Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post hier uw foto's van de meest waanzinnige gecrashte wagens!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
    Wordt dat niet verplicht voor vrachtwagens ( zoals ESP voor personenwagens )??

    Was een tijdje geleden in het nieuws dacht ik.
    ik dacht er ook iets van gehoord te hebben lang geleden maar ik dacht dat het weer iets was om het nieuws te vullen. maar de regering heeft het voor het moment druk met meer "dringende zaken" zoals bhv die belangerijker zijn dan een mensenleven .
    in ieder geval zijn ze, zoals altijd, rijkelijk te laat voor sommige mensen .

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
      ik vind dat adaptive cruisecontrol zou moeten verplicht worden op vrachtwagens, net om zulke situaties te vermijden of alleszins minder erg te maken
      Ik ben tegen. Het zal de vrachtwagenchauffeurs alleen maar meer aanzetten tot onoplettend rijden want adaptieve cc zal een groter vals gevoel van veiligheid creëren.
      Laat ons gewoon eens beginnen met rij en rusttijden te controleren, maximaal gewicht te checken en een strengere technische keuring in te voeren. Tegenwoordig zit een vrachtwagenchauffeur meer de gazet te lezen, koffie te drinken of te smsen door de toegenomen luxe in de cabine zodat het echte rijden vergeten wordt.
      Voor mij schaffen ze de gewone CC ook maar af. Ze zullen een pak alerter reageren.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
        Tegenwoordig zit een vrachtwagenchauffeur meer de gazet te lezen, koffie te drinken of te smsen door de toegenomen luxe in de cabine zodat het echte rijden vergeten wordt.
        Ge moogt hier gerust "vrachtwagenchauffeur" vervangen door "pendelaar" hoor
        Last edited by ; 18/09/2008, 18:01.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
          Ik ben tegen. Het zal de vrachtwagenchauffeurs alleen maar meer aanzetten tot onoplettend rijden want adaptieve cc zal een groter vals gevoel van veiligheid creëren.
          Laat ons gewoon eens beginnen met rij en rusttijden te controleren, maximaal gewicht te checken en een strengere technische keuring in te voeren. Tegenwoordig zit een vrachtwagenchauffeur meer de gazet te lezen, koffie te drinken of te smsen door de toegenomen luxe in de cabine zodat het echte rijden vergeten wordt.
          Voor mij schaffen ze de gewone CC ook maar af. Ze zullen een pak alerter reageren.
          goed punt. maar die adaptive cc kan wel levens redden.
          om verder te gaan op dat vals gevoel van veiligheid dan kan je net hetzelfde zeggen over de gordel, airbags, esp, enz ...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
            goed punt. maar die adaptive cc kan wel levens redden.
            om verder te gaan op dat vals gevoel van veiligheid dan kan je net hetzelfde zeggen over de gordel, airbags, esp, enz ...
            Met dat verschil dat deze middelen bescherming bieden op het moment dat er iets verkeerd loopt, wat van een gewone cruise-control zeker niet gezegd kan worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
              goed punt. maar die adaptive cc kan wel levens redden.
              om verder te gaan op dat vals gevoel van veiligheid dan kan je net hetzelfde zeggen over de gordel, airbags, esp, enz ...
              CC en ACC zijn comfortverhogende opties integenstelling tot gordels, ABS, ESP, airbags, ....

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                CC en ACC zijn comfortverhogende opties integenstelling tot gordels, ABS, ESP, airbags, ....
                acc is zeker comfortverhogend maar heeft in mijn ogen ook een veiligheidsfunctie
                net als het collision warning systeem.http://nl.youtube.com/watch?v=y9c3V0q8cgk
                Last edited by ; 19/09/2008, 13:56.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                  Met dat verschil dat deze middelen bescherming bieden op het moment dat er iets verkeerd loopt, wat van een gewone cruise-control zeker niet gezegd kan worden.
                  we zijn hier over adaptive cruisecontrol bezig

                  Comment


                  • Net deze gezien bij de dealer, daar sta je dan met je prachtige M6...





                    Comment


                    • Gewoon een nieuwe via de verzekering zeker?

                      Comment


                      • Precies Asthenia

                        Comment


                        • dat was toch minder erg

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TimKaa Bekijk Berichten
                            Net deze gezien bij de dealer, daar sta je dan met je prachtige M6...


                            je hebt de achterkant van het kruipkot waarin ik opgegroeid ben, gefotografeerd

                            Garage Meerschman, Ninove
                            __________________________

                            2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door TimKaa Bekijk Berichten
                              Net deze gezien bij de dealer, daar sta je dan met je prachtige M6...
                              Niet overdrijven hé, alweer een misbaksel minder op de baan.



