Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten€ 25 voor een beetje ijzer.
Ik maak die dingen zelf, de linkse is de verbeterde versie van de rechtse, die heeft iets langere poten (om het net iets stabieler te maken) en er is een extra verstevigingsstang aangelast om het geheel iets steviger te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenKnap gemaakt Aan de witte ziet ge nog wel dat het zelfgemaakt is, de zwarte niet meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten€ 25 voor een beetje ijzer.
Ik maak die dingen zelf, de linkse is de verbeterde versie van de rechtse, die heeft iets langere poten (om het net iets stabieler te maken) en er is een extra verstevigingsstang aangelast om het geheel iets steviger te maken.
Trouwens, wat ik mee heb is verstelbaar en ziet er toch wel wat steviger uit dan wat jij daar hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenTrouwens, wat ik mee heb is verstelbaar en ziet er toch wel wat steviger uit dan wat jij daar hebt.
Ik maak ze uit vierkante ijzeren staaf van 10 mm dikte, best wel stevig hoor.
Die van mij hoef je niet te verstellen, die is universeel. Van MTB tot racefiets tot zelfs kinderfietsen, het past allemaal!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAh, je zegt het dan toch. Het ziet er steviger uit.
Ik maak ze uit vierkante ijzeren staaf van 10 mm dikte, best wel stevig hoor.
Die van mij hoef je niet te verstellen, die is universeel. Van MTB tot racefiets tot zelfs kinderfietsen, het past allemaal!
Ik geef maar een voorbeeld.
Ik ben er ook vrij zeker van dat die standaard effectief steviger is trouwens, maar ik ga er niet over redetwisten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenBehalve iets als een Super V.
Ik geef maar een voorbeeld.
Trouwens de generatie Super V's met verstevigde achterbrug zouden wel passen.
Enfin, ze passen voor nagenoeg alle fietsen, met uitzondering van enkele niet dus... die ik ook negen op de tien nooit zal bezitten.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk ben er ook vrij zeker van dat die standaard effectief steviger is trouwens, maar ik ga er niet over redetwisten.
Enfin, ook al is die steviger, zoiets hoeft niet persé superstevig te zijn. Het is maar om een fiets weg te zetten hé.
En... die van mij kosten niks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHet is zoiets dat ik heb, maar dan eentje die in de hoogte verstelbaar is. En in het zwart.
Ik veronderstel dat die onderste twee beugeltjes dienen om de band te klemmen?
Nu begrijp ik onmiddellijk waarom die best in hoogte verstelbaar dient te zijn. Naargelang de maat van de fiets en het type dien je de hoogte aan te passen, zodat de band enigszins geklemd kan worden.
Volgens mij krijg je tussen die beugeltjes van de steun op de foto nog geeneens een MTB band in en de buisdikte is ook niet oh zo denderend lijkt me.
Die platte vierpotige steun is ook al niet ideaal. Zet die steun maar eens op onregelmatig terrein, stabiliteit = noppes. Een driepoot die enkel op de uiteinden contact met de grond heeft, is altijd stabiel.
Maar hé, 't is maar een 'hobby-oplossingske' van Jakkel hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHeb jij zoiets?
Ik veronderstel dat die onderste twee beugeltjes dienen om de band te klemmen?
Nu begrijp ik onmiddellijk waarom die best in hoogte verstelbaar dient te zijn. Naargelang de maat van de fiets en het type dien je de hoogte aan te passen, zodat de band enigszins geklemd kan worden.
Volgens mij krijg je tussen die beugeltjes van de steun op de foto nog geeneens een MTB band in en de buisdikte is ook niet oh zo denderend lijkt me.
Die platte vierpotige steun is ook al niet ideaal. Zet die steun maar eens op onregelmatig terrein, stabiliteit = noppes. Een driepoot die enkel op de uiteinden contact met de grond heeft, is altijd stabiel.
Maar hé, 't is maar een 'hobby-oplossingske' van Jakkel hoor.
Bij Filip Sport staan alle MTB's op die staanders.
En dat in de hoogte verstellen, heeft alleen betrekking op de diameter van het wiel. Die staander raakt nergens het frame.
Maar goed, ik had zo'n vermoeden dat dit weer zo'n idiote discussie ging worden. Jakkel's stuff is natúúrlijk het beste wat er is. No doubt about that.
Bon, ik ga een pint drinken.
En noot aan mezelf: niet meer ingaan op die staanders.
Comment
-
Ja de oplossing van Jakkel is het van het. Jakkel gaat hier fortuinen aan verdienen moest hij zich verwaardigen tot het op de markt ervan brengen.
