Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 op de 6 gecontroleerde vrachtwagens te zwaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Aantal te zwaar geladen vrachtwagens blijft hoog

    02/11/10, 15u25

    Inspecteurs van het Agentschap Wegen en Verkeer hebben tijdens de eerste acht maanden van dit jaar 737 vrachtwagens beboet die te zwaar geladen waren.
    Dat cijfer antwoordde Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) op een vraag van Vlaams parlementslid Marino Keulen (Open Vld). Zeventien procent van de overtreders kwamen uit het buitenland.

    Het aantal vastgestelde inbreuken lijkt in stijgende lijn te gaan. Vorig jaar werden over het hele jaar 1.004 overladen vrachtwagens beboet. Indien de trend van dit jaar zich voortzet, zou het aantal boetes met tien procent stijgen.

    Schade

    Overladen vrachtwagens zijn niet alleen onveilig, ze zorgen ook voor schade aan het wegennet. De inkomsten voor de boetes gaan naar het infrastructuurfonds, dat onder meer aangewend wordt om de toestand van het wegennet te verbeteren.

    Open Vld'er Keulen pleit er alvast voor om het aantal controleplaatsen op te voeren. (belga/lpb)


    Comment


    • #62
      Nu, los van de overtreding, klopt deze zin wel niet: "Overladen vrachtwagens zijn niet alleen onveilig, ze zorgen ook voor schade aan het wegennet."
      In andere landen mogen ze meer wegen en technisch gezien kunnen ze veel meer aan dan wat ze wettelijk mogen. Onveilig zijn ze dus niet en de schade aan het wegennet komt vooral door slechte infrastructuur. Rij de grens over in eender welke richting en je ziet dat ze daar geen probleem hebben.

      Comment


      • #64
        Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
        70 procent gecontroleerde vrachtwagens in Mechelen niet in orde


        http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-in-orde.dhtml
        70% valt nog goed mee, wetende dat je niet meer in orde bent als je 's avonds in de file staat of aan een parking komt en die is volzet.

        Comment


        • #65







          Eén op vijf tachografen gemanipuleerd

          09 november 2012

          Met ruim één op de vijf digitale tachografen wordt geknoeid.

          Dat blijkt uit een steekproef van het Duitse Bundesamt für Güterverkehr (BAG).

          Het BAG haalde in Beieren 51 vrachtauto's van de weg. In elf gevallen bleek er te zijn geknoeid met de tachograaf, bijvoorbeeld met magneten, of door de instellingen van de programmatuur te veranderen.

          De uitslag van de steekproef zou volgens ons zusterblad Deutsche Verkehrs Zeitung goed overeenkomen met uitslagen van internationale controles.



          Met ruim één op de vijf digitale tachografen wordt geknoeid, blijkt uit een steekproef van het Duitse Bundesamt für Güterverkehr (BAG).

          Comment


          • #66
            51 vrachtwagens, wat'n representatieve steekproef seg!

            Comment


            • #67
              Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
              51 vrachtwagens, wat'n representatieve steekproef seg!
              Zo'n reactie zou je mogen geven moest dit in België (Vlaanderen) gebeurd zijn maar nu het in Duitsland was is het simpelweg not done....... (Tenminste niet in de ogen van velen).

              Comment


              • #68
                Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                51 vrachtwagens, wat'n representatieve steekproef seg!
                Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                Zo'n reactie zou je mogen geven moest dit in België (Vlaanderen) gebeurd zijn maar nu het in Duitsland was is het simpelweg not done....... (Tenminste niet in de ogen van velen).
                Topje van de ijsberg?
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #69
                  Om 1/5 te betrappen met een magneet, moet je echt wel gericht controleren op vrachtwagens van firma's die er voor gekend staan hoor. In werkelijkheid rijdt een absolute minderheid nog met magneten. Bijna geen enkele baas laat dit nog toe, boete voor magneet is een veelvoud van een boete voor de rijtijden te overschrijden.

                  Comment


                  • #70
                    Klopt. De transportwereld is al bij al een kleine wereld en de concullega's die een magneet durven gebruiken zijn echt uitzonderingen hoor. Die boetes zijn (terecht) niet te betalen en als ze u is pakken hebt ge vooral meer gewerkt en onnodige risico's genomen om er dan een verlies aan over te houden vanwege megaboetes. Het sop is de kool niet waard.
                    Bij de laatste types vrachtwagens zou ge zelfs geen magneet meer kunnen gebruiken. En idd. de firma's die het wel durven zijn doorgaans goed gekend bij de desbetreffende diensten. En daar is het dan bijgevolg constant 'prijs'.

                    Comment


                    • #71
                      Stijgend aantal PV's voor overladen vrachtwagens :

                      HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

                      Comment


                      • #72
                        Ze worden gewoon beter in het er uit pikken van de overladen vrachtwagens.

                        Comment


                        • #73
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Ze worden gewoon beter in het er uit pikken van de overladen vrachtwagens.
                          En maar goed ook..nu nog die concurentievervalsende tractoren en we zitten op de juiste weg..

                          Comment


                          • #74
                            als ik een loadsheet van een vliegtuig zou manipuleren om meer vracht of passagiers mee te krijgen en er is controle of een crash vlieg ik voor 20 jaar in de bak.
                            een overladen vrachtwagen kan ook levensgevaarlijk zijn
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #75
                              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              als ik een loadsheet van een vliegtuig zou manipuleren om meer vracht of passagiers mee te krijgen en er is controle of een crash vlieg ik voor 20 jaar in de bak.
                              een overladen vrachtwagen kan ook levensgevaarlijk zijn
                              Zij maar zeker (rijd zelf met een C )1 keer overladen en topzwaar, ging even op 2 of 3 wielen rijden op rotonde tegen 20kmu , nooit meer!!
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                              Comment

                              Working...
                              X