                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door TimKaa Bekijk Berichten
                                Dat is ook niet van tegen 30 km/uur op een paaltje te botsen.
                                Opel Omega B 2.0 Tdi (100 serie)(100pk)
                                Opel Astra Twintop 1.9 CDTi (150pk)
                                VW Caddy 2008 1.9TDI
                                _-_Lid Van Het Trouwe AW Opel Front_-_

                                Comment


                                • En zoals reeds vroeger gezegd: dat gaat er met strijken alleen niet uit, zelfs niet met een zéér warm strijkijzer.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    En zoals reeds vroeger gezegd: dat gaat er met strijken alleen niet uit, zelfs niet met een zéér warm strijkijzer.
                                    Al eens met stoom geprobeerd? 't Schijnt dat dat veel beter is.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                                      Al eens met stoom geprobeerd? 't Schijnt dat dat veel beter is.
                                      Ja, maar dan moet je er ne keukenhanddoek tussenleggen om geen blinkende plekken te krijgen. Zie ne mens ne keer bezig met ne keukenhanddoek op zijne wagen te leggen en er dan met een stoomstrijkijzer tegenaan te gaan ...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                        ik dacht wel dat er systemen waren die een botsing konden verminderen door automatisch in noodstop te gaan, en als zo een truck aan 90 afkomt en in noodstop gaat 30 meter voor de botsing kan dat al een wereld van verschil zijn .
                                        trouwens , de systemen bestaan allemaal maar het moet enkel nog gereglementeerd worden maar blijkbaar zijn er belangerijkere zaken dan een mensenleven

                                        http://nl.youtube.com/watch?v=9-x72G...eature=related
                                        De systemen bestaan reeds ja maar of ze goed werken is een andere vraag...
                                        Er zijn inderdaad systemen die bij te kort naderen automatisch een noodstop kunnen inzetten maar of dit ongevallen gaat vermijden is nog maar de vraag... Een noodstop met een vrachtwagen of een combinatie is niet hetzelfde dan een noodstop met een personenwagen of bestelwagen. Het vergt wat moeite om een vrachtwagen (combinatie) in bedwang te houden bij een noodstop... Als het systeem uit z'n eigen een noodstop doet terwijl je ligt te slapen dan ben je veel te laat om te reageren en is de kans groot dat je toch gaat crashen...

                                        De tests zijn allemaal mooi maar in de praktijk zal het iets anders zijn. Ik heb zelf ook het genoegen gehad om adaptieve cruise controle te testen op een trekker combinatie en ik geef toe het werkt... Zolang je er met je gedachten bijbent...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                          Tegenwoordig zit een vrachtwagenchauffeur meer de gazet te lezen, koffie te drinken of te smsen door de toegenomen luxe in de cabine zodat het echte rijden vergeten wordt.
                                          Voor mij schaffen ze de gewone CC ook maar af. Ze zullen een pak alerter reageren.
                                          Ik heb gisteren het genoegen gehad om met onze splinternieuwe trekker de eerste rit te doen in combinatie met een geladen dieplader. Voornamelijk om te zien af alles in orde was voordat de vaste chauffeur de nieuwe wagen krijgt en ondertussen ook het nuttige aan het aangename gekoppeld en ergens een machine gaan afzetten Een ritje van een paar honderd kilometer... En de kans om nog eens kennis te maken met het hedendaagse verkeer...

                                          Enfin, het was weer anderhalve maand geleden dat ik nog eens met een combinatie op de baan was en hoewel ik zeer graag eens met een vrachtwagen rij ben ik toch blij dat ik niet dagelijks met een vrachtwagen de baan op moet... Iedereen klaagt altijd over de truckers maar misschien moeten we eens de hand in eigen boezem steken? Het zijn niet altijd de truckers die voor gevaarlijke situaties zorgen, integendeel zelfs... Op de heenrit werd ik 3x de pas afgesneden door automobilisten op de Brusselse ring... 1x werd ik langs rechts ingehaald en schoot de auto tussen z'n voorligger, mijzelf en mijn voorligger naar de Ring (thv afrit E40 richting Leuven) over de volle witte lijn... Een geluk dat ik het zag aankomen zodat ik net op tijd vol in de remmen kon gaan... Anders stond er vandaag weer in de krant "trucker ramt auto" terwijl de oorzaak bij de wagen zou gelegen hebben... Toen ik terug naar kantoor reed nog 1x de pas afgesneden door een automobilist die nog snel een afrit wou nemen, ook hier weer vol in de remmen kunnen gaan door die "pipo" die denkt dat trucks snel kunnen remmen... Ook dank aan de man die 80 per uur reed op de snelweg en dan het nodig vond om te versnellen toen ik de wagen inhaalde... Om nadien terug 80 te gaan rijden...

                                          Iedereen klaagt altijd over de vrachtwagens maar wordt het niet eens tijd dat de automobilisten ook eens rekening leren te houden met die vrachtwagens? Veel ongevallen zouden zo al vermeden kunnen worden...

                                          Trucks rijden nu eenmaal niet sneller dan 90km/h, het heeft geen zin je daarover op te jagen... Ze trekken trager op en ook daar heeft het weer geen zin om je frustraties kenbaar te maken, een truck gaat daarmee echt niet sneller rijden/optrekken... Op de bumper kleven van een vrachtwagen is ook niet tof als je ergens rijdt aangezien de wagen dan verdwijnt uit het zicht... 80km/h rijden op de snelweg en dan beginnen te versnellen als de truck je inhaalt is evenmin leuk... Zeker als je als automobilist dan terug trager begint te rijden... En zo kan ik nog wel even verder gaan


                                          Geef de truckers een beetje krediet en zorg er zelf, als automobilist, voor dat je geen bijkomende risico's veroorzaakt...


                                          Om goed te zijn zou iedereen eens een dagje moeten meerijden met een trucker

                                          Comment

                                          Working...
                                          X