Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eén op vier bestuurders heeft geen reservewiel in de auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
    bij ons heeft er dat juist nog ene gedaan, is op pensioen van Mei en zat meer dan een jaar thuis met zijn ziektedagen
    Bij de federale ambtenaren is het alleszins gedaan, jullie met jullie speciaal statuut weer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Ik kan me niet inbeelden dat iemand die vanaf z'n 55e thuis zit zich nooit verveeld. En als je je verveeld, geniet je niet. Dan kan je je evengoed nog nuttig maken en gaan werken.
      Mijn vader is op 58 op brugpensioen gegaan en is beginnen werken toen 'ie 13 jaar was. Dus een loopbaan van 45 jaar. Is dat nog niet genoeg?

Hij is er nu 66 en heeft zich in die 8 jaar nog geen dag verveeld, integendeel hij weet niet wat eerst doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
        Mijn vader is op 58 op brugpensioen gegaan en is beginnen werken toen 'ie 13 jaar was. Dus een loopbaan van 45 jaar. Is dat nog niet genoeg?

Hij is er nu 66 en heeft zich in die 8 jaar nog geen dag verveeld, integendeel hij weet niet wat eerst doen.
        Ik vind dat ook, dat iedereen eens minstens 40 jaar werkt

dan moet er niemand tot zijn 65 jaar werken ( maarja die brugpensioenen die ze nu en dan uit de deur smijten, eveneens in de automobielsector , degoutant ! )

Comment

Tegenwoordig studeert m'n af op gemiddelde leeftijd van 23 maar staan ze wel als eerste te roepen dat de pensioenleeftijd niet mag opgeschroefd worden.

't Is dan nog te zien wat ze gepresteerd hebben hé Xit. M'n schoonma spoort ook al 37 jaar iedere dag naar Brussel voor op 't ministerie te gaan werken. Ik kan mij niet inbeelden dat zij na 40 jaar even moe gaat zijn als een metser die al 40 jaar op chantier staat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
            maarja die brugpensioenen die ze nu en dan uit de deur smijten, eveneens in de automobielsector , degoutant

dat is inderdaad één van de dooddoeners.

Comment

zwijg ervan. Goed dat ik nog 't één en 't ander in 't zwart kan doen. Dat compenseert ruimschoots

Ach mijn vrouwke is ook een zelfstandige ....ik begrijp u wel hoor.

K'zal straks hier in de bar een goeien drinken op uw gezondheid....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
                Ach mijn vrouwke is ook een zelfstandige ....ik begrijp u wel hoor.

K'zal straks hier in de bar een goeien drinken op uw gezondheid....
                leuk. Ik ben geen zelfstandige

Comment

Tegenwoordig studeert m'n af op gemiddelde leeftijd van 23 maar staan ze wel als eerste te roepen dat de pensioenleeftijd niet mag opgeschroefd worden.

't Is dan nog te zien wat ze gepresteerd hebben hé Xit. M'n schoonma spoort ook al 37 jaar iedere dag naar Brussel voor op 't ministerie te gaan werken. Ik kan mij niet inbeelden dat zij na 40 jaar even moe gaat zijn als een metser die al 40 jaar op chantier staat!
                  Akkoord, maar ik zie me eerlijk gezegd ook niet tot mijn 70ste elke dag gaan werken.
                  Stel je ook bijvoorbeeld eens het beeld voor van een 70-jarige grootmoeder voor een kleuterklas met 25 wilde spruiten. 't Is misschien fysiek niet zo zwaar, maar volgens mij niet goed (zowel voor die kinderen als die oude dame).

Comment

schollllllllllllll....

Comment

Akkoord, maar ik zie me eerlijk gezegd ook niet tot mijn 70ste elke dag gaan werken.
                      Stel je ook bijvoorbeeld eens het beeld voor van een 70-jarige grootmoeder voor een kleuterklas met 25 wilde spruiten. 't Is misschien fysiek niet zo zwaar, maar volgens mij niet goed (zowel voor die kinderen als die oude dame).
                      70 lijkt me extreem. Maar er zijn heel wat zeer talentvolle mensen die anderen (jongeren) nog héél wat te bieden hebben maar al op hun 55e uit 't arbeidscircuit stappen.
                      Zie jij 't niet zitten om vanaf je 60e bijvoorbeeld deeltijds jongere collega's op te leiden?

