Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik gok op deze:

3 > 2 zodus....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Mag ik ook gissen Beta ?
      Ja ja, 't is goed, je bent Beta z'n fwiendje.
      Je mag 'm gerust hebben hoor.

Comment

• Enfin, daarstraks live de Mavic Crossmax SLR 2009 wielen mogen aanschouwen.
        Echt mooie wielen naar mijn smaak, de zijkanten zijn nu ook uitgefreesd en de uitgefreesde stukken zijn metaalkleurig. Lekker opvallend en het blijft ook nu een uniek wiel qua design.
        Door het spakenprobleem dat ik onlangs met m'n SLR's heb gehad was ik natuurlijk benieuwd hoe het met de nieuwe wielen gesteld is. Blijkt dat de spaken iets dunner zijn uitgevoerd en de overgang van rond naar plat vroeger begint. Zo raken de spaken elkaar niet meer op de eerste kruising. Het 'tikprobleem' door de rakende spaken zal dus een gekend probleem zijn geweest bij de 2007 - 2008 versies.

Maar...tjiens... dat doet me plots aan iets denken. ...Nu hebben ze bij Mavic 'de dragende structuur van hun wielen ondermijnd', zulk zwaar technisch 'boekjestermpje' was het, dat een 'specilaist' hier neerschreef als ik me nog goed herinner. Want: "Het kruisen van de spaken helpt immers om de kracht te verdelen over spaken die aangeraakt worden bij de kruising"... was het vervolg, toch? Hij heeft het uiteraard bij het rechte eind, alleen dat laatste gedeelte van z'n zinnetje, dat van dat 'aanraken' is niet helemaal correct peins 'k... nee, 'k ben er zeker van.
        Ach ja... alles wat jakkeltje doet of heeft is slecht voor mijnheer natuurlijk. Best wel amusant... zo blijft 'ie zich oeverloos belachelijk maken natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Mag ik ook gissen Beta ?

Alleen Jakkel. Anders zal die achteraf toch zeggen dat hij toch al aan zwaar vermoeden had van wat ik besteld heb.

Bike zou vandaag moeten aangekomen zijn, maar heb geen tijd gehad om te gaan kijken.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Enfin, daarstraks live de Mavic Crossmax SLR 2009 wielen mogen aanschouwen.

Ze zien er goed uit maar ik wil ze toch niet meer. Ik geef liever een centje meer uit en laat m'n eigen wielen bouwen met betere naven. Ik heb trouwens een setje crossmaxxen lopen met ceramische lagers erin , moet die toch dringend eens opengooien want die blijven maar gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Ze zien er goed uit maar ik wil ze toch niet meer. Ik geef liever een centje meer uit en laat m'n eigen wielen bouwen met betere naven.
              Ieder zijn goesting hé Adri.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Ze zien er goed uit maar ik wil ze toch niet meer. Ik geef liever een centje meer uit en laat m'n eigen wielen bouwen met betere naven.
                Nog een vriendje

Comment

Ieder zijn goesting hé Adri.
                  Inderdaad Jakkel.

Comment

• Nog een voorstander van handbuild

Comment

• dt swiss 240S naven + sapim/dt-swiss spaken + DT 4.2D/mavic XC717
                      blijft in mijn ogen beste prijs/kwaliteit set.

Comment

• ik ga op een van mijn fietsen waarschijnlijk overschakelen naar Lefty.
                        Iemand interesse in een ongebruikte DT-swiss S240 voornaaf.6 gaats disk
                        indien voldoende interese mss ook met dt comp 2.0/1.8 spaken en 4.2D velg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                          dt swiss 240S naven + sapim/dt-swiss spaken + DT 4.2D/mavic XC717
                          blijft in mijn ogen beste prijs/kwaliteit set.
                          Hoeveel betaal je die dan? Toch snel 500 €?
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• als je wil kan je het voorwiel al kopen voor 150

ik heb mijn setje 370 betaald (zonder verzend kosten)
                            S240 naven,DT comp 2.0/18 spaken en 4.2D velgen.

