Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind het grappig dat sommige mensen van de meest belachelijke zaken een soort competitie willen maken. Een kozijn van me kan er bv. niet tegen dat er iemand de hele tijd in zijn wiel hangt. Als ze niet zelf kopwerk willen (of eerder kúnnen) doen, wil hij ze er steeds af rijden.
Saikoboarder, je bent dan toch net als die veldrijders ??
Trouwens, vele TT's kan je perfect met een crossfiets rijden, vandaag bvb in Hetsberge, man man wat een modderboel !!
Bwa, een beetje spelen moet wel kunnen vind ik. Ik doe dat regelmatig. Als er iemand mij voorbijsteekt hang ik 9 kansen op de 10 aan zijn wiel. Na een tijdje er eens over gaan (als dat al lukt, vaak hangt mijn tong tussen mijn spaken dan ) en nog wat extra geven. Dan de andere weer eens en zien wie er uiteindelijk het eerste breekt. Ik vind dat leuk.
En wat de fiets kuisen betreft: ik spuit die al jaren met hogedruk op 130 bar ofzo en ik kijk niet eens naar lagers en toestanden. Dat ding houdt dat bij mij, 't is ervoor gemaakt. Van het rijden met overal slijk tussen ziet dat ding meer af denk ik.
Bwa, een beetje spelen moet wel kunnen vind ik. Ik doe dat regelmatig. Als er iemand mij voorbijsteekt hang ik 9 kansen op de 10 aan zijn wiel. Na een tijdje er eens over gaan (als dat al lukt, vaak hangt mijn tong tussen mijn spaken dan ) en nog wat extra geven. Dan de andere weer eens en zien wie er uiteindelijk het eerste breekt. Ik vind dat leuk.
En wat de fiets kuisen betreft: ik spuit die al jaren met hogedruk op 130 bar ofzo en ik kijk niet eens naar lagers en toestanden. Dat ding houdt dat bij mij, 't is ervoor gemaakt. Van het rijden met overal slijk tussen ziet dat ding meer af denk ik.
Spelen is iets anders dan het doen omdat je de mentaliteit van de ander niet kan verdragen.
Wat uw tweede alinea betreft: laat ons het erop houden dat je nog jong en onbezonnen bent.
Ik heb mij vandaag nog eens laten verleiden om deel te nemen aan een TT. Georganiseerd door de flikken, vertrek en aankomst in Kasterlee. Samen met enkele collega's waaronder Belgisch Kampioen MTB bij de beloften Dries Govaerts (www.driesgovaerts.be) waren we met de fiets naar Kasterlee gereden. De omloop was de blauwe en groene pijltjes van het BLOSO parcours volgen, een parcours dat trouwens herschapen was in één grote modderpoel. Het was schaatsen met mijn kaalgereden Hutchinson Piranha's.
Enfin, organisatie trok op geen kloten. 4 euro betalen om een vaste route te volgen en geen bevoorrading onderweg, mij zien ze 'r niet meer.
ik ben gisteren ook gaan profiteren van het mooie weer.
28 km gefietst. (6 km vlakke rit naar het bos en 6 km vlakke rit terug naar huis)
met in het totaal dus ongeveer 16 km fietsen in het bos. Waarop ik 500 hoogtemeters heb gemaakt. dat is 31 meter stijgen per km, de Cristalp is 45meter stijgen per km.
Heb dus dringend een zwaarder parcour nodig
Dat het maar snel lente is dan zijn de dagen langer en kan ik ook meer als 28km fietsen voor het donker is.
ik ben gisteren ook gaan profiteren van het mooie weer.
28 km gefietst. (6 km vlakke rit naar het bos en 6 km vlakke rit terug naar huis)
met in het totaal dus ongeveer 16 km fietsen in het bos. Waarop ik 500 hoogtemeters heb gemaakt. dat is 31 meter stijgen per km, de Cristalp is 45meter stijgen per km.
