Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post hier uw foto's van de meest waanzinnige gecrashte wagens!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
    Ik heb gisteren het genoegen gehad om met onze splinternieuwe trekker de eerste rit te doen in combinatie met een geladen dieplader. Voornamelijk om te zien af alles in orde was voordat de vaste chauffeur de nieuwe wagen krijgt en ondertussen ook het nuttige aan het aangename gekoppeld en ergens een machine gaan afzetten Een ritje van een paar honderd kilometer... En de kans om nog eens kennis te maken met het hedendaagse verkeer...

    Enfin, het was weer anderhalve maand geleden dat ik nog eens met een combinatie op de baan was en hoewel ik zeer graag eens met een vrachtwagen rij ben ik toch blij dat ik niet dagelijks met een vrachtwagen de baan op moet... Iedereen klaagt altijd over de truckers maar misschien moeten we eens de hand in eigen boezem steken? Het zijn niet altijd de truckers die voor gevaarlijke situaties zorgen, integendeel zelfs... Op de heenrit werd ik 3x de pas afgesneden door automobilisten op de Brusselse ring... 1x werd ik langs rechts ingehaald en schoot de auto tussen z'n voorligger, mijzelf en mijn voorligger naar de Ring (thv afrit E40 richting Leuven) over de volle witte lijn... Een geluk dat ik het zag aankomen zodat ik net op tijd vol in de remmen kon gaan... Anders stond er vandaag weer in de krant "trucker ramt auto" terwijl de oorzaak bij de wagen zou gelegen hebben... Toen ik terug naar kantoor reed nog 1x de pas afgesneden door een automobilist die nog snel een afrit wou nemen, ook hier weer vol in de remmen kunnen gaan door die "pipo" die denkt dat trucks snel kunnen remmen... Ook dank aan de man die 80 per uur reed op de snelweg en dan het nodig vond om te versnellen toen ik de wagen inhaalde... Om nadien terug 80 te gaan rijden...

    Iedereen klaagt altijd over de vrachtwagens maar wordt het niet eens tijd dat de automobilisten ook eens rekening leren te houden met die vrachtwagens? Veel ongevallen zouden zo al vermeden kunnen worden...

    Trucks rijden nu eenmaal niet sneller dan 90km/h, het heeft geen zin je daarover op te jagen... Ze trekken trager op en ook daar heeft het weer geen zin om je frustraties kenbaar te maken, een truck gaat daarmee echt niet sneller rijden/optrekken... Op de bumper kleven van een vrachtwagen is ook niet tof als je ergens rijdt aangezien de wagen dan verdwijnt uit het zicht... 80km/h rijden op de snelweg en dan beginnen te versnellen als de truck je inhaalt is evenmin leuk... Zeker als je als automobilist dan terug trager begint te rijden... En zo kan ik nog wel even verder gaan


    Geef de truckers een beetje krediet en zorg er zelf, als automobilist, voor dat je geen bijkomende risico's veroorzaakt...


    Om goed te zijn zou iedereen eens een dagje moeten meerijden met een trucker
    mijn steun heb je, mijn vader rijd al 30 jaar met de vrachtwagen en vroeger reed ik veel mee in de vakantie. Ik heb ook dingen gezien die ik gevaarlijk vond.
    daarom heb ik het grootste respect voor camions en geef ik steeds voorrang.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
      De systemen bestaan reeds ja maar of ze goed werken is een andere vraag...
      Er zijn inderdaad systemen die bij te kort naderen automatisch een noodstop kunnen inzetten maar of dit ongevallen gaat vermijden is nog maar de vraag... Een noodstop met een vrachtwagen of een combinatie is niet hetzelfde dan een noodstop met een personenwagen of bestelwagen. Het vergt wat moeite om een vrachtwagen (combinatie) in bedwang te houden bij een noodstop... Als het systeem uit z'n eigen een noodstop doet terwijl je ligt te slapen dan ben je veel te laat om te reageren en is de kans groot dat je toch gaat crashen...

      De tests zijn allemaal mooi maar in de praktijk zal het iets anders zijn. Ik heb zelf ook het genoegen gehad om adaptieve cruise controle te testen op een trekker combinatie en ik geef toe het werkt... Zolang je er met je gedachten bijbent...
      wat ik wilde bedoelen is dat het systeem misschien geen ongevallen kan voorkomen maar toch zeker minder erg maken. En adaptive cruisecontrol is al een goed begin, reken daar nog eens ESP , betere remkrachtverdelers en collision detector bij en dan kan je al goede resultaten voorleggen denk ik .

      ps :je moet er altijd met je gedachten bijzijn .
      Last edited by ; 24/09/2008, 19:31.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
        mijn steun heb je, mijn vader rijd al 30 jaar met de vrachtwagen en vroeger reed ik veel mee in de vakantie. Ik heb ook dingen gezien die ik gevaarlijk vond.
        daarom heb ik het grootste respect voor camions en geef ik steeds voorrang.
        Met een beetje inlevingsvermogen en goede wil, en kleine kennis van de werking van een vrachtwagen, kom je daar dus zelf ook op. Ik heb al langer respect voor truckers. Ik geef meestal ook voorrang aan truckers. Ronde punten, op- en afritten, autosnelweg, ... no problem en meestal goed begrip of een danku in de plaats.
        __________________________

        2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

        Comment









        • Bestuurder had alleen een geschaafde elleboog, passagier was ongedeerd.
          Mondeo is eerst tegen een vrachtwagen aangereden en daarna 4x overkop gegaan.
          Bijgevoegde Bestanden






          Comment


          • Er hangt precies wel wat bloed op de airbag.

