Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nee ik ben gelukkig geen 7 kg bijgekomen .
    Anders waren al mijn vorige inspanningen voor de Cristalp wel HEEL snel verdwenen en zou ik er zelfs slechter voorstaan als bij de start.

Maar ik ben al afgestapt van puur gewichtverlies. Vooral bezig met vetpercentage momenteel.
    En de fiets wat upgraden.Niet voor de marginale prestaties maar voor de fun en de looks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      nee ik ben gelukkig geen 7 kg bijgekomen .
      Anders waren al mijn vorige inspanningen voor de Cristalp wel HEEL snel verdwenen en zou ik er zelfs slechter voorstaan als bij de start.

Maar ik ben al afgestapt van puur gewichtverlies. Vooral bezig met vetpercentage momenteel.
      En de fiets wat upgraden.Niet voor de marginale prestaties maar voor de fun en de looks.
      Die Cristalp zou ik toch ook ooit eens willen doen. Momenteel boeit het MTB'en mij weer volop, 't is misschien het moment, zeker omdat het op het einde van de zomer valt en ik dus redelijk goed kan trainen in die periode !

Zal het je eerste keer zijn ?

Persoonlijk heb ik geen schrik van de afstand of de hoogtemeters, eerder van het "onbekende" en dan bedoel ik vooral of er gevaarlijke afdalingen bij zijn want een superheld ben ik niet ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
        Die Cristalp zou ik toch ook ooit eens willen doen. Momenteel boeit het MTB'en mij weer volop, 't is misschien het moment, zeker omdat het op het einde van de zomer valt en ik dus redelijk goed kan trainen in die periode !

Zal het je eerste keer zijn ?

Persoonlijk heb ik geen schrik van de afstand of de hoogtemeters, eerder van het "onbekende" en dan bedoel ik vooral of er gevaarlijke afdalingen bij zijn want een superheld ben ik niet ...
        Als je de snelheid laag houdt, zal het wel meevallen met die gevaarlijke afdalingen. Gevaar zit meer in onverwachts losliggende stenen, uitstekende punten en dergelijke..
        Eens je eerste afdaling achter de rug hebt, vlot de rest ook hoor. Don't worry. Aan de fiets of vork zal het niet liggen

Comment

Is dat nu zo moeilijk om enkele posts hoger eens te checken wiens post ik had gequote ?
          Ik dacht dat je commentaar wou geven op iedereen die inging op die post van Kami. Uiteraard zag ik dat je niet op die post van Kami zelf reageerde.

Bon ...
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Als je de snelheid laag houdt, zal het wel meevallen met die gevaarlijke afdalingen. Gevaar zit meer in onverwachts losliggende stenen, uitstekende punten en dergelijke..
            Eens je eerste afdaling achter de rug hebt, vlot de rest ook hoor. Don't worry. Aan de fiets of vork zal het niet liggen
            Wat kies je voor zo'n rit :

Lekker licht en direct (Taurine) owv de vele (+5000) hoogtemeters

of

Ietsje zwaarder maar ook achteraan ietwat geveerd (Scalpel) voor tractie en comfort (vermoeidheid minimaliseren) in de afdalingen

?

Als ik zo de foto's op 't net zie, lijkt het terrein in de afdalingen nog redelijk effen te zijn. In elk geval lijkt de tijdswinst bergop met de lichte bike, groter te zijn dan de tijdswinst bergaf met de fully, op voorwaarde dat het terrein niet extreem is. In de Ardennen heb ik al afdalingen gedaan met eindeloze reeksen boomwortels, en met een bike à la Scalpel dender je daar zo af, daar waar je met een hardtail toch huppelt van wortel naar wortel...

Had ik maar één bike

Comment

• TT in Bierbeek-Lovenjoel op zo 11/01 is afgelast wegens de sneeuw.

Comment

of

Ietsje zwaarder maar ook achteraan ietwat geveerd (Scalpel) voor tractie en comfort (vermoeidheid minimaliseren) in de afdalingen

?

Als ik zo de foto's op 't net zie, lijkt het terrein in de afdalingen nog redelijk effen te zijn. In elk geval lijkt de tijdswinst bergop met de lichte bike, groter te zijn dan de tijdswinst bergaf met de fully, op voorwaarde dat het terrein niet extreem is. In de Ardennen heb ik al afdalingen gedaan met eindeloze reeksen boomwortels, en met een bike à la Scalpel dender je daar zo af, daar waar je met een hardtail toch huppelt van wortel naar wortel...

