijn wagen kom geven?
                                  Dewelke?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                    Idem hier ! Die mannen kunnen het toch maar met hun grote karren in kleine hoekjes wringen in het stad..Van mij kunnen ze veel respect verwachten maar dan moeten ze niet met hun voeten op het dashboard liggen !

Comment

Dat is dan de koppelkoning
                                      Hé?

Ik snap ze niet koppel van koppeling? of van ze bijeen te brengen?
                                      A Twist of the Wrist

Comment

Hé?

Ik snap ze niet koppel van koppeling? of van ze bijeen te brengen?
                                        Rn is vandaag vaag

Comment

Ik heb zeer veel respect voor vrachtwagenchauffeurs omwille van hetgene zij presteren. Zij zijn de rijdende magazijnen van de huidige economie.
                                          Inderdaad, de truckers zijn er de dupe van dat iedereen met het "just-in-time"-principe wil werken.

...en de fabrieken liggen plat als de trucks in de file staan, tja dan moeten ze bij de bedrijven niet zitten zagen in de stijl van "stocks renderen niet".
                                          A Twist of the Wrist

Comment

Working...
                                          X