Een kennis van me rijdt op rode mazout en die beweert dat de eerste keer dat ze je pakken, de boete maar een 500 euro zou zijn. Volgens mij rekent men dan toch ook de kost aan van de kilometers die je afgemaald hebt en zo belasting ontdoken hebt, volgens hem is dit pas als men je een tweede keer hierop pakt. Weet iemand de juiste wetgeving hierover met betrekking tot het straffen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Boete bij rijden op rode mazout
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenDat is nog het overwegen waard, ik heb nog nooit controle op rode mazout gehad en de eerste boete is niet zo hoog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenalleen in de haven weet ik van regelmatige controles, en dan nog bijna uitsluitend bij vrachtwagens
Comment
-
Op 17j tijd drie keer gecontroleerd geweest, 1x met een 'lokker' (Nissan Patrol), twee maal met een doodgewone personenwagen. Vind ik zelf wel veel voor hier maar in 't hartje van West-Vlaanderen te wonen...
In elk geval, ik riskeer het me niet.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenAls je een tweede, aparte tank hebt voor rode mazout moet je onmiddellijk 5000€ betalen bij de 1e overtreding omdat het dan niet 'per ongeluk' kan zijn.
(apparte tank op bedrijf.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
aan je filter of peer in de tank ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenIn de tank. Terwijl iemand kwam vertellen wat de bedoeling was en mij vroeg waar ik meestal tankte, stond er al iemand anders te draaien aan de dop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenmijnen dop is altijd op slot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenWas bij de A4, gaat mee met de centrale vergrendeling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenah, bij m'n golf moet ik op een knopje drukken
Comment
Comment