Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post hier uw foto's van de meest waanzinnige gecrashte wagens!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sommigen die een voorbeeldfunctie zouden moeten hebben hier, doen net het volledige tegenovergestelde zowel in wat ze posten als het voorbeeld dat ze stellen in het dagelijkse leven.

Comment

• sorry hé gasten dat ik hier effe de realiteit liet zien...ik doe niks anders dan dr beaucourt , en die gaat daarmee langs de scholen...ik vind dat zulke beelden juist aanzetten tot nadenken...

en het zijn dan nog eens beelden van over de plas... maar goed als het niet mag mij goed...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
        sorry hé gasten dat ik hier effe de realiteit liet zien...ik doe niks anders dan dr beaucourt , en die gaat daarmee langs de scholen...ik vind dat zulke beelden juist aanzetten tot nadenken...

en het zijn dan nog eens beelden van over de plas... maar goed als het niet mag mij goed...
        Inderdaad, ik ben ook voorstander. Ik heb ze nu wel niet gezien, dus ik weet niet hoe je ze gepost hebt, maar die foto's moeten dan vooraf gegaan worden door een vermelding in de zin van: "Niet geschikt voor gevoelige kijkers", en de foto linken ipv rechtstreeks te tonen.

Op die manier is dat volgens mij mooi verantwoord.

Comment

• had ze ook maar tussen mijn mails ontvangen, en was er zo van gedaan , dat ik het wel eens nuttig vond om iedereen hier eens te wijzen op de gevolgen van zo een crash...hier zijn er nogal eens bij die denken dat ze op de spelconsole zitten , en dat je op restart kan duwen en opnieuw beginnen...

en omdat we toch juist bezig waren met dingen te laten zien die slecht afliepen leek me dat de meest voor de hand liggende beslissing...niet dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes
            nu trek je het in het belachelijke...ik zeg het nog diene dr beaucourt diene schuimt daar de scholen mee af , met de leuze als zou het bevorderlijk zijn voor het kweken van de juiste mentaliteit bij jongeren....

nu niet dat dat direkt mijne maat is, en ik zie mezelf ook niet als voorbeeld in de positieve zin in deze context, maar ik werd er toch wel effe stil van...amen
            En ondertussen blijft half AW de verkeersregels aan zijn laars lappen.

Comment

• Hier zijn 1 of 2 posts van me weg...

Comment

• is beter zo, laten we dit gewoon afsluiten, de mods hebben ook nog ander werk hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                  En ondertussen blijft half AW de verkeersregels aan zijn laars lappen.

dat vind ik een nogal hypocriete uitspraak maar tegelijk ook een optimistische schatting. ik dacht eerder aan 90% van AW De meeste verkeersregels zijn zo betuttelend dat je wel haast niet anders kan dan ze volgens uw persoonlijke visie te interpreteren....

Comment

• Dat komt omdat de andere helft van AW nog geen rijbewijs heeft. En toevallig zit jij daar ook tussen.

Comment

• Edittt

Comment

• Blijkbaar waren het dus foto's met stukjes mens als ik de reacties goed begrijp
                        Dat tegen die brug vliegen is eigenlijk redelijk normaal. Stel nu als je een bal moet gooien tussen 2 paaltjes, dan ga je de hele tijd zitten denken ik mag niet tegen die paaltjes gooien. Maar doordat je zo zit te denken kijk je er ook en zal je er ook naar mikken en raken. Maar dan op de paal. Zo zal de bestuurder ook hoogstwaarschijnlijk gedacht hebben.

Comment

• Als er foto's verdwijnen maakt dit me natuurlijk wel nieuwsgierig... Dus we zijn naar Wannes zijn Photobucket account gegaan om te kijken waar al die heisa om draaide...

Ik moet toegeven, gelukkig dat ik al héél veel gezien heb zodat m'n lekkere filet pure netjes in m'n maag bleef

Een aantal foto's uit de reeks tonen inderdaad een vrij gruwelijk beeld van een slachtoffer dat helaas overleden is...

Helaas laten deze foto's de harde realiteit zien die we hier in België (gelukkig) niet zien. In tegenstelling tot overige landen wordt in België nog een zekere deontologische code gerespecteerd waardoor je zulke beelden nooit in het openbaar zal zien. Het is echter geen verplichting maar iedereen houdt zich daaraan

Goed... Langs de andere kant kan men niet verbergen dat het internet helaas vol staat met zulke afschuwelijke beelden, vaak genomen in landen waar men het allemaal niet zo nauw neemt.

Ergens vind ik dat zulke beelden, weliswaar achter een link en niet tussen image tags, eventueel zouden kunnen toegelaten worden en dit met een duidelijke waarschuwing omtrent de ernst van de beelden.