Heb dus dringend een zwaarder parcour nodig
Dat het maar snel lente is dan zijn de dagen langer en kan ik ook meer als 28km fietsen voor het donker is.
Ik heb gisteren veel gepraat met die Dries Govaerts over trainingen en dergelijke. Wat heel belangrijk is voor zulke marathons is veel km's rijden op de weg (heb ik hier in 't verleden trouwens ook al gezegd). Dat klimmen is ook belangrijk, maar daar is vrij moeilijk op te trainen, heeft veel met rijdersgewicht en het talent tot klimmen te maken. Maar met veel wegkm's kom je al ver en bouw je een sterke basis en uithouding op. Ik zou u aanraden veel op de weg te gaan rijden, en stilaan de duur op te bouwen. Ook af en toe eens naar de Ardennen rijden om het klimgevoel wat gewoon te worden. Zowel offroad als op de baan.
Ik heb gisteren veel gepraat met die Dries Govaerts over trainingen en dergelijke. Wat heel belangrijk is voor zulke marathons is veel km's rijden op de weg (heb ik hier in 't verleden trouwens ook al gezegd). Dat klimmen is ook belangrijk, maar daar is vrij moeilijk op te trainen, heeft veel met rijdersgewicht en het talent tot klimmen te maken. Maar met veel wegkm's kom je al ver en bouw je een sterke basis en uithouding op. Ik zou u aanraden veel op de weg te gaan rijden, en stilaan de duur op te bouwen. Ook af en toe eens naar de Ardennen rijden om het klimgevoel wat gewoon te worden. Zowel offroad als op de baan.
dat was de bedoeling.
Vorige week een fietsendrager gekocht voor de auto. Vanaf dat het schoner weer is wil om de 2-3 weken richting ardennen trekken om daar ritten van 120 km te rijden. Die afstand wordt langer en langer in verdere stadia.
Om de 120 km van de cristalp te kunnen rijden (of toch proberen) denk ik dat het vooral belangrijk is dat u benen 'weten' wat 120 km is.
Deze wegtrainingen worden natuurlijk afgewisseld met off-road in de ardennen en hier lokaal. Als er enne mooie TT is ga ik die ook niet afslaan maar proberen hem 2x achter elkaar te rijden.
Naar het schijnt staan er trainingschema's in het boek van Filip Meirhage. Ik ga dat eens kopen/lenen en dat eens bekijken.
dat was de bedoeling.
Vorige week een fietsendrager gekocht voor de auto. Vanaf dat het schoner weer is wil om de 2-3 weken richting ardennen trekken om daar ritten van 120 km te rijden. Die afstand wordt langer en langer in verdere stadia.
Om de 120 km van de cristalp te kunnen rijden (of toch proberen) denk ik dat het vooral belangrijk is dat u benen 'weten' wat 120 km is.
Deze wegtrainingen worden natuurlijk afgewisseld met off-road in de ardennen en hier lokaal. Als er enne mooie TT is ga ik die ook niet afslaan maar proberen hem 2x achter elkaar te rijden.
Naar het schijnt staan er trainingschema's in het boek van Filip Meirhage. Ik ga dat eens kopen/lenen en dat eens bekijken.
Merci voor de tips. Ik kan alles gebruiken :d
Ik ken iemand die "Positief" heeft. Zelf heb ik "De Comeback" liggen, maar trainingsschema's staan daar niet echt in.
Ik zal die maat van mij eens vragen om wat schema's door te spelen voor een langere rit.
Staat daar een specifiek schema in voor zo'n rit?
Ik zou in het begin voornamelijk op uithouding werken. Zoals Jakkel zegt: langere ritten op de weg gaan doen: 100 - 130 km laat ons zeggen. Op het gemak Dan zijn je benen alvast gewoon aan de afstand. Daarna zou je de intensiteit moeten opdrijven door stukken met ene hogere hartslag af te leggen (liefst ook met hellingen).
