Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
    Parcour is blijkbaar 30km lang, en ik heb er 2h over gedaan. (wel nooit plat)

Kga proberen eens mijn ketting grondig te kuisen. Ook het versnellingsaparaat terug goed afstellen, want soms durft ie al eens ratelen voor het schakelen(is nogthans XT achteraan).

De vering lijkt me niet veel nodig te hebben, ik kuis dat gewoon met een spons elke keer proper. Bovendien staat ze de helft van de tijd af, in de modder ben je niks met vering...

Mocht ik schijfremmen willen steken, is dat mogelijk op dit moment? En zoniet, welke wijzigingen zijn er dan nog?
    De derailleur moet mogelijks een beetje herafgesteld worden. En veel kans dat je gewoon de kabel een beetje moet opspannen. Dat doe je niet door de kabel los te maken, maar wel door de stelschoef aan de derailleur (of aan de schakelaar) een beetje uit te draaien. Op die manier spant de kabel op, maar dat zal je allicht wel snappen.

Voor schijfremmen, moet je een frame hebben met nokken voor dergelijke remmen + naven waar je schijven op kan monteren.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Soms eens kijken of de ketting goed gesmeerd is, heb lang met een ratelende MTB rondgereden en op een ogenblik die es gesmeerd en het was weg. Natuurlijk als ik lang in de modder rij, tja dan is het smeersel ook weg of zit er modder tussen

Comment

• Wielerteam Silence-Lotto rijdt komen seizoen met fietsen van Canyon. Dat maakte Canyon bekend op de Eurobikebeurs en werd donderdag door ProTourteam Silence-Lotto bevestigd.

Canyon Bicycles GmbH is de leidende producent van topkwaliteit fietsen en mountainbikes in Europa.

Comment

• Kan niet! Onmogelijk!!

Nee, maar er zal wel wat marketingpraat ook bij zijn.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• zeker geen slecht merk canyon. Zeker als je kijkt naar de afmontage die je hebt tegenover een ander merk tegen dezelfde prijs.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik enne zou kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
              zeker geen slecht merk canyon. Zeker als je kijkt naar de afmontage die je hebt tegenover een ander merk tegen dezelfde prijs.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik enne zou kopen.

De afmontage is idd zeer goed.

Ik sluit niet uit dat ik ooit een Canyon zou kopen, al maken hun racefietsen wel iets meer kans dan hun MTB's. Bij de volgende racemachine zal het ook wel afhangen van eventuele koopjes bij andere merken. Canyon is immers vooral goedkoop als je adviesprijzen vergelijkt, maar de kortingen op fietsen van andere merken, zijn doorgaans groter dan die op Canyons. Logisch natuurlijk.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• 't Is niet omdat iets goed verkoopt, dat het daarom een goed produkt is.
                De boekskes staan tegenwoordig vol van ACER laptops, maar ik zou er geen willen.
                Om maar te zeggen, wat een gunstige prijs/kwaliteit/produkt combinatie lijkt, IS dat daarom niet altijd, al zal niet iedereen die zo'n ding heeft dat toegeven. En je kan er altijd geluk mee hebben. Maar om in het zelfde voorbeeld ACER de leidende producent van laptops in europa te noemen, neen dank u..

Dan typ ik graag verder op mijn weggeconcurreerde Lenovo Thinkpad

Er gaan zoveel perikelen rond op het net over de slechte garantieservice die er wordt gegeven bij Canyon, dat ik er niet aan zou willen beginnen. Ik moet er niet aan denken dat ik geen garantie krijg op een gebroken frame waar een produktiefout aan de oorzaak ligt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  't Is niet omdat iets goed verkoopt, dat het daarom een goed produkt is.
                  De boekskes staan tegenwoordig vol van ACER laptops, maar ik zou er geen willen.
                  Om maar te zeggen, wat een gunstige prijs/kwaliteit/produkt combinatie lijkt, IS dat daarom niet altijd, al zal niet iedereen die zo'n ding heeft dat toegeven. En je kan er altijd geluk mee hebben. Maar om in het zelfde voorbeeld ACER de leidende producent van laptops in europa te noemen, neen dank u..

