Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 op de 6 gecontroleerde vrachtwagens te zwaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    [quote=DRIVER-W;2012153]
    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
    Ik weet in ieder geval dat die € 5000 euro van mij klopt, want dat heeft mijn pa nog meegekregen, omdat ze eerst moesten betalen vooraleer hij mocht beginnen met plaatsen. Voor de rest kan ik niet zeggen waar verschillen in zitten, de andere kostprijzen heb ik ook geschat, maar ik denk wel dat deze ongeveer kloppen. En het loon van de chauffeurs, die klopt wel, wanneer men een gemiddelde neemt van het uurloon van een plaatser en gewoon iemand die de welfsels nabrengt. Ik wil in ieder geval niet tegenstrijdig doen ofzo, het gaat hier enkel over eigen ervaringen.
    Ik wil hier nu ook niet moeilijk doen hoor, want ik snap het nu echt wel .
    Die € 5000 zal van de nieuwe lading EN van de vorige lading zijn, want bij levering van gewelven moet je NOOIT contant betalen of je moet een zeer slechte betaler zijn....

    Comment


    • #22
      leer quoten, quote-zakken.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        het loon van een chauffeur is veel te weinig in verhouding hij doet, en verantwoordelijkheid over heeft

        betaal die bazen nog wat maar
        Zelfs als werkgever ben ik het met u eens dat de verhouding bruttoloon / nettoloon niet eerlijk is.

        Comment


        • #24
          ni alleen dat, ze krijgen te weinig voor wat ze doen

          een bankbediende veroorzaakt geen familieleed

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
            leer quoten, quote-zakken.
            Mijn quotes kloppen normaal gezien, er is gewoon iets mis gegaan bij de eerste quote van BMW dinges. Trouwens, wat maakt het uit, peace and love!

            Comment


            • #26
              Om tijdig te kunnen stoppen en ongevallen te vermijden is het belangrijk dat men het maximum laadvermogen van de verschillende 'trains' in 't oog houd. Als men bv. in België 40 ton mag laden maar men legt 43 ton op een combinatie die gehomologeerd is voor bv. 50 ton dan is dat veel minder gevaarlijk dan 20 ton te laden op een combinatie die maar voorzien is voor 15 ton. Het gevaar zit er hem in om over de toegelaten gehomologeerde waarden van de combinaties te gaan, de remmen zijn maar tot een bepaald gewicht berekend op hun taak. Als men over zijn toegelaten gewicht geladen zit riskeert men inderdaad rapper op 't einde van een file in te rijden dan wanneer men nog wat overschot in petto heeft.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

                Ik wil hier nu ook niet moeilijk doen hoor, want ik snap het nu echt wel .
                Die € 5000 zal van de nieuwe lading EN van de vorige lading zijn, want bij levering van gewelven moet je NOOIT contant betalen of je moet een zeer slechte betaler zijn....
                Ja, het ging wel over beide ladingen. En geloof me maar, papa heeft eens € 5000 euro in zijn frigoboxke weten steken. Hij was er wel ni echt gerust op

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  het loon van een chauffeur is veel te weinig in verhouding hij doet, en verantwoordelijkheid over heeft

                  betaal die bazen nog wat maar
                  Het betaalt niet slecht, maar ook niet wauw, je wordt trouwens ook geen chauffeur met de visie 'Ik werk 8 uurkes en ga dan naar huis', dan verdien je inderdaad geen hol. Iemand die wil werken, die wordt wel beloond op het einde van de maand.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                    Het betaalt niet slecht, maar ook niet wauw, je wordt trouwens ook geen chauffeur met de visie 'Ik werk 8 uurkes en ga dan naar huis', dan verdien je inderdaad geen hol. Iemand die wil werken, die wordt wel beloond op het einde van de maand.
                    En afgestraft op het einde van het jaar zeker? alé officieel

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
                      En afgestraft op het einde van het jaar zeker? alé officieel
                      het is een urban legend dat je door meer te verdienen minder overhoudt

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                        Het betaalt niet slecht, maar ook niet wauw, je wordt trouwens ook geen chauffeur met de visie 'Ik werk 8 uurkes en ga dan naar huis', dan verdien je inderdaad geen hol. Iemand die wil werken, die wordt wel beloond op het einde van de maand.
                        50% in 't wit en 50% in 't zwart.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                          50% in 't wit en 50% in 't zwart.
                          Nee, toch niet. Papa wordt volledig in het wit betaald, hij heeft wel het voordeel dat hij 4 personen ten laste heeft, en daardoor geen tot weinig belastingen moet betalen.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                            Nee, toch niet. Papa wordt volledig in het wit betaald
                            'k Denk dat uwe pa thuis niet alles vertelt.

