Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Goud. En zwarte velgen en spaken, zoals op de foto.
    Ok, 1 - 1

Spaken & velgen zijn zwart.

Comment

• Gouden spaaknippels... zeker weten.

Comment

• ik heb ook gouden spaaknippels.
        ZTR heeft trouwens een nieuw logo.

Comment

• Het is Notubes actually.
          Goede wielen ik heb er zo op de Merlin staan, met Notubes erin trouwens. Nog maar 1 keer plat gereden.

Comment

• Mijn eerste echte MTB, een 2009 Trek 6300
            Een volledig standaard Pearl White / Gloss Black 15,5"

Sinds eergisteren in mijn bezit.

Ik kom van een wit product fietsje dat ik van iemand gekregen had voor wie het in de weg stond. Daar een jaartje op gereden en ondanks de vreselijk slechte kwaliteiten van dat krel toch altijd de goesting blijven behouden. En dan na wat rondkijken al snel op de 6300 gebotst

Al wat gaan rijden op mijn redelijk compact, heuvelachtig en technisch parcoursje hier in Vosselaar, en ongelooflijk onder de indruk: deze fiets kan meer dan ikzelf
            De doseerbaarheid en kracht van de remmetjes, en ook de stijfheid van het kader vielen me het meest op: er gaat niks van mijn 'kracht' verloren in gewobbel, zalig!
            Strak schakelen ook met de Deore LX, al weet ik ondertussen al wel dat een XT beter is. Ik zal hier wel een eindje mee voortkunnen, ik kijk er al naar uit
            Last edited by Lotuzzz; 19/01/2009, 19:53.
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Strakke fiets.. lijkt me een 16 of 17" -er?
              EDIT : ok gezien dat het een 15.5' inch is

Je bent zelfs in orde met de reflectoren Die staan er bij mij enkel op de fiets die ik 's avonds en/of 's nachts gebruik.

Comment

• LX is prima als je geen te intensief gebruik van de fiets maakt.
                Je kan nadien altijd nog upgraden naar XT (of XTR alhoewel dat voor de meesten overkill is) naargelang er dingen verslijten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Strakke fiets.. lijkt me een 16 of 17" -er?
                  EDIT : ok gezien dat het een 15.5' inch is

Je bent zelfs in orde met de reflectoren Die staan er bij mij enkel op de fiets die ik 's avonds en/of 's nachts gebruik.
                  15,5

Jep, de fietsenmaker heeft daarvoor gezorgd
                  Ik ga ook nog lampklemmetjes monteren, ik rijd vaak bij valavond na het werk.
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    LX is prima als je geen te intensief gebruik van de fiets maakt.
                    Je kan nadien altijd nog upgraden naar XT (of XTR alhoewel dat voor de meesten overkill is) naargelang er dingen verslijten.
                    LX vind ik ook voor intensief gebruik oké. Ik denk dat de verschillen met de duurdere groepen vooral in het gewicht en afwerkingskwaliteit zitten, vooral dan XTR vs. LX.

Comment

• Knap fietsje, Lotuzzz! De stuurpen moet wel naar beneden imo, want die korte balhoofdbuis met daarboven een hoop spacers onder de stuurpen, dat staat écht niet.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Knap fietsje, Lotuzzz! De stuurpen moet wel naar beneden imo, want die korte balhoofdbuis met daarboven een hoop spacers onder de stuurpen, dat staat écht niet.
                        Misschien zit onze vriend Lotuzzz zo graag op zijn fiets?

Eerst de zithouding, dan de looks... en niet omgekeerd hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Misschien zit onze vriend Lotuzzz zo graag op zijn fiets?

Stuur staat wel érg hoog. Zelfs nog hoger dan het mijne.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ola, lekkere fiets!
                            Doet wel raar aan, zo'n klein kader.

Comment

Knap fietsje, Lotuzzz! De stuurpen moet wel naar beneden imo, want die korte balhoofdbuis met daarboven een hoop spacers onder de stuurpen, dat staat écht niet.
                              Had ik inderdaad al overwogen, rijhouding mag iets platter.
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Stuur staat wel érg hoog. Zelfs nog hoger dan het mijne.
                                Tsja, elke mens is anders hé, net zoals z'n voorkeuren.
                                En dat het niet 'staat' is naar mijn mening van ondergeschikt belang op het juiste zitgevoel.

Comment

Inderdaad, ik miszie daar zelfs niks aan, maar ik heb geen geoefend MTB oog hoor
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                    Inderdaad, ik miszie daar zelfs niks aan, maar ik heb geen geoefend MTB oog hoor
                                    Niets mis met die hoge houding hoor. Sommige mensen zitten zo graag, maar je wilt het dus duidelijk zelf ook lager.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      Had ik inderdaad al overwogen, rijhouding mag iets platter.
                                      Gewoon de dop bovenaan de stuurpen los maken, dan de stuurpen los maken, de hele zooi van de vork schuiven, spacers boven de stuurpen monteren (kan een voorlopige oplossing zijn natuurlijk) en de boel weer monteren (eerst de dop vast aanspannen, dan pas de bouten van de stuurpen).
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                        Ola, lekkere fiets!
                                        Doet wel raar aan, zo'n klein kader.
                                        dat is zo

Ik ben 1.65m en ik had liever iets compacter dan iets te groot. Is de kleinste herenmaat jep.
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Niets mis met die hoge houding hoor. Sommige mensen zitten zo graag, maar je wilt het dus duidelijk zelf ook lager.
                                          Eerst nog wat langere ritten in deze config rijden en dan eens veranderen, en zien of het me bevalt. Ik vind hem nu verrassend comfortabel, maar dat werkt eigenlijk wel hier op de Konijnenberg.
                                          Maar voor minder technische ritten zou ik idd wat platter willen proberen.
                                          Last edited by Lotuzzz; 19/01/2009, 21:58.
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X