Damn ik ben gewoon DOOD, parcours lag er megazwaar bij.
Mijn fiets was zelf bijna onherkenbaar. Onder deze omstandigheden voel ik dat schakel al veel moeilijker gaat, en mijn ketting loopt ook al een stuk minder vlot. Binnenkort eens een groot onderhoud voorzien...
Damn ik ben gewoon DOOD, parcours lag er megazwaar bij.
Mijn fiets was zelf bijna onherkenbaar. Onder deze omstandigheden voel ik dat schakel al veel moeilijker gaat, en mijn ketting loopt ook al een stuk minder vlot. Binnenkort eens een groot onderhoud voorzien...
Fietsenmakers en mensen die fietsonderdelen verkopen houden van de man en de vrouw die TT's in zeer vettige omstandigheden rijden.
Ik zou de bike toch zelf onderhouden. Het is nu ook niet de moment om een groot onderhoud te doen, want het is niet dat het er de komende weken op zal verbeteren.
Enfin, veel hangt natuurlijk ook af van wanneer de lagers nog eens van vet werden voorzien. Niet dat dat per sé elk jaar moet, maar als het vijf jaar geleden is en je rijdt regelmatig in de modder ...
Ik zou de bike toch zelf onderhouden. Het is nu ook niet de moment om een groot onderhoud te doen, want het is niet dat het er de komende weken op zal verbeteren.
Enfin, veel hangt natuurlijk ook af van wanneer de lagers nog eens van vet werden voorzien. Niet dat dat per sé elk jaar moet, maar als het vijf jaar geleden is en je rijdt regelmatig in de modder ...
Het hangt vooral af van het materiaal waar je mee rijdt, maar kuisen en de nodige plaatsen invetten, moet je sowieso af en toe eens doen.
ja ik weet het sommige vinden dat ik beter een nieuwe fiets had gekocht.
Langs enne kant hebben ze gelijk natuurlijk.
Maar ik vind toch dat ze ongelijk hebben
Op deze mannier kan ik perfect kiezen wat ik wil, kan ik de kosten spreiden en kan ik ook beter bepalen welke upgrades een groter effect hebben op de prestaties van de fiets.
ja ik weet het sommige vinden dat ik beter een nieuwe fiets had gekocht.
Langs enne kant hebben ze gelijk natuurlijk.
Maar ik vind toch dat ze ongelijk hebben
Op deze mannier kan ik perfect kiezen wat ik wil, kan ik de kosten spreiden en kan ik ook beter bepalen welke upgrades een groter effect hebben op de prestaties van de fiets.
Mja.
Zoals ik zei op dat andere forum: ik zou gewoon een bike zelf samenstellen. Als je alle onderdelen min of meer afzonderlijk koopt (nu ja, de groep koop je wel beter in zijn geheel), kan je op die manier een zeer deftig fietsje samenstellen voor een relatief lage prijs. Ik heb het met mijn Pinarello ook zo gedaan trouwens.
Damn ik ben gewoon DOOD, parcours lag er megazwaar bij.
Mijn fiets was zelf bijna onherkenbaar. Onder deze omstandigheden voel ik dat schakel al veel moeilijker gaat, en mijn ketting loopt ook al een stuk minder vlot. Binnenkort eens een groot onderhoud voorzien...
Parcour is blijkbaar 30km lang, en ik heb er 2h over gedaan. (wel nooit plat)
Kga proberen eens mijn ketting grondig te kuisen. Ook het versnellingsaparaat terug goed afstellen, want soms durft ie al eens ratelen voor het schakelen(is nogthans XT achteraan).
De vering lijkt me niet veel nodig te hebben, ik kuis dat gewoon met een spons elke keer proper. Bovendien staat ze de helft van de tijd af, in de modder ben je niks met vering...
Mocht ik schijfremmen willen steken, is dat mogelijk op dit moment? En zoniet, welke wijzigingen zijn er dan nog?
Comment