Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door WimRS4
    Vrijdag iets onnozels tegen gekomen.
    Ik reed achter een vrachtwagen met mijn eigen vrachtwagen.
    Aan de lichten was de optreksnelheid enorm verschillend ik was leeg hij was vol.
    Besluit dus maar om hem voorbij te gaan, ik kijk in mijn spiegels maar er is een redelijke sliert wagens, dus wacht ik maar een beetje tot er een redelijk gat is.
    Steek mijn knipperlicht aan en komt er daar een Jaguar af die zijn lichten trekt.
    Bij ons is dat dus een teken van " ga maar"
    Blijkbaar was het bij hem een teken van "riskeer het u niet, want ik ben hier"
    Want hij steekt ons toch wel voorbij op de pechstrook zeker. 't ventje was verzeker al dik tegen de 70.
    Eenmaal ik die vrachtwagen voorbij was, zat hij naast me op het eerste vak met zijn jaguar en reed exact mijn snelheid zodat ik niet op het linker vak terugkon.
    Toen ik vertraagde deed hij dat ook, en maar obscene gebaren maken.
    Kmoet zeggen dit is een van de weinige keren dat ik zoiets heb meegemaakt, en het bloed kwam vanonder mijn nagels.
    kweet het, het is absoluut not done, maar kriebelt het dan niet om die pee terug naar de pechstrook te duwen? Zeker als je met zo'n wegreus rijdt...

Comment

komt er daar een Jaguar af die zijn lichten trekt.
      Bij ons is dat dus een teken van " ga maar"
      het is godgeklaagd dat zulke symbolen nog niet in het pakket van het basisonderwijs zitten

wim, je moet jammer genoeg beseffen dat dit nog steeds geen vrijbrief geeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        het is godgeklaagd dat zulke symbolen nog niet in het pakket van het basisonderwijs zitten

wim, je moet jammer genoeg beseffen dat dit nog steeds geen vrijbrief geeft
        Hij had me inderdaad goed liggen, maar dat zit er zo ingebakken, dat als je ergens iemand zijn lichten ziet trekken, dat je dan mag gaan.
        In het vervolg kijk ik wel uit mijn doppen, als ik nogmaals zoiets tegen kom.
        @pirre : Het kriebelt enorm om zoiets te doen, maar waar eindigt dat...
        @ vandie, dat moet inderdaad eens gebeuren, na de volgende carwash beurt, zoals goed gewoonte ziet hem er weer niet uit...
        Ge kent de RS4 stories waarschijnlijk wel.
        Interieur is wel proper, maar van buiten niet.

Comment

• up

Comment

• Daarnet in Merelbeke iets meegemaakt.

Ik kwam van de molenhoek en reed richting centrum. Twas vrij kalm en kreed ook rustig, 40km/h ofzo. Er kwamen mij 2 fietsers tegen met een camion achter, die ze begint in te halen. Twas er hoegenaamd niet breed genoeg om ik ook nog te kunnen passeren... kheb me heel op het voetpad moeten smijten of die camion zat frontaal op mij. Ie had dan nog de pretentie om teken te doen naar mij van 'wa ist'

Comment

Hij had me inderdaad goed liggen, maar dat zit er zo ingebakken, dat als je ergens iemand zijn lichten ziet trekken, dat je dan mag gaan.
              In het vervolg kijk ik wel uit mijn doppen, als ik nogmaals zoiets tegen kom.
              @pirre : Het kriebelt enorm om zoiets te doen, maar waar eindigt dat...
              @ vandie, dat moet inderdaad eens gebeuren, na de volgende carwash beurt, zoals goed gewoonte ziet hem er weer niet uit...
              Ge kent de RS4 stories waarschijnlijk wel.
              Interieur is wel proper, maar van buiten niet.
              zeg wim , die thread van uw opleggerke is er nog altijd niet hé

Comment

• Ik rij op een normale tweevaksbaan waar je 50 mag. Een bejaarde/oudere man rijdt voor mij aan 40. Ik was gehaast en wou die dus in halen. Het was niet druk ofzo dus ik knipper om die in te halen en geef gas bij (zat al in 2de, ng es terug schakelen zat er ni in).
                Kzit int midden van de baan, op weg naar et andere rijvak en al goed genaderd.