Dan typ ik graag verder op mijn weggeconcurreerde Lenovo Thinkpad

Er gaan zoveel perikelen rond op het net over de slechte garantieservice die er wordt gegeven bij Canyon, dat ik er niet aan zou willen beginnen. Ik moet er niet aan denken dat ik geen garantie krijg op een gebroken frame waar een produktiefout aan de oorzaak ligt...
                  Als ze bij Canyon een beetje aan hun reputatie denken, zal dat wel veranderen. En een nieuwe fiets, koop ik de eerste jaren toch nog niet.
                  Ik voorspel gewoon dat Canyon het binnen een jaar of drie, vier al een stuk beter zal doen op vlak van problemen met de garantie. OK, hun fietsen zullen tegen dan mss net iets minder goedkoop zijn, maar maakt dat veel uit?
                  Ze gaan alleszins de goeie kant op door nu een goeie profploeg te sponsoren. Ze kunnen er alleen maar uit leren.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Met Canyon is niets mis. En zoals Beta al wist te zeggen, van de garantieperikelen in het verleden zullen ze nu stilaan al wel lessen getrokken hebben.
                    Had ik niet op die Colnago gevallen dan had ik misschien ook wel een Canyon koersfiets gekocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Met Canyon is niets mis. En zoals Beta al wist te zeggen, van de garantieperikelen in het verleden zullen ze nu stilaan al wel lessen getrokken hebben.
                      Had ik niet op die Colnago gevallen dan had ik misschien ook wel een Canyon koersfiets gekocht.
                      Voor 3000 € zou ik wel niet direct een Canyon kopen, al is daar zeker niets mis mee. Een fiets van hooguit 1500 €, zou wel een Canyon mogen zijn. En als de kwaliteit verbetert, mag een duurdere fiets ook gerust van die Duitse fabrikant komen, imo.

Morgen met een maat van me naar Barracuda. Hij gaat mss een Kona Kula Deluxe kopen. Die staat daar met 50 % korting. Gewoon een model van 2008.
                      Heeft ook nog een Super V staat waar al vanalles aan veranderd is. En een racefietsje, dat eigenlijk niet zo speciaal is.
                      Tegenwoordig geeft die echt geen geld meer uit aan fietsen. Toen we beiden nog tieners waren, deden we bijna niet anders dan de onderdelen op onze Cannondales upgraden. Het is tegenwoordig een stuk minder.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Voor 3000 € zou ik wel niet direct een Canyon kopen, al is daar zeker niets mis mee. Een fiets van hooguit 1500 €, zou wel een Canyon mogen zijn. En als de kwaliteit verbetert, mag een duurdere fiets ook gerust van die Duitse fabrikant komen, imo.
                        Ik heb enkele maanden geleden op het punt gestaan om de Canyon Ultimate 9.0i te kopen. Volledig Campa Record afgemonteerd, 7 kilo en dat alles voor 3.500 euro als ik me nog goed herinner. Uiteindelijk dacht ik dat het beter was om op de 2009 modellen te wachten. Ook spookte de Cannondale Six carbon SRAM Force in m'n hoofd rond.
                        Twijfel alom dus... en toen stootte ik op de Colnago... alle twijfels weg.

Comment

• Eergisteren plots mijn linkerpedaal naar de filistijnen. Behuizing kwam gewoon van de as, het was dus wel te doen om huiswaarts te rijden op de gewone baan.

Niet echt superkwaliteit dus, die Eggbeater pedalen, ik denk dat ze er 2 jaar opstonden, met niet overdreven veel kms (ik schat zo'n 2000, wel off road, veel zand).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ik heb enkele maanden geleden op het punt gestaan om de Canyon Ultimate 9.0i te kopen. Volledig Campa Record afgemonteerd, 7 kilo en dat alles voor 3.500 euro als ik me nog goed herinner. Uiteindelijk dacht ik dat het beter was om op de 2009 modellen te wachten. Ook spookte de Cannondale Six carbon SRAM Force in m'n hoofd rond.
                            Twijfel alom dus... en toen stootte ik op de Colnago... alle twijfels weg.
                            Toen ik mijn Pina kocht, was dat ook toeval hoor. Voordien had ik er nooit aan gedacht een Pina te kopen. Het was maar dat ik er zo goedkoop aan geraakte. En eigenlijk heb ik nu meer lol gehad aan het uitgebreid op zoek gaan naar een MTB.
                            Mijn raceframe was zwaar gedeukt, en dus moest ik op zoek naar iets anders. En toevallig was dat net in de soldenperiode en hoorde ik van een maat van me dat er bij Van Eyck een Prince in mijn maat hing. Dus gaan kijken, en direct gekocht. Niet echt veel tijd gehad om erover na te denken. En via via heb ik nog een serieuze korting op de soldenprijs ook gekregen, dus ik kon niet anders dan hem kopen.
                            Ik kende dat frame wel al hoor, maar het was nooit in mij opgekomen om het ooit te kopen. Veel te duur en bovendien geen Cannondale ...
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                              Eergisteren plots mijn linkerpedaal naar de filistijnen. Behuizing kwam gewoon van de as, het was dus wel te doen om huiswaarts te rijden op de gewone baan.