            Comment


            • Die Mondeo heeft de klap goed opgevangen als je de binnenkant vergelijkt met de buitenkant.

              Comment


              • Idd, redelijk veel bloed voor een geschaafde elleboog. Wel sterke chassis zo te zien.

                Comment


                • Die mens had toch wel een zeer dikke ellenboog dan hoor aan dat bloed op de airbag te zien

                  Swat, die wagen heeft de klap nog goed doorstaan... nuja... goed is relatief bij een ongeval natuurlijk

                  Comment


                  • damn,dank u kreukelzones .

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                      Die mens had toch wel een zeer dikke ellenboog dan hoor aan dat bloed op de airbag te zien |
                      Wss van een bloedneus, niet ongewoon als je vrij hard in contact komt met een airbag

                      Comment










                      • Comment








                        • Van de weg gemaait bij het oversteken van de weg...






                          Comment


                          • De vorige Mondeo's waren stevige wagens... We hebben hier op 't bedrijf ooit ook eens een ongeval gehad met zo'n Mondeo Break (amper 1 week oud), paar keer overkop gegaan, door een gracht en dan nog een muurke geramd. Auto volledig perte total, kooi quasi intact, chauffeur is uit het wrak gekropen met een bloedneus... Dat was toen wel een duur grapje, toen waren onze wagens nog niet omnium verzekerd

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten






                              Van de weg gemaait bij het oversteken van de weg...
                              Gordijntjes

                              Sjaloekiebak

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten






                                Van de weg gemaait bij het oversteken van de weg...
                                Limburgers zijn gewoon slim : weer een Ford (minstens 1) die ze moeten maken

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  Met een beetje inlevingsvermogen en goede wil, en kleine kennis van de werking van een vrachtwagen, kom je daar dus zelf ook op. Ik heb al langer respect voor truckers. Ik geef meestal ook voorrang aan truckers. Ronde punten, op- en afritten, autosnelweg, ... no problem en meestal goed begrip of een danku in de plaats.
                                  Dito hier, kan me perfect inbeelden dat de omstandigheden vaak ver van ideaal zijn. Maar in files vlammen, cabines van trucks geplet op de voorganger, enzovoort kan je nu ook niet allemaal op de rug van de automobilisten gooien.

                                  Er zijn veel cowboys op de baan, maar al evenzeer in de cabines van enkele tientonners.

                                  Comment


                                  • Ok, langs de andere kant zag ik vorige week 't volgende:
                                    Ik heb vrijdag eens 90 per uur gereden op de autosnelweg, mooi op 100 m achter een vrachtwagen. Er was er eentje die me voorbijwou, die heeft zeker 4 (VIER!!!) auto's moeten laten passeren terwijl z'n richtingsaanwijzer op stond terwijl het derde vak vrij was. Je zou voor minder eens wat drummen he.
                                    Woensdag reed ik heel relax, een beetje onoplettend wegens te veel aandacht op m'n gps-kaartje, en ik zat naast een vrachtwagen. Die z'n richtingsaanwijzer stond net op en had het niet gezien, maar ik wist dat het derde vak vrij was en schoof op, net iets te laat. Ik stak m'n hand op als sorry-gebaar, en die chauffeur stak z'n hand ook terug op, gevolgd door z'n duim.
                                    Mooi toch?
                                    __________________________

                                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                      Ok, langs de andere kant zag ik vorige week 't volgende:
                                      Ik heb vrijdag eens 90 per uur gereden op de autosnelweg, mooi op 100 m achter een vrachtwagen. Er was er eentje die me voorbijwou, die heeft zeker 4 (VIER!!!) auto's moeten laten passeren terwijl z'n richtingsaanwijzer op stond terwijl het derde vak vrij was. Je zou voor minder eens wat drummen he.
                                      Woensdag reed ik heel relax, een beetje onoplettend wegens te veel aandacht op m'n gps-kaartje, en ik zat naast een vrachtwagen. Die z'n richtingsaanwijzer stond net op en had het niet gezien, maar ik wist dat het derde vak vrij was en schoof op, net iets te laat. Ik stak m'n hand op als sorry-gebaar, en die chauffeur stak z'n hand ook terug op, gevolgd door z'n duim.
                                      Mooi toch?
                                      zo moet het hé

                                      Comment


                                      • Misschien een repost. Maar toch...

                                        Comment


                                        • Geile auto alleen spijtig dat ik daar de centen (nog) niet voor heb.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                          Misschien een repost. Maar toch...

                                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                          Comment

                                          Working...
                                          X