Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Blijven proberen Jakkel, dat logo ligt er bij mij al eventjes af...
    Je weet wel, dat M***C logo

Kom binnenkort niet bleiten als je weer eens voor 'een of andere reden door een incompetente moderator' bent verbannen he...

Je maakt het ze ook zo makkelijk he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten

Blijven proberen Jakkel, dat logo ligt er bij mij al eventjes af...
      Je weet wel, dat M***C logo
      Dat zal je nu wel zeggen!
      Bewijzen!
      Hoe heb je dat trouwens verwijderd? Zit toch onder de vernislaag, niet?

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Kom binnenkort niet bleiten als je weer eens voor 'een of andere reden door een incompetente moderator' bent verbannen he...
      Waarom zou ik een ban moeten krijgen? Zie maar dat jij 'r geen krijgt.
      Last edited by Jakkel; 18/02/2009, 22:45.

Comment

• Jantje, dan moet iemand met korte benen en een (erg) lang bovenlichaam maar op een kleine fiets, een stuurpen kopen die 2-3 cm langer is dan de originele en het zadel 3 cm naar achteren schuiven. En idd, die fiets zal net hetzelfde rijden als wanneer diezelfde persoon een fiets kiest met een langere bovenbuis.

Enfin, je snapt het wel.

Of nee, het kan nog erger: iemand met erg lange benen en een kort bovenlichaam. Zet die maar op een fiets die veel te groot is. Als die persoon dan een XC-gerichte fiets wil, koop je wel een stuurpen die een paar cm korter is (pakweg 7 - 8 cm) en schuif je het zadel ook extra naar voren, kwestie dat het een beetje triatlon-achtig wordt.

Ik overdrijf nu mss wel, maar als je het nog niet snapt, scheelt er wat.

Meer specifiek vind ik dat je best niet té veel aan de zadelstand komt, want die zou moeten worden afgesteld t.o.v. de trapas, niet t.o.v. het stuur. En de lengte van de stuurpen laat wel speling toe, maar een langere stuurpen is nogal XC-gericht en een korte eerder voor DH en andere technische disciplines. Dus een korte stuurpen voor XC is not done. Waarom? Omdat je op die manier meer gewicht op het achterwiel legt, terwijl dat waarschijnlijk niet de bedoeling is. En nogmaals: het zadel naar voor schuiven biedt dan wel compensatie, maar verandert ook de houding tegenover de pedalen.

En hup, ik ben weer bezig.

Damn.

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Zie maar dat jij 'r geen krijgt.
          He won't.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Jantje, dan moet iemand met korte benen en een (erg) lang bovenlichaam maar op een kleine fiets, een stuurpen kopen die 2-3 cm langer is dan de originele en het zadel 3 cm naar achteren schuiven. En idd, die fiets zal net hetzelfde rijden als wanneer diezelfde persoon een fiets kiest met een langere bovenbuis.
            Inderdaad, dat klopt. Nu, je overdrijft enigszins wel, want 6 cm is wel erg veel. In de praktijk kom je zulke 'verkeerde' lichaamsverhoudingen nagenoeg nooit tegen.
            Als je uw stelling volgt dan zouden er mensen die een erg lang bovenlijf hebben en korte benen rondrijden met een zadelpen die amper uit de zitbuis komt. Heb jij dat al ooit gezien? Ik niet hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Enfin, je snapt het wel.
            Ik snap het, maar jij blijkbaar niet.

Of nee, het kan nog erger: iemand met erg lange benen en een kort bovenlichaam. Zet die maar op een fiets die veel te groot is. Als die persoon dan een XC-gerichte fiets wil, koop je wel een stuurpen die een paar cm korter is (pakweg 7 - 8 cm) en schuif je het zadel ook extra naar voren, kwestie dat het een beetje triatlon-achtig wordt.
            Inderdaad, al gezien dat ze soms op de C'dale modellen zadelpenen zetten met schuin naar achteren gerichte pennen, op andere modellen zadelpennen met 0 mm offset. En dan zwijgen we nog over de zadelrails die je kan verschuiven in de zadelpen.

Meer specifiek vind ik dat je best niet té veel aan de zadelstand komt, want die zou moeten worden afgesteld t.o.v. de trapas, niet t.o.v. het stuur.
            Daarom dat C'dale bijvoorbeeld modellen standaard aflevert met zadelpennen van 0 mm offest en andere met misschien 40 mm. Dus die zadelstand is voor discussie vatbaar en heeft veel met persoonlijke voorkeuren te maken.

