Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verkeersagressie topic
Collapse
X
-
-
Leuk topic!!
Ik overlaatst ook iets grappigs meegemaakt:
ik ga mijne kleine van't school halen, en rijd dus de zone 30 binnen (ik vertraag netjes naar 30). Achter mij zit al nen oude vent op ne scooter in mn gat te rijden. Ik zie verderop een parkeerplaats langs de kant en zet netjes op tijd mijne pinker op. Ik stop net achter de parking en wil me dus zoals op de rijschool schoon parallel parkeren in mn achterruit. Die idioot op zijn scooter remt ook af. Ik kijk in mijn spiegel en het lijkt me dat ik netjes kan indraaien, de scooter is net voor de parking gestopt.
Ik dus schoon naar achter, in de parking, begint die met zn scooter plots te claxoneren en zot te gebaren. Ik rem ff af om te zien wat er scheelt, maar vanuit mijn spiegels zie ik dat ik nog plaats zat heb. Er komen geen tegenliggers aan, dus die kerel kan me normaal gewoon voorbij steken, maar toch blijft hij claxonerend en wild gebarend staan.
Ik sta enkele seconden later schoon in de parking, komt die naast mij staan en begint tegen me te roepen als ne zot. Ik heel kalm mn raam open en vraag em wat het probleem is. Als het aan hem ligt, zou ik niet mogen gestopt hebben om te parkeren , en dan beweert hij nog dat ik hem in't achteruit rijden bijna zou overhoop gereden hebben ?? Rare kerel, en hij blijft me maar uitschelden.
Ik zeg dus wat luider en natuurlijk geënerveerd "ik zal uitstappen en we zullen het ne keer oplossen, goed?" Toen ik mn deur open deed is em maar rap doorgereden....
Was ne kerel van een jaar of 50 op een scooterke. Ge weet wat dat wil zeggen: OF dat is ne doppende schooier die em gene wagen kan betalen OF dat is nen achterlijke die zijn rijbewijs niet kan halen en dan maar met ne scooter rond rijdt. In beide gevallen is het nen idioot die beter van de baan zou blijven...Last edited by erik219; 16/11/2012, 10:45.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenIs een typisch Belgische aangelegenheid die extreme agressie en chagerijnigheid ten opzichte van motards, velen mogen van hun madam niet op ne moto kruipen en bij uitstek ook niet op de madam een toerke doen, en dan krijg je vele frustro´s die hun ei niet kwijt kunnen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenOf veel motards rijden depressief en agressief rond omdat ze geen sportwagen kunnen betalen en dan maar iets goedkoper op twee wielen nemen. Ik ken er velen die ze gratis een moto mogen geven maar deze nooit zullen moeten hebben. Maar die hebben wel de centen om een sportwagen aan te schaffen. Of zoals eens iemand zei : een moto is de sportwagen voor de arme mens.
Comment
-
Niet meer of minder zever dan verkondigen dat al wie niet met zijn wagen voor een moto opzij gaat niet van hun madam gemogen hebben Verkeersagressie is er elke dag duizenden keren. Maar om dan te gaan verklaren dat een motard heiliger is dan de paus en alle schuld bij de automobilisten ligt? Dat getuigt van nogal een simpele geest. Ik stel mij dan weer de vraag : waarom moeten auto's voor een moto opzij gaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenNiet meer of minder zever dan verkondigen dat al wie niet met zijn wagen voor een moto opzij gaat niet van hun madam gemogen hebben
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten...waarom moeten auto's voor een moto opzij gaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenWat een agressieve mensen toch die Vlamingen, hoe zou dat nu toch komen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenOf veel motards rijden depressief en agressief rond omdat ze geen sportwagen kunnen betalen en dan maar iets goedkoper op twee wielen nemen. Ik ken er velen die ze gratis een moto mogen geven maar deze nooit zullen moeten hebben. Maar die hebben wel de centen om een sportwagen aan te schaffen. Of zoals eens iemand zei : een moto is de sportwagen voor de arme mens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenOmdat dat hoffelijk is. Waarom zou je niet voor een moto opzij gaan? (deze keer graag andere argumenten als 'kans op krassen')
Wettelijk gezien is het in theorie zelfs niet toegestaan, maar het word gedoogd.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Het zou niet mogen, maar kan soms wel begrijpen dat de verkeersgressie toeneemt, als je ziet wat een debielen er op de baan zijn. Daar word je gewoon gefrustreerd van en dan gebeuren er zo een zaken.
