Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Neen , geen Middleburn. Goldtec TiNi kettingbladen. Ik rij nog altijd met diezelfde tandwielen nu op m'n Litespeed.
    Enkel de 36 gebruik ik niet, wegens slecht compatibel met een 12-34 cassette.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Neen , geen Middleburn. Goldtec TiNi kettingbladen. Ik rij nog altijd met diezelfde tandwielen nu op m'n Litespeed.
      Enkel de 36 gebruik ik niet, wegens slecht compatibel met een 12-34 cassette.
      Goldtec. Zegt mij iets. Mss daarom ook dat ik eerst dacht aan Goldburn, maar mij meteen realiseerde dat er iets niet klopt. Sommige dingen zitten wat ver.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Deore is iets anders dan Deore XT. Iets helemaal anders zelfs.

        En die vork: Manitou, Rock Shox, Marzocchi, Suntour, Fox? Misschien gaat er nu een lichtje branden.
        Dergaat niet echt een lichtje branden Twas ook al laat toen
        Maar misschien kan ik best es naar Cube zien, die hebben ze bij Emrin en ik ga daar ook al op onderhoud voor mijn koersfiets dusja. Oja dat merk van Emrin zelf, Emrin, hoe is dat in vergelijking met Cube? Nu dacht ik wel dat de Emrin fietsen op basis van een Giant kader waren.

        Comment


        • Puur esthetisch vind ik de Cube MTB's van de mooiste op de markt, knappe kleurencombinaties enzo, echt leuk . Maar bon, voor mij hoeft een MTB zeker niet 'mooi' te zijn, alst maar degelijk is...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
            Dergaat niet echt een lichtje branden Twas ook al laat toen
            Maar misschien kan ik best es naar Cube zien, die hebben ze bij Emrin en ik ga daar ook al op onderhoud voor mijn koersfiets dusja. Oja dat merk van Emrin zelf, Emrin, hoe is dat in vergelijking met Cube? Nu dacht ik wel dat de Emrin fietsen op basis van een Giant kader waren.
            Deore is de goedkoopste degelijke MTB-groep van Shimano. Daarboven heb je SLX (t.e.m. 2008 heette die groep Deore LX), Deore XT en XTR (de top).

            Geen idee waar Emrin zijn frames haalt, maar het zou me verbazen mochten het Giants zijn. Wat wel kan, is dat hun frames uit dezelfde fabriek komen. Ik bedoel nu niet dat ze daarom minder goed zijn dan Giants, maar ik vermoed (doch weet het niet zeker) dat Giant wel unieke frames heeft. Hebben die trouwens ook niet nog altijd het merklogo in de achterpat?
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Ik ken Cannondale wel hoor.
              68.000 fr voor een CAAD3 met Fatty. Lijkt me duur,
              Mijn eerste MTB was een 1997 model Cannondale CAAD2 met LX afmontage en de simpelste Cannondalevork (noemde niet Fatty dacht ik, P-Bone zou dat kunnen ?), wel ik heb die 45.000 fr betaald. Dan lijkt 68000fr voor frame+vork in 1999 een aanzienlijke prijsstijging !

              Comment


              • Ik zal het faktuurke nog moeten inscannen zekers ?
                Prijs was 108000 Bef, frame + vork Ultra DL +afmontage full xtr + Raceface zadelpen en stuur, maar zonder wielen. BTW IN 131000 Bef.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Mijn eerste MTB was een 1997 model Cannondale CAAD2 met LX afmontage en de simpelste Cannondalevork (noemde niet Fatty dacht ik, P-Bone zou dat kunnen ?), wel ik heb die 45.000 fr betaald. Dan lijkt 68000fr voor frame+vork in 1999 een aanzienlijke prijsstijging !
                  Idd.
                  De CAAD2 kon je vergelijken met de 3.0 van ervoor, en was er in dezelfde periode als de CAAD3. Die laatste stond erboven. Daarna kwam de CAAD4 uit (opvolger/verbetering van de CAAD3), en die was nog iets duurder.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Ik ken Cannondale wel hoor.
                    68.000 fr voor een CAAD3 met Fatty. Lijkt me duur, maar het kan, want ik ken de prijs ervan zo niet direct uit het hoofd.
                    Mijn F1000 uit '99 met CAAD3 frame en Fatty D, catalogusprijs: 78.000 en nog enkele franken, voor de volledige fiets wel te verstaan.

                    Last edited by Jakkel; 25/11/2008, 18:47.

                    Comment


                    • Mijn Super V 800 (model van '00, maar reeds in de zomer van '99 gekocht), kostte me destijds 85.900 fr.