Comment

als je wil kan je het voorwiel al kopen voor 150

ik heb mijn setje 370 betaald (zonder verzend kosten)
                              S240 naven,DT comp 2.0/18 spaken en 4.2D velgen.
                              Nice.
                              Toen de 240s nog iet lang uit was, heb ik voor mijn racefiets een setje met de gewone 240 en RR1.1-velgen gekocht voor amper 250 €. In Germany.
                              Er stonden in die winkel daar vergelijkbare MTB-wielen (zelfde naven dus) voor dezelfde prijs te koop.
                              Als ik nog eens zo'n koopje vind, ga ik er mogelijks op in. Voor de MTB dan.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• mijn komen ook uit duitsland.
                                voor de prijs van 370€ vind ge in België met moeite de lagers apart.

Comment

mijn komen ook uit duitsland.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

mijn komen ook uit duitsland.
                                    U bedoelt zonder twijfel de naven

Comment

• dat bedoelde ik inderdaad

Gisteren weer een nieuw speelgoedje uitgehaald.
                                      Easton EC90 carbon stuur.
                                      en een Lefty carbon gekocht op het mountainbike forum. Woensdag ga ik ze halen.
                                      Ik droom daar al enkele jaren van. Zo'n lefty blijft natuurlijk iets speciaals. Maar ik vond de prijs tot nutoe niet echt te verantwoorden. (sorry Beta hier gaan we weer een heel discutie krijgen over uwe fiets )
                                      Maar ben pas beginnen werken en heb me op een lefty getrakteerd. Ze is iets zwaarder als mijn huidige fatty ultra maar ze moet dat maar goed maken met het verschil in veerweg.

Comment

Enfin, daarstraks live de Mavic Crossmax SLR 2009 wielen mogen aanschouwen.
                                        Echt mooie wielen naar mijn smaak, de zijkanten zijn nu ook uitgefreesd en de uitgefreesde stukken zijn metaalkleurig. Lekker opvallend en het blijft ook nu een uniek wiel qua design.
                                        Door het spakenprobleem dat ik onlangs met m'n SLR's heb gehad was ik natuurlijk benieuwd hoe het met de nieuwe wielen gesteld is. Blijkt dat de spaken iets dunner zijn uitgevoerd en de overgang van rond naar plat vroeger begint. Zo raken de spaken elkaar niet meer op de eerste kruising. Het 'tikprobleem' door de rakende spaken zal dus een gekend probleem zijn geweest bij de 2007 - 2008 versies.

Maar...tjiens... dat doet me plots aan iets denken. ...Nu hebben ze bij Mavic 'de dragende structuur van hun wielen ondermijnd', zulk zwaar technisch 'boekjestermpje' was het, dat een 'specilaist' hier neerschreef als ik me nog goed herinner. Want: "Het kruisen van de spaken helpt immers om de kracht te verdelen over spaken die aangeraakt worden bij de kruising"... was het vervolg, toch? Hij heeft het uiteraard bij het rechte eind, alleen dat laatste gedeelte van z'n zinnetje, dat van dat 'aanraken' is niet helemaal correct peins 'k... nee, 'k ben er zeker van.
                                        Ach ja... alles wat jakkeltje doet of heeft is slecht voor mijnheer natuurlijk. Best wel amusant... zo blijft 'ie zich oeverloos belachelijk maken natuurlijk.
                                        Ik heb mijn SLR's eens goed bekeken, en de spaken raken elkaar nergens, ook niet waar ze kruisen. Lijkt mij dus eerder dat jij een verkeerd gebouwd exemplaar had of zo ?? Ik wil er anders wel eens een detailfoto van nemen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Ik heb mijn SLR's eens goed bekeken, en de spaken raken elkaar nergens, ook niet waar ze kruisen. Lijkt mij dus eerder dat jij een verkeerd gebouwd exemplaar had of zo ?? Ik wil er anders wel eens een detailfoto van nemen...
                                          Nog iemand met wielen waarvan de dragende structuur 'ondermijnd' is.

Nee, serieus.
                                          Wat is de diameter van je spaken achteraan?
                                          Bij mij zijn ze 3,2 mm dik.

Comment

Working...
                                          X