Oorspronkelijk geplaatst door rana
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Post hier uw foto's van de meest waanzinnige gecrashte wagens!
Collapse
X
-
1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenMensen vergelijken altijd met hetgeen ze in die series te zien krijgen. Soms is dat wel eens om grijze haren van te krijgen.
Dan sta je daar natuurlijk wel mooi als hulpverlener...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenEr zijn al gevallen geweest waarin de mensen tegen de dokter, bij een niet geslaagde reanimatie, zeiden : "Bel de Luc van spoed, die lukt dat"...
Dan sta je daar natuurlijk wel mooi als hulpverlener...
... seg maar in CSI kunnen ze dat wel.....1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenDie depannage, buckie, heb je die ook bijgewoond?
Vind het maar een riskante opstelling om met heel de vrachtwagen in 't water te klaaien: vrij grote momentarm (mede door de diepte), extra zware wagen (want kletsnat en deels gevuld met water tenzij ze hem voorzichtig laten leeglopen hebben) en door stroming weggestuwde wagen, waardoor als ie uit 't water komt kans loopt om terug te zwieren richting brug.
Ik zie niet in hoe ie het met dat materiaal beter kon doen, maar ben toch benieuwd hoe 't verlopen is.
Heb de depannage niet helemaal gezien, de vrachtwagen (brandweer Heist-op-den-Berg) is nog verzet, dichter bij de brug, kan wel een 3,5 ton dragen
Natuurlijk hebben ze eerst heel de auto laten leeglopen maar ze zijn met het takelen +-3 kwartier bezig geweest en ik ben na 30 min vertrokken
Dus dat zou zonder probelemen verlopen zijn
Wel spijtige zaak dat de bestuurder overleden is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk BerichtenKom jij naar XPO112?
Ik heb veel respect voor spoed-artsen en voor alle mensen die beroepshalve dagelijks met eerste hulpverlening bezig zijn, vooral mentaal is dit heel zwaar. Ik heb een maand meegedraaid op de spoed in het UZ van Gent. Dagen van 24 uur werken, dag thuis, 24 uur werken,...(ik denk dat het nu al veranderd is) Er is ooit een student geneeskunde die na een shift van 24 uur tegen een boom is gereden en verongelukt is, door vermoeidheid in slaap gevallen.
Ik werk nu in de preventieve sector en krijg elke 2 jaar een update en opleiding van mijn EHBO-techniek. Veel met noodgevallen moet ik dus, gelukkig, niet omgaan. Als arts MOET ik trouwens altijd helpen bij noodgevallen, eed van Hippocrates eh. Bij verkeersongevallen zal ik altijd kijken of er al iemand van de hulpdiensten aanwezig is en of het slachtoffer al uit het voertuig is.
Wat die spoed-reeks betreft, daar kan ik geen 5 minuten naar kijken
Ik heb ooit de eerste aflevering bekeken en toen waren ze aan het opereren, daarbij nam de chirurg een doek om zijn zweet af te kuisen en hij legde deze terug op de steriele tafel
Ik kijk enkel naar ER omdat mijn vrouw dat graag ziet (en ik ook voor de hospitaal-romantiek). Zelfs die serie is totaal niet vergelijkbaar met de werkelijkheid in een spoed-afdeling hier, maar ze worden volgens mij wel bijgestaan door de nodige experten omdat de medische termen wel correct zijn.
Jammer genoeg, denken mensen vaak dat TV werkelijkheid is. Dat bedoel ik met de commentaar dat mensen dan geven als je iemand wil helpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenAls er onmiddelijk CPR wordt toegepast door een deskundige zullen de kansen idd nog wel wat hoger liggen.
Mond-op-mondbeademing toepassen bij een hartstilstand kan het positieve effect van een hartmassage inderdaad reduceren. Dat zegt cardioloog-intensivist dr. Pascal Vranckx van het Virga Jesseziekenhuis in Hasselt in een reactie op het artikel in The Lancet. "De nieuwe richtlijnen van de Europese Reanimatieraad schrijven voor dat bij een hartstilstand het hart diep moet worden ingeduwd en aan een hoge frequentie onophoudelijk op- en neer moet worden geduwd", zegt Vranckx, die ook verbonden is aan de Belgische Vereniging voor Cardiologie.