En we weten nu ook dat Jakkels fietsenkelder 'onregelmatig terrein' is. In tegenstelling tot onze fietsenkelders die volmaakt vlak zijn.
Onze fietsen staan immers in een prullen-oplossing die veel te veel kost en elke moment kan ineenstorten. Het is niet anders.
Schol hé Beta.. je zou van minder aan de drank gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
Bij Filip Sport staan alle MTB's op die staanders.
En dat in de hoogte verstellen, heeft alleen betrekking op de diameter van het wiel. Die staander raakt nergens het frame.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMaar goed, ik had zo'n vermoeden dat dit weer zo'n idiote discussie ging worden. Jakkel's stuff is natúúrlijk het beste wat er is. No doubt about that.
Waarom is dit een idiote discussie? Ik zeg helemaal niet dat mijn ding het allerbeste is wat er bestaat. Ik vergelijk gewoon mijn staander met die van u, en vertel ik daar leugens bij?
Jij komt uw ding hier laten zien, je beweert dat het steviger is, het is in hoogte verstelbaar, die van mij niet,... . En ik zeg simpelweg dat het veel geld is voor zo'n type staandertje. En dat het helemaal niet oh zo stevig eruit ziet zoals jij het beweert. Voor de rest moet je daar niets achter zoeken.
Trouwens nog een nadeel van die staander van u. Je achterwiel ga je niet kunnen verdraaien, right?
En dat is iets wat echt wel eens handig kan zijn hoor, alleen al om de fiets eens te kuisen bijvoorbeeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJa de oplossing van Jakkel is het van het. Jakkel gaat hier fortuinen aan verdienen moest hij zich verwaardigen tot het op de markt ervan brengen.
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenEn we weten nu ook dat Jakkels fietsenkelder 'onregelmatig terrein' is. In tegenstelling tot onze fietsenkelders die volmaakt vlak zijn.
Bij aflossingsmarathons bijvoorbeeld neem ik enkele van die staanders mee zodat we de fietsen niet ergens in de kant hoeven te leggen. En daar is de ondergrond niet altijd even vlak als in uw kelder.
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenOnze fietsen staan immers in een prullen-oplossing die veel te veel kost en elke moment kan ineenstorten. Het is niet anders.
Ik heb nooit gezegd dat die prul kan instorten. Ik heb wel gezegd dat € 25 veel geld is voor zo'n staander. Ik had gedacht dat je voor dat geld net iets professioneler mee zou krijgen. In mijn ogen is dat voor dat geld inderdaad een prullenstaandertje, dat mag ik toch zeggen hé?
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenSchol hé Beta.. je zou van minder aan de drank gaan
Mvg Jakkel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk BerichtenDe een van de enige redenen waarom ik deze topics lees, naast de vette fietsen, Jakkel die voor het minste met iedereen een discussie aan gaat.
Het blijft gewoon hilarisch.
Enkel wat fotootjes uit het verleden posten is ook vrij saai op den duur hé.
Comment
-
J, je hebt gelijk, je kan je wiel niet verdraaien in een Loby's Foot.
Daar heb ik een oude Cannondale staander voor die ik enkel gebruik als ik m'n fietsen afspuit.
Je hebt ook gelijk als je zegt dat je de staanders van uw type beter kunt gebruiken offroad (om het zo uit te drukken) dan het type met vlakke voet dat Loby's Foot maakt.
En 25€ is veel geld voor een paar gelaste buisjes.
Wat het drinken betreft, tenzij het om koffie gaat ben ik geheelonthouder. En posten editeren is een teken dat men zijn verstand gebruikt en een te snelle of te emotionele reaktie wat wil afzwakken.
En nu ga ik wat fietsen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenVandaag het O2 Bikers roadbook rond Grez Doiceau gereden. Is best wel de moeite. Ik was benieuwd daar ik de streek vrij goed ken maar ze hebben er het beste uitgehaald. Het parkoers zelf is zo'n 34.8km en beslaat toch 550 hoogtemeters (Garmin Edge 705)
Temperatuur viel nog mee, -1 gemiddeld maar ik heb vooral last gehad van de wind toen ik vanuit Grez Doiceau over de baan terug naar huis fietste.
Had in totaal 56km en 725 hoogtemeters wat meer dan voldoende was voor deze tijd van het jaar.
Meer info, profielen en foto's op m'n blog . Je kan er naartoe via m'n website
Ben je er tevreden over? Gaat de batterij lang mee? Hoe zit het met de software,....?
Comment
Comment