Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boete bij rijden op rode mazout

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    iet of wat slimmerik heeft een tweede tank
    vrachtwagens kunnen dat niet hebben, daarmee niet de check aan de filter
    Voor mijn part zouden ze de personenwagens met een tweede mazouttank direct mogen verbeurdverklaren want daar kan men er niet omheen dat het de bedoeling was om de staat op te lichten. Denk er aan dat iedere Euro die gesjoemeld wordt moet ingeleverd worden door de rest van het klootjesvolk, ja, u en ik, zodus.....
    Niet dat ik met plezier bijdraag tot het kopen van een set nieuwe banden voor de Ferrari(s) van "de lorent".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
      Maar rode mazoet is sowieso op langere termijn niet zo gezond voor de moderne dieselmotoren.
      Al die mazout komt naar het schijnt uit dezelfde tanker, bij het lossen lopen er leidingen naar de tanks voor huisbrand en andere leidingen (van hetzelfde schip) naar de tanks voor het verkeer, op die verschillende leidingen staan pompen die de verschillende kleurstoffen inspuiten (heb dit gehoord van ne gebuur die vroeger in de pompen werkte (Wilco) en daar ging voor onderhoud/reparatie), dus de basis is identiek alleen de gebruikte kleurstof verschilt.

Comment

Er moet toch een kwaliteitsverschil zijn tussen rode en witte mazout.

Want de modernste tractoren en ander modern landbouwmaterieel werken nu ook met common-rail motoren en daarvoor is er een fijner gefilterde soort rode diesel op de markt gebracht. (Heb ik ergens gelezen, denk in Trekker en Werktuig) Dit om de injectoren niet te beschadigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
          Er moet toch een kwaliteitsverschil zijn tussen rode en witte mazout.

Want de modernste tractoren en ander modern landbouwmaterieel werken nu ook met common-rail motoren en daarvoor is er een fijner gefilterde soort rode diesel op de markt gebracht. (Heb ik ergens gelezen, denk in Trekker en Werktuig) Dit om de injectoren niet te beschadigen.

Ik denk dat de basis nog steeds dezelfde is, voor de moderne commonrail diesels is er ook fijner gefilterde mazout nodig veronderstel ik, ze hebben toch geen twee verschillende pompen aan de stations ? Eentje voor de oude dieselmotoren en een andere voor de CR's ??

Comment

Boeren gaan niet tanken in een tankstation, dat is te duur.

Ze hebben allemaal een eigen tank thuis staan. Als ze dan een traktor met CR zouden kopen, zullen ze rode diesel moeten inslaan van hogere kwaliteit.
            Of net niet en na verloop van tijd (500 uur mss?) zal de motor kuren krijgen en dan beginnen de kosten pas.

Nu ja, als ik de lokale brandstofboer nog eens tref ga ik het hem eens vragen of er een kwaliteitsverschil is.

Comment

er is geen mazout van lage kwaliteit in belgie, alleen tss uw oren

mss zijn er ongespoelde citernes

Comment

Die tank kuisen moet dat echt gebeuren? na een paar keer normaal tanken, zouden dan de sporen niet weg zijn? als ze een staal nemen, is de gemeten rode diesel toch ongelooflijk klein ivg met de witte?

Comment

ga je zo eens eenmalig op rood rijden dan ?

Comment

ga je zo eens eenmalig op rood rijden dan ?
                    stel nu, 1 tank op 6 ofzo moet je er toch ook uithalen?

Comment

das toch wel wat risico nemen voor kwasi geen besparing

Comment

Bij mij op het werk hebben we we twee tanks met rode mazout ...

- 1 voor oude kranen en bulldozers (stookdiesel)

- 1 voor de nieuwere kranen en traktor (diesel plus)

Het verschil in prijs weet ik niet, maar vraag ik vannamiddag eens na.

Diesel plus heeft zeer zeker een hogere 'kwaliteit', vandaar natuurlijk ook het wat hogere prijskaartje ...
                        Last edited by BoTJe; 08/08/2007, 12:25.

Comment

Ik heb eens een tijdje gewerkt op een tankschip, en als we diesel vervoerde, dan was dat allemaal witte diesel.

