Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersongeval Provence

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
    zo grof en zo erg om opnieuw te moeten ervaren, Phil. Je had er toen toch voor gewaarschuwd dat het niet echt verantwoord was, die transporten, dacht ik, is dat juist?
    Die busjes zijn perfect voor goederentransport, maar om mensen (en in dit geval kinderen) te vervoeren zijn ze echt te onveilig.

Het zou zelfs kunnen dat de slechte staat van het busje aan de basis lag van het ongeval, want ze reden 60 km/u onder normale omstandigheden toen het ongeval gebeurde.

Op het nieuws zag ik dat het zo'n donkerrood Fiat-busje was, ik heb daar vorig jaar en het jaar ervoor veel mee meegereden.
    Last edited by ; 08/07/2008, 12:57.

Comment

Comment

Weer typisch dat er eerst dodelijke slachtoffers moeten vallen. Erg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
          Die busjes zijn perfect voor goederentransport, maar om mensen (en in dit geval kinderen) te vervoeren zijn ze echt te onveilig.

Het zou zelfs kunnen dat de slechte staat van het busje aan de basis lag van het ongeval, want ze reden 60 km/u onder normale omstandigheden toen het ongeval gebeurde.

Op het nieuws zag ik dat het zo'n donkerrood Fiat-busje was, ik heb daar vorig jaar en het jaar ervoor veel mee meegereden.
          Toen ik daar op taalkamp was jaren geleden waren die busjes ook al niet altijd 100%. Langs de andere kant kan je daar in de Provence nog veel ergere wrakken tegenkomen dan die busjes. Dan mag je nog in een nieuw voertuig zitten, je kan altijd van de baan gereden worden ...
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Toen ik daar op taalkamp was jaren geleden waren die busjes ook al niet altijd 100%. Langs de andere kant kan je daar in de Provence nog veel ergere wrakken tegenkomen dan die busjes. Dan mag je nog in een nieuw voertuig zitten, je kan altijd van de baan gereden worden ...
            Akkoord, maar de overlevingskans in een nieuw busje is ongetwijfeld groter.

Je kan altijd pech hebben natuurlijk hè. Ik heb vorig jaar veel geluk gehad.
            Last edited by ; 08/07/2008, 14:46.

Comment

zie nu pas dat dit topic er terug is, zie pm dus

Comment

Akkoord, maar de overlevingskans in een nieuw busje is ongetwijfeld groter.

Je kan altijd pech hebben natuurlijk hè. Ik heb vorig jaar veel geluk gehad.
                Mja, maar je moet dan nog de gordels die er zijn dragen en dat is vaak iets anders als je met een groep op kamp bent, dan ben je met andere dingen bezig ...

Wij hebben veel onnozelheid uitgehaald met de chauffeurs tijdens die ritjes, achteraf bekeken is dat allemaal gevaarlijk maar op dat moment ben je daar niet mee bezig.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                  zie nu pas dat dit topic er terug is, zie pm dus
                  Thx.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Mja, maar je moet dan nog de gordels die er zijn dragen en dat is vaak iets anders als je met een groep op kamp bent, dan ben je met andere dingen bezig ...

Wij hebben veel onnozelheid uitgehaald met de chauffeurs tijdens die ritjes, achteraf bekeken is dat allemaal gevaarlijk maar op dat moment ben je daar niet mee bezig.
                    Ik draag altijd mijn gordel en heb die ginder ook altijd gedragen, zeker na het ongeval wijs ik er ook veel op bij andere mensen. Maar (vooral) jongere kinderen zullen daar inderdaad minder op letten.

Comment

Was het een taalkamp met als onderwerp zeilen of gewoon een taalkamp? Een 14jarige vriend van mij is op zeiltaalkamp met anderstaligen in de Cote d'azur.

Echt wel verschrikkelijk dat die firma geen maatregelen nam na het ongeval van vorig jaar en dat het dan zo moet gebeuren...

Comment

Mijn ongeval is exact 1 jaar en 1 dag geleden, volgens mij kunnen de organisatoren van dit kamp de boeken sluiten.
                        Wel jammer dat er opnieuw een ongeval moet gebeuren en nu met dramatische afloop.

Maar waarom zouden ze de boeken moeten sluiten ?
                        "Als" ze perfect verzekerd zijn zie ik geen enkele reden.

Waarschijnlijk bestaan er inderdaad veiligere busjes, maar dat kan je deze
                        lijn voor veel wagens doortrekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LP640 Bekijk Berichten
                          Was het een taalkamp met als onderwerp zeilen of gewoon een taalkamp? Een 14jarige vriend van mij is op zeiltaalkamp met anderstaligen in de Cote d'azur.
                          Klopt, het is een taalkamp maar je kan ook voor de optie zeilen kiezen.

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                          Wel jammer dat er opnieuw een ongeval moet gebeuren en nu met dramatische afloop.

Maar waarom zouden ze de boeken moeten sluiten ?
                          "Als" ze perfect verzekerd zijn zie ik geen enkele reden.

Waarschijnlijk bestaan er inderdaad veiligere busjes, maar dat kan je deze
                          lijn voor veel wagens doortrekken.
                          Nee, er is inderdaad geen reden om de boel te sluiten. De busjes waren naar 't schijnt gehuurd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            moest ook aan jouw verhaal denken toen ik het las
                            Ik hoorde het vanochtend op de radio en dacht meteen aan ''die kerel van't forum''

Comment

Klopt, het is een taalkamp maar je kan ook voor de optie zeilen kiezen.

Nee, er is inderdaad geen reden om de boel te sluiten. De busjes waren naar 't schijnt gehuurd.
                              In de gazet staat dat het een Oost-Vlaming is, dus het is niet die vriend van mij, gelukkig.

Comment

Working...
                              X