Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Gedraag u dan zelf ook iets deftiger, want je leeft in een wereld van vooroordelen
    Ik in een wereld van vooroordelen??
    Denk ik net niet hoor. Ben ik diegene die iedereen in hokjes plaatst? Die mensen een bepaalde stempel geeft? Overloopt van de veronderstellingen? ....
    Ik denk dat je mij met iemand anders hier verwisselt beste.
    En van dat deftiger gedragen. Lees uw laatste 10 post hier maar eens... amai, da's inderdaad héél deftig.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    en als er discussie is, is het altijd dezelfde die gelijk moet hebben, zelfs als duidelijk is dat je geen gelijk hebt
    Geef één voorbeeld waar ik ooit gezegd heb gelijk te hebben in een discussie, terwijl het zwart op wit bewezen kan (kon) worden dat ik geen gelijk had. Eén voorbeeld beste Beta, nu, in je volgende post!

Comment

Tuurlijk. Op l'Alpe d'Huez zal het absolute gewicht sowieso een groter belang hebben. Ik denk ook niet dat de man van die vreemde theorie iets anders zal bedoeld hebben, want die beklimming is nu niet bepaald een modale weg.
      Die 7 kg lichaamsgewicht minder = 1 kg fietsgewicht minder. In welke situatie gaat die theorie dan wel op? Op het vlakke dan, of wat?
      In mijn ervaring heb ik ondervonden dat gewicht (al is het nu van de fiets, of van de rijder, of alletwee) weinig uitmaakt op het vlakke, dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Die 7 kg lichaamsgewicht minder = 1 kg fietsgewicht minder. In welke situatie gaat die theorie dan wel op? Op het vlakke dan, of wat?
        In mijn ervaring heb ik ondervonden dat gewicht (al is het nu van de fiets, of van de rijder, of alletwee) weinig uitmaakt op het vlakke, dus...
        Ik wou het niet zo zeggen, maar allicht is het wel zo.

Wat uw andere post betreft: ik herinner mij nog heel goed een welbepaalde discussie over een onderdeel op een Cannondale (eentje die ik toen zelf in de garage had staan). OK, het ging om visuele aspecten en specs, maar toch.
        En nu mag je in je volgende post de discussie weer proberen openen, ik ga er écht niet op in. Ik kan alleen zeggen dat ik 100 % (geen 99, nee) zeker ben dat ik toen gelijk had.
        Enfin, ik wou hier helemaal niets meer over zeggen, maar je vroeg er zelf naar. Jammer genoeg.

En dan waren er natuurlijk nog een hoop subjectieve discussies waar je gewoon je klep niet kon over houden (bijlange niet alleen met mij, zoals je weet), en die uiteindelijk ook nogal zwaar overdreven waren. Telkenmale beweerde je dat iemand zich zus of zo had gedragen of dit of dat had beweerd, terwijl dat in veel gevallen helemaal niet klopte. Enfin ...

Ander onderwerp graag.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Wat uw andere post betreft: ik herinner mij nog heel goed een welbepaalde discussie over een onderdeel op een Cannondale (eentje die ik toen zelf in de garage had staan). OK, het ging om visuele aspecten en specs, maar toch.
          Dat kleine onduidelijke fotootje toen van dat crankstel, is het dat? Ja dat herriner ik mij nog. Dat pietluttige fotootje was geen enkel bewijs hé, komaan wees nu eerlijk.

Telkenmale beweerde je dat iemand zich zus of zo had gedragen of dit of dat had beweerd, terwijl dat in veel gevallen helemaal niet klopte.
          Dat klopte in ALLE gevallen wel. Die bewijzen staan gewoon zwart op wit.
          Maar, als je ergens iets vindt van me dat gelogen is, laat het me gerust weten. Ik weet wel, je gaat NIETS vinden.

Ander onderwerp graag.
          Tuurlijk dat, ik begrijp het best dat je weer niet opnieuw met al je flaters uit het verleden geconfronteerd wordt.

Mvg Jakkel

Comment

• Grrr. You got me going again.

