Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Post hier uw foto's van de meest waanzinnige gecrashte wagens!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenHeb zelf de A12 gedurende zo'n 40 jaar dagelijks genomen, en heb, gelukkig voor mij, nooit last gehad van die bomen. Ik reed wel aan normale snelheden (niettegenstaande er in de beginperiode zelfs geen snelheidsbeperkingen waren, die waren er automatisch wegens de beperkingen van het toenmalige wagenpark, enkele premium sportwagenmerken terzijde gelaten), kan dat invloed gehad hebben ?? (En nog zijn er mensen die er geen graten in zien om ongelimiteerde snelheden na te streven tijdens de nacht, als er, volgens hen, toch geen verkeer en/of geen gevaar is, vermits dit gebeurd is tijdens de nacht (4.30 geloof ik ?) vraag ik me af wat er zou gebeurd zijn moest er wel gevaar kunnen bestaan hebben, of moest er meer verkeer geweest zijn, zoals in sommige filmpjes op YouTube te zien is, dan zou er eventueel een massacre gebeurd zijn zoals die gasten in Rusland? Sommigen zijn goe bezig.
De A12 was vroeger een van de eerste "snelwegen" in ons landje en was initiëel niet meer dan een betonbaan die dan altijd maar breder en breder geworden is tot wat ze heden ten dage is: 2x 3 vakken in beton met een aantal fouten in die verstrekkende gevolgen kunnen hebben...
Als je de A12 dagelijks neemt dan zou je nog durven denken dat het een "veilige" baan is maar niets is minder waar... Eerst en vooral heb je het probleem van de bomen. Als er door een of andere gebeurtenis (dit kan bvb een klapband zijn, windstoot, technisch defect, moment van onoplettendheid, etc...) iets verkeerd loopt dan is de kans groot dat het fataal afloopt... De middenberm is nu goed afgeschermd door de hoge Jerseys in beton maar langsheen de rechterzijdes van de weg bevind zich het echte probleem. Vlak naast de snelweg staan er bomen die er eigenlijk niet thuishoren... Op het overgrote deel zelfs niet afgeschermd door een vangrail... Een kleine fout of defect of wat dan ook (en dan laat ik bewust alcohol, drugs of snelheid nog even buiten beschouwing) kan als resultaat hebben dat er een leven eindigd... Een boom is veruit het meest dodelijkste object waar je met een wagen kan tegenrijden... Een paal geeft mee of breekt af, een boom echter buigt noch breekt... Het is hetzelfde als tegen een massieve betonnen muur rijden... Doorheen de jaren zijn er dan ook al talrijke slachtoffers gevallen die het waarschijnlijk het beter vanaf gebracht zouden hebben moesten er naast de weg geen bomen gestaan hebben of moesten er tenminste vangrails gestaan hebben (ja er zijn zelfs nog stukken zonder vangrails...) En ja soms is alcohol, drugs of snelheid in het spel maar het kan ook anders... Ik herinner me bvb nog levendig een VKO met dodelijke afloop waarbij een Mercedes (model voor de E klasse) rond een boom geplooid werd. Diverse getuigen verklaarden achteraf dat de persoon zich altijd netjes aan de snelheid gehouden had en mooi rechtdoor gereden had. Waarschijnlijk was er een technisch defect geweest waardoor het voertuig tegen de boom terecht kwam...
En dan zwijg ik nog over de toestand van de weg als het regent... Op sommige plaatsen wordt de A12 dan een mooi zwembad...
De A12 lijkt een mooie, veilige weg maar helaas ligt de realiteit anders... Voor mensen die frequent de A12 nemen kan dit misschien raar zijn (ik zou ook de A12 blindelings kunnen afrijden)...
Enfin, af en toe verschijnt er her en der eens een stukje vangrail en soms wordt er al eens een boompje gekapt... Meestal net nadat er een (dodelijk) ongeval gebeurde... Maar lang duurt het allemaal niet, getuige daarvan is het portiek dat je ziet als je van A'pen naar Brussel rijdt thv Londerzeel. Na een van de vorige dodelijke ongevallen ging men portieken plaatsen om het gevaarlijke kruispunt aan te kondigen en ging men (in afwachting van de brug waarvan al decennia lang sprake is) de oversteek Kerkhofstraat / Londerzeelseweg rechttrekken... 1 Portiek werd geplaatst en daarmee was de kous af...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenGoh Will,
De A12 was vroeger een van de eerste "snelwegen" in ons landje en was initiëel niet meer dan een betonbaan die dan altijd maar breder en breder geworden is tot wat ze heden ten dage is: 2x 3 vakken in beton met een aantal fouten in die verstrekkende gevolgen kunnen hebben...
