Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
klacht neerleggen en schadevergoeding eisen.
het zal hun leren.
Had 't beter gedaan ...
Vandaag keerde ik terug uit Brussel en ter hoogte van weetnietprecieswaar zijn er werken, toch een 15 km lang; gewoon twee versmalde rijstroken. Rechts reed een vrachtwagen, links een Passat met twee oudjes in ... Passat gaat tot halverwege de vrachtwagen, remt dan en beslist van er links achter te blijven hangen zonder voorbij te steken, 't is te smal of zo
Heel de E40 heeft daar dus een twintig minuten achter gehangen aan 40 per uur, om zot van te komen. Ik heb geprobeerd door te lichten, tuuten, rechts ervan rijden en teken doen; maar niks hielp. Hij is uiteindelijk naar rechts teruggekeerd wanneer de file gedaan was, gewoon ver-schrik-ke-lijk.
Opnieuw afleggen van rijexamen om de zoveel jaar ? ik ben pro !!!
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Je hebt er idd veel die opeens schrik krijgen bij de versmalde rijstroken. Of bij hevig regenweer. Dan rijden ze ernaast, tot aan de tractie-as. Daar krijgen ze opeens een douche en van het verschieten blijven ze er mooi naast rijden. omdat hun zicht opeens sterk verminderd. op zo'n moment geef ik een beetje gas bij, dat je er voorbij bent.
Vandaag keerde ik terug uit Brussel en ter hoogte van weetnietprecieswaar zijn er werken, toch een 15 km lang; gewoon twee versmalde rijstroken. Rechts reed een vrachtwagen, links een Passat met twee oudjes in ... Passat gaat tot halverwege de vrachtwagen, remt dan en beslist van er links achter te blijven hangen zonder voorbij te steken, 't is te smal of zo
Heel de E40 heeft daar dus een twintig minuten achter gehangen aan 40 per uur, om zot van te komen. Ik heb geprobeerd door te lichten, tuuten, rechts ervan rijden en teken doen; maar niks hielp. Hij is uiteindelijk naar rechts teruggekeerd wanneer de file gedaan was, gewoon ver-schrik-ke-lijk.
Is dat de strook tot in Beernem? Waar ze de 2 linkervakken opnieuw aanleggen? Heb er toch ook een dik half uur in de file gestaan gisteren .
Transportfirma in kwestie contacteren en alles aan "den baas" verklaren. Zeker nu die andere persoon zich aanbood als getuige.
Er is toch zo'n een transporteur waarbij op z'n trucks een mailadres staat om het rijgedrag van z'n chauffeurs te melden...
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
Vandaag een "relletje" gehad met een vrachtwagenchauffeur;
Ik kom van de A17 de ring rond Kortrijk opgereden. Daar is de autosnelweg op dat moment nog twee vakken breed, maar ze vernauwt wat later naar 1 vak. Ik trek rustig op naar 120, steek een vrachtwagen voorbij en ga naar het rechtervak, zo'n 20 meter voor die vrachtwagen, en zo'n 20 meter voor de versmalling, die gewoon geschilderd is op de grond.
Omdat ik geen zin had in een verdere confrontatie heb ik de eerste afrit genomen, waar er aan de lichten een auto naast me kwam staan en teken deed om mijn venster open te doen; die man had gezien wat er gebeurd was en stelde voor dat ik naar de politie ging om klacht in te dienen, hij wou met mij meegaan om te getuigen. Was heel sympathiek van die kerel, maar ik heb vriendelijk bedankt, zo'n dingen halen toch niet veel uit.
Ik ben er nog niet goed van, zo'n lul van een chauffeur !!!
10/09 Zonhovenaar slachtoffer van extreme agressie op autostrade
Zonhovenaar Mathieu Bos is deze week op de E313 richting Luik het slachtoffer geworden van een extreem geval van verkeersagressie.
Toen hij in z'n Citroën Saxo op het linkerrijvak met 120 km per uur enkele vrachtwagens aan het inhalen was, dook achter hem plots een zware BMW op. "De man begon onmiddellijk met z'n grote lichten te flikkeren," vertelt Mathieu, "maar ik kon niet sneller en ook niet meteen naar rechts. Daarop raakte hij me achteraan tegen de wagen en begon hij gas bij te geven. Ik werd letterlijk vooruitgeduwd, tot ik werd weggekatapulteerd tegen een boom." Als bij wonder kwam Mathieu er vanaf met een gebroken rib, snijwonden en inwendige kneuzingen. Hij zoekt nu getuigen, voor zichzelf en voor de andere weggebruikers. "Die man rijdt nog eens iemand dood."
Wat zouden jullie doen in zo'n omstandigheden? Ik zou toch plankgas geven zodra iemand tegen men achterbumper zit.
Alles geven met die bak, en al op voorhand uw clinjateur opzetten naar rechts, om aan te geven dat je opzij wilt. Een vrachtwagen rijd in theorie maximum 90, dus lang zal dat niet duren ... zelfs met een Saxo.
Wat je ook wel kan doen is achterom kijken VOOR je een inhaalmaneuver begint, zeker als je met een trage wagen rijdt. Ik zeg nu niet dat je niet mag inhalen, maar je moet een beetje rekening houden met alles, ook met zware BMW's die veel te snel willen rijden. Kies een goed moment, goede versnelling, en zo snel mogelijk er voorbij ...