Dat kleine foto'tje is misschien onduidelijk voor iemand die de betrokken crankstellen nog nooit in het echt gezien, maar ik heb het ene crankstel zelf gehad, en dat andere tientallen keren in het echt gezien. That should do it. Dat je het dan ook maar in je hoofdje haalt om er tegenin te gaan en koppig te blijven, was er wat mij betreft zwààr over. En dat is het verschil tss jou en mij: uiteindelijk zal ik toegeven als ik niet zeker ben van iets of als ik zie dat ik fout ben (toegegeven, heel soms is dat gênant, maar hey, het moet maar). Jij niet.

Edit:
            Nee, ik ga niet dit topic of andere topics doorspitten naar andere voorbeelden. Dat moet je zelf maar doen, want je schijnt dat behoorlijk graag te doen. Hell, volgens mij houd je zelfs in een boekje bij wie wat op welke pagina in welk topic gepost heeft dat jou niet aanstaat.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Grrr. You got me going again.

Dat kleine foto'tje is misschien onduidelijk voor iemand die de betrokken crankstellen nog nooit in het echt gezien, maar ik heb het ene crankstel zelf gehad, en dat andere tientallen keren in het echt gezien. That should do it. Dat je het dan ook maar in je hoofdje haalt om er tegenin te gaan en koppig te blijven, was er wat mij betreft zwààr over. En dat is het verschil tss jou en mij: uiteindelijk zal ik toegeven als ik niet zeker ben van iets of als ik zie dat ik fout ben (toegegeven, heel soms is dat gênant, maar hey, het moet maar). Jij niet.
              Als ik het niet zie, kan ik moeilijk zeggen dat ik het wel zie hé, sorry hoor.
              Voor de rest niks meer?
              Oké, smakelijk eten!

Comment

Als ik het niet zie, kan ik moeilijk zeggen dat ik het wel zie hé, sorry hoor.
                Voor de rest niks meer?
                Oké, smakelijk eten!

Voilà, weer een staaltje van die ongelofelijk irritante arrogantie van je.

Smakelijk.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Nee, ik ga niet dit topic of andere topics doorspitten naar andere voorbeelden. Dat moet je zelf maar doen, want je schijnt dat behoorlijk graag te doen. Hell, volgens mij houd je zelfs in een boekje bij wie wat op welke pagina in welk topic gepost heeft dat jou niet aanstaat.
                  Tuurlijk heb je geen zin om te zoeken, omdat je weet dat je niks zal vinden.
                  Enfin, ik weet gewoon wat ik allemaal vertel en verteld heb. Zelfs een half jaar verder nog, kan ik er iets aan doen dat ik een goed geheugen heb?
                  Dat jij geheugenproblemen hebt da's algemeen geweten... enfin, nog 's smakelijk eten!

Comment

Voilà, weer een staaltje van die ongelofelijk irritante arrogantie van je.
                    Tsja... je vraagt erom hé.

Comment

• Minder gewicht dan ik nu heb, is bijna ondoenbaar. En toch geraak ik niet vooruit bergop, is er nu iets mis ?

Nee maar als mijn fiets VOL modder hangt dan heb ik écht wel de indruk dat hij veel moeilijker in beweging te krijgen is. Misschien is het psychologisch (want weegt modder zoveel?) maar het is wel zo...

edit: waarschijnlijk ook omdat alle bewegende elementen vol modder zitten en daarom niet meer zo goed 'ronddraaien'...
                      Last edited by ; 08/01/2009, 20:28.

Comment

Tsja... je vraagt erom hé.
                        Ik vind toch ook dat ge soms een beetje snel begint met onaangename discussies.

Comment

• Gewicht is niet alles. Ik ben met m'n Merlin fully van 10.9 kg offroad pakken sneller dan met m'n Hilset volledig stijve fiets van 8.7kg.. bergaf moet ik daar geen tekening bij maken zeker ? maar ook bergop gaat die fully rapper hoor, wegens meer traktie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            Gewicht is niet alles. Ik ben met m'n Merlin fully van 10.9 kg offroad pakken sneller dan met m'n Hilset volledig stijve fiets van 8.7kg.. bergaf moet ik daar geen tekening bij maken zeker ? maar ook bergop gaat die fully rapper hoor, wegens meer traktie
                            Da's weer iets anders he Adri, Fully versus Hardtail.
                            En de prijs die daar aan vast hangt, rendement bergop, bergaf, hobbels, ....
                            Vergelijk 2 zelfde fullies met 1 kg verschil in niet bewegende onderdelen met elkaar, zelfde met hardtails.
                            1 kilo maakt een verschil, en ieder begin van die kilo is meegenomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                              ja tuurlijk.
                              ik ben met de feestdagen 7 KG bijgekomen. Dus ik dacht; 2 oplossingen mogelijk.
                              Ofwel beetje investeren in de fiets ofwel maandje op dieet.
                              Ik heb maar direct voor de korte pijn gekozen.