Had ik maar één bike
                Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om die Cristalp te rijden.
                Persoonlijk denk ik dat een hardtail daar toch voordeliger gaat zijn. Er zijn waarschijnlijk wel enkele afdalingen waar je met een fully iets sneller naar beneden zult gaan. Maar met snel klimmen win je veel meer tijd dan met snel dalen, en een hardtail is lichter, dus da's sneller omhoog. En de vraag is, kan je daar wel voluit gaan in het afdalen met al dat volk?
                Als je de foto's bekijkt zie je er toch net iets meer hardtails dan fully's rijden. Ik zou in uw plaats niet twijfelen en de Taurine nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  TT in Bierbeek-Lovenjoel op zo 11/01 is afgelast wegens de sneeuw.
                  Tsja, wel wat te begrijpen natuurlijk. In verse sneeuw rijden gaat prima maar als er al een hoop gepasseerd zijn veroorzaken de gereden sporen spekgladde toestanden.

Comment

of

?

Had ik maar één bike
                    Ook mijn eerste keer.
                    schrik voor de afstand zeker niet, schrik voor de hoogtemeters mss iets meer.
                    Maar vooral schrik voor de timegates.
                    Ik vind hier te weinig info over en weet ook niet hoe ik moet presteren.
                    -Moet ik in het begin alles geven om voor de "zwakkeren" uit te blijven zodat die mij niet ophouden op smalle stroken. Ben ik dan niet op na 80KM
                    - moet ik rustig aan vertrekken en mijn krachten sparen tot het laatste. Ben ik dan niet telaat door de timegates?

zal een gulden middenweg moeten zoeken maar dat zien we wel zeker.
                    Ik neem sowieso een hardtail. Zeker omdat het veel klimmen is (5000hm )
                    maar ook omdat op de stukken naar onder niet echt gevlamt wordt naar het schijnt omdat het er redelijk druk is.
                    Ook op de foto's zie ik vooral HT's rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Tsja, wel wat te begrijpen natuurlijk. In verse sneeuw rijden gaat prima maar als er al een hoop gepasseerd zijn veroorzaken de gereden sporen spekgladde toestanden.
                      Amai mijn oren !

Die sneeuw is idd perfect, heel leuk om in te rijden. Maar de sporen van andere fietsers (maar vooral autos) op bepaalde kleine baantjes, das gewoon IJS = SPEKglad Een paar keer nog kunnen corrigeren maar als het voorwiel een anadere kant uitgaat dan lig je écht wel op je bakkes
                      Glijden is leuk, maar schaatsen op 2 wielen, not good....

Comment

Ook mijn eerste keer.
                        schrik voor de afstand zeker niet, schrik voor de hoogtemeters mss iets meer.
                        Maar vooral schrik voor de timegates.
                        Ik vind hier te weinig info over en weet ook niet hoe ik moet presteren.
                        -Moet ik in het begin alles geven om voor de "zwakkeren" uit te blijven zodat die mij niet ophouden op smalle stroken. Ben ik dan niet op na 80KM
                        - moet ik rustig aan vertrekken en mijn krachten sparen tot het laatste. Ben ik dan niet telaat door de timegates?

zal een gulden middenweg moeten zoeken maar dat zien we wel zeker.
                        Ik neem sowieso een hardtail. Zeker omdat het veel klimmen is (5000hm )
                        maar ook omdat op de stukken naar onder niet echt gevlamt wordt naar het schijnt omdat het er redelijk druk is.
                        Ook op de foto's zie ik vooral HT's rijden.
                        Ik zou zeker niet snel starten. Als je zoiets nog nooit gedaan hebt weet je ook niet hoe je lichaam op zo'n langdurige inspanning gaat reageren. En dan die hoogte, op welke hoogte is dat allemaal te doen? Het is algemeen geweten dat sommige mensen echt wel problemen hebben met ijle lucht. Ik bijvoorbeeld, ik heb vorige jaar de Marmotte gereden (een cyclosportieve van 174 km en 5.000 hoogtemeters), alles ging eigenlijk vrij goed, behalve op de voorlaatste klim , de Galibier, een col die meer dan 2.600 m hoog is. Ik heb mij daar op het laatst gewoon naar boven moeten harken, ik had goed gegeten en gedronken, benen waren niet verzuurd. Ik kan maar één reden vinden dat het gewoonweg niet meer ging. De ijle lucht die me de keel oversneed. M.a.w;, hou ook rekening met die hoogte.