En de lengte van de stuurpen laat wel speling toe, maar een langere stuurpen is nogal XC-gericht en een korte eerder voor DH en andere technische disciplines. Dus een korte stuurpen voor XC is not done. Waarom? Omdat je op die manier meer gewicht op het achterwiel legt, terwijl dat waarschijnlijk niet de bedoeling is. En nogmaals: het zadel naar voor schuiven biedt dan wel compensatie, maar verandert ook de houding tegenover de pedalen.
            Dat zijn dingen die héél veel met persoonlijke voorkeur te maken hebben. Op zulke dingen kan je geen vaste waarde kleven.

En nog eens.
            Zijn het leugens die http://www.bikefitting.com verkondigt dan?

mvg Jakkel

Comment

• Jantje, ik heb gezien dat je ongeveer tien minuten met die post bent bezig geweest. Mss toch beter eerst nog eens nalezen.
              Enfin, de ene deel is pure herhaling van wat je al zoveel gezegd hebt, maar er staan ook dingen in die ik zelf ook zeg: bv. over het zadel naar voor schuiven. Dat is imo nog steeds hetzelfde als de rails in de zadelpenklemming verschuiven.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat zal je nu wel zeggen!
                Bewijzen!
                Hoe heb je dat trouwens verwijderd? Zit toch onder de vernislaag, niet?
                Een vernislaag kan er toch ook af ?
                Dus, idd, vernis eraf, logo afgeschuurd met dremel schuurkopje(heel lichte grain).
                Vervolgens terug vernis, een kabelbeschermingsplakkertje overgeplakt en dan een DTswiss stickertje bijgeknipt.
                Weg M***C, hallo DTSWISS !!

De rest heb ik zeker geen moeite mee. Die merken staan of stonden er ook effectief op. Fizik Gobi zadel heb ik niet lang mee gereden, lag me niet. Carbon Si crankstel is ontwikkeld door FSA en is prima spul. SRAM, da's voor mij het perfecte schakelmateriaal.
                't Kan zo gemakkelijk zijn he Jakkel..

Comment

Jantje, ik heb gezien dat je ongeveer tien minuten met die post bent bezig geweest. Mss toch beter eerst nog eens nalezen.
                  Enfin, de ene deel is pure herhaling van wat je al zoveel gezegd hebt, maar er staan ook dingen in die ik zelf ook zeg: bv. over het zadel naar voor schuiven. Dat is imo nog steeds hetzelfde als de rails in de zadelpenklemming verschuiven.
                  En jij bent duidelijk niet lang bezig geweest want... je zegt niets!
                  Nog één keer proberen: http://www.bikefitting.com vertelt dus leugens? Correct?
                  En Jan is ook goed hoor. Laat dat 'tje' er maar af.

Comment

En jij bent duidelijk niet lang bezig geweest want... je zegt niets!
                    Nog één keer proberen: http://www.bikefitting.com vertelt dus leugens? Correct?
                    En Jan is ook goed hoor. Laat dat 'tje' er maar af.
                    Tuurlijk zeg ik niets. Ik heb alles al gezegd. En jij blijft jezelf maar herhalen en herhalen en herhalen.

PS: "Jantje" is gewoon leuker om te zeggen dan "Jan".
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Een vernislaag kan er toch ook af ?
                      Dus, idd, vernis eraf, logo afgeschuurd met dremel schuurkopje(heel lichte grain).
                      Vervolgens terug vernis, een kabelbeschermingsplakkertje overgeplakt en dan een DTswiss stickertje bijgeknipt.
                      Weg M***C, hallo DTSWISS !!
                      Je hebt er dus gewoon een stickertje overgekleefd... No way dat JIJ aan je frame geschuurd hebt.

De rest heb ik zeker geen moeite mee. Die merken staan of stonden er ook effectief op. Fizik Gobi zadel heb ik niet lang mee gereden, lag me niet. Carbon Si crankstel is ontwikkeld door FSA en is prima spul. SRAM, da's voor mij het perfecte schakelmateriaal.
                      't Kan zo gemakkelijk zijn he Jakkel..
                      Buiten de cassette dan.

Enfin, dan klopt dit nog niet hé?
                      Maar...als je zoveel geld geeft aan een mooie fiets, waarom zou je dan nog met reclame willen rondrijden ?

Comment

Tuurlijk zeg ik niets. Ik heb alles al gezegd. En jij blijft jezelf maar herhalen en herhalen en herhalen.

PS: "Jantje" is gewoon leuker om te zeggen dan "Jan".
                        Maar antwoord dan toch gewoon eens man i.p.v. altijd van die onnozele uitspraken te doen. Je zegt niets. je steekt iets in gang en dan bol je 't altijd af met van die nietszeggende dingen.