't Mag zelfs met reservewiel zijn!

Comment

70 lijkt me extreem. Maar er zijn heel wat zeer talentvolle mensen die anderen (jongeren) nog héél wat te bieden hebben maar al op hun 55e uit 't arbeidscircuit stappen.
                        Bij de huidige stand van zaken kan ik sowieso ten vroegste met pensioen op 60 en ten laatste op 65.
                        Vroeger hoeft voor mij niet, maar later wil ik zeker niet.

Comment

Zie jij 't niet zitten om vanaf je 60e bijvoorbeeld deeltijds jongere collega's op te leiden?
                          Dat wordt gedurende heel onze loopbaan van ons verwacht in mijn branche.

Comment

Bij de huidige stand van zaken kan ik sowieso ten vroegste met pensioen op 60 en ten laatste op 65.
                            Vroeger hoeft voor mij niet, maar later wil ik zeker niet.
                            Tussen 60 en 65 lijkt me ideaal te zijn.
                            Ik ken momenteel 2 personen in m'n dichte kennissenkring die door herstructureringen en brugpensioen respectievelijk uit de arbeidsmarkt zijn gestapt op 47 en 51 jaar. Zijn we niet gek bezig dan?!

Comment

Ik ken momenteel 2 personen in m'n dichte kennissenkring die door herstructureringen en brugpensioen respectievelijk uit de arbeidsmarkt zijn gestapt op 47 en 51 jaar. Zijn we niet gek bezig dan?!
                              Dat is inderdaad absurd.
                              Voor militairen geldt bijvoorbeeld ook de regel dat tijd doorgebracht in het buitenland dubbel telt.
                              Zo kan iemand die gedurende 5 jaar buitenlandse opdrachten heeft uitgevoerd, op 46-jarige leeftijd met pensioen.

Comment

Dat is inderdaad absurd.
                                Voor militairen geldt bijvoorbeeld ook de regel dat tijd doorgebracht in het buitenland dubbel telt.
                                Zo kan iemand die gedurende 5 jaar buitenlandse opdrachten heeft uitgevoerd, op 46-jarige leeftijd met pensioen.
                                Zoiets vind ik absoluut niet kunnen. Ze kiezen bewust en uit vrije wil voor die job, dan moeten ze ook de gevolgen of gevaren ervan dragen.

Een brandweerman z'n uren in 't vuur tellen ook niet dubbel,
                                Een metser op een 30m-hoge stelling ook niet,
                                Een wegenwerken op de autosnelweg ook niet...

en zo zijn er tal van voorbeelden.

Ook al gaan ze allemaal werken met reservewiel!

Comment

Zouden pensioentrekkers ook met een reservewiel rondrijden?

Comment

Zoiets vind ik absoluut niet kunnen. Ze kiezen bewust en uit vrije wil voor die job, dan moeten ze ook de gevolgen of gevaren ervan dragen.
                                    Dat bepaalde jaren "dubbel tellen" bepaalt toch mee de keuze? Net zoals veel vakantie hebben, veel verdienen, ...

EDIT: ik heb geen reservewiel !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                                      Dat bepaalde jaren "dubbel tellen" bepaalt toch mee de keuze? Net zoals veel vakantie hebben, veel verdienen, ...

EDIT: ik heb geen reservewiel !

je kunt toch ook voordelen geven zonder ze op 46 uit de arbeidsmarkt te nemen?
                                      Volgens mij kost iedere werknemer een bedrijfswagen geven minder dan iedereen die 46 is op pensioen te zetten.

En de Peeters krijgt z'n zin, weeral wat oude krellen van de baan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                                        Zouden pensioentrekkers ook met een reservewiel rondrijden?
                                        zit er in jouw toy een volwaardig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          zit er in jouw toy een volwaardig?
                                          In m'n Toy zit een volwaardige

In de bimmer zit zo'n systeem (hoe noemt het...fuck, naam kwijt): als ge lek rijdt, kunt ge blijven bollen daarmee

Comment

Working...
                                          X