Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb mij deze week na 't werk al deftig geamuseerd - al was het máár den Bloso van Lille.
    De 6300 doet het heerlijk op de singletracks, hoe dat ding zich zonder een krimp te geven in een bocht gooit en lekker progressief glijdt

Binnenkort Herentals eens verkennen
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
      Heb mij deze week na 't werk al deftig geamuseerd - al was het máár den Bloso van Lille.
      De 6300 doet het heerlijk op de singletracks, hoe dat ding zich zonder een krimp te geven in een bocht gooit en lekker progressief glijdt
      De Bloso route in Lille is inderdaad niet veel soeps, buiten de technische single track aan 't golfterrein en die paar (kunstmatige) bergen ergens in Beerse, als ik me niet vergis. Wel plezant om rustig wat km's te malen.

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
      Binnenkort Herentals eens verkennen
      Da's veel interessanter, en eens je je weg daar een beetje kent en wat afwijkt van het officiële parcours kan je 't jezelf er echt wel zwaar maken. Zeker ook eens het nieuwe zwarte parcours (zwarte pijltjes) aan camping Floreal in Lichtaart rijden, is eigenlijk voor de cyclocrossers maar met de MTB kan je 'r ook over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        De Bloso route in Lille is inderdaad niet veel soeps, buiten de technische single track aan 't golfterrein en die paar (kunstmatige) bergen ergens in Beerse, als ik me niet vergis. Wel plezant om rustig wat km's te malen.
        Ja, die bedoel ik. Een kilometertje ofzo, maar wel een fijne.
        Vandaag zowaar beginnend los zand in Lille, stoeberen!
        Inderdaad kilometers malen, ben er op een kwartiertje zonder al te veel asfalt.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Da's veel interessanter, en eens je je weg daar een beetje kent en wat afwijkt van het officiële parcours kan je 't jezelf er echt wel zwaar maken. Zeker ook eens het nieuwe zwarte parcours (zwarte pijltjes) aan camping Floreal in Lichtaart rijden, is eigenlijk voor de cyclocrossers maar met de MTB kan je 'r ook over.

Ja, die zwarte is (naar 't schijnt) enkel 'open' tijdens het cyclocross-seizoen.
        In oktober eens gaan doen. Maar eerst die andere.

O ja, wielreflectoren zijn er af tot het winteruur terug ingaat
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Nice, dat vraagt om een foto!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
            Nice, dat vraagt om een foto!
            Die komt er zeker
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Ben deze nu al enkele weken aan het testen maar ik mocht er niks van zeggen tot we zeker waren dat het werkte.

Comment

• Hebben die tandwieltjes een oppervlaktebehandeling gehad misschien? Ik zie duidelijk gloeikleuren.

Comment

• idd ze zijn 'gesteamed'. Zover ik begrepen heb is dat een oppervlakte behandeling die een harde coating erop zet.
                  Veel kan ik nog niet zeggen want ik heb ze nog niet moeten vervangen
                  De behandelde tandwielen lijken wel langer mee te gaan.
                  Maar ik zal toch nog enkele honderden km's moeten maken eer ik daar effectief iets over kan zeggen.

Comment

• Metaal steamen ken ik niet. Enfin, ik ben eens benieuwd of die bewerking echt een positieve invloed op de levensduur gaat hebben. Die tandwielen krijgen van de fabriek af al een behandeling om de taai- en hardheid te verhogen, dus het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat een extra behandeling ze nog sterker gaat maken. Maar... ik sluit niets uit, het kan dus perfect dat het wel een positieve invloed heeft.

Btw, ik dacht dat steamen iets anders was, iets met pesten ofzo.

Comment

• Ik heb zo ooit ook een cassette gehad met een titanium nitride coating. Woog 200g en kostte helaas ook 200€
                      Merk is Kocmo. Deze worden nog steeds gemaakt.
                      Had ook een goudkleurige schijn. TiNi is een oppervlaktebehandeling. Mijn Goldtec tandwielen op de Litespeed hebben die behandeling ook en die gaan al jaren mee.
                      De cassette was er wel op een jaar en half door. Ze versleet trager, maar toch nog steeds hoor. De slijt ging ook sneller op de kleinere tandwielen dan op de grote. maar dat schijnt normaal te zijn door de hoek waaronder de ketting de tandjes raakt (?)

De KMC gold kettingen hebben trouwens dezelfde hardheidsbehandeling gehad.

Comment

• Voila , operatie vorkje wisselen is afgerond. Nadat m'n Moots eerder dit jaar een nieuwe vork kreeg, heb ik nu de oude SID SL 2001 op m'n Litespeed vervangen door de ex-Moots vork.
                        Een Fox RLT80 uit 2003 . Ik heb door deze operatie 168g verloren (1401g tov 1569g) maar een veel soepeler werkende vork die bovendien ook nog eens superstijf is , gewonnen.

Morgen de vuurdoop tijdens een MTB-O wedstrijd in Kessel-Lo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten

Morgen de vuurdoop tijdens een MTB-O wedstrijd in Kessel-Lo.
                          En, hoe was 't?

Comment

• staat te lezen op m'n blog

EDIT : Link vergeten
                            Last edited by ; 23/03/2009, 20:43.

Comment

• Comment

• wat was die snotgroene daarachter?

Comment

• Ik zie alleen rode kruisjes.

Edit:
                                  Ah nee, nu niet meer.
                                  Die groene: Murci.
                                  Last edited by Beta; 24/03/2009, 08:55.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• u ketting ligt af

Comment

• Ik merkte het ook toen ik wou vertrekken

Comment

• meer info over de tandwielen.
                                        Ze zijn nagemeten op hardheid (als ik het goed heb begrepen)

standaard tandwiel

en een behandeld tandwiel

ook totaal geen idee wat het wil zeggen eigenlijk maar de persoon die het getest heeft zei dat ze iets slijtvaster waren.

Comment

• Dat heb ik in een héél ver verleden ook nog allemaal geleerd zo'n dingen.

Da's een hardheidsmeting van een bepaald metaal, in dit geval met de methode van Rockwell. Da's met een diamanten punt ('cone', vandaar de C in de display) met een bepaalde belasting die zorgt voor een indrukking in het metaal, aan de hand van de diepte van indrukking wordt de hardheid bepaald. Die display toont inderdaad dat het 'gesteamde' tandwiel iets harder is.
                                          Nu, het kan wel zijn dat die verhoging van de hardheid er voor zorgt dat het tandwiel brozer wordt en ook andere eigenschappen van het metaal kunnen hierdoor gewijzigd zijn.

Comment

Working...
                                          X