Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
    Hé?

Ik snap ze niet koppel van koppeling? of van ze bijeen te brengen?
    Ik denk dat het eerder is van 2200Nm koppel.
    Kan er ook naast zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimster
      No offence, maar tegen 120-130 "voorbij gevlogen"?? volgens mij is dat mooi aan de snelheid die auto's mogen rijden op de A12 (behalve dan aan de kruispunten)
      en als uwe collega niet van plan was om te stoppen voor het oranje, ja sorry, dan geeft dat gewoon aan dat hij zich geen zak aantrekt van het feit dat die lichten wel eens oranje zouden kunnen springen en past hij zijn snelheid niet aan aan de omstandigheden..
      dus: hij was sowieso niet gestopt voor het oranje (tegen dat hij er geweest was,waarschijnlijk al rood) dus de kans dat hij een dwarser had geraakt , was reëel.. (zoals je zelf zegt: met rokende banden half op het kruispunt)
      dus: ofwel hebt ge het verhaal nie goed verteld en begrijp ik het verkeerd, ofwel begrijp ik het wél goed en gaat je collega zeker niet vrijuit..think about it
      Sorry, te snel van mij... ik had A12 vermeld, maar was Rijksweg in Puurs. (en zelfs op de A-12 mag je overal in de buurt van de lichten nog slechts 90, right ? Dat is ook niet zomaar...)

Was niet mijn collega, ik ben geen trucker. Maar ik ken er wel een paar en ben er ook wel al genoeg mee mee geweest om gezien te hebben wat sommige idioten voor situaties creëren...

Als je met zo'n ding rijdt, dan weet je vrij goed of het nog mogelijk is om op een bepaalde afstand tot stilstand te geraken. Wanneer het niet kan, heeft het geen zin om nog op de rem te gaan staan, toch ?

edit: werd trouwens ook pas rood toen de vrachtwagen al stilstond op het kruispunt. Als er daar dus al een auto onder had gezeten, dan was die eerst zelf door 't rood gereden.
      Last edited by K2; 03/07/2005, 00:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimster
        das mijn punt niet.. en zoals Brammstein zegt, dat doe ik misschien zelfs niet met een gewone auto achter mij.. mijn punt is, dat die vrachtwagen, zelfs zonder de BMW voor hem, niet had gestopt.. (staat letterlijk in de post van K2) dus eigenlijk weinig of geen rekening houdt met het feit dat die lichten ook op rood kunnen springen
        Springen bij mijn weten nooit meteen op rood...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2
          Citaat:
          Origineel gepost door Roughneck
          Ik ga ook wel vrij regelmatig met de vrachtwagen mee... Dan pas valt het op hoeveel slechte automobilisten er zijn.

Volledig mee eens !

Probleem is dat veel mensen absoluut niet weten in te schatten wat voor een massa zo'n vrachtwagen eigenlijk is, en dat ze dus ook geen idee hebben hoe het is om ermee te stoppen en maneuvreren onderweg...
          't was absoluut niet mijn bedoeling om hier een discussie tussen bestuurders van vrachtwagens en auto's op gang te brengen . Ik wou enkel even met een voorbeeld illustreren tot wat een gebrek aan inschattingsvermogen van de situatie van andere weggebruikers kan leiden.

Zoals door anderen ook al vermeld: hoed af voor mensen die elke dag met zo'n gevaarte onderweg zijn. En natuurlijk zijn er daar ook wel bij die een keer een fout maken. Tenslotte zijn het ook mensen, en hebben zij dat vak ook geleerd met fouten erbij, zoals wij allemaal.
          Maar ik ben het ook absoluut eens met de stelling dat gemiddeld genomen er meer goede chauffeurs in trucks zitten dan in auto's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimRS4
            Dégigioken , kzal mischien naar de volgende meeting moeten komen met mijn trekkerke.
            Kheb u al altijd nen toffe mens gevonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
              Ik heb zeer veel respect voor vrachtwagenchauffeurs omwille van hetgene zij presteren. Zij zijn de rijdende magazijnen van de huidige economie.
              Andere automobilisten vergeten vaak dat vrachtwagenchauffeurs ook maar gewone mensen zijn die hun brood willen verdienen.
              En ik denk dat de meeste mensen eens rustig moeten blijven en geduldig zijn dan zal iedereen er beter van worden.

En ik ben net terug van Lommel en als ik zie wat er op een zaterdagavond nog op de baan hangt en hoe zot de meesten rijden En dan maar verwonderd dat er zovéél accidenten gebeuren tijdens de weekends. Net een bende kinderen die worden losgelaten.

Comment

• Vele jaren geleden heb ik eens iets spektakulairs gezien op de R4.
                Er reden toen 4 vrachtwagens van Mansped in konvooi, op een zaterdag avond. Die gasten reden waarschijnlijk op voor en lange reis.
                Toen er plots een Vitara met enkele jonge gasten in ze begon voorbij steken en telkens de vrachtwagen couperen en bruusk remmen.
                Die gastjes wisten blijkbaar niet dat die mannen zenders hebben.
                Resultaat : bij het inhalen van de tweede, kwam die vooraan op het tweede vak, de laatste deed dat ook, terwijl de twee middensten op enkele centimeters van elkaar gingen rijden.
                Ze vertraagden dan zodat de Vitara gevangen zat tussen de vangrails en 4 trucks.
                Ik denk dat die mannekes wel een paar bruin strepen hebben getrokken in hun interieur.
                Ik ben dan maar over de pechstrook het spektakel voorbij gereden.
                Waarmee ik ook maar eens wil aantonen, doe geen stomme dingen, meeste vrachtwagen staan met mekaar in verbinding.
                We zijn allemaal maar mensen, en als we in het nauw worden gedreven reageren we meestal buiten proportie.