                            Comment


                            • #34
                              Vrachtwagens te zwaar. Is er geen gewichtstoename bij de bestuurders ?
                              AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                              Comment


                              • #35
                                enkel bij suv-rijders, en spijtig genoeg niet in de hersenpan.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                  'k Denk dat uwe pa thuis niet alles vertelt.
                                  Jawel hoor, ik ben er vrij zeker van dat dat volledig klopt. Voor zijn 'witte' periode kreeg hij trouwens de helft minder dan zijn wit uurloon, toen was zijn keuze snel gemaakt, dit omdat hij toch weinig tot geen belastingen moet betalen en omdat hij nu meer vakantiegeld krijgt.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Als je 1000€ overhoud aan een ritje van 1u dus ca. 60km en totaal 4 werkuren, dan ben je wel heel goed bezig.
                                    Bij ons in de stiel word er al enorm geboft als je 0.90€ cent per kilometer krijgt en dan nog eens wachturen betaalt vanaf het 2u aan 50€ per uur.
                                    Ik ken persoonlijk iemand die speciaal transport doet met beton constructies en die heeft zo een 1.30€ per kilometer, en dat durf ik aan geen enkele van mijn collega's vertellen want ze geloven me gewoonweg niet.
                                    Nu als dit met een vrachtwagen gebeurd van de betonfirma is dat wat anders, maar een transportfirma die 1000€ binnenhaalt op zo een job, vergeet dat maar.
                                    Onderhoud voor een Volvo is 700€ netto per maand voor een contract van 300.000km per jaar. 200€ onderhoud op een rit, is ook een beetje aan het haar getrokken.
                                    0.028€ per kilometer voor een onderhoudscontract is al een heel mooie prijs.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Overladen trucks worden gewogen terwijl ze rijden



                                      Er komen nog dit jaar tien camera's voor het meten van de afstand tussen twee trucks en tien automatische weeginstallaties.


                                      Ook het inhaalverbod voor vrachtwagens zal met twintig nieuwe snelheidscamera's worden afgedwongen. Vlaams ministers Kathleen Van Brempt (sp.a) voor Mobiliteit en Hilde Crevits (CD&V) voor Openbare Werken trekken 8,3 miljoen uit voor de nieuwe installaties.

                                      "Dit alles past in het actieplan 'Veilig Vrachtverkeer', dat met de sector is besproken", zegt Van Brempt. "Daarin zitten ondersteuningsmaatregelen zoals het onderzoek naar slaapstoornissen. Er zit een imagocampagne in én er hoort handhaving bij."

                                      "Want de controle op het overladen heeft ook een veiligheidsaspect", beklemtoont Crevits.

                                      "Overlading veroorzaakt gevaarlijke spoorvorming en te zwaar beladen trucks hebben een langere remafstand." (belga/mvdb)

                                      Bron : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...e-rijden.dhtml

                                      Comment


                                      • #39
                                        VAB en Touring blij met aanpak overbeladen vrachtwagens




                                        VAB en Touring reageren tevreden op de beslissing van de Vlaamse ministers van Mobiliteit Kathleen Van Brempt en van Openbare Werken Hilde Crevits om op negen locaties in Vlaanderen automatische weeginstallaties (Weight In Motion of WIM-systemen) te installeren.


                                        Weight in Motion-systeem

                                        Tot nu werden de vrachtwagens 'op het zicht' gekozen en naar een vaste weegbrug geleid. Vijftien tot twintig procent ervan kreeg een proces-verbaal. Met het Weight in Motion-systeem (WIM) komt er einde aan het nattevingerwerk.

                                        Een WIM, geplaatst in het wegdek, waarschuwt als een vrachtwagen te zwaar beladen is. Hierdoor kan de Wegpolitie gerichter werken en de trucker in overtreding uit de file plukken.


                                        Spoorvorming

                                        Touring is verheugd met de ingreep. Volgens de organisatie waren de investeringen ook dringend nodig.

                                        "De wegen laten stukrijden door vrachtwagens die het niet zo nauw nemen met de regels inzake belading, kon niet blijven duren.

                                        Versnelde spoorvorming en andere vormen van degradatie van het wegennet verhogen de onveiligheid voor alle weggebruikers", aldus Touring.

                                        Slijtage

                                        Ook VAB reageert tevreden. De mobiliteitsorganisatie verwijst naar een eigen onderzoek van begin dit jaar waaruit bleek dat overbeladen vrachtwagens Vlaanderen jaarlijks 15,5 miljoen euro kosten aan slijtage aan het wegdek.

                                        Een vrachtwagen die zwaar overladen is, veroorzaakt volgens de VAB-analyse evenveel slijtage als 245.000 personenwagens.

                                        Volgens VAB is de kostprijs van één WIM-weegsysteem, 2,3 miljoen euro, trouwens in een jaar terugverdiend via de inning van boetes. (belga/ka)

                                        Bron : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...htwagens.dhtml

                                        Comment


                                        • #40
                                          Volgens mij ligt dat hoge cijfer vooral aan het feit dat men efficient verdachte vrachtwagens kan uit het verkeer pikken.

                                          Maar als die camera's er komen zullen ze weer mooi kunnen zeggen "kijk het heeft geholpen, het percentage overladen vrachtwagens is met XXX-gezakt'

                                          Comment

                                          Working...
                                          X