Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Sorry, te snel van mij... ik had A12 vermeld, maar was Rijksweg in Puurs. (en zelfs op de A-12 mag je overal in de buurt van de lichten nog slechts 90, right ? Dat is ook niet zomaar...)
Was niet mijn collega, ik ben geen trucker. Maar ik ken er wel een paar en ben er ook wel al genoeg mee mee geweest om gezien te hebben wat sommige idioten voor situaties creëren...
Als je met zo'n ding rijdt, dan weet je vrij goed of het nog mogelijk is om op een bepaalde afstand tot stilstand te geraken. Wanneer het niet kan, heeft het geen zin om nog op de rem te gaan staan, toch ?
edit: werd trouwens ook pas rood toen de vrachtwagen al stilstond op het kruispunt. Als er daar dus al een auto onder had gezeten, dan was die eerst zelf door 't rood gereden.
das mijn punt niet.. en zoals Brammstein zegt, dat doe ik misschien zelfs niet met een gewone auto achter mij.. mijn punt is, dat die vrachtwagen, zelfs zonder de BMW voor hem, niet had gestopt.. (staat letterlijk in de post van K2) dus eigenlijk weinig of geen rekening houdt met het feit dat die lichten ook op rood kunnen springen
Citaat:
Origineel gepost door Roughneck Ik ga ook wel vrij regelmatig met de vrachtwagen mee... Dan pas valt het op hoeveel slechte automobilisten er zijn.
Volledig mee eens !
Probleem is dat veel mensen absoluut niet weten in te schatten wat voor een massa zo'n vrachtwagen eigenlijk is, en dat ze dus ook geen idee hebben hoe het is om ermee te stoppen en maneuvreren onderweg...
't was absoluut niet mijn bedoeling om hier een discussie tussen bestuurders van vrachtwagens en auto's op gang te brengen . Ik wou enkel even met een voorbeeld illustreren tot wat een gebrek aan inschattingsvermogen van de situatie van andere weggebruikers kan leiden.
Zoals door anderen ook al vermeld: hoed af voor mensen die elke dag met zo'n gevaarte onderweg zijn. En natuurlijk zijn er daar ook wel bij die een keer een fout maken. Tenslotte zijn het ook mensen, en hebben zij dat vak ook geleerd met fouten erbij, zoals wij allemaal.
Maar ik ben het ook absoluut eens met de stelling dat gemiddeld genomen er meer goede chauffeurs in trucks zitten dan in auto's.
Ik heb zeer veel respect voor vrachtwagenchauffeurs omwille van hetgene zij presteren. Zij zijn de rijdende magazijnen van de huidige economie.
Andere automobilisten vergeten vaak dat vrachtwagenchauffeurs ook maar gewone mensen zijn die hun brood willen verdienen.
En ik denk dat de meeste mensen eens rustig moeten blijven en geduldig zijn dan zal iedereen er beter van worden.
Vele jaren geleden heb ik eens iets spektakulairs gezien op de R4.
Er reden toen 4 vrachtwagens van Mansped in konvooi, op een zaterdag avond. Die gasten reden waarschijnlijk op voor en lange reis.
Toen er plots een Vitara met enkele jonge gasten in ze begon voorbij steken en telkens de vrachtwagen couperen en bruusk remmen.
Die gastjes wisten blijkbaar niet dat die mannen zenders hebben.
Resultaat : bij het inhalen van de tweede, kwam die vooraan op het tweede vak, de laatste deed dat ook, terwijl de twee middensten op enkele centimeters van elkaar gingen rijden.
Ze vertraagden dan zodat de Vitara gevangen zat tussen de vangrails en 4 trucks.
Ik denk dat die mannekes wel een paar bruin strepen hebben getrokken in hun interieur.
Ik ben dan maar over de pechstrook het spektakel voorbij gereden.
Waarmee ik ook maar eens wil aantonen, doe geen stomme dingen, meeste vrachtwagen staan met mekaar in verbinding.
We zijn allemaal maar mensen, en als we in het nauw worden gedreven reageren we meestal buiten proportie.
Ik snap ze niet koppel van koppeling? of van ze bijeen te brengen?
WimRS4 zei dat hij naar de meeting ging komen met zijn trekkerke. Jij zei, goed idee, waarop ik repliceerde, dat is dan de koppelkoning... (van de meeting...)
WimRS4 zei dat hij naar de meeting ging komen met zijn trekkerke. Jij zei, goed idee, waarop ik repliceerde, dat is dan de koppelkoning... (van de meeting...)
Drie ex-collega's van hem waren op de terugweg van hun werk, rijdend in hun busje. Plots komt er een snelheidsduivel hen voorbijsteken. Ze werden kwaad en grommelden elk binnensmonds enkele niet al te vriendelijke opmerkingen over de bestuurder.
Even laten zien ze die auto dan tegen een boom plakken, uit te bocht gevlogen. De bestuurder van het busje (een ex-collega dus) stapt uit, loopt naar de snelle jongen en schreeuwt: "En ik zou u nog in uw ****** moeten stampen ook!!" Vervolgens wandelt hij terug naar het busje en rijdt rustig verder.
(Men heeft hem hierna trouwens nog wel kunnen overhalen om die man te gaan helpen en de hulpdiensten te verwittigen...)
Drie ex-collega's van hem waren op de terugweg van hun werk, rijdend in hun busje. Plots komt er een snelheidsduivel hen voorbijsteken. Ze werden kwaad en grommelden elk binnensmonds enkele niet al te vriendelijke opmerkingen over de bestuurder.
Even laten zien ze die auto dan tegen een boom plakken, uit te bocht gevlogen. De bestuurder van het busje (een ex-collega dus) stapt uit, loopt naar de snelle jongen en schreeuwt: "En ik zou u nog in uw ****** moeten stampen ook!!" Vervolgens wandelt hij terug naar het busje en rijdt rustig verder.
(Men heeft hem hierna trouwens nog wel kunnen overhalen om die man te gaan helpen en de hulpdiensten te verwittigen...)
Zo reageer je zeker niet ! Ook al rijdt hij veel te snel ! Weet nu wel nie hoe zwaar zijn verwondingen waren , maar het is toch normaal zeker dat je hem eerst helpt !
Zo reageer je zeker niet ! Ook al rijdt hij veel te snel ! Weet nu wel nie hoe zwaar zijn verwondingen waren , maar het is toch normaal zeker dat je hem eerst helpt !
Comment