Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
    Ik denk dat de Cristalp mentaal iets zwaarder is. Ge moet u aandacht er meer bijhouden tijdens de afdalingen aangezien het off-road is.
    Zou kunnen.
    Enfin, die afdaling van de Glandon en de Galibier herinner ik mij nog levendig. Vooral die Glandon, daar het de eerste echte beklimming was zat daar nog veel volk bij mekaar in de afdaling, 't is ook een erg gevaarlijke afdaling. Daar zijn talrijke valpartijen geweest, zoals elk jaar trouwens. Enkele jaren geleden heeft daar er zich trouwens nog ene doodgereden.

Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
    Ja lange weg trainingen staan sowieso op het programma.
    In de weekends lange wegritten met papa richting Valkenburg/Voeren
    afentoe eens naar de ardennen trekken.

Door de week na het werk mountainbike ritjes van 50-60 km hier in de bossen. 100-150HM per 10 km is dat hier ongeveer.

proberen om 12-15 uur per week te trainen en dan moet het wel lukken hoop ik.
    Eerlijk gezegd, ik had mij op die Marmotte eigenlijk niet voorbereid. Mijn doel was dan ook maar gewoon uitrijden, en da's meer dan goed gelukt, dus ik was content!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Vroeger keek ik daar wel naar, maar met de jaren mindert dat
      Ne mens wordt wijzer met de jaren hé!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        En om helemaal moedeloos te worden, de eerste lappen dat af met een gemiddelde van 23kph
        Bedankt voor die zipfile, komt misschien nog wel van pas

Comment

Ja lange weg trainingen staan sowieso op het programma.
          In de weekends lange wegritten met papa richting Valkenburg/Voeren
          afentoe eens naar de ardennen trekken.

Door de week na het werk mountainbike ritjes van 50-60 km hier in de bossen. 100-150HM per 10 km is dat hier ongeveer.

proberen om 12-15 uur per week te trainen en dan moet het wel lukken hoop ik.
          Dat gaat natuurlijk lukken, ik denk zelfs dat je redelijk vooraan kan eindigen (eerste 100), tenminste ervan uitgaande dat je wel wat talent hebt.

Comment

• shit nu durf ik mijn uitslag hier niet meer te posten als ik niet bij de eerste 100 zit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
              Ik wil een nieuwe 6300
              Guess what...

Ik kan alvast niet wachten tot zaterdag!

Een witte (dat maakt me dan waarschijnlijk een trendslet?) 15,5" (ben maar een duimpje)
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Witte fietsen zien er al langer hip uit.

Trouwens, op vlak van kleuren is de fietsenmarkt minder trendgevoelig dan de automarkt.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

shit nu durf ik mijn uitslag hier niet meer te posten als ik niet bij de eerste 100 zit
                  Aha, dat betekent dan toch dat je wat ambitie hebt

Nu, ik heb er voor mezelf geen flauw idee van waar ik zou eindigen, enige referentie voor Alpenwerk is de Marmotte die ik ooit (in 2000) eens reed in 7u13, maar toen zat ik wel zeer goed in vorm. Het is altijd moeilijk om het toe te geven, maar met de jaren lijkt het pure klimwerk toch stilaan iets moeizamer te gaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten

Nu, ik heb er voor mezelf geen flauw idee van waar ik zou eindigen, enige referentie voor Alpenwerk is de Marmotte die ik ooit (in 2000) eens reed in 7u13, maar toen zat ik wel zeer goed in vorm. Het is altijd moeilijk om het toe te geven, maar met de jaren lijkt het pure klimwerk toch stilaan iets moeizamer te gaan...
                    't Is geen 7u 13 maar 7u 30 wat je gereden hebt, volgens de uitslag op 't internet althans toch.

Nu, 7u 30 is nog een heel goede tijd, kan ik alleen maar van dromen, maar dat jij een regelrecht sportbeest bent heb ik vorig jaar life kunnen zien.
                    Met een betere voorbereiding en wat minder tijd te verliezen aan de bevoorradingen denk ik nog wel een dik half uur onder m'n tijd van vorig jaar te kunnen gaan, da's dan net onder de 8 uren. Maar 7u 30 daar vrees 'k echt wel voor.
                    Gebrek aan motivatie om er voluit voor te trainen, te eten, te slapen, te leven,.... .
                    Last edited by Jakkel; 14/01/2009, 18:16.

Comment

bwa ambitie moet er zijn. Maar omdat het mijn eerste marathon is ga ik er geen plaats op plakken want ik weet echt niet wat ik ervan moet verwachten.
                      Mijn eerste doel is hem volledig uit te rijden de rest zien we wel.

