Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke snelheid met vrachtwagen op tweevaksbaan ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke snelheid met vrachtwagen op tweevaksbaan ?

Morgen doe ik het examen voor mijn rijbewijs C. Ik had echter nog een prangende vraag waar ik graag nog een antwoord had op gehad:

Hoeveel km/h mag je rijden op een tweevaksbaan (2 rijstroken per rijrichting) met middenberm (waar auto's maar 90 km/h mogen), met een vrachtwagen (>7,5 ton) ?

Nog een bijvraagje:

Wat mag je juist verstaan onder middenberm? Op de ring rond roeselare heb je namelijk constant een tweevaksbaan, maar die wordt de ene maal onderbroken door een witte streep, de andere maal door een strook gras, nog wat verder door 2 vangrails en als laatste nog ook door betonstukken.

Alvast HEEL erg bedankt !

Volgens mij mag een vrachtwagen 60 waar een gewone auto 90 mag.

En, een wegmarkering is geen berm.
    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Ik heb het zelf gevonden op wegcode.be . Je mag dus 90 km/h van zodra er 4 rijstroken zijn, waarvan er 2 bedoeld zijn voor een rijrichting. Gelijk wat de scheiding is.

Comment

hebt gij dan nooit een theorie-examen moeten afleggen?

anyway, succes, ik heb nog nachtmerries van het rijexamen met de auto

Comment

Ja, 10 maanden geleden !

Nuja swoat, kben erdoor ! Nu alleen nog met CE ...

Comment

Damn, hoe snel een mens zoiets vergeet... Ik heb 6 jaar terug ook dat examen gedaan, maar wist dus geen antwoord op jouw vraag...

Ook rekening mee houden dat zo'n rijbewijs moet 'hernieuwd' worden om de 5 jaar, waarbij een bezoekje aan een arts noodzakelijk is. Dat van mij is intussen vervallen, daar ik hooguit 1x per jaar in een vrachtwagen stap, dan nog eentje van <7,5 ton.

CE zou absoluut niets voor mij zijn. 'k Was al niet te vinden voor een gewone C. Maar ja, druk van thuis uit...

Comment

Working...
            X