Laten we een kat een kat noemen, 2/3de van de aanwezigen hier duwen graag eens op het gaspedaal zonder er evenwel bij stil te staan wat de gevolgen wel kunnen zijn (ja, ook ik rij al eens graag "snel")... In dit kader vind ik dat men gerust iedereen eens met de neus op de feiten mag duwen... Evenwel achter een link zoals reeds voordien gemeld. Zoals Wannes het correct neerschreef denken velen onder ons dat het leven een groot spel is waarbij men, bij wijze van spreken, op de reset knop kan duwen na een ongeval. Helaas is dit niet het geval en is het leven eindig. Vroeg of laat stopt het hier... Vroeg OF laat... En toch willen we allen graag zo lang mogelijk op dit "bolleke" blijven lopen, we hebben het hier namelijk niet zo slecht en tenslotte is er nog niemand teruggekomen om te zeggen dat er na het leven nog "iets" is. Maw: soms is het goed om eens stil te staan bij de realiteit en ook deze beelden horen bij die realiteit, de realiteit van een autocrash met fatale afloop... In dit geval een fatale afloop waarbij de verdrietige nabestaanden zelfs de kans niet zullen krijgen om de overledene een laatste groet te brengen.

Veroordeel daarom Wannes niet omdat hij deze afschuwelijke beelden gepost heeft, denk eraan dat hij het met een goede bedoeling deed om iedereen eens een paar minuten of zelfs maar seconden te doen nadenken over de eventuele gevolgen van een ernstig verkeersongeval waarbij de oorzaak -eventueel- gezocht kan worden bij onaangepast rijgedrag... Misschien denken jullie er later nog eens aan op een moment waarbij het misschien nodig is?

Mag ik daarom ook het moderatorsteam voorstellen om, mits een duidelijke waarschuwing, de links naar de bewuste beelden terug te plaatsen?

Just my 2 cents...

Comment

• Lijkt me een goed idee, Bralo. Ik ben er nu al zeker van dat ik later ook wel eens te snel zal rijden, degene die zegt dat hij dat nooit gaat doen is te hypocriet voor woorden.
                            De jeugd mag wel eens wakker geschud worden (ik besef wel het gevaar, heb al eens met mijn hoofd tegen de voorruit geslagen, doordat mijn gordel net niet vast was, anders had ik het ook zien aankomen ).

Maar ik hoor veel leeftijdsgenoten en ook ouderen (16-18 jarige) zeggen dat ze later veel sneller gaan rijden dan de limiet en inhalen over de pechstroken en dergelijke Goed zot denk ik dan. Moet maar eens een vrachtwagen een tikkeltje tever naar rechts gaan en BAM !

edit: wat is zijn photobucket misschien? Kan wel tegen wa, die beelden van die instukken geslagen motorrijder waren ook niet smakelijk.
                            Last edited by GTX; 06/09/2007, 21:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                              Als er foto's verdwijnen maakt dit me natuurlijk wel nieuwsgierig... Dus we zijn naar Wannes zijn Photobucket account gegaan om te kijken waar al die heisa om draaide...

Ik moet toegeven, gelukkig dat ik al héél veel gezien heb zodat m'n lekkere filet pure netjes in m'n maag bleef

Een aantal foto's uit de reeks tonen inderdaad een vrij gruwelijk beeld van een slachtoffer dat helaas overleden is...

Helaas laten deze foto's de harde realiteit zien die we hier in België (gelukkig) niet zien. In tegenstelling tot overige landen wordt in België nog een zekere deontologische code gerespecteerd waardoor je zulke beelden nooit in het openbaar zal zien. Het is echter geen verplichting maar iedereen houdt zich daaraan

Goed... Langs de andere kant kan men niet verbergen dat het internet helaas vol staat met zulke afschuwelijke beelden, vaak genomen in landen waar men het allemaal niet zo nauw neemt.

Ergens vind ik dat zulke beelden, weliswaar achter een link en niet tussen image tags, eventueel zouden kunnen toegelaten worden en dit met een duidelijke waarschuwing omtrent de ernst van de beelden.

Laten we een kat een kat noemen, 2/3de van de aanwezigen hier duwen graag eens op het gaspedaal zonder er evenwel bij stil te staan wat de gevolgen wel kunnen zijn (ja, ook ik rij al eens graag "snel")... In dit kader vind ik dat men gerust iedereen eens met de neus op de feiten mag duwen... Evenwel achter een link zoals reeds voordien gemeld. Zoals Wannes het correct neerschreef denken velen onder ons dat het leven een groot spel is waarbij men, bij wijze van spreken, op de reset knop kan duwen na een ongeval. Helaas is dit niet het geval en is het leven eindig. Vroeg of laat stopt het hier... Vroeg OF laat... En toch willen we allen graag zo lang mogelijk op dit "bolleke" blijven lopen, we hebben het hier namelijk niet zo slecht en tenslotte is er nog niemand teruggekomen om te zeggen dat er na het leven nog "iets" is. Maw: soms is het goed om eens stil te staan bij de realiteit en ook deze beelden horen bij die realiteit, de realiteit van een autocrash met fatale afloop... In dit geval een fatale afloop waarbij de verdrietige nabestaanden zelfs de kans niet zullen krijgen om de overledene een laatste groet te brengen.