Plots vond ie er niet beter op dan naar et midden van de baan te rijden en te vertragen!!! Waardoor ik dus niet meer voorbij kon en deftig mocht remmen... Daarna heeft ie de pretentie om zijn hand op te steken en 5 vingers op te steken (50 veronderstel ik)

Grr kon et krijgen é...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni
                  Ik rij op een normale tweevaksbaan waar je 50 mag. Een bejaarde/oudere man rijdt voor mij aan 40. Ik was gehaast en wou die dus in halen. Het was niet druk ofzo dus ik knipper om die in te halen en geef gas bij (zat al in 2de, ng es terug schakelen zat er ni in).

Plots vond ie er niet beter op dan naar et midden van de baan te rijden en te vertragen!!! Waardoor ik dus niet meer voorbij kon en deftig mocht remmen... Daarna heeft ie de pretentie om zijn hand op te steken en 5 vingers op te steken (50 veronderstel ik)

Grr kon et krijgen é...
                  Als nu zoiets gebeurd, en ge neemt dat op met nen gsm of digitale camera ofzo, kunt ge dee kerel dan gaan aanklagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN
                    Als nu zoiets gebeurd, en ge neemt dat op met nen gsm of digitale camera ofzo, kunt ge dee kerel dan gaan aanklagen?
                    Als u passagier filmt wel mss

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni
                      Ik rij op een normale tweevaksbaan waar je 50 mag. Een bejaarde/oudere man rijdt voor mij aan 40. Ik was gehaast en wou die dus in halen. Het was niet druk ofzo dus ik knipper om die in te halen en geef gas bij (zat al in 2de, ng es terug schakelen zat er ni in).

Grr kon et krijgen é...
                      Amai, ge zou voor minder verkeersagressief worden ...
                      Wie is hij om u daarop te wijzen en nog sterker, om zelf even het verkeer te hinderen ....

Comment

• Een paar zondagen geleden scheen het zonneke. En ik dacht : "Kga eens een tourke doen".

Op een gegeven moment rijd ik op een 2 vaksbaan achter iemand op het linkerrijvak. Wanneer hij opzij gaat is er +-200meter verder een versmalling naar 1 rijvak. Dus nog geruim plaats om in te voegen voor hem.

Op het moment dat ik hem voorbijsteek valt het me op dat hij gas bij geeft. Raar want toen ik achter hem reed kon het op het gemakse. Toen ik mijn inhaalbeweging inzette was er nog plaats genoeg om veilig voorbij te steken maar als die pippo begint gas te geven kort da wel in natuurlijk. Dus ik geef een streep gas bij en voeg in.

In mijn achteruitkijkspiegel zie ik een oudere man met zijn vrouw in die wagen zitten. Hij nadert me en wijkt plots uit op het fietspad en komt rechts langs me rijden. Dan begint hij mij "weg te duwen". Het was me duidelijk dat ge zo'n zot beter laat doen, en ik rem wat af en laat hem voor. Op een kalme manier tik ik rustig op mijn hoofd. Die schiet daar in een colleire en maakt allerlei rare gebaren.

Tot zover mijn confrontatie met een zondagrijder

Comment

• ze zeggen altijd dat jongeren de gevaren op de weg zijn, maar er zijn minstens even veel bejaarden die (halve) doodrijders zijn :s

Comment

• Vandaag te maken gehad met een lichte vorm van verkeersagressie. Kstond op een kruispunt als eerste aan de rode lichten. Tis groen voor mij dus ik trek op... Op dat moment komt er een vw van links voor m'n neus geschoten. Ie was dus zwaar door trood gereden en kmoest alles dichtgooien of zat erop. Ik dus trompen en eens flashen. Meneer had het daar zo niet op begrepen. Ie is nog zeker 500m aan 20km/h ofzo blijven verderrijden tot ie ergens moest inslaan, natuurlijk druk gebarend met z'n middenvinger.

Comment

• Hier bij ons in Duffel nog weinig van gehoord. In Antwerpen worden weleens parkeerplaatsen voor je neus ingepikt,maar ik probeer me altijd daarvan te distantieren. Zinloos geweld moet je zo veel mogelijk trachten te vermijden.