De frappante verschillen tussen de patiënten die alleen hartmassage ondergingen en zij die ook mondbeademing kregen, verklaart dr. Vranckx onder meer door de winst die verloren gaat bij afwisseling met mondbeademing. "Op basis van onderzoek bij dieren vermoedden wij dit eigenlijk al. De studie in The Lancet bevestigt dit."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
Wat die spoed-reeks betreft, daar kan ik geen 5 minuten naar kijken
Ik heb ooit de eerste aflevering bekeken en toen waren ze aan het opereren, daarbij nam de chirurg een doek om zijn zweet af te kuisen en hij legde deze terug op de steriele tafel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenBij het zappen hoorde ik eens hetvolgende in een aflevering van spoed: 'Dokter, die vloeistof is zeer zuur, ik meet een pH van 12'. En dat zei een verpleegster
dus als je de vergelijking doortrekt is cola ideaal als zeep
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenBij het zappen hoorde ik eens hetvolgende in een aflevering van spoed: 'Dokter, die vloeistof is zeer zuur, ik meet een pH van 12'. En dat zei een verpleegster
Super, ik lig plat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenIn de plaats allerlei zever zou met beter lessen reanimatie inwerken in het secundair onderwijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk BerichtenVoor dit specifiek geval zou ik de kinderen toch eerst zwemles geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenWat? Krijgen die nu al geen zwemles meer ook?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenBlijkbaar komt er toch enige nuancering op de klassieke CPR:
bron: belga
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten't Is al een paar keer veranderd geloof ik.
zo moet je bijvoorbeeld niet meer voelen naar de pols en zo maar onmiddellijk met de reanimatie beginnen, wat ze aan de unief wel aan ons leerden.
En die beademing zou inderdaad niet "zo belangrijk" zijn, wel die circulatie van het bloed. Een continue compressie en relaxatie van het hart zou een beter resultaat geven naar de hersendoorbloeding en de doorbloeding van de andere organen. Er bestaan daar grafieken over. Nu ja, als je het zo aangeleerd hebt, krijg je het er niet zo gemakkelijk uit. Maar ik vind, alles is beter dan niks doen, of je het nu met of zonder beademing doet, als je maar een reanimatie toedient ! Een goede positie van de handen op het borstbeen is daarbij bijvoorbeeld wel van groot belang. Er ontstaan hierdoor veel ribbreuken. Dus, ribbenboog met de vingers afgaan tot je onderaan het borstbeen komt, 2 vingers erboven zetten en daarnaast je hand plaatsen.
Een update van de richtlijnen is dus af en toe nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenInderdaad,
zo moet je bijvoorbeeld niet meer voelen naar de pols en zo maar onmiddellijk met de reanimatie beginnen, wat ze aan de unief wel aan ons leerden.
En die beademing zou inderdaad niet "zo belangrijk" zijn, wel die circulatie van het bloed. Een continue compressie en relaxatie van het hart zou een beter resultaat geven naar de hersendoorbloeding en de doorbloeding van de andere organen. Er bestaan daar grafieken over. Nu ja, als je het zo aangeleerd hebt, krijg je het er niet zo gemakkelijk uit. Maar ik vind, alles is beter dan niks doen, of je het nu met of zonder beademing doet, als je maar een reanimatie toedient ! Een goede positie van de handen op het borstbeen is daarbij bijvoorbeeld wel van groot belang. Er ontstaan hierdoor veel ribbreuken. Dus, ribbenboog met de vingers afgaan tot je onderaan het borstbeen komt, 2 vingers erboven zetten en daarnaast je hand plaatsen.
Een update van de richtlijnen is dus af en toe nodig.
Kan handig zijn ( ik heb in mijn opleiding ook een cursus reanimatie gekregen maar die is er na 2 jaar volledig uit, gelukkig is de MUG of 100 altijd voor mij ter plaatse)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenDen Ben alleen niet, ook de Louis is 'ns benieuwd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenMss een topic maken 'how to reanimeren?'
Stap 1: neem een muntje
Sry de andere stappen ken ik niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenStap 1: neem een muntje
Sry de andere stappen ken ik niet
Comment
Comment