Comment

bwa ambitie moet er zijn. Maar omdat het mijn eerste marathon is ga ik er geen plaats op plakken want ik weet echt niet wat ik ervan moet verwachten.
                        Mijn eerste doel is hem volledig uit te rijden de rest zien we wel.
                        Met geen al te hoge verwachtingen vertrekken is positief, dan kan 't alleen maar meevallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          't Is geen 7u 13 maar 7u 30 wat je gereden hebt, volgens de uitslag op 't internet althans toch.

Nu, 7u 30 is nog een heel goede tijd, kan ik alleen maar van dromen, maar dat jij een regelrecht sportbeest bent heb ik vorig jaar life kunnen zien.
                          Met een betere voorbereiding en wat minder tijd te verliezen aan de bevoorradingen denk ik nog wel een dik half uur onder m'n tijd van vorig jaar te kunnen gaan, da's dan net onder de 8 uren. Maar 7u 30 daar vrees 'k echt wel voor.
                          Gebrek aan motivatie om er voluit voor te trainen, te eten, te slapen, te leven,.... .
                          Ja da's juist die 7u30, maar voor mezelf (fietscomputer met gereden tijd) onthoud ik 7u13. Ik had op de Galibier last gekregen van een geblokkeerde schakel in mijn ketting, wel 8x voet aan de grond gezet, en uiteindelijk het probleem gefikst in Bourg d'Oisans, waar ik wel 10' heb verloren. Zonder die miserie wellicht onder 7u10, maar soit...

Ik was toen trouwens helemaal van achteren uit moeten starten en heb dus de hele dag ingehaald en mij nooit eens kunnen "verstoppen", wat wel handig ware geweest op de 2 lange tussenstukken.

Als ik ooit nog zo goed zal willen zijn, zal ik zeer veel moeten trainen (en die tijd ontbreekt wel).

Comment

• Iemand mountainbike-ervaring met regio Winterberg (Duitsland)?

Comment

Ja da's juist die 7u30, maar voor mezelf (fietscomputer met gereden tijd) onthoud ik 7u13. Ik had op de Galibier last gekregen van een geblokkeerde schakel in mijn ketting, wel 8x voet aan de grond gezet, en uiteindelijk het probleem gefikst in Bourg d'Oisans, waar ik wel 10' heb verloren. Zonder die miserie wellicht onder 7u10, maar soit...

Ik was toen trouwens helemaal van achteren uit moeten starten en heb dus de hele dag ingehaald en mij nooit eens kunnen "verstoppen", wat wel handig ware geweest op de 2 lange tussenstukken.

Als ik ooit nog zo goed zal willen zijn, zal ik zeer veel moeten trainen (en die tijd ontbreekt wel).
                              Amai, 7 uur zou echt wel heel goed zijn.
                              En, was je gestopt aan de bevoorradingen, of gewoon doorgereden?
                              Aan die bevoorradingen heb ik achteraf bekeken wel wat tijd verloren. Ik had het ook allemaal heel relaxed opgenomen, het doel was uitrijden, dus ik had geen bepaalde eindtijd om naar te streven. Boven op de Galibier was ik net 6 uur onderweg, toen ben ik beginnen te beseffen dat ik misschien nog voor dat gouden brevetje kon gaan. Ik ben uiteindelijk nog een luttele 18' voor de limiettijd voor het goud gefinished. Ikke wreed content!

Comment

• Juist eens gestopt in Valloire om mijn drinkbussen bij te vullen, en boven op de cols om een frakske aan te doen, beetje regen gehad op de Galibier, die afdaling was vreselijk (koud) !

Comment

Juist eens gestopt in Valloire om mijn drinkbussen bij te vullen, en boven op de cols om een frakske aan te doen, beetje regen gehad op de Galibier, die afdaling was vreselijk (koud) !
                                  Ik ben boven op de Glandon gestopt (daar was 't heel druk en bijna vechten voor een stuk cake ). In Valloire dorp bij een waterbron, ik, en vele anderen dachten dat dat de bevoorradingspost van Valloire was, daar heb ik veel tijd verloren (één voor één aanschuiven). Net buiten Valloire stond de echte bevoorradingspost, nog eens gestopt. En de laatste stop was boven op de Galibier om m'n vestje aan te doen. Het was daar vreselijk koud, het druppelde, dooiwater over de weg, strakke wind en 3°C. Maar ook al had ik het ijskoud, 'k was dolblij want eindelijk moest ik niet meer trappen.

Afdaling Galibier

Comment

• oud

nieuw

Comment

• Gisteren een andere stuurpen voor de Taurine besteld. Het is echter uiteindelijk toch geen witte geworden. Gewoon om de simpele reden dat ik de bestelde mooier vind dan een witte Syncros, Ritchey of FSA.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zit met een dilemma: heb gouden Hope Pro 2 naafjes met Notubes Olympic velg, maar twijfel over de nippels... blanke of gouden?

Voorbeeldje goud:

Comment

• Goud. En zwarte velgen en spaken, zoals op de foto.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X