Eigenlijk zouden het de personen zijn die de agressie uitlokken die gestraft moeten worden!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Gisteren had ik ook nog ne leuke. Hier in Postel aan de "Kleppende Klipper" is een kasseibaan. Ik hing daar achter een camionette die het wel héél erg langzaam deed! in 2é vitesse relanti laten bollen en dan nog moete bijremmen. Dus extreem traag! Na 200m daarachter te rijden zijt ge da wel snel beu. Dus ik steek die camionette redelijk vlot voorbij. Ik trek goe op en voeg meer dan 50m verder in terug naar echts (want der reed natuurlijk geen kat meer voor hem). Om de één of andere reden vond die bestuurder dat niet kunnen denk ik (blijft mee een raadsel). Ik rijd dus een hele tijd voorop en zie in de verte de camionette in mijn spiegel naderen tegen hoge snelheid. Vervolgens blijft hij dan in mijn koffer plakken. Maar goe, ik verder geen aandacht aan geschonken en ik liet mijnheer er lustig op los kleven (als hij daar blij mee is dan moet hij da maar doen). Op den duur moet ik afslaan en zet ik 200m op voorhand mijne pinker al op. mijnheer blijft er rustig op los kleven mee zen camionette (1m afstand ongeveer). ja ik dacht bij men eigen, als ge derin vliegt ist toch zijn fout. Dus ik rem, en ja hoor 2 grote pharen in men gezicht en ne lang gerekte claxon erbij en hij zat wijd in men gat want hij schoof schuin naast den otto. Ik moest blijven wachten op de rijstrook voor tegemoed komend verkeer. En blijven knipperen mee zen lichten en blijven claxoneren. Twas omda ik ne lange dag had gehad dat ik er echt geen zin in had om aandacht aan te schenken. Maar wat die gast zijn probleem was blijft mij een groot raadsel.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenPfieuw 40k voor een moto. Zou ik er nooit aan kunnen uitgeven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHoffelijk ja, maar verplicht is het niet he.
Wettelijk gezien is het in theorie zelfs niet toegestaan, maar het word gedoogd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenElke hobby kost een beetje geld, sommigen zuipen een veelvoud op in de kroeg tijdens hun leven, of nemen drugs of spenderen fortuinen aan de hoeren, so what, elk doet maar wat hij leuk en/of waardevol vind in zijn leven.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenEn welke wettelijke theorie mag dat dan wel zijn?
Mijn excuses voor deze fout.Last edited by knight-rider; 18/11/2012, 20:35.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenWettelijk gezien is het in theorie zelfs niet toegestaan, maar het word gedoogd.
16.2bis. Motorfietsers die tussen de rijstroken rijden.Voor de motorfietsers, het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die stoppen of traag rijden in die rijstroken of files, wordt niet als inhalen beschouwd, behalve voor de toepassing van artikel 17.2, 5°.
In dat geval mag de motorfietser evenwel niet sneller rijden dan 50 km per uur en mag het snelheidsverschil tussen de motorfietser en de voertuigen die zich in die rijstroken of files bevinden niet meer dan 20 km per uur bedragen.
Op autosnelwegen en autowegen moet hij daarenboven tussen de twee meest links gelegen rijstroken rijden.
Je bent precies mis.
Comment
-
Ik ben geen agressief persoon, maar na wat ik de laatste maanden al verschillende keren met een bus heb meegemaakt gaat de dag er toch komen dat ik er eens eene langs zen vensterke uit zenne bus ga trekken!!!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichtenwaarom moeten auto's voor een moto opzij gaan?
Maar als zo een motorrijder nergens door kan omdat niemand plaats maakt...
Wat doet die dan na een week?
Die pakt de auto en gaat voor je in de file staan.
Als ene motard zijn motorfiets thuis laat staan, ga je dat niet voelen. Als die 40 man die je 's morgens voorbij rijden hun motorfiets thuis laten staan, betekent dat al makkelijk drie keer meer wachten voor dat rode licht. Als alle motards hun motorfiets thuis laten staan, betekent dat makkelijk een paar kilometer extra file.
En dan kom je op je bestemming aan, en is er geen parkeerplaats meer, want al die ex-motards hebben de parkeerplaatsen al ingenomen.
Comment
Comment