Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Herentals?
    Wou aanvankelijk Lichtaart eens gaan doen, maar kon niet te lang wegzijn en heb mij dan in hier in Vosselaar nog eens 25 kms geamuseerd.

i.e. 2 keer mijn toer van dik 12, waarvan in totaal hoop en al 1,5 km asfalt.
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Die modder, als het twee dagen niet meer regent heb je dat hier dus compleet niet meer. We zijn vandaag hier in 't bos gaan rijden, die zandduinen liggen er dus al megadroog bij hé. Da's weeral ploeteren, maar dat liever dan in de modder te stoempen.
      Lang leve de Kempen!
      Hebben jullie daar ook van die plassen met kikkerdril in?? Ik heb het op die bepaalde plaats nog nooit droog geweten, maar vond het wel straf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Hebben jullie daar ook van die plassen met kikkerdril in?? Ik heb het op die bepaalde plaats nog nooit droog geweten, maar vond het wel straf.

Euhm nee, nog niet zo direct opgemerkt in 'ne kempisse plas'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
          Wou aanvankelijk Lichtaart eens gaan doen,
          Dat dan vandaag maar gedaan (Lichtaart = Herentals groen dus eigenlijk)

Echt prachtige singletracks, wat een ritme, om Herentals rood leuker te vinden moet ik eerst 10 kg kwijt
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Echt prachtige singletracks, wat een ritme, om Herentals rood leuker te vinden moet ik eerst 10 kg kwijt
            Het eerste stukje van de groene toer is echt wel lekker hé? Die snelle single track aan het begin is super vind ik.

En die rode, gewoon op 't gemakske hé, dan gaat dat ook ze.

Comment

• Waarschijnlijk gaan we op 17 mei in herentals een toertje met een groepje van het mountainbike-forum maken met wat extra mooie stukjes, het is maar een hint.

Comment

• Ik ben vandaag voor de eerste keer ooit in het bos gaan rijden met een MTB, had dat nog nooit gedaan.

Mijne maat die dinsdag soms mee op de wag gaat fietsen heeft enkel een mtb, omdat ik vandaag net op tijd kon zijn om mee te rijden hadden we van fiets gewisseld.

Hij dus met mijn koersfiets mee op de weg, ik later alleen in het bos.

Was met de auto naar kasterlee gereden en daar vertrokken, 28 km enkel bos op een paar 100 meter asfalt na. was wel eens leuk voor een keer, als ik ooit nog een geld over heb toch nog eens aan denken

'k wou eigenlijk nog een stukje verder fietsen maar had een spliting gemist

Comment

Dat stuk heb ik dus ook gedaan, best leuk idd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    Congratz.

Nu nog wat uphill en downhill.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Congratz.

Nu nog wat uphill en downhill.
                      Pas op dat is er daar ook hoor, 't noemt er niet voor niets de hoge mouw

(oke heel veel stelt het niet voor maar toch )

Comment

Pas op dat is er daar ook hoor, 't noemt er niet voor niets de hoge mouw

(oke heel veel stelt het niet voor maar toch )
                        De berg Hoge Mouw, die het domein zijn naam gaf, is 35 meter hoog.
                        35m

http://www.provant.be/vrije_tijd/domeinen/hoge_mouw/

Comment

• Net genoeg om te leren hoe hard je mag remmen eer je over je stuur valt.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Het eerste stukje van de groene toer is echt wel lekker hé? Die snelle single track aan het begin is super vind ik.
                            Zeg dat wel! Vloeiend en lekker snel, en het ligt er subliem bij.
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Toeval

Jij hebt de blauwe dus ook gedaan? Ik ben dan weer niet zo sissy om er met de auto heen te rijden en ik had 44 kms in totaal (waarvan maar 13 onverhard, dat is natuurlijk erg jammer)
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Toeval

Jij hebt de blauwe dus ook gedaan? Ik ben dan weer niet zo sissy om er met de auto heen te rijden en ik had 44 kms in totaal (waarvan maar 13 onverhard, dat is natuurlijk erg jammer)
                                'k had niet veel tijd he, was eerst nog naar de tandarts geweest.

Trouwens zondag had ik er al 75 en maandag 55 op de weg

Comment

• Ja ja, lach er maar mee.

Het is wel een feit dat de Kempische heuvelrug (die reikt van Herentals tot Kasterlee) van heinde en verre bekend is bij de fietsers en ook fel geapprecieerd is door zowel MTB'ers als cyclo-crossers. De mulle zandgrond is ideaal om de techniek te scherpen en heeft als bijkomend voordeel dat de meeste stukken zelfs in heel natte periodes er nog modderloos bijliggen, en da's iets wat iedereen wel graag heeft, 'echte' MTB'er of 'nep' MTB'er. Niels Albert en Sven Nys komen er trouwens ook veel trainen, en die wonen nu niet meteen in de buurt hé.

Comment

Ja ja, lach er maar mee.

Het is wel een feit dat de Kempische heuvelrug (die reikt van Herentals tot Kasterlee) van heinde en verre bekend is bij de fietsers en ook fel geapprecieerd is door zowel MTB'ers als cyclo-crossers. De mulle zandgrond is ideaal om de techniek te scherpen en heeft als bijkomend voordeel dat de meeste stukken zelfs in heel natte periodes er nog modderloos bijliggen, en da's iets wat iedereen wel graag heeft, 'echte' MTB'er of 'nep' MTB'er. Niels Albert en Sven Nys komen er trouwens ook veel trainen, en die wonen nu niet meteen in de buurt hé.
                                    Als ik ga fietsen op de weg passeer ik daar ook dikwijls om die dan 3 keer achtereen te dwarsen.

Comment

Als ik ga fietsen op de weg passeer ik daar ook dikwijls om die dan 3 keer achtereen te dwarsen.
                                      Ik kom daar ook ooit met de koersfiets, in Lichtaart. Wel opletten dat je niet in botsing komt met een 'mountainbiketerrorist' , het MTB parcours kruist de verharde weg daar, en veel van die gasten denken dat ze als ze van hun zandpad komen dat ze voorrang hebben en rijden zonder te zien gewoon de weg over. Ze hebben daar twee jaar geleden trouwens iemand doodgereden die zonder te kijken de baan overstak.

Comment

• Lachen met de heuveltjes in kasterlee-herentals? Er zijn er waar je niet naar boven fietst!

Comment

• dudes,

't mountainbike merk 'Danskin'... is dat wat?
                                          Ik heb momenteel een afgedankte mountainbike om eens van het mountainbiken te proeven en 't bevalt me wel. 'k Zou mij een deftige 2dehands willen aanschaffen. Zou zijn voor 't lichtere off-road werk op landwegen en dergelijke. Heb momenteel ene op 't oog met Shimano versnellingen 'Asus' op 't oog.

Comment

Working...
                                          X