Als je de A12 dagelijks neemt dan zou je nog durven denken dat het een "veilige" baan is maar niets is minder waar... Eerst en vooral heb je het probleem van de bomen. Als er door een of andere gebeurtenis (dit kan bvb een klapband zijn, windstoot, technisch defect, moment van onoplettendheid, etc...) iets verkeerd loopt dan is de kans groot dat het fataal afloopt... De middenberm is nu goed afgeschermd door de hoge Jerseys in beton maar langsheen de rechterzijdes van de weg bevind zich het echte probleem. Vlak naast de snelweg staan er bomen die er eigenlijk niet thuishoren... Op het overgrote deel zelfs niet afgeschermd door een vangrail... Een kleine fout of defect of wat dan ook (en dan laat ik bewust alcohol, drugs of snelheid nog even buiten beschouwing) kan als resultaat hebben dat er een leven eindigd... Een boom is veruit het meest dodelijkste object waar je met een wagen kan tegenrijden... Een paal geeft mee of breekt af, een boom echter buigt noch breekt... Het is hetzelfde als tegen een massieve betonnen muur rijden... Doorheen de jaren zijn er dan ook al talrijke slachtoffers gevallen die het waarschijnlijk het beter vanaf gebracht zouden hebben moesten er naast de weg geen bomen gestaan hebben of moesten er tenminste vangrails gestaan hebben (ja er zijn zelfs nog stukken zonder vangrails...) En ja soms is alcohol, drugs of snelheid in het spel maar het kan ook anders... Ik herinner me bvb nog levendig een VKO met dodelijke afloop waarbij een Mercedes (model voor de E klasse) rond een boom geplooid werd. Diverse getuigen verklaarden achteraf dat de persoon zich altijd netjes aan de snelheid gehouden had en mooi rechtdoor gereden had. Waarschijnlijk was er een technisch defect geweest waardoor het voertuig tegen de boom terecht kwam...
En dan zwijg ik nog over de toestand van de weg als het regent... Op sommige plaatsen wordt de A12 dan een mooi zwembad...
De A12 lijkt een mooie, veilige weg maar helaas ligt de realiteit anders... Voor mensen die frequent de A12 nemen kan dit misschien raar zijn (ik zou ook de A12 blindelings kunnen afrijden)...
Enfin, af en toe verschijnt er her en der eens een stukje vangrail en soms wordt er al eens een boompje gekapt... Meestal net nadat er een (dodelijk) ongeval gebeurde... Maar lang duurt het allemaal niet, getuige daarvan is het portiek dat je ziet als je van A'pen naar Brussel rijdt thv Londerzeel. Na een van de vorige dodelijke ongevallen ging men portieken plaatsen om het gevaarlijke kruispunt aan te kondigen en ging men (in afwachting van de brug waarvan al decennia lang sprake is) de oversteek Kerkhofstraat / Londerzeelseweg rechttrekken... 1 Portiek werd geplaatst en daarmee was de kous af...
MAAR als je dan ziet hoe sommigen over die baan vlammen dan vraag ik me vaak af of ze zich onsterfelijk wanen! Zoals je aanhaalt ligt de oorzaak vaak bij een technisch defect waar niemand rechtstreeks de schuld van heeft. De snelheid maakt het dan vaak alleen maar erger, dat weet toch iedereen die met een wagen rijdt lijkt mij.
Die toestand op de A12 is tekenend voor alle snelwegen in ons land, al dan niet in mindere mate, voor mij is het onbegrijpelijk dat er hier op het forum dan ook zo vaak gepleit wordt voor hogere snelheden op snelwegen. Ook al is het s'nachts de wegen worden niet plots beter en veiliger en je wagen is niet plots een stuk betrouwbaarder en beter bestand tegen de toestand van het wegdek.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDie toestand op de A12 is tekenend voor alle snelwegen in ons land, al dan niet in mindere mate, voor mij is het onbegrijpelijk dat er hier op het forum dan ook zo vaak gepleit wordt voor hogere snelheden op snelwegen. Ook al is het s'nachts de wegen worden niet plots beter en veiliger en je wagen is niet plots een stuk betrouwbaarder en beter bestand tegen de toestand van het wegdek.
