Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersongeval Provence

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Was vandaag trouwens op het nieuws van ATV (Antwerpse Televisie) geweest. Vanmiddag kwam iemand mij een interview afnemen met camera. Ik persoonlijk hou niet veel van sensatie en media-aandacht maar m'n moeder kent een van de ankers van ATV dus vandaar... Grappig om mezelf eens op de TV te zien .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
      m'n moeder kent een van de ankers van ATV .
      Boten Anna?

Comment

Ik ben ook ooit in die streek op taalkamp geweest en dat rijden in die busjes is inderdaad soms gevaarlijk. Op die moment sta je er niet bij stil maar wij haalden vaak fratsen uit met de moni's die aan het stuur zaten.

Wat betreft die keuring voor bezoldigd vervoer dat is ook maar een papier en in vrees dat ze er in frankrijk nog veel minder rekening mee houden dan bij ons. Misschien is het nu veranderd, maar toen was dat alleszins heel losjes allemaal, ook al was het een gekende organisatie (TOP Vakanties).

Goed dat het allemaal nog meevalt en dat je het niet te zwaar opneemt en de bestuurder niet gaat vervolgen. Uiteindelijk hebben die daar ook allemaal zelf niet voor gekozen en liggen hun capaciteiten meestal op andere gebieden dan het besturen van die busjes.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
          Boten Anna?
          Nieuwsanker hè .

Comment

Nieuwsanker hè .
            'k Weet het, maar ik vind dat zo'n stom woord.
            Gewoon de "Vervlaamsing" van een Engels (Amerikaans) woord (news anchor).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
              'k Weet het, maar ik vind dat zo'n stom woord.
              Gewoon de "Vervlaamsing" van een Engels (Amerikaans) woord (news anchor).
              Hoe zou je het dan verwoorden? Nieuwslezer?

Comment

Hoe zou je het dan verwoorden? Nieuwslezer?
                'nen Danny Verstraeten'

Comment

Amai PHIL, serieus geluk gehad ... toen ik "indertijd" meeging met Crealangues heb ik gelukkig zoiets niet tegengekomen

Veel succes met de revalidatie
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                    Amai PHIL, serieus geluk gehad ... toen ik "indertijd" meeging met Crealangues heb ik gelukkig zoiets niet tegengekomen

Veel succes met de revalidatie
                    Merci

Ja het was het eerste accident in 24 jaar tijd hè, maar geef toe,
                    buiten die minibusjes is het er toch best leuk hè .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                      'nen Danny Verstraeten'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Het Laatste Nieuws
                        Belgische jongen (14) komt om bij ongeval in Frankrijk

HLN update Bij een ongeluk met een minibus in het zuidoosten van Frankrijk is vandaag een veertienjarige Belgische jongen omgekomen. Dat heeft de krant La Provence op haar website gemeld. Volgens La Provence gebeurde het ongeval omstreeks 14.00 uur op de RD4 ter hoogte van het Kasteel van Rousset, tussen Vinon-sur-Verdon en het 'Vierarmenkruispunt' van Manosque. Het betrof een busje dat acht kinderen en twee volwassenen vervoerde. Eerder maakte het Franse persbureau AFP op gezag van de gendarmerie en de prefectuur gewag van negen kinderen.

Taalvakantie
                        De bus was eigendom van de organisatie CREA Langues die twee centra voor taalvakanties openhoudt. Eén is voor volwassenen en en bevindt zich te Moustiers-Sainte-Marie, het andere centrum richt zich op de jeugd en bevindt zich in het domein van Aurabelle in Gréoux-les-Bains, aldus de krant. De jongeren hadden de Provençaalse markt van Forcalquier bezocht en keerden met drie busjes naar het centrum terug. Om een nog onbekende reden raakte een van die voertuigen van de weg, meldde La Provence. Volgens AFP was de bestuurder een Iraniër die negatief testte op alcohol.

Gewonden
                        Een Belgische jongen van 14 jaar kwam om, nog twee anderen liepen zware verwondingen op, maar hun leven zou niet in gevaar zijn. De tv-zender TF1 meldde op gezag van precfect Béatrice Abollivier van de Alpes-de-Haute-Provence dat het om een meisje van 13 en een meisje van 14 jaar gaat. Het ene komt uit België, het andere uit Duitsland. Zij zijn overgebracht naar het 'hôpital Nord' van Timone in Marseille. Nog twee anderen liepen zware verwondingen op, maar hun leven zou niet in gevaar zijn, aldus La Provence en TF1. Die twee zijn in Manosque gehospitaliseerd. De kinderen uit de bus zijn uit Duitsland, Luxemburg en België afkomstig. (belga/sd)
                        Mijn ongeval is exact 1 jaar en 1 dag geleden, volgens mij kunnen de organisatoren van dit kamp de boeken sluiten.
                        Last edited by ; 07/07/2008, 22:35.

Comment

moest ook aan jouw verhaal denken toen ik het las

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            moest ook aan jouw verhaal denken toen ik het las
                            Net hetzelfde hier

Comment

zo grof en zo erg om opnieuw te moeten ervaren, Phil. Je had er toen toch voor gewaarschuwd dat het niet echt verantwoord was, die transporten, dacht ik, is dat juist?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

²²² Phil, ik moest direct aan je voorval denken toen ik het net op nieuws zag.

Hier zijn geen woorden voor.

Comment

Moest er ook direct aan Phil zijn voorval denken.

Helaas moeten er altijd eerst doden vallen voor er effectief gaat gereageerd worden op een deftige manier.

Comment

langs de andere kant kan het iedreen gebeuren, chauffeur of passagier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten

Heeft niets met wraakzuchtigheid te maken....heeft met de toekomst te maken....de volgende keer kunnen er wél doden vallen

my 2 cents.
                                      slik

Comment

Goh, ik denk dat je vader bijzonder veel zelfbeheersing heeft! Chapeau daarvoor....

moest mijn kind iets overkomen in het buitenland (je geeft je kind in goede handen mee).....dan....dan zorg ik dat de schuldige (indien er sprake is van een verantwoordelijke) z'n straf niet mag ontlopen....

Heeft niets met wraakzuchtigheid te maken....heeft met de toekomst te maken....de volgende keer kunnen er wél doden vallen

my 2 cents.

Anyway, blij dat jij er heelhuids uitgekomen bent, en da's 't belangrijkste!

kut, ja, ik lees hier nu m'n eigen post terug.

fok seg

gaat het over dezelfde organisatie?

Comment

gaat het over dezelfde organisatie?
                                          Helaas wel ja...

Comment

Working...
                                          X