Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post hier uw foto's van de meest waanzinnige gecrashte wagens!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Pffff

    En wat was dat dan van die vrouw in de gracht?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
      Stevige botsing. Chapeau in ieder geval dat jij je burgerlijke plicht op jou neemt. Er zijn er veel die gewoon 'n keertje zouden kijken en verder zouden vlammen.
      Ik zou het nog eens willen zien, dat je als getuige echt iets nuttigs kunt doen, behalve de diensten bellen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
        Pffff

        En wat was dat dan van die vrouw in de gracht?
        Probleem.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
          Ik zou het nog eens willen zien, dat je als getuige echt iets nuttigs kunt doen, behalve de diensten bellen.
          Veel. Er zijn al genoeg mensen levend verkoold omdat voorbijrijdende idioten te gierig zijn om hun blusapparaat af te geven. Tegen het slachtoffer praten kan soms al genoeg zijn om te vermijden dat hij of zij wegglijdt in een dodelijke shock.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
            Veel. Er zijn al genoeg mensen levend verkoold omdat voorbijrijdende idioten te gierig zijn om hun blusapparaat af te geven. Tegen het slachtoffer praten kan soms al genoeg zijn om te vermijden dat hij of zij wegglijdt in een dodelijke shock.

            Dat is nu eens gesproken. Spijtig dat er geen groen bollekes meer zijn want deze post verdient er zeker eentje.
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
              Dat is nu eens gesproken. Spijtig dat er geen groen bollekes meer zijn want deze post verdient er zeker eentje.
              Ik vind dat een burgerlijke plicht. (Wat de wet ook vindt).

              Ik heb 't ook ooit zelf gedaan, gewoon een slachtoffer laten voelen dat hij niet alleen was. Anyway, ik snap de mensen niet die geen hulp geven/ weigeren hun blusapparaat af te geven. 1 Snelblusser van 1kg haalt niets uit, met een stuk of 10 kan je mss wel al een (beginnende) brand minderen en zo proberen het so te ontzetten.

              Comment


              • Mijn vriendin heeft onlangs een cursus brandpreventie en -bestrijding gehad. Ze vertelde dat een blusser van een auto drie keer niks voorstelt.
                American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

                Comment


                • Daarom ook zoals rana aanhaalde vele kleintjes worden een groot
                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                    Veel. Er zijn al genoeg mensen levend verkoold omdat voorbijrijdende idioten te gierig zijn om hun blusapparaat af te geven. Tegen het slachtoffer praten kan soms al genoeg zijn om te vermijden dat hij of zij wegglijdt in een dodelijke shock.
                    Inderdaad.
                    Knappe reactie Rana.

                    Comment


                    • Mss niet direct on-topic, maar toch gerelateerd met rana zijn post over de blusapparaten.

                      Zijn die superblussers van Sparco nu al toegelaten?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Mss niet direct on-topic, maar toch gerelateerd met rana zijn post over de blusapparaten.

                        Zijn die superblussers van Sparco nu al toegelaten?

                        Wettelijke bepaling.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wegcode.be
                        Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.


                        Artikel 70: Blustoestellen en gevaarsdriehoeken

                        §1. Blustoestellen.
                        1° a) In de auto's in gebruik genomen vanaf 1 februari 2002 bevindt zich een blustoestel overeenstemmend met de door het Belgisch Instituut voor Normalisatie gepubliceerde norm NBN-EN3 en met de voorschriften van dit artikel. De overeenstemming met de norm NBN-EN3 en met de voorschriften van dit artikel wordt bevestigd door het merkteken BENOR V, aangebracht op het toestel. b) In de auto's in gebruik genomen vóór 1 februari 2002 bevindt zich een blustoestel overeenstemmend met hetzij de normen NBN S 21-011/017, hetzij de norm NBN-EN3, beiden gepubliceerd door het Belgisch Instituut voor Normalisatie, en met de voorschriften van dit artikel. De overeenstemming met de bovenvermelde normen en met de voorschriften van dit artikel wordt bevestigd door het merkteken BENOR V, aangebracht op het toestel.
                        Vanaf het verlaten van de fabriek, zijn de brandblussers geldig gedurende het lopende jaar en de vijf daarop volgende jaren.

