Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Wie zegt dat Beta persé de stijfste en lichtste fiets wilt?
    En denk je nu werkelijk dat het praktische voelbare verschil in stijfheid tussen de Taurine en Caffeine zo ongelooflijk groot is? Vergeet het maar hoor.
    Ik merk niks van de eventuele slapheid van m'n Caffeine frame hoor, integendeel zelfs.
    Je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor, ik had het tegen Beta.
    Ik heb trouwens nergens Taurine of Caffeïne vermeld, dat maak jij er van...
    Er zijn heus nog wel stijvere frames dan Taurine...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor, ik had het tegen Beta.
      Ik heb trouwens nergens Taurine of Caffeïne vermeld, dat maak jij er van...
      Tuurlijk niet... echt wel geloofwaardig hoor... net als die onderschriftjes zeker, ook niet tegen mij natuurlijk. .
      Btw, Caffeine is zonder trema... mijnheer de 'langgeschoolde'

Comment

• Verdere uitdagingen zullen deze keer persoonlijk gesanctioneerd worden.
        U weze gewaarschuwd.

Comment

Wie zegt dat Beta persé de stijfste en lichtste fiets wilt?
          En denk je nu werkelijk dat het praktische voelbare verschil in stijfheid tussen de Taurine en Caffeine zo ongelooflijk groot is? Vergeet het maar hoor.
          Ik merk niks van de eventuele slapheid van m'n Caffeine frame hoor, integendeel zelfs.
          Een Caffeine zal idd wel helemaal niet slap zijn. Ik blijf erbij dat beide frames zeer goed zijn en voor- en nadelen hebben.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Een Caffeine zal idd wel helemaal niet slap zijn. Ik blijf erbij dat beide frames zeer goed zijn en voor- en nadelen hebben.
            Nee nee. Het ging niet over de Caffeine vs. de Taurine volgens kami. Alhoewel we wel al een pagina lang over die twee frames bezig zijn.

Enfin, terug naar de kern van de zaak.
            Inderdaad, beide frames hebben hun voor- en nadelen.
            Spijtig dat niet iedereen er zo over denkt... rarara.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta
              Alu is inderdaad wat meer bestendig tegen steeninslag of val-schade.
              Maar als je kijkt naar hoe dun de alu wanden tegenwoordig zijn in de eeuwige grammenrace, is de supersterke en lichte alu fiets een utopie geworden.
              De kevlar omwikkelingen van carbon frames zijn ook meer dan sterk te noemen, althans toch bij de frames van de 'grote' merken.
              Een tita, met een rohloff, dat gaat er hier nog wel eens komen, als ik de Taurine ooit beu wordt..not likely..

Comment

Alu is inderdaad wat meer bestendig tegen steeninslag of val-schade.
                Maar als je kijkt naar hoe dun de alu wanden tegenwoordig zijn in de eeuwige grammenrace, is de supersterke en lichte alu fiets een utopie geworden.
                De kevlar omwikkelingen van carbon frames zijn ook meer dan sterk te noemen, althans toch bij de frames van de 'grote' merken.
                Een tita, met een rohloff, dat gaat er hier nog wel eens komen, als ik de Taurine ooit beu wordt..not likely..
                Wil je een echt stevig frame, dan moet je een stalen frame nemen. Of titanium kan natuurlijk ook.
                Cannondale-frames zijn nooit echt zeer bestand geweest tegen harde tikken. Ze gebruiken immers al zeer lang superoversized buiten met zeer dunne wand.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Eigenlijk wel grappig: heb ik eindelijk iets besteld, wordt er nog meer over de Caffeine vs. de Taurine gediscussieerd dan tevoren.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Eigenlijk wel grappig: heb ik eindelijk iets besteld, wordt er nog meer over de Caffeine vs. de Taurine gediscussieerd dan tevoren.
                    Ik ben hoopvol dat ik een extra medestander krijg maar ik zal er geen traan voor laten als het nen alu wordt, HUH !!

Comment

Ik ben hoopvol dat ik een extra medestander krijg maar ik zal er geen traan voor laten als het nen alu wordt, HUH !!
                      Wat heb je tegen de Caffeine?
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

niks, maar een collega Taurine biker is altijd meegenomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                          dat alu kan deuken besef ik ook. Als ik eens tegen mijn frame tik lijkt het niet veel dikker als een colablik bij wijze van spreken.
                          het is dan ook niet dikker dan de wand van een colablik.
                          0.9mm of minder in het midden van de buizen.
                          Als je een stevig frame zoekt, moet je naar titanium gaan
                          Last edited by ; 06/11/2008, 19:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            het is dan ook niet dikker dan de wand van een colablik.
                            0.9mm of minder in het midden van de buizen.
                            Als je een stevig frame zoekt, moet je naar titanium gaan
                            Hij zegt wel bij wijze van spreken hé Adri.
                            Het midden van een buis van een alu frame zal nooit zo dun zijn als de wand van een colablikje hoor. De materiaaldikte van drankblikjes varieert tussen de 0,1 tot 0,2 mm.

En over die tita frames, het mag dan allemaal wel heel zalig zijn zulke frames. Je betaalt er ook veel voor, zeker als je een vrij licht tita frame wilt. En niet iedereen heeft daar de centen voor hé.
                            Ik rijd al 15 jaar met alu MTB frames en ik ben er nog nooit doorgezakt hoor.

Comment

Jakkel rijdt daarmee... da's het probleem.

Comment

Jakkel rijdt daarmee... da's het probleem.
                                OK, dan heeft hij een punt.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik denk niet dat ik ga wachten tot de bike af is eer ik ga posten wat ik gekocht heb.
                                  Morgen wordt hij in principe geleverd, en ik zou graag al eens gaan kijken voor ik hem ophaal, dus ik zal dan wel een fototje in de showroom nemen. Jullie moeten mij dan maar geloven als ik zeg dat die fiets mijn bike wordt.
                                  Eens af, post ik dan nog wel wat pics.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik denk niet dat ik ga wachten tot de bike af is eer ik ga posten wat ik gekocht heb.
                                    Morgen wordt hij in principe geleverd, en ik zou graag al eens gaan kijken voor ik hem ophaal, dus ik zal dan wel een fototje in de showroom nemen. Jullie moeten mij dan maar geloven als ik zeg dat die fiets mijn bike wordt.
                                    Zeg dat nu gewoon man... je kan het ook bekend maken zonder foto's hoor.

Comment

Zeg dat nu gewoon man... je kan het ook bekend maken zonder foto's hoor.
                                      OK, dan.

Kamikaze wist het al (via PM) en heeft toch mooi gedaan alsof zijn neus bloedde.

Of nee: eerst raden.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Hij zegt wel bij wijze van spreken hé Adri.
                                        Het midden van een buis van een alu frame zal nooit zo dun zijn als de wand van een colablikje hoor. De materiaaldikte van drankblikjes varieert tussen de 0,1 tot 0,2 mm.
                                        Ik zal het anders zeggen : ik weet dat de gemiddelde wanddikte van een top titanium frame 0.9mm is.
                                        Ik heb ooit een doorgesneden Cannondale frame gezien, en het is echt niet dikker dan een colablikje op zijn dunst. Ik heb daar ooit een foto van gehad maar weggegooid wegens 0% interesse in alu frames heden ten dage.

Comment

Ik denk niet dat ik ga wachten tot de bike af is eer ik ga posten wat ik gekocht heb.
                                          ik ben een geduldig man. Zo heeft mijn eerste Ti frame bijna een jaar boven op een kast gestaan alvorens ik het liet monteren
                                          Neem je tijd en laat je niet opjagen.

Comment

Working...
                                          X