Niet echt superkwaliteit dus, die Eggbeater pedalen, ik denk dat ze er 2 jaar opstonden, met niet overdreven veel kms (ik schat zo'n 2000, wel off road, veel zand).
                              En nu? Betere Egg Beaters, I suppose? Of ga je ze alsnog (laten) repareren?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oh ja, vanmorgen met een maat een paar bikeshops rond Brussel gedaan (Barracuda en Filip Sport). Ik was in geen van beiden al binnen geweest.
                                Ze zijn allebei alleszins een stuk kleiner dan wat ik me ervan voorgesteld had.
                                Bij Filip Sport zo'n fietsstandaard gekocht die de fiets bovenaan het achterwiel vasthoudt. Ziet er redelijk degelijk uit. Was wel 25 €.
                                Ik zou er nog een paar moeten hebben, maar mogelijks bestel ik er aan paar bij dat lid op het MTB-forum, die er momenteel te koop staan heeft. Iemand ervaring met die dingen?
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Eergisteren plots mijn linkerpedaal naar de filistijnen. Behuizing kwam gewoon van de as, het was dus wel te doen om huiswaarts te rijden op de gewone baan.

Eggbeaters staan bekend om hun minder kwaliteit van slechte assen. Ik ken verschillende mensen die de as afbraken tijdens het fietsen. Niet direct het plezantste om mee te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Oh ja, vanmorgen met een maat een paar bikeshops rond Brussel gedaan (Barracuda en Filip Sport). Ik was in geen van beiden al binnen geweest.
                                    Ze zijn allebei alleszins een stuk kleiner dan wat ik me ervan voorgesteld had.
                                    Bij Filip Sport zo'n fietsstandaard gekocht die de fiets bovenaan het achterwiel vasthoudt. Ziet er redelijk degelijk uit. Was wel 25 €.
                                    Ik zou er nog een paar moeten hebben, maar mogelijks bestel ik er aan paar bij dat lid op het MTB-forum, die er momenteel te koop staan heeft. Iemand ervaring met die dingen?
                                    € 25 voor een beetje ijzer.

Ik maak die dingen zelf, de linkse is de verbeterde versie van de rechtse, die heeft iets langere poten (om het net iets stabieler te maken) en er is een extra verstevigingsstang aangelast om het geheel iets steviger te maken.

Comment

• Vandaag het O2 Bikers roadbook rond Grez Doiceau gereden. Is best wel de moeite. Ik was benieuwd daar ik de streek vrij goed ken maar ze hebben er het beste uitgehaald. Het parkoers zelf is zo'n 34.8km en beslaat toch 550 hoogtemeters (Garmin Edge 705)

Temperatuur viel nog mee, -1 gemiddeld maar ik heb vooral last gehad van de wind toen ik vanuit Grez Doiceau over de baan terug naar huis fietste.

Had in totaal 56km en 725 hoogtemeters wat meer dan voldoende was voor deze tijd van het jaar.

Meer info, profielen en foto's op m'n blog . Je kan er naartoe via m'n website

Comment

• Knap, maar helaas niet bij mijn deur !

Ik rijd hier in de winter voornamelijk rond in de duinen, duinbossen (De Haan) en op het strand. Behalve op het strand is het bij wijlen zeer technisch en er zijn ook meer hoogteverschillen dan je zou verwachten, kortom de tijd vliegt als je hier mtb't.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          Eggbeaters staan bekend om hun minder kwaliteit van slechte assen. Ik ken verschillende mensen die de as afbraken tijdens het fietsen. Niet direct het plezantste om mee te maken.
                                          Bij mij is er dus niets afgebroken, maar de pedaal zelf kwam los van de as. Reparatie is mogelijk, maar redelijk kostelijk en volgens mijn fietsenmaker niet echt 100% omdat je met wat speling zou blijven zitten.

Nu, ik heb er niet teveel over nagedacht (MTB'en staat synoniem voor sleet) en heb mij daarnet een nieuw setje (SL, met een blauw accent) aangeschaft.

Comment

Working...
                                          X