Veroordeel daarom Wannes niet omdat hij deze afschuwelijke beelden gepost heeft, denk eraan dat hij het met een goede bedoeling deed om iedereen eens een paar minuten of zelfs maar seconden te doen nadenken over de eventuele gevolgen van een ernstig verkeersongeval waarbij de oorzaak -eventueel- gezocht kan worden bij onaangepast rijgedrag... Misschien denken jullie er later nog eens aan op een moment waarbij het misschien nodig is?

Mag ik daarom ook het moderatorsteam voorstellen om, mits een duidelijke waarschuwing, de links naar de bewuste beelden terug te plaatsen?

Just my 2 cents...
                              Bralo, bedankt voor uw -zoals steeds- doordachte mening.

Het internet staat inderdaad vol van expliciete beelden, die erg schokkend kunnen zijn, maar ook mensen met de neus op de feiten drukken. Je gaat verder nadenken over bepaalde zaken. Anderzijds, we zitten hier op een autoforum, publiek en onder de vleugels van de Vmma groep. Ik ben om verschillende redenen van mening dat dergelijke expliciete content hier niet past, ook niet mét waarschuwing, want dat wekt alleen maar nieuwsgierigheid op. Ik ben laatst in dit topic een link naar foto's tegengekomen van een verongelukte motorrijder en dat ging mijn ergste verbeelding teboven, zo gruwelijk. Eerst en vooral vind ik dat uit respect voor die persoon zoiets gewoon niet kan, anderzijds is de erg schokkende inhoud ervan niet geschikt voor gevoelige oogjes. Cursussen zoals dr. Beaucourt ze heeft gegeven kunnen effect hebben, maar daar kunnen geen minderjarigen bij, ons forum is daar niet de geschikte plaats voor.
                              Is het hypocriet om ze te verwijderen, terwijl ze voor het rapen liggen op het net? Nee, ik denk het niet, want wij willen geen bijdrage leveren aan de verspreiding van dat beeldmateriaal.
                              Om een voorbeeld erbij te halen wat ons allemaal zal aanspreken; stel dat hier foto's zouden te zien zijn van een blink360 in zijn verhakkelde voertuig. Ik wil dat niet zien, zijn familie en vrienden evenmin. Schokkend, absoluut, maar of het ook het juiste effect gaat hebben, dat durf ik te betwijfelen.

De foto's van de verhakkelde voertuigen zouden al genoeg moeten aanspreken om tot nadenken aan te zetten. Laat de fantasie ook nog iets invullen, want in deze moderne tijden heeft die al veel minder werk dan vroeger.

Comment

• Ik vind dit ook, kheb ook al een aantal gruwelijke dingen gezien in het echt ( op een foto heb je dan nog niet de geur )

Dit is ook de reden waarom ik in geen 1000 jaar op een moto kruip .

Zoals Bralo het zegt, mits een waarschuwing toch toelaten dmv een link

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                  Als er foto's verdwijnen maakt dit me natuurlijk wel nieuwsgierig... Dus we zijn naar Wannes zijn Photobucket account gegaan om te kijken waar al die heisa om draaide...

Just my 2 cents...
                                  Ik heb ook eens even gezien, ik had het zo erg niet verwacht, moest beetje mijn best doen om alles beneden te krijgen.

Comment

• Ik had de foto's zo'n jaar geleden gezien,het was een 18jarig grieks meisje uit de VS die voor haar verjaardag een Porsche had gekregen en bij een inhaalpoging op een Honda is geknald.Honda was nog in redelijke staat maar de Porsche ....

Comment

• Ik weet het, het is een cliché, maar welke domme ouders geven een 18 jarig meisje nu ook een Porsche. Verschrikkelijk. Ik heb trouwens echt respect voor de mensen die de plek van het ongeval moeten opkuisen of de autopsie moeten uitvoeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                        Ik weet het, het is een cliché, maar welke domme ouders geven een 18 jarig meisje nu ook een Porsche. Verschrikkelijk. Ik heb trouwens echt respect voor de mensen die de plek van het ongeval moeten opkuisen of de autopsie moeten uitvoeren.
                                        kon evengoed met een BMW gebeurd zijn of elke wagen die de snelheid van 180km/u haalt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                          kon evengoed met een BMW gebeurd zijn of elke wagen die de snelheid van 180km/u haalt
                                          *Schrapt Micra

Comment

Working...
                                          X