                      Afmontage: http://www.cannondale.com/bikes/00/cusa/model-0VA8.html



                      Het crankstel en de trapas op de foto, zijn van XT. Daarvoor zaten de originele Experts erop. En nee, dat zijn niet die van de foto op de Cannondale-site. Die foto klopt volledig (voor zover zichtbaar natuurlijk), op het crankstel na dan.

                      Edit:
                      Exacte prijs even opgezocht.
                      Last edited by Beta; 25/11/2008, 19:24.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Ook even opgezocht: een CAAD4 heeft wel degelijk S-stays, maar alleen voor de staande achtervork. Die is evenwel niet zo sterk gebogen als de staande achtervork van bv. een Caffeine. Een CAAD3 heeft een volledig rechte staande achtervork.
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Ik zal het faktuurke nog moeten inscannen zekers ?
                          Prijs was 108000 Bef, frame + vork Ultra DL +afmontage full xtr + Raceface zadelpen en stuur, maar zonder wielen. BTW IN 131000 Bef.
                          Ik geloof je wel hoor, ik gaf gewoon ff mee hoeveel ik destijds betaalde

                          Aja, was een afgeprijsd model (modeljaar 97 terwijl 98 net nieuw was), dat moet ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen

                          Comment


                          • Ik moet m'n eerste setje crossmaxxen rond die tijd gekocht hebben. Ik heb enkel een faktuur voor de ganse fiets, zonder partlijst maar ik heb een bestek teruggevonden waar er sprake is van crossmaxxen. Dus de prijs van 131000 Befkes is met inbegrip van een setje 1999 crossmaxxen (de allereersten die ik trouwens nog steeds heb alhoewel het achterwiel al een half jaar bij Filip Sport staat - nippels weeral uitgescheurd en mavic doet weeral moeilijk ivm garantie ) ..
                            Je ziet deze trouwens op de eerste foto bovenaan en ook op deze uit de (ahum) oude doos.



                            het gaat om deze wielen (nog steeds van de lichtste x-maxxen ooit maar niet de stevigste )



                            Hier zie je trouwens goed dat de seatstays niet s-bended waren

                            Last edited by ; 26/11/2008, 00:01.

                            Comment


                            • Zo'n broek van Volvo-Cannondale heb ik ook nog liggen. Twee zelfs. Eentje met bretellen, en eentje zonder. En een bijpassend truitje natuurlijk.
                              Het was de eerste keer dat ik kledij kocht van een profteam (in het algemeen). En ook de laatste keer.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Die heb ik ook nog, en ook nog zo'n volledig gevangenispakje van Cannondale... maar ik kan die natuurlijk nu niet meer aan doen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Die heb ik ook nog, en ook nog zo'n volledig gevangenispakje van Cannondale... maar ik kan die natuurlijk nu niet meer aan doen.
                                  Omdat je geen Cannondale meer hebt? Tja. Iemand met een Chaingang-pakje op een Merlin, ziet er natuurlijk wel belachelijk uit.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Heeft er iemand soms ervaring met de HS33 Magura remmen?
                                    Gebruiksgemak, onderhoud, remwerking bij nat, droog, modder?

                                    Alle info en ervaringen zijn welkom

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mafia Coureuro Bekijk Berichten
                                      Heeft er iemand soms ervaring met de HS33 Magura remmen?
                                      Gebruiksgemak, onderhoud, remwerking bij nat, droog, modder?

                                      Alle info en ervaringen zijn welkom
                                      Gebruiksgemak : Eens juist ge-installeerd, heel makkelijk. Remblokjes vervangen in luttele minuten, fijnafstelling, al wat je wil.

                                      Onderhoud : de karcher erover en onder en 't is proper. blokjes heel makkelijk af te stellen en te vervangen.
                                      Remwerking bij nat : hangt af van gekozen blokjes en velgen. Groene blokjes op keramische velg zijn ideaal
                                      Remwerking bij droog : niet meer dan een v-brake, maar minder kracht nodig in de handen
                                      Remwerking bij modder : veel ophoping van modder door de andere vorm en de benodigde booster. Bij versie 2 is dit beter, maar toch meer ophoping dan v-brake. Blokjes verslijten ook zoveel als bij v-brakes, voor de rode en zwarte versie dan toch. Groene blokjes op keramische velg zijn veel beter.

                                      Goed afstellen, proberen met wat tita bouten te werken om gewicht te besparen en verder prima spul.

                                      Ik heb met de originele versie en de nieuwe versie gereden, vond de oude versie de beste.

                                      Comment


                                      • remblokken zijn wel 5 keer zo dik als gewone v-brakes.
                                        Mijn remblokken gingen ook veel langer mee als v-brake blokken.

                                        En de kracht is veel beter te doseren als op v-brakes.
                                        Eens HS33 en ge zijt verkocht. echt waar.

                                        Comment


                                        • Ok, thanks voor de info manne!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X