Nee, één advies: traag vertrekken en zien hoe je je naar het einde toe voelt, gaat het prima kan je op het laatste nog een tandje bijsteken. Ben je murw gereden na 80 km dan kan het zijn dat je 'r niet meer geraakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                          Amai mijn oren !

Die sneeuw is idd perfect, heel leuk om in te rijden. Maar de sporen van andere fietsers (maar vooral autos) op bepaalde kleine baantjes, das gewoon IJS = SPEKglad Een paar keer nog kunnen corrigeren maar als het voorwiel een anadere kant uitgaat dan lig je écht wel op je bakkes
                          Glijden is leuk, maar schaatsen op 2 wielen, not good....
                          'k Weet het, ik ben heel de week met de fiets naar 't werk gereden. Heel plezant!

Comment

Ik zou zeker niet snel starten. Als je zoiets nog nooit gedaan hebt weet je ook niet hoe je lichaam op zo'n langdurige inspanning gaat reageren. En dan die hoogte, op welke hoogte is dat allemaal te doen? Het is algemeen geweten dat sommige mensen echt wel problemen hebben met ijle lucht. Ik bijvoorbeeld, ik heb vorige jaar de Marmotte gereden (een cyclosportieve van 174 km en 5.000 hoogtemeters), alles ging eigenlijk vrij goed, behalve op de voorlaatste klim , de Galibier, een col die meer dan 2.600 m hoog is. Ik heb mij daar op het laatst gewoon naar boven moeten harken, ik had goed gegeten en gedronken, benen waren niet verzuurd. Ik kan maar één reden vinden dat het gewoonweg niet meer ging. De ijle lucht die me de keel oversneed. M.a.w;, hou ook rekening met die hoogte.

Nee, één advies: traag vertrekken en zien hoe je je naar het einde toe voelt, gaat het prima kan je op het laatste nog een tandje bijsteken. Ben je murw gereden na 80 km dan kan het zijn dat je 'r niet meer geraakt.
                            met de hoogte heb ik totaal geen probleem. Skieen en snowboarden in gletcher gebieden geven mij ook geen problemen.
                            De Cristalp zelf heb ik nog nooit gedaan maar dat wil niet zeggen dat ik nog nooit lange afstanden op de mountainbike heb gedaan (170-190 km)
                            Enige wat ik niet weet zijn dus die timegate.

Comment

• Zalig fietsen met dit weer...
                              't Is inderdaad wreed ambetant die sporen, maar niet zozeer omdat ze ijzig zijn vind ik. Dat trekt je gewoon naar één kant, en als je tegenstuurt ga je aan het schuiven. Ik heb me tot nu toe toch steevast recht kunnen houden...
                              'k Heb wel zo'n gedacht dat m'n banden op niets trekken voor dit weer. Ik slip achteraan nog door als ik in 3-7 zit...
                              Maar ik heb daarstraks net voor de zon onder ging een toertje gedaan op het vliegveld van Brustem, en weinigen waren me voor geweest. Heaven!
                              Alles bevroren, knaloranje ondergaande zon, krakende sneeuw onder de wielen... Het is wel frisjes, zo bij -9°. Maar eigenlijk enkel aan de handen.

Comment

met de hoogte heb ik totaal geen probleem. Skieen en snowboarden in gletcher gebieden geven mij ook geen problemen.
                                Snowboarden en skiën vergt net iets minder inspanningen dan een steile klim in het hoogebergte oprijden hoor beste vriend. Zou je toch moeten weten, want je hebt blijkbaar veel ervaring.

Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                De Cristalp zelf heb ik nog nooit gedaan maar dat wil niet zeggen dat ik nog nooit lange afstanden op de mountainbike heb gedaan (170-190 km)
                                Enige wat ik niet weet zijn dus die timegate.
                                Ah zo, 170 - 190 km op de mountainbike? Wat heb je dan zoal gereden?

