Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenIk ga deze zomer ook 'es wat meer van de weg af vlammen.
Ik heb verdorie een MTB gekocht en het ding heeft 99% asfalt gezien. Ik heb niet te neuten over SUV's, want ik doe hetzelfde...
En in de zomer? De winter is ideaal om offroad te gaan Nuja, ik moet wel zeggen dat mijn ideale MTB parcours een voornamelijk afdaling is met zeer droge, stoffige ondergrond met stenen....Denk er sterk aan om ergens een weekje te plannen in frankrijk om te biken
edit: ik mag echt niet naar de Trek/Cube site gaan kijken é....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenEr is al 8 kilo af, maar tussen de grote jongens ga ik me toch nog niet meteen begeven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDaar rijden inderdaad grote jongens mee, maar ook héél veel mensen simpelweg voor de fun hoor. Dat is een evenement dat voor iedereen toegankelijk is.
Ben wel blij dat ik in een streek terechtkom waar het mooi MTB'en is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenIk ga zeker eens kijken
Ben wel blij dat ik in een streek terechtkom waar het mooi MTB'en is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHoe oud ben jij ook weer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenKan je je meteen ook al inschrijven voor de 24u van Westerlo volgend jaar.
Zo'n sfeer + die nachtritjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenEenmaal je offroad gedaan hebt, dan wil je bijna niks anders meer
En in de zomer? De winter is ideaal om offroad te gaan Nuja, ik moet wel zeggen dat mijn ideale MTB parcours een voornamelijk afdaling is met zeer droge, stoffige ondergrond met stenen....Denk er sterk aan om ergens een weekje te plannen in frankrijk om te biken
edit: ik mag echt niet naar de Trek/Cube site gaan kijken é....
Comment
-
Bij mij is het net van hetzelfde, de laatste weken niet op mijn mtb gezeten door dat kutweer. Ik kan wat slijk hebben, maar helemaal niet zo veel eigenlijk. Ik heb al meermaals mijn compagnons doen vloeken omdat ik ineens de ankers uitgooi voor een plas ofzo. In de zomer is het allemaal zo veel leuker: geen lange broek, geen lange mouwen, geen bottekes, geen handschoen, geen krakende fiets, gewoon luchtig gekleed wat stof happen. I like it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHij ligt al meteen op een héél klein verzetje... kan je 'r onmiddellijk tegenaan!
Ben de bike na het werk gaan halen, vandaar dat ik het weet. En hij stond ook op een zeer kleine versnelling (de op één na kleinste). Foto's volgend dit week-end. Toen ik thuis kwam met de bike, was het immers al lang donker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk BerichtenBij mij is het net van hetzelfde, de laatste weken niet op mijn mtb gezeten door dat kutweer. Ik kan wat slijk hebben, maar helemaal niet zo veel eigenlijk. Ik heb al meermaals mijn compagnons doen vloeken omdat ik ineens de ankers uitgooi voor een plas ofzo. In de zomer is het allemaal zo veel leuker: geen lange broek, geen lange mouwen, geen bottekes, geen handschoen, geen krakende fiets, gewoon luchtig gekleed wat stof happen. I like it.
Comment
-
fiets wat minder poetsen he
mijne winterfiets "poets" ik een keer per maand.
Ik spuit die wel iedere week af direct na de tocht zodat de grote vuiligheid eraf is.
De ketting droog ik helemaal en soms met een ontvetter erover.En terug insmeren natuurlijk.
maximaal 10 minuten werk.
Ik weet dat dit volgens velen niet kan en dat zo'n materiaal onderhouden moet worden etc.
Maar het fietsen zelf is voor mij het belangrijkste. Moest ik iedere week 1 a 2 keer de ganse fiets moeten poetsen na een modderrit dan zou ik minder gaan fietsen. En dat is de bedoeling helemaal niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenfiets wat minder poetsen he
Ik spuit die wel iedere week af direct na de tocht zodat de grote vuiligheid eraf is.