Comment

• daarnet weer een sterk staaltje van verkeersagressie gehoord, m'n pa kwam daarnet thuis van z'n werk, en reed op een baan waar je 50 mag (en dat reed ie ook netjes), komt op een T-stuk, m'n pa heeft er voorrang maar een vrouw denkt daar anders over en komt de baan opgereden.. m'n pa vol in de ankers, geen probleem, maar komt er opeens van langs achter een camionnetteke opgedoken die veeel te snel reed.. het was ofwel een camionette tegen +70-80km/u in de achterkant van de auto, ofwel moest die camionette langs rechts uitwijken en hopen dat die gene andere auto meehad
                                het werd dus het laatste, die kerel heeft dus enorm veel chance gehad, en kwam 10sec. later m'n pa voorbijsteken, en ff enorm agressief doen alsof het zijn schuld was.. maar ja, als em was uitstapt zou hij toch ffkes slikken als hij m'n pa zou zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                                  daarnet weer een sterk staaltje van verkeersagressie gehoord, m'n pa kwam daarnet thuis van z'n werk, en reed op een baan waar je 50 mag (en dat reed ie ook netjes), komt op een T-stuk, m'n pa heeft er voorrang maar een vrouw denkt daar anders over en komt de baan opgereden.. m'n pa vol in de ankers, geen probleem, maar komt er opeens van langs achter een camionnetteke opgedoken die veeel te snel reed.. het was ofwel een camionette tegen +70-80km/u in de achterkant van de auto, ofwel moest die camionette langs rechts uitwijken en hopen dat die gene andere auto meehad
                                  het werd dus het laatste, die kerel heeft dus enorm veel chance gehad, en kwam 10sec. later m'n pa voorbijsteken, en ff enorm agressief doen alsof het zijn schuld was.. maar ja, als em was uitstapt zou hij toch ffkes slikken als hij m'n pa zou zien
                                  Eigenlijk dan toch een 'begrijpbare' reactie van de bestuurder...Ofwel veroorzaakte hij een ongeval ofwel liep hij het risico door uit te wijken.

Ongeacht het feit dat hij dan te snel reed weliswaar. Maar als je vader 50 reed en er kwam iemand van rechts dan moet hij toch gewoon afremmen tot 20-30 en verder rijden in 2de.

Ach ja ik was er niet bij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                                    Eigenlijk dan toch een 'begrijpbare' reactie van de bestuurder...Ofwel veroorzaakte hij een ongeval ofwel liep hij het risico door uit te wijken.

Ongeacht het feit dat hij dan te snel reed weliswaar. Maar als je vader 50 reed en er kwam iemand van rechts dan moet hij toch gewoon afremmen tot 20-30 en verder rijden in 2de.

Ach ja ik was er niet bij...
                                    m'n pa reed op de voorrangsweg, dus de bestuurder die van rechts kwam moest (langer)wachten of beter kijken, en de bestuurder die van achter kwam moest zo snel niet rijden..
                                    de reactie is wel te begrijpen idd, maar om vervolgens aggressief en risicovol te gaan voorbijsteken en aanstalte doen om 'ffkes uit te stappen' gaat er toch over voor mij
                                    Last edited by ; 18/11/2006, 16:19.

Comment

• Dubbel zo veel slachtoffers bij gevechten in het verkeer (bron: deredactie.be)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                        Wat een agressieve mensen toch die Vlamingen, hoe zou dat nu toch komen

Comment

• Vanmorgen op een drukke 2-vaks baan: tamelijk wat file dus bumper aan bumper. Ik rij rechts en er is vrij weinig plaats tussen de 2 rijen. Er komt een motard aan, maar die raakt niet voorbij een Mercedes C break. De motard begint meteen een paar keer te claxoneren, maar veel kon de man in de Mercedes niet doen gezien iedereen stilstond. Ik zie de motard redelijk geënerveerd achteruit bollen en de Mercedes langs links voorbij gaan ipv tussen de 2 rijen. Daarop maakt hij tamelijk wat gebaren. De man in de Mercedes is er absoluut niet mee opgezet en gebaart wat terug. Even later doet hij zelfs zijn deur open, maar de motard was al aan het wegrijden. Ik had een goed overzicht op de situatie, maar vond niet dat de Mercedes bewust de baan blokkeerde, 't is gewoon een smalle baan. Toch wel een overdreven reactie van beiden, maar in de 1e plaats van de motard...
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Working...
                                          X