Comment

Hé?

Ik snap ze niet koppel van koppeling? of van ze bijeen te brengen?
                  WimRS4 zei dat hij naar de meeting ging komen met zijn trekkerke. Jij zei, goed idee, waarop ik repliceerde, dat is dan de koppelkoning... (van de meeting...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                    WimRS4 zei dat hij naar de meeting ging komen met zijn trekkerke. Jij zei, goed idee, waarop ik repliceerde, dat is dan de koppelkoning... (van de meeting...)
                    aaah!

Met pk's zal hij ook wel de koning zijn denk ik.
                    A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimRS4
                      Ik denk dat het eerder is van 2200Nm koppel.
                      Kan er ook naast zitten
                      Yep, je hebt gelijk.
                      A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de Pé
                        En ik ben net terug van Lommel
                        Lommel, waar ergens?
                        A Twist of the Wrist

Comment

Lommel, waar ergens?
                          Etentje bij mijn schoonouders

Comment

• Pas een leuk verhaal gehoord van grootvader:

Drie ex-collega's van hem waren op de terugweg van hun werk, rijdend in hun busje. Plots komt er een snelheidsduivel hen voorbijsteken. Ze werden kwaad en grommelden elk binnensmonds enkele niet al te vriendelijke opmerkingen over de bestuurder.
                            Even laten zien ze die auto dan tegen een boom plakken, uit te bocht gevlogen. De bestuurder van het busje (een ex-collega dus) stapt uit, loopt naar de snelle jongen en schreeuwt: "En ik zou u nog in uw ****** moeten stampen ook!!" Vervolgens wandelt hij terug naar het busje en rijdt rustig verder.

(Men heeft hem hierna trouwens nog wel kunnen overhalen om die man te gaan helpen en de hulpdiensten te verwittigen...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso
                              Pas een leuk verhaal gehoord van grootvader:

Drie ex-collega's van hem waren op de terugweg van hun werk, rijdend in hun busje. Plots komt er een snelheidsduivel hen voorbijsteken. Ze werden kwaad en grommelden elk binnensmonds enkele niet al te vriendelijke opmerkingen over de bestuurder.
                              Even laten zien ze die auto dan tegen een boom plakken, uit te bocht gevlogen. De bestuurder van het busje (een ex-collega dus) stapt uit, loopt naar de snelle jongen en schreeuwt: "En ik zou u nog in uw ****** moeten stampen ook!!" Vervolgens wandelt hij terug naar het busje en rijdt rustig verder.

(Men heeft hem hierna trouwens nog wel kunnen overhalen om die man te gaan helpen en de hulpdiensten te verwittigen...)
                              Zo reageer je zeker niet ! Ook al rijdt hij veel te snel ! Weet nu wel nie hoe zwaar zijn verwondingen waren , maar het is toch normaal zeker dat je hem eerst helpt !

alé stel eens in zijn plaats je ligt daar bijna halfdood... Komt er daar eens of andere onbekende pipo aangelopen begint je de huid vol te schelden ! En dan gaat hij weg en dan lig je daar nog altijd !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe
                                Zo reageer je zeker niet ! Ook al rijdt hij veel te snel ! Weet nu wel nie hoe zwaar zijn verwondingen waren , maar het is toch normaal zeker dat je hem eerst helpt !

alé stel eens in zijn plaats je ligt daar bijna halfdood... Komt er daar eens of andere onbekende pipo aangelopen begint je de huid vol te schelden ! En dan gaat hij weg en dan lig je daar nog altijd !
                                Sjah, hij was slechts licht gewond hoor, maar je doet zoiets natuurlijk niet.. Maar ik blijf het toch grappig vinden

Comment

Sjah, hij was slechts licht gewond hoor, maar je doet zoiets natuurlijk niet.. Maar ik blijf het toch grappig vinden
                                  Ik vraag me toch af wie hier de agressor is. De bestuurder die te snel rijdt of diegene die weigert onmiddellijk hulp te verlenen aan een gewonde ?

Comment

Moest jij daar nu eens liggen en kom daar zo één op u afvliegen zou je het dan nog grappig vinden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW4ever
                                      Ik vraag me toch af wie hier de agressor is. De bestuurder die te snel rijdt of diegene die weigert onmiddellijk hulp te verlenen aan een gewonde ?
                                      is snel rijden ook al aggressie ? die collega heeft gewoon zijn frustraties uitgewerkt op een lichtgewonde jongen !

Comment

• het is die kerel zijn verdiende loon dat hij tegen een boom is gereden, zulke maniakken horen niet thuis op de baan.

ik zou hetzelfde gereageerd hebben.

als ik te snel rij, en ik plak tegen een boom, dan is dat mijn verantwoordelijkheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe
                                          is snel rijden ook al aggressie ? die collega heeft gewoon zijn frustraties uitgewerkt op een lichtgewonde jongen !
                                          Dat is precies wat ik bedoel. Die kerel die te snel rijdt begaat een overtreding en diegene die hulp weigert begaat een misdrijf !

Comment

Working...
                                          X