Blijkaar ben ik de enige die het sarcasme in deze post heeft begrepen, als ik zo de eerste reactie(s) lees. Het navolgende gediscussieer heb ik nog maar eens overgeslagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Gewicht is niet alles. Ik ben met m'n Merlin fully van 10.9 kg offroad pakken sneller dan met m'n Hilset volledig stijve fiets van 8.7kg.. bergaf moet ik daar geen tekening bij maken zeker ? maar ook bergop gaat die fully rapper hoor, wegens meer traktie
                                Je zal altijd situaties hebben waarin een fully zelfs bergop beter scoort, maar sedert ik mijn Taurine heb, heb ik ngo nauwelijks met de Scalpel gereden, die voelde opeens log en traag reagerend aan...

Comment

• Dat kan aan andere dingen dan aan het gewicht liggen. Geometrie bvb en vergeet ook het 'koppeke' niet.
                                  De eerste keer dat ik merkte dat ik met een fully (toen een Seven Duo) sneller was dan met een hardtail fiets die 2.5kg lichter was, wou ik het ook niet geloven.
                                  In de klimmen was het extra gewicht voelbaar, maar niet zoveel als ik wel dacht, en bergaf moest ik gewoon NIET remmen waar ik anders wel vaart moest minderen.
                                  En het grootste verschil zit hem in vals plat met ongelijke bodem. Met de fully blijf je zitten en kan je blijven trappen, met een hardtail moet je zo nu en dan je kont lichten en kan je niet blijven doortrappen. Dat scheelt aan het eind van de rit .. ook in vermoeidheid.
                                  Last edited by ; 09/01/2009, 08:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten

Blijkaar ben ik de enige die het sarcasme in deze post heeft begrepen, als ik zo de eerste reactie(s) lees. Het navolgende gediscussieer heb ik nog maar eens overgeslagen
                                    Ik denk niet dat Kami het sarcastisch bedoelde.
                                    Een bedenking die ik mij wel maak is dat die theorie mogelijks voortkomt uit de 10 %-regel: je merkt pas verschil op als iets minstens 10 % zwaarder, lichter, groter, kleiner, ... is. En dan nog zal die theorie natuurlijk niet kloppen, al zijn er zoveel factoren waar rekening mee gehouden moet worden. Bv. de verhouding vet/ spiermassa om maar iets te zeggen.
                                    Enfin, het ging over het verschil voelen, niet om absolute resultaten, want op dat vlak zal die theorie uiterààrd niet kloppen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik denk niet dat Kami het sarcastisch bedoelde.
                                      Een bedenking die ik mij wel maak is dat die theorie mogelijks voortkomt uit de 10 %-regel: je merkt pas verschil op als iets minstens 10 % zwaarder, lichter, groter, kleiner, ... is. En dan nog zal die theorie natuurlijk niet kloppen, al zijn er zoveel factoren waar rekening mee gehouden moet worden. Bv. de verhouding vet/ spiermassa om maar iets te zeggen.
                                      Enfin, het ging over het verschil voelen, niet om absolute resultaten, want op dat vlak zal die theorie uiterààrd niet kloppen.
                                      Het was een post van Saikoboarder

Denk je dus echt dat hij 7 kg is bijgekomen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                        Het was een post van Saikoboarder

Denk je dus echt dat hij 7 kg is bijgekomen ?
                                        Ah, je bedoelde echt dié post? Ik dacht dat je het over de oorspronkelijke post van Kami had.
                                        En als je denkt dat ik geloofde wat Saiko zei, lees dan maar eens de post net voor de zijne. Niet dus.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Is dat nu zo moeilijk om enkele posts hoger eens te checken wiens post ik had gequote ?

Comment

Working...
                                          X