Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik ben geen agressief persoon, maar na wat ik de laatste maanden al verschillende keren met een bus heb meegemaakt gaat de dag er toch komen dat ik er eens eene langs zen vensterke uit zenne bus ga trekken!!!
    Is dat in theorie wettelijk toegelaten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Hier is je relevante theorie.

Je bent precies mis.
      Ik heb in een bericht van 4 uur geleden al toegegeven dat ik fout was, en mijn excuses daarvoor aangeboden.

Hier het bericht >>>
      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Oké, ik heb blijkbaar ergens over gekeken, want sinds september 2011 blijkt er wel een wet te zijn.
      Mijn excuses voor deze fout.
      Ik voel me dus niet te goed om een fout toe te geven (in tegenstelling tot anderen hier, maar doet doet in dit topic niet ter zake)
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ken je die momenten zoals op bijvb de E17. Wanneer een vrachtwagen via de middenstrook een andere vrachtwagen aan het inhalen is. Dan moeten alle autotjes via de derde rijstrook voorbij die 2 vrachtwagens en uiteraard zit er eentje tussen die dan maar net 120 rijdt of misschien zelfs iets trager. Je zit dan in de derde rijstrook achter een treintje wagens en denk in jezelf oh ja. Even geduld en we zijn er voorbij. Je houdt voldoende afstand want er kan altijd wel eentje op zijn rem gaan staan met alle gevolgen van dien. Dan wil er nog snel eentje vanop de tweede rijstrook invoegen en aangezien het maandag middag 1 uur is laten we die maar invoegen. Even de gas lossen en die persoon heeft voldoende ruimte om veilig in te voegen en als je geluk hebt wordt je nog eens vriendelijk bedankt met een handje! Zo zou het altijd moeten zijn.

MAAR. De kleuter in zijn Audi A3 die is daar niet mee akkoord. Die zijn grill steekt bij wijze van spreken in mijn koffer terwijl hij met zijn hand op 12 uur het stuur in de hand heeft en tegelijkertijd aan 't telefoneren is dan nog de mogelijkheid ziet om met de lichten te flitsen en met grote gebaren zich boos te maken op het feit dat ik afstand hou en netjes het treintje volg om de vrachtwagens voorbij te kunnen steken.

Wat bezield zo een kerels. Stel dat ik nu naar rechts zou gaan op de tweede rijstrook. Wat heeft hij dan gewonnen... ?

Het leuke met zo een heethoofden is dan als de snelweg vrij is en er is ruimte. Dan ga ik braaf naar rechts en geef hem de kans om mij links in te halen. Op voorwaarde dat hij sneller kan accelereren dan mijn beestje. Wat in de meeste gevallen niet het geval is Om daarna aan te sluiten bij het volgende treintje en netjes aan +/- 120 je weg verder te zetten. Ondertussen gaat die idioot rechts inhalen een meestal rijden ze zich dan vast. Om daarna 4 a 5 auto's achter je klem te zitten... .
        Last edited by Alfa-Beemer; 20/11/2012, 01:33.
        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Hmja... Ik kom regelmatig kerels tegen waar ik met mijn motorfiets ook korterbij ga rijden omdat ze al ruim vantevoren links gaan rijden, en eens ze dan het tragere verkeer ingehaald hebben gas geven om mij een les te leren. Ik vertik het dan om harder te rijden dan hun snelheid als dat boven mijn gekozen snelheid is, en bij de volgende hindernis rijden die mensen weer 110 km/u op het linkervak... Dat schiet toch geen kloten op, behalve dat ik telkens moet vertragen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Hmm, ik heb een motorfiets en sportwagen. Wat nu gedaan?
            Loon inleveren, ge verdiend teveel. Ik verdien ook heel veel ik krijg het alleen niet.
            2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Kan daar allemaal ni aan uit da mensen hun eigen zo druk kunnen maken int verkeer, het schiet niet op en het wordt er zeker niet beeeeeeeeetrrr oop.
              GVD VUIL F*cking KL*TE toetsenbord begot!!!
              2014 BMW F32 420 dA M-pakket
              2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
              2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
              2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• Heerlijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                  Het leuke met zo een heethoofden is dan als de snelweg vrij is en er is ruimte. Dan ga ik braaf naar rechts en geef hem de kans om mij links in te halen. Op voorwaarde dat hij sneller kan accelereren dan mijn beestje. Wat in de meeste gevallen niet het geval is . .
                  Kinderachtig
                  BMW X5 45e