                        2° Het blustoestel moet een capaciteit hebben in verhouding tot de categorie waartoe het te beschermen voertuig behoort. De blustoestellen moeten minstens de hieronder beschreven hoeveelheden bevatten : Auto's waarvan de hoogste toegelaten massa :
                        poeder BC of ABC
                        -niet meer bedraagt dan 3.500 kg1 kg-meer dan 3.500 kg doch niet meer dan 7.500 kg bedraagt2 kg-meer dan 7.500 kg bedraagt3 kg
                        3° Er moet zich een supplementair, aan dezelfde voorwaarden voldoend blustoestel bevinden :
                        a) in de auto's ingericht voor het vervoer van personen en waarvan de maximale toegelaten massa meer bedraagt dan 5.000 kg;
                        b) in de auto's gebezigd voor het trekken van een aanhangwagen met een maximale toegelaten massa van meer dan 2.500 kg, ofwel in deze laatste;
                        De voertuigen voor traag vervoer moeten evenwel niet voorzien zijn van een supplementair blustoestel.
                        4° Onderhavige § 1 is niet van toepassing op de voertuigen die gevaarlijke goederen vervoeren waarvoor de voorschriften van bijlage B bij het ADR ten minste één brandblusapparaat vereisen.
                        5° De blustoestellen moeten op een steun staan en op een in het oog vallende en gemakkelijk te bereiken plaats zijn aangebracht. Ten minste één blustoestel moet zich binnen het bereik van de bestuurder bevinden. De blustoestellen moeten bedrijfswaardig zijn.
                        6° De steun van het blustoestel moet aan het voertuig zijn vastgemaakt en het afnemen van het toestel van zijn steun mag niet meer dan 10 seconden in beslag nemen.
                        7° De inrichting voor het in werking stellen van het blustoestel moet verzegeld zijn door middel van een metalen of plastieken draad en een verzegeling (vb loodje) waarop de slagstempel van de fabricant voorkomt.
                        Voor de voertuigen die ingeschreven zijn onder een aan het Ministerie van Landsverdediging voorbehouden plaatnummer, mag het loodje echter de slagstempel van een legereenheid dragen.
                        8° Elke blustoestel waarvan de verzegeling niet intakt is wordt niet meer geacht het merkteken BENOR V te dragen.
                        9° De geldigheidsduur moet op de romp van het blustoestel worden aangebracht. Deze geldigheidsduur wordt aangeduid op een etiket of label van de fabrikant waarop volgende vermelding voorkomt "Geldig tot 1 januari yyyy (jaartal)". Wanneer de geldigheid verstreken is, wordt het blustoestel niet meer geacht het merkteken BENOR V te dragen.
                        10° Elk blustoestel moet kunnen werken in vertikale toestand, zonder het toestel om te draaien en de bedieningsorganen moeten zich op het bovenste gedeelte van de romp van het blustoestel bevinden gedurende zijn werking.
                        11° De bepalingen van § 1 van dit artikel zijn niet van toepassing op de voertuigen waarvan door de burgerlijke bescherming en de brandweerkorpsen gebruik gemaakt wordt.
                        12° De blustoestellen met een capaciteit groter dan 3 kg moeten dezelfde inrichting voor inwerkinstelling hebben als de blustoestellen met een capaciteit van 9 kg.

                        www.wegcode.be
                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Mss niet direct on-topic, maar toch gerelateerd met rana zijn post over de blusapparaten.

                          Zijn die superblussers van Sparco nu al toegelaten?
                          Zijn dat zo dingen die je in het vuur gooit ? Ik heb van een vergelijkbaar product een demonstratie bij de brandweer gezien en 't werkt wel... Maar toch... Beste blijft in mijn ogen nog een schuimblusser van minstens 6 liter, maar dat zet je natuurlijk niet zomaar in je wagen.

                          Comment


                          • die dingen voor in het vuur te smijten zijn wel
                            maar niet van sparco. dat was een belg die die uitgevonden heeft.
                            (zo'n glazen koker die je op het vuur moet smijten)

                            Speciaal maar doeltreffend precies. al heb je er nadien niets meer van gehoord.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                              Pffff

                              En wat was dat dan van die vrouw in de gracht?
                              Het 2de slachtoffer zou ook overleden zijn.

                              Bovendien hoor ik van vrienden dat ik de bestuurder wel gekend zou moeten hebben, aangezien hij nog met mij op de lagere school heeft gezeten en even oud is. Dat brengt het allemaal toch wat dichter en laat toch wel zien hoe snel 't gedaan kan zijn.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                die dingen voor in het vuur te smijten zijn wel
                                maar niet van sparco. dat was een belg die die uitgevonden heeft.
                                (zo'n glazen koker die je op het vuur moet smijten)

                                Speciaal maar doeltreffend precies. al heb je er nadien niets meer van gehoord.
                                Heb daar in de tijd ook een artikel over gelezen. Leek behoorlijk spectaculair.
                                Maar daar hebben we nadien inderdaad niets meer van gehoord.

                                Zal eens kijken of ik dat artikel terug kan vinden.

