Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eén op vier bestuurders heeft geen reservewiel in de auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik wou een volwaardig reservewiel, maar dat is de groot om in de wagen te passen. Noodgedwongen een thuiskomertje moeten nemen. Wel nog beter dan een reparatiekit denk ik.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
      Same here. Al heeft bij mij het reservewiel plaats moeten maken voor een klein subwooferke.
      Nice Is wel eens leuk de bass lekker hard zetten Zat er bij mij standaard in

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Pretraket Bekijk Berichten
        Ik heb sinds kort een wielhanger in mijn wagen liggen voor het geval van bandenmalleur. Daarmee gaat je reservewiel zeker gemakkelijker op z'n plek.
        Het tooltje is te bekomen bij dezen Ollander: www.wielhanger.nl
        Lijkt me wel handig! Al vaak zitten prutsen met het mooi passen van het gat voor de wielbout in het wiel en het gat waar je de wielbout indraait aan je ophanging bij wisselen van wielen.


        In m'n E30 ligt een volwaardige 14" kruisspaak reservewiel. Heb ook nog een 15" kruisspaakvelg op reserve liggen. In de Golf 3 zat een thuiskomertje. In de Civic zit er ook eentje maar er past geen volwaardig wiel in door de LPG-tank die iets over de reservewielbak komt (geen ringtank).

        Zelf tot nu toe maar 1 keer lek gereden in de 5 jaar dat ik rij, met m'n Polo 2F Coupé op de R4 al rijdend. Daar zat ook een volwaardig wiel in.


        In m'n eerste auto (Clio van '94) zat dat wiel onderaan de auto. Lijkt me echt onhandig + het feit dat dat wiel erg smerig wordt.

        E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
          Same here. Al heeft bij mij het reservewiel plaats moeten maken voor een klein subwooferke.
          hier ook, geen reservewiel, wel compressor + fles schuim
          en plaats is ingevuld met een"klein" subwooferke, als je vergelijkt met afmetingen van standaardwielen 18" !

          maar in manual lees ik als je het schuim in een lekke band spuit moet je naar bandencentrale en daar wordt je band weggegooid !!!

          dus als dit een recente band is : laten takelen?! zal minder kosten en je handen worden ook niet vuil!

          Comment


          • thuiskomerke in de golf vervangen door een volwaardig reservewiel met een oudere band.

            groot wiel in de dodge laadbak (makkelijk te verplaatsen als je moet laden) van de andere periode in het jaar (in de zomer ligt een winterband erin, in de winter een zomerband). alhoewel ik er eigenlijk niks mee ben, want de enige krik die de dodge van de grond krijgt, staat in men garage

            in de oldtimers heb ik altijd een reservewiel in de koffer, en nog een 2de achter de chauffeurzetels als ik een verre rit doe

            Comment


            • Golf IV: volwaardig reservewiel
              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

              Comment


              • Ik heb geen reservewiel, geen reparatiekit of andere zaken. Als ik een lekke band heb zit ik dus in de problemen maar tot nu toe nog niet voorgehad.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Pretraket Bekijk Berichten
                  Ik heb sinds kort een wielhanger in mijn wagen liggen voor het geval van bandenmalleur. Daarmee gaat je reservewiel zeker gemakkelijker op z'n plek.
                  Het tooltje is te bekomen bij dezen Ollander: www.wielhanger.nl
                  Reclamepost die dit topic plots geupped heeft.
                  Maar best wel een leuke uitvinding eigenlijk. Op de vooras kan het wel even vervelend zijn bij een achterwielaangedreven auto.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                    Op de vooras kan het wel even vervelend zijn bij een achterwielaangedreven auto.
                    Hoezo?

                    E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.
                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Reclamepost die dit topic plots geupped heeft.
                      Maar best wel een leuke uitvinding eigenlijk. Op de vooras kan het wel even vervelend zijn bij een achterwielaangedreven auto.
                      Wat is dan het probleem met de voorwielen van uwe achterwielaandrijver?

                      Comment


                      • een auto draagt zijn reservestuf best op z'n rug

                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                        Comment


                        • Herkenbaar. Ik had zo'n staafje in de toolkit van m'n auto. Het plastic prul muurvast gedraaid (lekker zo 's nachts op de snelweg...). Maar op zich was het tooltje handig, je duwt de band zo op z'n plaats en spaart je rug. Heb gezocht naar vervanging van metaal, maar nooit gevonden. Heb dus maar een wielhanger 3 bij deze gasten besteld. Ze zijn van RVS.

                          Andere vraag. Ik ben op zoek naar een goede momentsleutel (voor aandraaien van de wielbouten). Er is veel op de markt van Chinees goedkoop tot Duits peperduur. Heeft iemand een suggestie?

                          Comment


                          • Ge zult zeker geen spijt krijgen van diene wielhanger. Een goede momentsleutel is koopt ge het beste van een goed merk. De mijn is van Hazet. De meeste bouten moet je aanzetten tot 120 Nm. Dat moet dus goed aan kunnen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Pretraket Bekijk Berichten
                              Ge zult zeker geen spijt krijgen van diene wielhanger. Een goede momentsleutel is koopt ge het beste van een goed merk. De mijn is van Hazet. De meeste bouten moet je aanzetten tot 120 Nm. Dat moet dus goed aan kunnen.
                              maar als je alle werken aan wagen wil uitvoeren toch beter om er 2 of 3 aan te schaffen
                              met ene die tot 200Nm gaat best geen boutjes op 5Nm vastzetten !

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                Reclamepost die dit topic plots geupped heeft.
                                Maar best wel een leuke uitvinding eigenlijk. Op de vooras kan het wel even vervelend zijn bij een achterwielaangedreven auto.
                                Handig, maar niet noodzakelijk. 't Is nu ook niet dat je 5 minuten zit te sukkelen als je een velg op de juiste plek wil krijgen. En voor die ene keer dat je dan een lekke band krijgt... €20 is ferm duur voor zo'n staafje. Dat moet veel goedkoper kunnen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Pretraket Bekijk Berichten
                                  Ik heb sinds kort een wielhanger in mijn wagen liggen voor het geval van bandenmalleur. Daarmee gaat je reservewiel zeker gemakkelijker op z'n plek.
                                  Het tooltje is te bekomen bij dezen Ollander: www.wielhanger.nl
                                  Da zat dus in 1998 al standaard in onze pa zijne Peugeot 406.
                                  Kost bij de dealer iets van een 8€
                                  Last edited by ; 01/06/2013, 22:40.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X