Wil je dat probleem vermijden : blijf achter de camion hangen of koop een snellere wagen.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat de Saxo-rijder in fout is hier, die gast in die BMW moet compleet zot en/of gedrogeerd geweest zijn, een beetje respect mag wel ja. Hopelijk vinden ze die gast wel, en komt ie er niet goedkoop vanaf, maar ja, terug naar de realtiteit.
En die vrachwagen, die besliste dan ook maar om 40 te rijden ? Het zal de eerste camion niet zijn die zo van die zaken doet, maar die zou in theorie ook wel 50 kunnen gaan, of zelfs, maar dat zou heel stout zijn, de maximum toegelaten snelheid overschrijden ! Dit in de veronderstelling dat deze 50 is.
Nu ja, bij werken hou je je best aan de maximum snelheid, maar dat wil niet zeggen dat je iedereen moet blokkeren. Moest ik die camionchauffeur zijn, ik zou een streep gas geven ...
Transportfirma in kwestie contacteren en alles aan "den baas" verklaren. Zeker nu die andere persoon zich aanbood als getuige.
Er is toch zo'n een transporteur waarbij op z'n trucks een mailadres staat om het rijgedrag van z'n chauffeurs te melden...
TVM bedoel je waarschijnlijk, die krijgen het status "ridder van de weg" als ze hun goed gedragen op de baan, wat voor hen heel wat voordelen bied als ze ooit een nieuwe werkgever zoeken.
2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.) https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... " Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje... http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld Rekening nummer:Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
Vrijdag iets onnozels tegen gekomen.
Ik reed achter een vrachtwagen met mijn eigen vrachtwagen.
Aan de lichten was de optreksnelheid enorm verschillend ik was leeg hij was vol.
Besluit dus maar om hem voorbij te gaan, ik kijk in mijn spiegels maar er is een redelijke sliert wagens, dus wacht ik maar een beetje tot er een redelijk gat is.
Steek mijn knipperlicht aan en komt er daar een Jaguar af die zijn lichten trekt.
Bij ons is dat dus een teken van " ga maar"
Blijkbaar was het bij hem een teken van "riskeer het u niet, want ik ben hier"
Want hij steekt ons toch wel voorbij op de pechstrook zeker. 't ventje was verzeker al dik tegen de 70.
Eenmaal ik die vrachtwagen voorbij was, zat hij naast me op het eerste vak met zijn jaguar en reed exact mijn snelheid zodat ik niet op het linker vak terugkon.
Toen ik vertraagde deed hij dat ook, en maar obscene gebaren maken.
Kmoet zeggen dit is een van de weinige keren dat ik zoiets heb meegemaakt, en het bloed kwam vanonder mijn nagels.
Vrijdag iets onnozels tegen gekomen.
Ik reed achter een vrachtwagen met mijn eigen vrachtwagen.
Aan de lichten was de optreksnelheid enorm verschillend ik was leeg hij was vol.
Besluit dus maar om hem voorbij te gaan, ik kijk in mijn spiegels maar er is een redelijke sliert wagens, dus wacht ik maar een beetje tot er een redelijk gat is.
Steek mijn knipperlicht aan en komt er daar een Jaguar af die zijn lichten trekt.
Bij ons is dat dus een teken van " ga maar"
Blijkbaar was het bij hem een teken van "riskeer het u niet, want ik ben hier"
Want hij steekt ons toch wel voorbij op de pechstrook zeker. 't ventje was verzeker al dik tegen de 70.
Eenmaal ik die vrachtwagen voorbij was, zat hij naast me op het eerste vak met zijn jaguar en reed exact mijn snelheid zodat ik niet op het linker vak terugkon.
Toen ik vertraagde deed hij dat ook, en maar obscene gebaren maken.
Kmoet zeggen dit is een van de weinige keren dat ik zoiets heb meegemaakt, en het bloed kwam vanonder mijn nagels.
Je zou dan denken dat iemand van 70 reeds wat geduld heeft opgebouwd in zijn leven , niet dus. Het ergste is dat je machteloos staat, je kunt niet echt iets ondernemen.
Je zou dan denken dat iemand van 70 reeds wat geduld heeft opgebouwd in zijn leven , niet dus. Het ergste is dat je machteloos staat, je kunt niet echt iets ondernemen.
Een vrachtwagen tegen een Jaguar. Wie denkt je dat het zal halen in een "gevecht"?
Inderdaad een onnozele situatie en jammer dat je zoiets moet meemake, gewoon negeren en gewoon veilig doorrijden.
Ik heb persoonlijk weinig last van verkeersagressie,
als ik zo vergelijk met wat hier allemaal staat en wat ik soms hoor van mijn kameraden.
Misschien ligt dit voor een stuk aan mezelf, daar ik zelf ook nooit agressief zal rijden.
Ik kan mij veel drukker maken in (bewust) domme en lakse mensen
die niet begrijpen waar hun pinker staat, vertikken rechts te rijden op de autosnelweg,
het begrip ritsen niet begrijpen, enz...
Als je slachtoffer bent van een vorm van verkeersagressie, probeer dan steeds rustig te blijven.
Gewoon slikken en diep ademhalen.
Binnensmonds een keertje vloeken...
Laat uw frustratie niet blijken.
Zo ben jij de winnaar en de agressor de verliezer.
Verkeersagressie is een uiting van frustratie door mensen die niet over het vermogen beschikken hun verkeerde emoties in bedwang te houden.
Misschien moeten zij maar wat gaan roepen of vechten tijdens een voetbalwedstrijd om zo terug het evenwicht te vinden...
Comment