Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post hier uw foto's van de meest waanzinnige gecrashte wagens!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
    En dat wiel, gestopt of weer een geval van vluchtmisdrijf?
    humortopic staat onder algemeen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      auw

heb ik meegemaakt in een van mijn eerste rondjes, zal pic eens opzoeken als ik boven op pc zit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
        ik vind hem goed!

Comment

• daarnet een verschrikkelijk ongeval gezien

Ik kwam in Tienen aan, aan't Suikerfabriek en daar draait de weg naar links.
          Rechts staan altijd auto's op de voorziene parkeerplaats naast de weg.

Ik passeerde daar en zag ineens een brandweer, ambulance, kegels op de weg e.d.

Was een motorijder onder een geparkeerde trailer van een vrachtwagen gereden

Hopelijk is de motorijder gevallen voor hij in contact kwam met de trailers
          de motor hadden ze recht gezet op de staander, maar die was dus echt zowat in 2

Comment

• Auwtsj
            Ik hoop ook dat ie eerst was gevallen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
              oei, goed dat ik dat weet, voor ik me eraan zondig. Enkel humor in de humorthread dus
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Autoblog
                Crashtest: BMW M5 touring…

Gevalletje schade… Deze M5 kreeg een klapband met 180 km/u en belandde in de berm.

Een member van het Zweedse M5board (alias “Balazs”) heeft wat afbeeldingen gepost van een redelijk heftige crash met zijn M5 Touring. Het ongeluk vond afgelopen zomer plaats (juli), toen hij samen met vrouw en dochter (7 maanden) op de snelweg reed.

Na een luide knal verloor hij de macht over het stuur en de auto begon te spinnen. Hij gleed met 140 km/u onbestuurbaar over de weg waarna de auto tweemaal over de kop vloog en in de berm tot stilstand kwam. Alle airbags waren uitgeklapt en niemand is gewond geraakt. Dat laatste is natuurlijk een goede zaak, maar het is vreemd dat het TPM systeem (Tire Pressure Management) geen waarschuwing gaf (via carscoop).
                (Grotere foto's + foto's van de klapband kan je verkrijgen via Carscoop)

Bron: Autoblog.nl

Comment

• Ik heb in vorige week in Deurne een volledig afgebrande X5 4.8 gezien.Fak die zag er uit,spijtig genoeg niet aangedacht voor foto's van te trekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten

Dat laatste is natuurlijk een goede zaak, maar het is vreemd dat het TPM systeem (Tire Pressure Management) geen waarschuwing gaf

Bron: Autoblog.nl

hmmm...

Zoiets kan ook liggen aan een schade (kapje/scheur/inwendige scheur/etc) van de band. En dat 'ziet' een TPM niet.

Of er kan ook gewoon een fout zijn in het systeem. Sensor, software, etc. Hoewel dit hoogstwaarschijnlijk gemeldt zou worden op de BC.

Tis trouwens een veel te overschat systeem, zo'n TPM gedoe. Veel mensen denken dat ze daardoor plots altijd super'safe' zitten, en nooit meer zelfs naar hun banden moeten kijken.
                    Eigelijk moeten ze dat gewoon niet aanbieden op zulke high performance auto's.

Comment

• Precies of je kan nog iets doen bij een klapband.
                      als de band opeens springt, kan dat systeem toch geen reactie sturen?
                      als hij stilletjes leegloopt ja, dan meet het drukverschil op.
                      Maar een klapband gaat zo snel....

Comment

• maar zitten er normaal geen RF banden op die wagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Tis trouwens een veel te overschat systeem, zo'n TPM gedoe. Veel mensen denken dat ze daardoor plots altijd super'safe' zitten, en nooit meer zelfs naar hun banden moeten kijken.
                          Overtlaatst ook zoiets gezien. Een vrouw was aan het inparkeren langs straat met haar wagen en reed achteruit. Ik bleef kijken naar haar want wist dat dit niet goed ging aflopen, want ze keek zelfs niet in haar spiegels. Dus volgens mij baseerde ze haar enkel op het gepiep van haar parkeersensoren.

En inderdaad, niet veel later had ze met haar flank zo'n paaltje mee. Weet ook niet hoe ze het gedaan heeft, ik weet enkel dat ze helemaal verkeerd in het vak stond en met haar schuindraaiende banden achteruit aan het rijden was op basis van haar parkeersensoren.

Maar wat ze precies "vergeten" was, was dat op de zijkant geen parkeersensoren staan voor die paaltjes te detecteren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                            Precies of je kan nog iets doen bij een klapband.
                            als de band opeens springt, kan dat systeem toch geen reactie sturen?
                            als hij stilletjes leegloopt ja, dan meet het drukverschil op.
                            Maar een klapband gaat zo snel....

hmm, soms kan je een wagen nog onder controle houden bij klapband hoor.

En zo'n TPM systeem stuurt geen reactie, het meet enkel.

Comment

• Het stuurt toch een signaal wanneer de bandendruk te laag is?

Comment

• ja, maar het blaast de band niet op hé.

dacht ik toch. Dat is enkel bij van die runflat-met-pomp-systemen.

Comment

• Welja, reactie = signaal ofzo

Band automatisch oppompen zal wel niet zo vaak toegepast worden bij serie auto's?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                    oei, goed dat ik dat weet, voor ik me eraan zondig. Enkel humor in de humorthread dus
                                    doe me eraan denken dat ik met jou lach als je een ongeval hebt

Comment

• zo'n verschrikkelijk ongeval

Op de E17 in De Pinte zorgt een verkeersongeval met meerdere voertuigen voor zware verkeershinder. Twee bestuurders van personenwagens zijn om het leven gekomen, aldus de Oost-Vlaamse wegpolitie. De verkeershinder wordt steeds groter. De staart van de file reikt omstreeks 9.30 uur tot in West-Vlaanderen, zegt de wegpolitie. De afkondiging van het provinciaal rampenplan in Oost-Vlaanderen wordt overwogen. Een klapband ligt waarschijnlijk aan de basis van het ongeval.

Uit de jongste informatie van de wegpolitie blijkt dat de vrachtwagen, die in de richting van Kortrijk reed, rond 7.30 uur een klapband kreeg. De vrachtwagen ging door de middenberm en kwam over de rijbaan in de andere richting terecht. Vier personenwagens die in de richting van Gent reden, botsten op de vrachtwagen in. In de auto's kwamen twee personen om het leven. Twee andere inzittenden liepen brandwonden op. Nog twee andere personen raakten lichtgekwetst, zegt de wegpolitie. De identiteit van de slachtoffers is nog niet bekend.

De snelweg is in de richting van Gent nog altijd volledig afgesloten. In die richting reikt de staart van de file tot in West-Vlaanderen. De takel- en opruimwerken kunnen nog enkele uren in beslag nemen. De wegpolitie laat de opritten Waregem en Kruishoutem richting Antwerpen afsluiten om de files onder controle te houden. Er zijn ook lange-afstandomleidingen geactiveerd. In de richting van Kortijk staat een kijkfile. Ook in die file zijn intussen twee ongevallen gebeurd. (belga/tdb)

bron: HLN.be

Comment

• Welk merk is die eerste auto, die "witte", doet mij langs achter denken aan een Volvo S60. De andere is duidelijk een VW (golf/polo).
                                        Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                                        Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

• Ja mannekes...ik passeer daar een kwartier later normaal gezien, ben blij dat 'k dat niet voor ogen heb moeten zien, zo'n mastodont die ineens afkomt en 4 auto's die exploderen...brrrr!!

Comment

Working...
                                          X