In het fabriek waar we gingen lossen kapten ze in enkele tanks een half literke kleurstof bij, en voila het was rode mazout. De rode mazout is dus identiek hetzelfde als de witte diesel die wij aan de pomp tanken.

Die kleurstof dat ze erbij doen is wel een speciaal goedje.Als ze daar een druppel van op het dek morsten dan plakte dat enorm en kreeg je er amper uit.En dat half litertje was op een tank van ongeveer 250.000 liter, dus je moet niet vragen hoe hard dat kleurt he.

Comment

heb je nog zo een flesje?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                              heb je nog zo een flesje?
                              Nee helaas.

Die persoon van de fabriek heeft dat allemaal mooi terug mee gepakt. Ik denk dat da product niet zomaar te vinden is.

Wat moest er één of andere fysicus zich mee bezighouden en dat ontleden, dan zou er wel een stof kunnen gemaakt worden om dat te neutraliseren.

Tis ni enkel de kleur dat je moet omzeilen, maar ook de stoffen die eri zitten, want die worden waargenomen door die meet-apparatuur dat ze aan uwe uitlaat houden.
                              Maar volgens mij is elk product te neutraliseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk Berichten
                                Nee helaas.

Die persoon van de fabriek heeft dat allemaal mooi terug mee gepakt. Ik denk dat da product niet zomaar te vinden is.

Wat moest er één of andere fysicus zich mee bezighouden en dat ontleden, dan zou er wel een stof kunnen gemaakt worden om dat te neutraliseren.

Tis ni enkel de kleur dat je moet omzeilen, maar ook de stoffen die eri zitten, want die worden waargenomen door die meet-apparatuur dat ze aan uwe uitlaat houden.
                                Maar volgens mij is elk product te neutraliseren.
                                Er zijn toch al een aantal berichten in de krant verschenen van installaties die rode diesel terug omzetten naar witte. Uit De Standaard: Om de rode kleur uit de diesel te halen, worden corrosieven gebruikt. Er blijft een gevaarlijke zwarte smurrie over die ruikt naar salpeterzuur en niet in het milieu mag terechtkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  Al die mazout komt naar het schijnt uit dezelfde tanker, bij het lossen lopen er leidingen naar de tanks voor huisbrand en andere leidingen (van hetzelfde schip) naar de tanks voor het verkeer, op die verschillende leidingen staan pompen die de verschillende kleurstoffen inspuiten (heb dit gehoord van ne gebuur die vroeger in de pompen werkte (Wilco) en daar ging voor onderhoud/reparatie), dus de basis is identiek alleen de gebruikte kleurstof verschilt.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk Berichten
                                  Ik heb eens een tijdje gewerkt op een tankschip, en als we diesel vervoerde, dan was dat allemaal witte diesel.

In het fabriek waar we gingen lossen kapten ze in enkele tanks een half literke kleurstof bij, en voila het was rode mazout. De rode mazout is dus identiek hetzelfde als de witte diesel die wij aan de pomp tanken.

Die kleurstof dat ze erbij doen is wel een speciaal goedje.Als ze daar een druppel van op het dek morsten dan plakte dat enorm en kreeg je er amper uit.En dat half litertje was op een tank van ongeveer 250.000 liter, dus je moet niet vragen hoe hard dat kleurt he.
                                  Voila, bevestiging van wat eerder gezegd werd.

Comment

heel mijn familie werkt in de oliebusinnes, ik zeg dat al jaren
                                    maar het blijft tss de mensen hun oren zitten

leuk om zien anders

Comment

en het komt niet uit een tanker will, maar uit een citerne

Comment

en het komt niet uit een tanker will, maar uit een citerne
                                        Mijn kennis zei nochtans dat het schip aangemeerd lag in Vilvoorde of die kanten waar de leidingen (met ergens op de kade de mengpompen) naar de citernes liepen, en waar dan de regionale verdelers hun tankwagens kwamen vullen om bij de particulieren te verdelen/pompstations te bevoorraden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
                                          2 tanks plaatsen (zoals bij landbouwvoertuigen en camions)
                                          Da meende ni !

Wat ik mij altijd afvraag dan is : worde zo crimineel van opvoeding of ligt dat in uw karakter ?

Comment

Working...
                                          X