Comment

Snowboarden en skiën vergt net iets minder inspanningen dan een steile klim in het hoogebergte oprijden hoor beste vriend. Zou je toch moeten weten, want je hebt blijkbaar veel ervaring.
                                  Voor gewoon snowboarden en skiëen geef ik u 95% gelijk.
                                  Met rakketten naar de top wandelen van 8 tot 15.00 en dan uurke naar beneden boarden das iets anders

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ah zo, 170 - 190 km op de mountainbike? Wat heb je dan zoal gereden?
                                  geen grote georganiseerde marathons want daar heb ik dus totaal geen ervaring mee.
                                  Maar bv van thuis uit naar een GR pad fietsen en dan via GR paden naar Bastenaken rijden...
                                  Natuurlijk qua hoogteprofiel niet te vergelijken met de Cristalp. Maar afstand afmalen kan ik normaal wel. Zolang ik mij maar niet begin te vervelen.

Comment

• Zolang ge u niet verveelt? Wat doet ge dan als ge lange afstanden fietst?

Comment

Voor gewoon snowboarden en skiëen geef ik u 95% gelijk.
                                      Met rakketten naar de top wandelen van 8 tot 15.00 en dan uurke naar beneden boarden das iets anders
                                      Oké, je blijkt een held te zijn. Ijle lucht, geen enkel probleem voor u dus.
                                      Veel succes met de voorbereiding... als je die überhaupt nog wel nodig zou hebben.

geen grote georganiseerde marathons want daar heb ik dus totaal geen ervaring mee.
                                      Maar bv van thuis uit naar een GR pad fietsen en dan via GR paden naar Bastenaken rijden...
                                      Natuurlijk qua hoogteprofiel niet te vergelijken met de Cristalp. Maar afstand afmalen kan ik normaal wel.
                                      170-190 km over GR paden, proficiat, da's gene kattepis!
                                      Ik vraag me af waarom je jezelf de vraag stelt of je na wat doorvlammen er na 80 km eventueel al zou kunnen doorzitten. Je wandelt een 7-tal uurtjes in de ijle lucht met je snowboard op je rug met raketten aan uw voeten langs gletsjers naar de top van een vervaarlijke berg, om je dan als een volleerde kamikaze naar beneden te storten en je rijdt 170-190 km over GR paden met de MTB.
                                      En dan maak jij je zorgen of je op tijd aan die timegates gaat zijn??
                                      Komaan man, zwans nu niet hé.
                                      Als je nog tips wilt, vraag maar, maar ik denk dat we u hier nog weinig kunnen leren!

Zolang ik mij maar niet begin te vervelen.
                                      Anders wat?

Comment

• Jakkel, take it easy

@ SaikoB : als je er goed voor getraind ben, kan/moet je van bij de eerste klim zo'n 5 à 10 slagen onder omslagpunt rijden. Trouwens, je mag nog gelijk welke voornemens hebben, eens je gestart bent in zo'n bende, rij je toch sneller dan je van plan was...

Comment

Jakkel, take it easy
                                          Dat doe ik altijd!
                                          Bwa...ik vind het altijd wel leuk hoe bescheiden sommige mensen kunnen zijn... enfin soit, 'k ga er niet verder op ingaan anders is 't hier weer 'koekenbak'!

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          @ SaikoB : als je er goed voor getraind ben, kan/moet je van bij de eerste klim zo'n 5 à 10 slagen onder omslagpunt rijden. Trouwens, je mag nog gelijk welke voornemens hebben, eens je gestart bent in zo'n bende, rij je toch sneller dan je van plan was...
                                          Ik ben normaal ook iemand die snel start, op een TT van een 60 km bijvoorbeeld kan je dat riskeren, moest je dood zitten na een 40 km, dan kruip je 20 km verder. Maar als je geen ervaring hebt met zo'n marathon in 't hooggebergte dan zou ik toch voorzichtig beginnen. Met de Marmotte heb ik dat ook gedaan en ik heb mij dat op de slotklim niet beklaagd, ik heb daar mensen languit op het asfalt zien liggen, zulke dingen wil je echt niet meemaken hoor, ik toch niet!

Comment

Working...
                                          X