                                Comment


                                • Heb het artikel al gevonden op http://www.hulpdienstenforum-vlaande...ad.php?t=31981.
                                  De bron is me echter onduidelijk.


                                  '19/11/06 - Al eens gehoord van Mab-Mabo-Mar
                                  Een fabriek in lichterlaaie, een smeulende keuken,
                                  een auto in de fik, de Kalmthoutse heide
                                  die in een vlammenzee opgaat. �Nog even en wij zijn gered van die allesverwoestende branden.
                                  Dan kunnen de brandblusapparaten naar
                                  het museum.�
                                  Dat beweert althans uitvinder en zakenman Luc Heirwegh (50) uit Waasmunster.
                                  Binnenkort brengt hij een gloednieuw superblusmiddel op de Europese markt: de mab en de mabo voor binnen en de mar voor gebruik
                                  buitenshuis.
                                  De jubo moet het vuur helpen bestrijden bij een frituurbrand.
                                  �Ik maak mij sterk dat die middelen élke brand in een minimum van tijd blussen: een autobrand of een huisbrand, maar ook een
                                  bedrijfsbrand, zelfs een uitslaande bosbrand.
                                  Het maakt niet uit: élk vuur dooft zienderogen.
                                  Tenminste als elk product maar op de juiste manier wordt gebruikt�, klinkt het zelfverzekerd.
                                  Het verhaal van de Waaslander klinkt fantastisch, misschien een tikkeltje té
                                  optimistisch.
                                  Toch blijft de vraag: is dit een wonderapparaat of een hocus-pocusmiddel?
                                  Feit is dat hij bijlange niet meer de enige is die erin gelooft.
                                  �The Forest Firebrigade in het Spaanse Catalonië
                                  liet mij al weten dat ze het product in bulk wil aankopen om bosbranden te bestrijden.
                                  In Nederland denken verzekeraars eraan om hun premies met dertig procent te laten dalen voor mensen die zo’n vuurdovende koker
                                  in huis halen.�
                                  De samenstelling van het product zal de uitvinder evenwel niet verklappen. Alleen dit:
                                  het serum bestaat uit dertig chemische stoffen.
                                  Labtesten hebben ook bewezen dat geen toxische of ecologisch niet-afbreekbare stoffen bij gebruik vrijkomen. Eureka, inderdaad.
                                  Wat betekenen die letterwoorden: mab, mabo en mar?
                                  Mab heet het wonderblusspul dat in het grootste geheim is ontwikkeld en intussen ook al gefabriceerd.
                                  Het is een glazen koker, gevuld met een kwart liter chemische vloeistof,
                                  die je als een granaat op het vuur of een uitslaande brand gooit.
                                  Na enkele seconden zijn de vlammen weg. Je moet het zien om het
                                  te geloven. De mabo-koker zorgt voor een gelijkaardig
                                  effect. Waar je in het eerste geval
                                  het omhulsel stuk gooit, breekt het in het
                                  tweede geval vanzelf door de hitte. Beide kokers
                                  hebben een gestileerde vorm waardoor je
                                  ze in tegenstelling met het brandblusapparaat
                                  zeker niet misstaan aan de muur van je interieur.
                                  Het derde product, de mar, is vooral belangrijk
                                  bij grote) bos- en bedrijfsbranden.
                                  Nu moet de brandweer vaak dagenlang nablussen.
                                  Wij hebben een succesvolle test achter
                                  de rug waarin een bos van ruim één hectare
                                  groot gedoofd raakte met één enkele
                                  blusvlucht. In het bluswater was maar amper
                                  drie procent van onze vloeistof vermengd.
                                  De uitvinding van de auto en de gsm hebben
                                  onze wereld aanzienlijk veranderd. Horen je
                                  producten in hetzelfde rijtje thuis?
                                  Weet je, een uitvinding wordt nog mooier als
                                  die mensenlevens helpt redden. Die fameuze
                                  kokertjes helpen daaraan ongetwijfeld mee.
                                  Dat is ook de reden waarom de Belgische
                                  Brandwonden Stichting geïnteresseerd is in de
                                  producten. Maar toch ondervind ik, vooral in
                                  ons land, ook een serieuze tegenstand bij de
                                  lancering van de blusmiddelen. De kostprijs is
                                  daaraan wellicht niet vreemd. Een kleine koker
                                  kost 195 euro, een grote 215 euro. Dat is
                                  een stuk goedkoper dan een brandblusser die
                                  toch een kostelijk onderhoud vergt. Laat ons
                                  daarover echter gauw zwijgen. Op een mensenleven
                                  staat toch geen prijs.
                                  Wat drijft je om ondanks alle commerciële
                                  tegenkantingen er toch alles aan te doen om
                                  die bluskokertjes op de Belgische markt te
                                  lanceren?
                                  Ik ben bezorgd om het leed van anderen.
                                  Brandwonden veroorzaken een verschrikkelijke
                                  pijn. Waarom zou je nog moeten twijfelen
                                  als je daaraan iets kan verhelpen. Dan
                                  neem ik er de tegenkantingen graag bij, hoor.
                                  Die zijn mij trouwens niet vreemd. Als industrieel
                                  ingenieur ontwikkelde ik medio de
                                  jaren tachtig een bedrijf dat benzinestations
                                  bouwde. Het stelde 165 mensen tewerk.
                                  Toen de Boelwerf in Temse op de klippen
                                  ging, stelde ik voor om dat terrein benzinetanks
                                  te gaan bouwen zodat een groot deel
                                  van de gedupeerde Boelarbeiders er aan de
                                  slag konden blijven. Ook dat project werd
                                  toen gekelderd door de Vlaamse overheid. Ja,
                                  je bent inderdaad maar moeilijk sant in eigen
                                  land.
                                  Ben jij ooit zelf geconfronteerd met een
                                  brand?
                                  Toch wel. In mijn woning heb ik al driemaal
                                  een schouwbrand gehad. Twee keer heb ik
                                  het vuur in alle kalmte zelf kunnen doven.
                                  Eenmaal moest ik een beroep doen op de
                                  brandweer.
                                  Is die uitvinding een spectaculaire toevalstreffer
                                  of het resultaat van jarenlange labotesten?
                                  Op uitnodiging van een brandweerman van
                                  Zedelgem was ik in februari te gast op een
                                  bootshow in Split in Kroatië. Daar werd onder
                                  meer gedemonstreerd hoe een brandende
                                  schip erg snel kon geblust worden. Ik raakte
                                  meteen gefascineerd door de snelheid waarmee
                                  het vuur werd gedoofd. Na afloop
                                  kwam ik in contact met Marco Boduljac. In
                                  alle stilte heeft die Kroaat méér dan twintig
                                  jaar gewerkt om een procédé te ontwikkelen
                                  waardoor een vuurhaard in een minimum
                                  van tijd kan worden bestreden. Pittig detail:
                                  Marco behaalde als speerwerper een gouden
                                  medaille op de Olympische Spelen. Zes jaar
                                  geleden viel hij uit een boom waardoor hij
                                  verlamd geraakte. Alleen zijn hoofd en armen
                                  kan hij nog bewegen. Van bij het eerste contact
                                  klikte het tussen ons. Op een professionele
                                  manier hebben we samen de wonderproducten
                                  verfijnd. In een fabriek in Zagreb, op
                                  zo’n tweehonderd meter van de Amerikaanse ambassade, worden ze geproduceerd.