Je kan 's nachts wel gemakkelijker doorrijden dan overdag wegens veel minder druk, maar misschien moet de snelheid op drukke snelwegen dan overdag wel omlaag, i.p.v. 's nachts omhoog.
En nu word ik gelynched.
Comment
-
Heef er iemand misschien foto's van dit ongeval?
Autobestuurder komt om bij vlucht voor politie
Een autobestuurder die op de vlucht was voor de politie, is vannacht in het Vlaams-Brabantse Aarschot om het leven gekomen toen zijn wagen gegrepen werd door een vrachtwagen. Dat meldt de lokale brandweer. Waarom de man op de vlucht was voor de politie, is nog niet duidelijk. Het Leuvense parket is met de zaak belast.
Het ongeval gebeurde omstreeks 03.15 uur op de R25, de ring rond Aarschot, ter hoogte van het kruispunt met de Nieuwlandlaan. De autobestuurder stak in zijn vlucht voor de politie aan hoge snelheid het kruispunt over en zag daarbij niet dat op de Nieuwlandlaan een vrachtwagen kwam aanrijden. Die raakte de wagen in de flank en katapulteerde hem tegen een tweede, geparkeerde, vrachtwagen.
De autobestuurder zat gekneld in zijn voertuig. De brandweer probeerde hem nog te bevrijden, maar alle hulp kwam te laat. Het Leuvense parket kwam ter plaatse om de zaak te onderzoeken. Al die tijd was de R25 ter hoogte van het ongeval afgesloten voor het verkeer. (belga/tdb)
01/04/08 06u16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenWat moet ne mens daar op antwoorden ??
Zeg enkel dat de wagens de dag van vandaag erg veilig zoda we niet meteen in een doodskist belanden als we ergens tegen rijden. Dus ik begrijp je reactie ni goed, maar da zal wel aan mij liggen.
En ook al mogen we binne x aantal jaren slechts 30meer in bebouwde kom en 100op snelwegen.... er zullen er altijd bestuurders zijn die hun voeten vegen aan de max snelheden en dan uiteindelijk is tegen een boom belanden.
Maar het slechte wegdeg is idd ook vaak de oorzaak van ongevallen. Overal putten, waterplassen enz. Zeker voor motorrijders is dit geen lachertje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk BerichtenNet op het nieuws die Audi a4 cabrio... tege 200 per uur aan het vluchten voor de politie,negeert een rood licht en gegrepen door een camion en gekatapulteerd tegen een geparkeerde vrachtwagen oplegger
Heb het nieuws niet kunnen zien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bertrandt Bekijk BerichtenKijk een paar posten boven deze, dat was het ongeval waar ik het over had
Heb het nieuws niet kunnen zien
Op de site van VTM kan je de uitzending zien
Dan reportage 4
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk BerichtenZag net je post... die wagen zit goed bijeen aan de beelden te zien. Maar wat verwacht je tegen 200km/u en een vrachtwagen
Op de site van VTM kan je de uitzending zien
Dan reportage 4
Ik moet morgen in die buurt zijn, eens langst de plaats rijden
Comment
-
Was dat geen Brit? Ik dacht op het Journaal een Britse plaat te zien?
edit: Ik verwar het het die spookrijder, dat was dus een Brit en vandaar waarschijnlijk een spookrijder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichtenedit: Ik verwar het het die spookrijder, dat was dus een Brit en vandaar waarschijnlijk een spookrijder.
Comment
-
Daarnet een ongeval gezien net voorbij de Temse brug in Bornem.
Een oudere A6 die lichtjes getuned was, was op een paal geknald. De paal volledig geplooid en de wagen toch ook wat schade.
De inzittenden waren Moslims (Vader,moeder en dochter) en waren al geholpen door een voorbijrijder.
Geen gewonden behalve de moeder die precies last had van haar hoofd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenDaarnet een ongeval gezien net voorbij de Temse brug in Bornem.
Een oudere A6 die lichtjes getuned was, was op een paal geknald. De paal volledig geplooid en de wagen toch ook wat schade.
De inzittenden waren Moslims (Vader,moeder en dochter) en waren al geholpen door een voorbijrijder.
Geen gewonden behalve de moeder die precies last had van haar hoofd.
Comment
-
dat is er vanvoor ingegaan. Waarschijnlijk is 't een vrouwelijk eland, waarbij af en toe het gewicht van het achterwerk dat van het hoofd overstijgt, en da's 't eerst naar achter gevlogen__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
Comment
Comment