Comment

• Ik krijg het van mensen die in de file in u gat komen hangen zodat er van links/rechts zeker niemand zou tussen kunnen.
                    En ritsen aub f*ck man! Vandaag 3x weer bijna in de vangrail geduwt door vrachtwagens omdat er 250m verder moet geritst worden. Daarna ook paar keer middenvinger gehad en lichtconcerten van andere die stonden aan te schuiven.
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Is ritsen nu eigenlijk verplicht?of is dat meer een soort regeltje zoals het uitwijken voor moto's op de autostrade?
                      BMW X5 45e

Comment

• Denk niet dat dat verplicht is, maar om mensen de pas af te snijden gaat ook wat ver. Daar in Asse staat een groot bord met: ritsen, vlot en hofelijk.
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                          Denk niet dat dat verplicht is, maar om mensen de pas af te snijden gaat ook wat ver. Daar in Asse staat een groot bord met: ritsen, vlot en hofelijk.
                          Ritsen is nooit verplicht, maar indien het rechtervak wegvalt, dan hebben de bestuurders op dat vak wel voorrang door de voorrang van rechts regel.
                          Indien het linkervak wegvalt, dan moeten de bestuurders op dat vak voorrang geven aan de rest en dan komt het dus op hoffelijkheid van de andere(n) aan.
                          Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                          BMW E90 320d:

Comment

• tis dat wat ik me afvraag met de nieuwe opritten

oprit heeft volle lijn en stippellijn kant oprit, op het laatste van de oprit gaat volle/stippellijn over in stippellijn, alsof oprit op dat punt deel uitmaakt van de autostrade
                            heeft oprit dan toch geen voorrang op de autostrade

natuurlijk niet, maar waarom de nieuwe opritten toch zo maken dat er twijfel kan ontstaan, terwijl vroeger het duidelijk was

Comment

• Daar staat altijd een bord B1. Een omgekeerde driehoek.

Comment

• u'r right !

Comment

• mmm, oprit 1...staat b1 helemaal op het begin van de oprit
                                  oprit 2 staat b1 daar waar volle/stippellijn overgaat in stippellijn, mooi zo

Comment

• Dus je moet in beide gevallen voorrang geven en de wetgever suggereert dat je best pas op het einde van de oprit invoegt op de autostrade, niet?
                                    Niet elke auto heeft honderden pk's, maar zelfs met 65pk kan je op het einde van de gemiddelde oprit zeker 90km/h halen, wat genoeg is om veilig tussen vrachtwagens in te voegen.

De andere optie is natuurlijk om tegen 70km/h na 5m oprit je de autosnelweg op te schieten (ongeacht aankomend verkeer dan meestal)...
                                    Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                    BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Kinderachtig
                                      Klik hier

Comment

• Mijn broer werd vandaag klem gezet door een opgefokte kerel in een G-klasse. Reden: em reed 45 waar 50 toegelaten. G haalde hem in en zette zich dwars over de weg, stapte uit en begon te roepen. Jammer maar helaas voor de brulaap kwam er net een combi van de andere kant. Broer mocht onmiddelijk doorrijden, meneer de agressieveling mocht zijn auto aan de kant zetten en zijn papieren zoeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                          Mijn broer werd vandaag klem gezet door een opgefokte kerel in een G-klasse. Reden: em reed 45 waar 50 toegelaten. G haalde hem in en zette zich dwars over de weg, stapte uit en begon te roepen. Jammer maar helaas voor de brulaap kwam er net een combi van de andere kant. Broer mocht onmiddelijk doorrijden, meneer de agressieveling mocht zijn auto aan de kant zetten en zijn papieren zoeken.
                                          Karma weer aan't werk!! Die is goed bezig deze week

Comment

Working...
                                          X