Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boete bij rijden op rode mazout

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Boete bij rijden op rode mazout

Een kennis van me rijdt op rode mazout en die beweert dat de eerste keer dat ze je pakken, de boete maar een 500 euro zou zijn. Volgens mij rekent men dan toch ook de kost aan van de kilometers die je afgemaald hebt en zo belasting ontdoken hebt, volgens hem is dit pas als men je een tweede keer hierop pakt. Weet iemand de juiste wetgeving hierover met betrekking tot het straffen?

van 500 tot 5000

500 dus

Comment

Minnelijke schikking is 500 euro.

Comment

Dat is nog het overwegen waard, ik heb nog nooit controle op rode mazout gehad en de eerste boete is niet zo hoog.

Comment

Dan heeft hij dus toch gelijk dat hij door dat al 10 jaar te flikken het er dik uitgehaald heeft...

Comment

in merksem op de groenendaallaan bij de smet en van diest kun je het tanken

in belgie, maar ook in andere landen worden er zoveel zaken niet gecontroleerd dat het loont van te foefelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
              Dat is nog het overwegen waard, ik heb nog nooit controle op rode mazout gehad en de eerste boete is niet zo hoog.
              alleen in de haven weet ik van regelmatige controles, en dan nog bijna uitsluitend bij vrachtwagens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                alleen in de haven weet ik van regelmatige controles, en dan nog bijna uitsluitend bij vrachtwagens
                In Brussel wordt ook regelmatig gecontroleerd aan de Vilvoordelaan en andere wegen langs het kanaal en niet enkel bij vrachtwagens, maar ook personenwagens en bijna alle bestelwagens.
                Last edited by ; 30/07/2007, 11:18.

Comment

als ze het willen tegengaan zouden ze beter de keuringscentra ineens een mandaat geven

Comment

Op 17j tijd drie keer gecontroleerd geweest, 1x met een 'lokker' (Nissan Patrol), twee maal met een doodgewone personenwagen. Vind ik zelf wel veel voor hier maar in 't hartje van West-Vlaanderen te wonen...

In elk geval, ik riskeer het me niet.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

in de tank of aan de filter nikske ?
                      (in west vlaanderen hebben veel boeren natuurlijk een tank lioggen en wordt er mss nog meer op mazout gestookt ??)

Comment

Als je een tweede, aparte tank hebt voor rode mazout moet je onmiddellijk 5000€ betalen bij de 1e overtreding omdat het dan niet 'per ongeluk' kan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                          Als je een tweede, aparte tank hebt voor rode mazout moet je onmiddellijk 5000€ betalen bij de 1e overtreding omdat het dan niet 'per ongeluk' kan zijn.
                          Gelukkig dat ik een naftje heb of ik zou wel eens durven als ik in geldnood zit...

(apparte tank op bedrijf.)

Comment

Ben zelf al eens gecontroleerd geweest en onderweg al controles zien staan. Niet alleen bij vrachtwagens dus...

Comment

aan je filter of peer in de tank ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

aan je filter of peer in de tank ?
                                In de tank. Terwijl iemand kwam vertellen wat de bedoeling was en mij vroeg waar ik meestal tankte, stond er al iemand anders te draaien aan de dop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                  In de tank. Terwijl iemand kwam vertellen wat de bedoeling was en mij vroeg waar ik meestal tankte, stond er al iemand anders te draaien aan de dop.
                                  mijnen dop is altijd op slot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                    mijnen dop is altijd op slot
                                    Was bij de A4, gaat mee met de centrale vergrendeling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                      Was bij de A4, gaat mee met de centrale vergrendeling.
                                      ah, bij m'n golf moet ik op een knopje drukken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        ah, bij m'n golf moet ik op een knopje drukken
                                        Idem bij de Passat.

Comment

Working...
                                        X