De ketting droog ik helemaal en soms met een ontvetter erover.En terug insmeren natuurlijk.
Ik weet dat dit volgens velen niet kan en dat zo'n materiaal onderhouden moet worden etc.
Maar het fietsen zelf is voor mij het belangrijkste. Moest ik iedere week 1 a 2 keer de ganse fiets moeten poetsen na een modderrit dan zou ik minder gaan fietsen. En dat is de bedoeling helemaal niet.
Gewoon afspuiten haalt alleen het grootste vuil weg, maar je fiets gaat er toch niet direct proper van uitzien.
De enige fiets die ik minder kuis, is mijn oude racefiets. Bij dat ding steekt het niet zo nauw. Als het gestrooid is, neem ik die ook als ik wil fietsen. De fiets zelf staat wel in orde hoor, maar het is niet dat ik er veel geld aan uitgeef.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenfiets wat minder poetsen he
Fiets kuisen hoeft idd niet lang te duren : snel de hogedrukspuit erover (jaja, iklet erop om niet in de lagers en naven te spuiten) na eventueel een ontvetter voor de ketting gebruikt te hebben (bij modderritten echter overbodig), dan droog ik de fiets volledig af, vooral de ketting en de remschijven, de ketting terug van een laagje olie voorzien en dan een kort stukje op de fiets om de schijven droog te remmen en voila, hoogstens 10' werk.
Meer is echt niet nodig hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenMy man.
Fiets kuisen hoeft idd niet lang te duren : snel de hogedrukspuit erover (jaja, iklet erop om niet in de lagers en naven te spuiten) na eventueel een ontvetter voor de ketting gebruikt te hebben (bij modderritten echter overbodig), dan droog ik de fiets volledig af, vooral de ketting en de remschijven, de ketting terug van een laagje olie voorzien en dan een kort stukje op de fiets om de schijven droog te remmen en voila, hoogstens 10' werk.
Meer is echt niet nodig hoor.
Nu ja, als je de bike wekelijks vuil maakt, begrijp ik het wel. Bij mij is dat zeker niet het geval.
Comment
-
Kben toch zo'n 20min bezig met men mtb te kuisen...
Vooral die vervelende 'grasresten' zijn moeilijk te verwijderen tussen tandwielen, remmen en bracket
Ik spuit hem eerst af. Dan bio- ontvetter aan tandwielen en ketting. Erna de fiets met een warme gezeepte spons verder schoonmaken. Alles afspuiten. Ketting afdrogen, vork, en zichtbare kabels en deze dan ook later van wat olie voorzien.
En tegen dan ist normaal cross kijken op teevee
Comment
-
Comment
-
ahja ik heb trouwens een nieuwe hobby.
Veldrijders plagen op tourtochten.
Die mannen denken dat ze heer en meester zijn op hun grote fietsen.
Ge start dus rustig aan om u op te warmen. En ge blijft bij een traag maar niet te traag groepje hangen. Ge wacht dat een veldrijder u inhaalt en ge gaat daar dan keihard achteraan (tegenwoordig moet ge niet lang wachten want er rijden er veel rond)
Eerst zal de persoon u proberen los te rijden op de vlakke stukken. Dit compenseer je door vanvoor 46 of 48 tandjes te leggen en achteraan 11. Zosnel hij door heeft dat ge niet zomaar opgeeft beginnen die mannen zicht meestal wat op te trekken etc.
Dan komt het fijne stuk. Iedere bergop die ge ziet sprint ge naar boven zodat je net voor hem aankomt. De afdaling is sowieso geen probleem om sneller te doen als hem.
En op het volgende rechte stuk zet je je weer achter hem tot de volgende berg(je).
Tegen de eerste bevoorrading is hij dan meestal kappot en lastig en weet ik veel wat. Meestal beginnen ze te vloeken over een slechte dag of over materiaal wat niet werkt hoe het moet. Dan is het tijd om een nieuw slachtoffer te zoeken
dat ze maar eens leren dat het een MOUNTAINBIKE-tocht is
Comment
Comment