                                  Demonstratie op vtm nieuws van zondag om 13.00 uur
                                  Franky (de zondag)'

                                  Comment


                                  • Handleiding en prijzen van de Mab-Mabo-Mar zijn te vinden op http://www.mab-fireprotection.be/ndl...toverzicht.asp.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                                      Veel. Er zijn al genoeg mensen levend verkoold omdat voorbijrijdende idioten te gierig zijn om hun blusapparaat af te geven. Tegen het slachtoffer praten kan soms al genoeg zijn om te vermijden dat hij of zij wegglijdt in een dodelijke shock.
                                      Nen brandblusser niet willen afgeven is idd idioot ...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                        Nen brandblusser niet willen afgeven is idd idioot ...
                                        Helemaal mee eens, maar jammergenoeg gebeurt het wel.
                                        Voor sommigen is het behouden van de brandblusser (en dus de prijs van een nieuwe uitsparen) meer waard dan een mensenleven.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                                          Het 2de slachtoffer zou ook overleden zijn.

                                          Bovendien hoor ik van vrienden dat ik de bestuurder wel gekend zou moeten hebben, aangezien hij nog met mij op de lagere school heeft gezeten en even oud is. Dat brengt het allemaal toch wat dichter en laat toch wel zien hoe snel 't gedaan kan zijn.
                                          Ah dan ken ik je misschien wel. Ik heb ook nog met de bestuurder op school gezeten.
                                          Het was een jongen die nooit iets goed uitstak en van verschillende scholen werd gesmeten. Naar het schijnt kon hij niet zo goed rijden, het zou zijn 4de of 5de auto geweest zijn. Hij zou richting St-Truiden nog eerst zijn ouders voorbij gestoken hebben aan hoge snelheid en dan tegen ongeveer 150km/h (schatten ze) op de boom geknald zijn...
                                          Senna, Driven To Perfection

                                          Comment

                                          Working...
                                          X