Vertelt http://www.bikefitting.com leugens? Ja of neen?

Comment

Je hebt er dus gewoon een stickertje overgekleefd... No way dat JIJ aan je frame geschuurd hebt.
                          Voor u een vraag, voor mij een weet. Wie weet heb ik dat niet LATEN doen ? Ik ben immers geen superhandige harry die met spuitbus en schuurtoestanden aan fietsonderdelen zit te prutsen
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Buiten de cassette dan.
                          Je vergeet de voorderailleur nog
                          De cassette wordt een KCNC, of een Keil...die voorderailleur ben ik voorlopig tevreden van. Dat kon zelfs een X.5 zijn. Shimano was enkel de keuze vanwege het gewicht, zelfde voor de cassette, tot meerdere malen toe al. De volgende wissel komt er binnenkort aan, dat wordt al geen Shimano meer.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Enfin, dan klopt dit nog niet hé?
                          Tuurlijk wel, wat is veel geld ?Voor jou of voor mij ?
                          en is mijn fiets mooi ? Voor jou of voor mij ?
                          Last edited by ; 18/02/2009, 23:35. Reden: quotes

Comment

Juist quoten kamikaze

Comment

Voor u een vraag, voor mij een weet. Wie weet heb ik dat niet LATEN doen ? Ik ben immers geen superhandige harry die met spuitbus en schuurtoestanden aan fietsonderdelen zit te prutsen
                              Tsja... sommige mensen worden handig geboren, anderen niet. Kan ik ook niet aan doen hé?

Je hebt al van zo lang je die Taurine hebt, hem de wereld ingeprezen. Je hebt mij zelfs ooit gezegd dat ik het NIET kon betalen. Daar kan ik alleen uit afleiden dat jij het een mooie en dure fiets vindt. En ja, dan klopt uw stelling niet, moeilijk hé?

Comment

Juist quoten kamikaze
                                Effe je post lezen eer je hem plaatst.

Comment

Effe je post lezen eer je hem plaatst.
                                  Heb ik gedaan, kan ik niet aan doen dat jij traag bent hé beste.

Comment

• Onzichtbare vriendjes... tot morgen hé, duurt hier nogal lang.

Comment

• Jakkel, even een voorbeeld. Ik ben 1m80 en heb een Taurine in maat M. Tot nog toe geen probleem. Echter, mijn zadelpen (400 mm lengte) staat zo goed als op het maximum naar boven geschoven. Ik heb nog 10 mm speling over volgens de aanduiding. Volgens uw theorie zit die zadelpen er nogal érg ver uit en zou ik in feite beter af zijn met een maat L. Nochtans is mijn bovenlichaam niet langer dan het gemiddelde voor iemand van 1m80. En ik heb een groot hoofd. Klinkt belachelijk, maar met een meer gemiddeld hoofd, was ik allicht maar 1m78 of zo.
                                      Mijn punt: het is niet omdat mijn zadelpen ver is uitgeschoven, dat ik beter een maat groter zou nemen.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Maar antwoord dan toch gewoon eens man i.p.v. altijd van die onnozele uitspraken te doen. Je zegt niets. je steekt iets in gang en dan bol je 't altijd af met van die nietszeggende dingen.

Vertelt http://www.bikefitting.com leugens? Ja of neen?
                                        Allez dan: ja.

Als je goed gequote hebt toch, want ik heb er niet op geklikt.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik wou mijn vorige post nog even editen, maar dan gaat onze vriend weer beweren dat ik ergens terugkrabbel.

Voor de duidelijkheid: ik kan natuurlijk wel begrijpen dat er mensen zijn die redeneren zoals jij, maar het is niet logisch imo. Maar goed, ieder zijn gedacht daarover. De ene vindt dat je zadelpen slechts voor een bepaalde marge uit het frame mag kopen en zegt dat de lengte van de bovenbuis te compenseren valt door het zadel te verplaatsen en de lengte van de stuurpen te wijzigen (wat gedeeltelijk ook zo is), terwijl de ander vindt dat je veel beter de stuureigenschappen van een fiets behoudt door de bovenbuislengte als maatstaf te nemen.

Feit is dat ik nog wel een hoop kenners ken die mijn mening zijn toegedaan. Zelfs mannen die beroepsmatig met fietsen bezig zijn.

Maar nogmaals: ieder zijn mening. Uiteindelijk zijn de verschillen klein, maar ze zijn er.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X