Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post hier uw foto's van de meest waanzinnige gecrashte wagens!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
    Wat wel een verklaring zou kunnen zijn, is het feit dat auto's tegenwoordig van een staalvariant worden gemaakt die veel stijver is dan vroeger, waardoor het bij hoge belasting breekt ipv te plooien. Ik herinner me een verhaal van in de cursus oldtimerrestauratie, waarbij gezegd werd dat je bij oude wagens gemakkelijk een chassis kan "rechttrekken", terwijl je bij recente wagens (in dit geval een Volvo) het risico loopt dat de boel gewoon in twee breekt.
    tja, een beetje "broos" materiaal dan. Straf. Maar dat verklaart nog niet dat de audi's van vroeger ook al braken ('t zijn vooral die die ik me herinner, tegenwoordig - sinds een 10j al - ben ik niet meer actief in de depannageactiviteiten)

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
      Senk dat het eerder toeval is. Het kan natuurlijk wel, maar het ligt mss ook aan het feit dat Audi's vaak wagens zijn waar stevig wordt mee doorgetrapt. Wat uiteraard niet het geval was met de A2!
      Door de eigenaar of door de chauffeur. Vooral de afritten rond Gent zouden daar nogal onderhevig aan zijn naar het schijnt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TimKaa Bekijk Berichten
        Deze heb ik vandaag zien staan bij de vw dealer , nochtans een prachtige bora geweest, mooi kleurtje ook. Het vreemde is dat de airbags niet zijn afgegaan, ook de airbags in de zetels niet.

die heeft schoon gegleden.

Comment

• gezellig, ik kom net thuis van een avondje uitgaan.. en hier 2 huizen verder ligt een witte BMW compact volledig per totale in een haag
          momenteel staan er nog 2 combi's met zwaailichten, er zou naar't schijnt (volgens mij ouders toch, ze zijn wakker geworden van tlawaai, en vervolgens was er hele scheldpartij aan de gang) een camionette tegen volle snelheid ingevlogen zijn (+70 wsl, hier mag je maar 50), de BMW stond gewoon geparkeerd, de bestuurder en passagier van de camionette zouden naar't schijnt gevlucht zijn..

Comment

• http://www.youtube.com/watch?v=RszRFAbfF04

Comment

• Comment

• Amai salu, daar blijft ni veel van over!
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Crashtest ve smart (blijkbaar heel stevig)
                  R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                  Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                  Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
                    Crashtest ve smart (blijkbaar heel stevig)
                    tja, denk wel dat je dan geen benen meer hebt

Comment

• Overleven doe je zoiets niet hoor. Er zit geen kreukelzone in zo'n wagen. Je lichaam krijgt daar een enorm grote schok...

Stel je maar eens voor dat je tegen 110 à 120km/h (zoals in de test) plotseling tot stilstand komt, je lichaam wordt loeihard je in riem gedrukt. De vertraging is té groot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                        Overleven doe je zoiets niet hoor. Er zit geen kreukelzone in zo'n wagen. Je lichaam krijgt daar een enorm grote schok...

Stel je maar eens voor dat je tegen 110 à 120km/h (zoals in de test) plotseling tot stilstand komt, je lichaam wordt loeihard je in riem gedrukt. De vertraging is té groot
                        120kmh is de kritische snelheid voor het scheuren van aders .. je maakt theoretisch gezien wel een kans om het te overleven
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• normaal zou ik hier niets posten
                          Maar hier kwam ik een post tegen met een hummer en bus dat laat je toch twee keer nadenken , niet.
                          Last edited by TheStraffe; 25/04/2008, 21:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Govaerts Bekijk Berichten
                            Ja volledig akkoord maar dat zal dan een nadeel zijn van aluminium waaruit de a2 bestaat, voordel is dan weer dat hij serieus licht is...alhoewel dat er zeggen dat dat bij oudere moddelen ook zo is. Ik zou graag eens fot's zien dan van recente moddelen, a4 b7, a6, a8 ik kan niet geloen dat die in 2 zouden scheuren...
                            Dat zou me zeer verbazen want Audi is juist uitgeroepen als meest veilige wagen, met name de A6 zou uitmuntend veilig zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                              Dat zou me zeer verbazen want Audi is juist uitgeroepen als meest veilige wagen, met name de A6 zou uitmuntend veilig zijn!
                              Mij verbaast dat ook maar er zijn hier mensen die ervaring hebben met veel ongevallen en als die beweren dat de meeste audi's in 2 breken is dat moeilijk weer te leggen...

Comment

• Ja, we gaan ze niet kunnen overtuigen.

Wat ik nu juist zei heb ik in de krant gelezen dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Govaerts Bekijk Berichten
                                  Mij verbaast dat ook maar er zijn hier mensen die ervaring hebben met veel ongevallen en als die beweren dat de meeste audi's in 2 breken is dat moeilijk weer te leggen...
                                  oh toch wel; stel dat ik alleen maar zware ongevallen gezien heb met hoofdzakelijk een audi...
                                  Stel dat ik er op gefixeerd was en de andere gescheurde wagens niet zag....

Ik wou gewoon eens weten of het anderen ook opgevallen is, blijkbaar niet, en dan besluit ik er wijselijk uit dat het niet veel waarde heeft, dat idee

Nog zoiets dat me opviel: een CX vond je nooit uit een bocht, veel xm's wel. Volgens mij lag de xm minder op de baan en wie van een cx kwam mispakte zich wel eens. Is ook zoiets natuurlijk.

Ik ga dit nooit als waarheid verkondigen, integendeel, ik stel het in vraag want ik wil zeker niet kortzichtig zijn...

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Tschijnt dat die AX'en verschrikkelijk zijn, je zou ze zo op hun dak kunnen leggen in een bocht naar tschijnt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                      Tschijnt dat die AX'en verschrikkelijk zijn, je zou ze zo op hun dak kunnen leggen in een bocht naar tschijnt.

Heb nog met zo'n rijkswachtversie gereden. Als die zwaailamp aan stond draaide je donuts
                                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• HOE?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten
                                          normaal zou ik hier niets posten
                                          Maar hier kwam ik een post tegen met een hummer en bus dat laat je toch twee keer nadenken , niet.
                                          Dat die Hummers een sterk chassis hebben maar dat hun carrosserie van papier maché schijnt te zijn, waarschijnlijk hebben ze het monopolie van Trabant afgekocht toen die firma gestopt is ? (Die is precies met zijn chassis onder die bus gevlogen en de rest is bijeengedrukt, aan de bus schijnbaar niet te veel schade ?).

Comment

Working...
                                          X