Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jakkeltje, je leest duidelijk alleen wat je graag leest. Grappig.

En dat laatste: idd, mijn Super V in L had ook een bovenbuis die 5 mm langer is dan die van mijn Taurine in M. Alleen, dat was helemààl niet mijn punt.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Dit lijkt me iets voor Adri.

Comment

• Ja, het is al een paar jaar geleden dat ik die nog reed.
        Alhoewel ik praktisch elk weekend m'n eigen Zoenk tocht rij in die bossen

Gisterenavond trouwens de Magura Durin SL op m'n Moots eens gaan testen. Veel snel dalen en stijgen, vork is zeer stijf, een beetje stroever in de werking dan de Fox RLT80 maar voor mij kwasi perfect. Het was wel net onder 0 dus ik ga ervan uit dat ze nog een tikkeltje soepeler wordt. Een paar keren goed verschoten van bevroren ribbels onder de bladeren maar het feit dat ik dit kan schrijven betekend dat de fiets, en de man , het goed opgevangen hebben.

toen ik thuis kwam merkte ik dat ik bijna 7 van de 8 cm veerweg gebruikt had, toch niet slecht voor een uurtje in onze bossen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de vieze afdalingen niet uit de weg gegaan ben, met toch wel een paar serieuze drop-offs.
        Men had me gezegd dat de vorkbenen wat vochtig zouden zijn en dat waren ze ook.

Comment

• Vers van de pers, niet de mooiste hoeken, maar het geeft toch een beeld

Comment

• Zolang uwe voorste derailleur niet begint vast te vriezen, is dat heel plezant door de sneeuw. Maar als je zo regelmatig op uw schakelgerief moet pissen om het terug te doen werken, dan is de lol er snel af.
            Gelukkig is de voorderailleur ne shimano, en dat motiveert om op te pissen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Zolang uwe voorste derailleur niet begint vast te vriezen, is dat heel plezant door de sneeuw. Maar als je zo regelmatig op uw schakelgerief moet pissen om het terug te doen werken, dan is de lol er snel af.

ZO koud was het nu ook weer niet, dacht iets van -1 ofzo. Gans den boel hangt wel onder de 'pap', maar ie is gekocht om te gebruiken dusja...
              Last edited by ; 02/02/2009, 16:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten

ZO koud was het nu ook weer niet, dacht iets van -1 ofzo. Gans den boel hangt wel onder de 'pap', maar ik ie is gekocht om te gebruiken dusja...
                Dat valt allemaal wel mee met dat vastvriezen. Zolang je in de 'droge' sneeuw blijft rijden heb je daar niet snel problemen mee.

Comment

Zolang uwe voorste derailleur niet begint vast te vriezen, is dat heel plezant door de sneeuw. Maar als je zo regelmatig op uw schakelgerief moet pissen om het terug te doen werken, dan is de lol er snel af.
                  Tiens, met mijn xtr heb ik dat anders niet voor hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Die dingen zijn eXTRa behandeld met antivries. Een SRAM-derrie heeft dat niet nodig.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Mijn LX voorderailleur ook nooit. Maar hé, ik ben dan ook maar ne platte tegenover die stoere echte MTB'ers hier!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Die dingen zijn eXTRa behandeld met antivries. Een SRAM-derrie heeft dat niet nodig.
                        Nee, enkel een straaltje zeik als het koud is.

Comment

• LOL, het is nen XTR vooraan, en een straaltje zeik is toch ideaal voor SHITmano gerief ?
                          Of dacht je dat ik WC papier meeneem onderweg om op mijnen derailleur te k...en ?LOOOOOOOL

Comment

LOL, het is nen XTR vooraan, en een straaltje zeik is toch ideaal voor SHITmano gerief ?
                            Of dacht je dat ik WC papier meeneem onderweg om op mijnen derailleur te k...en ?LOOOOOOOL
                            Eerlijk gezegd WIL ik het niet weten
                            Onlangs bij -9 in de sneeuw en ik heb de straal nochtans niet moeten bovenhalen hoor

Comment

• het ergste is modder die dan aanvriest, daar is niks bewegends tegen bestand, dat kan je er enkel uitbikken

Comment

het ergste is modder die dan aanvriest, daar is niks bewegends tegen bestand, dat kan je er enkel uitbikken
                                Voila, stukken bevrozen, stukken met spetterslijk, en daar de koude op, da's pisweer
                                Dit weekend was het de tocht in Pellenberg, en daar heb ik het enkele jaren geleden meegemaakt...
                                Als alles bevrozen ligt en bevrozen blijft, is er geen probleem.

Comment

Voila, stukken bevrozen, stukken met spetterslijk, en daar de koude op, da's pisweer
                                  Dit weekend was het de tocht in Pellenberg, en daar heb ik het enkele jaren geleden meegemaakt...
                                  Als alles bevrozen ligt en bevrozen blijft, is er geen probleem.
                                  Zou er nog moeten aan mankeren. Bij -5 ook nog nooit probs gehad met een derrie. De laatste op dat vlak ook al getest en het is een SLX. Geen enkel probleem mee gehad. Wel alles dichtgevroren natuurlijk.
                                  Je zou in feite al bijna door ijs met daaronder water moeten rijden om water op de derailleur te krijgen.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Verleden zaterdag waren de stukken in de zon nat en modderig, terwijl het in de schaduw nog hard was en vroor (-1 tot -2)
                                    Mijn ganse voorder was al snel een modderbrij - evenals de rest van de fiets trouwens.
                                    Zolang je regelmatig schakelt is er geen probleem, dan wordt de modder wel wat weggeduwd, maar hem op de kleinste laten vallen ging op het eind al merkbaar minder goed vermits de voorder door de modder niet helemaal tot op het einde van zijn slag kon vallen. Na de modderstukken een beetje properprutsen met een takje en de modder weg , en het was gefixt. Maar als dat daar aanvriest heb je een probleem dus.

Comment

• bevriezen heb ik al jaren geen last meer van.
                                      vroeger had ik een deore naaf en die durfde wel eens te bevriezen zodat de body geen contact meer had en ik dus niet meer vooruit kwam hoe hard ik ook trapte.

laatst nog in de sneeuw geweest en niks was bevroren, alles werkte perfect.

Comment

• Nee... toch niet
                                        Last edited by Jakkel; 03/02/2009, 17:39.

Comment

• Mijn XT cassette is aan vervanging toe.
                                          Ik rijd altijd met XT's, maar nu heb ik de SRAM PG-990 cassette op het oog, simpelweg omdat die zo'n mooie rode body heeft.

Nu, de prijs van zo'n SRAM cassette is gemiddeld zo'n 10 euro meer dan de XT. Toch weegt ze niet lichter dan de XT (+/- 20 gr. extra).

De vraag is: die 10 euro extra, waar zit die? Is de SRAM op bepaalde vlakken beter dan de XT? Of is er iets anders mee gemoeid?

De SRAM PG-990

De XT

Comment

Working...
                                          X