Da zit er ni in... => examens
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenDa zit er ni in... => examens
Nee, da's begrijpelijk natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenIk kan hem nog altijd upgraden later als ik wil
Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd en hij zegt dat hij me wel zou moeten passen. Ik ga dat wel eerst eens proberen en dan zullen we wel zien.
Als het die is die Jakkel postte: wel goeie remmen. Achteraf gemonteerd, zoveel is zeker.
Dat de vork niet super is, lijkt me niet meer dan logisch voor die prijs.
Moest je hem toch per sé willen, ding nog maar wat af. Maar ik blijf hem te groot vinden voor iemand van minder dan 1m70.
Comment
-
Uiteindelijk vrij snel spijt gehad dat ik mijn MTB heb ingeruild voor een stadfiets. Die is wel super om een leuke fietstocht te maken. Maar ik mis het zo hard om als een halve gare snel naar de andere kant van de stad te kunnen fietsen, voetpad op en af, geen last van de talrijke tramsporen hier. Met die stadfiets lukt dat echt niet.
Heb mijn oog op dit laten vallen.
Als ik er één koop wordt het zowiezo Trek wegens goede ervaringen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenUiteindelijk vrij snel spijt gehad dat ik mijn MTB heb ingeruild voor een stadfiets. Die is wel super om een leuke fietstocht te maken. Maar ik mis het zo hard om als een halve gare snel naar de andere kant van de stad te kunnen fietsen, voetpad op en af, geen last van de talrijke tramsporen hier. Met die stadfiets lukt dat echt niet.
Heb mijn oog op dit laten vallen.
Als ik er één koop wordt het zowiezo Trek wegens goede ervaringen.
Niets mis mee. Trek is een goed merk. En om in de stad te rijden (als transportmiddel, met gewone kledij), moet dat idd niet meer zijn.
Comment
-
Ziet er goed uit! En zeker en vast goed genoeg als je niet veel offroad gaat.
Klein minpuntje: mechanische schijfremmen. Als je vast zit aan dat budget, is een tweedehands misschien ook een optie. Maar als het enkel voor in de stad is is het redelijk onzinnig om iets meer offroad-capabel te zoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenZiet er goed uit! En zeker en vast goed genoeg als je niet veel offroad gaat.
Klein minpuntje: mechanische schijfremmen. Als je vast zit aan dat budget, is een tweedehands misschien ook een optie. Maar als het enkel voor in de stad is is het redelijk onzinnig om iets meer offroad-capabel te zoeken.
Anderzijds, moest ik een goedkope fiets willen, ik denk dat ik een tweedehandse retrobike zou kopen (een min of meer klassieker van een jaar of vijftien geleden). Of een cruiser.
Edit:
Zoiets bv.:
Gigantisch dikke banden zijn een must. En de paint en de stickers van deze zijn ook retecool.
Prijs: 650 €.
Bandenmaat: 24" en 3,0" breed.Last edited by Beta; 05/05/2009, 22:42.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenZiet er goed uit! En zeker en vast goed genoeg als je niet veel offroad gaat.
Klein minpuntje: mechanische schijfremmen. Als je vast zit aan dat budget, is een tweedehands misschien ook een optie. Maar als het enkel voor in de stad is is het redelijk onzinnig om iets meer offroad-capabel te zoeken.Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKlopt, maar in de stad zal dat idd wel volstaan. Voor een dergelijke fiets zou ik daar ook niet naar kijken.
Anderzijds, moest ik een goedkope fiets willen, ik denk dat ik een tweedehandse retrobike zou kopen (een min of meer klassieker van een jaar of vijftien geleden). Of een cruiser.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenEen hydraulische remsysteem valt buiten prijscategorie denk ik. Ben ik dan beter af met V-brakes dan met een mechanische remschijf?
Comment
-
Een vergelijkje tussen de kanshebbers.
http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/compare/#/4300,4300disc,4500e
.
Het derde model moet de 4500 zijn, maar het linken lukt niet
Comment
-
Er stond een zo goed als nieuwe 6000 op Kapaza (vroeg 475, maar ik heb zelf maar 350 betaald dus ja...), maar die is weg...
Uit die drie ziet de 4300 Disc er het vetst uit, maar de 4500 (denk ik toch, laat hij niet zien) heeft betere groepcomponenten. Die vind ik eigenlijk wel niet knap, zo wit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk zou het eigenlijk niet weten. Vroeger waren de meeste V-brakes beter dan de meeste mechanische schijfremmen, maar dat is mogelijks achterhaald. Nu, als het is om mee in de stad te rijden, zou ik me dat niet aantrekken hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenEen vergelijkje tussen de kanshebbers.
http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/compare/#/4300,4300disc,4500e
.
Het derde model moet de 4500 zijn, maar het linken lukt niet
En occasioneel kan je dan eens echt off road gaan.
Edit:
Ik lees net dat je sporadisch wel eens off-road wil gaan. 4500 dus. Prima als het niet extreem wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenUit deze zou ik de 4500 nemen. Als je dat voor een stadsfiets wil geven natuurlijk. Indien het risico op diefstal miniem is, zou ik die toch overwegen.
En occasioneel kan je dan eens echt off road gaan.
Edit:
Ik lees net dat je sporadisch wel eens off-road wil gaan. 4500 dus. Prima als het niet extreem wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenDat valt binnen budget hoor, en de familie koopt al jaren fietsen in die zaak dus ik geniet wel nog een mooie korting. Dat zwart van die 4300 is wel zalig.
Comment
-
vanavond is mijn roeiwedstrijd. Eens die gedaan is kan ik meer gaan mountainbiken.
Momenteel was ik de 2 sporten aan het combineren en dat ging niet altijd even gemakkelijk.
langs enne kant blij dat ik mij kan toeleggen op het mountainbiken.
langs de andere kant vind ik het heel jammer dat het roeien gedaan is. Aangezien dit mijn laatste jaar als "student" was kan ik volgend jaar niet meer deelnemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenvanavond is mijn roeiwedstrijd. Eens die gedaan is kan ik meer gaan mountainbiken.
Momenteel was ik de 2 sporten aan het combineren en dat ging niet altijd even gemakkelijk.
langs enne kant blij dat ik mij kan toeleggen op het mountainbiken.
langs de andere kant vind ik het heel jammer dat het roeien gedaan is. Aangezien dit mijn laatste jaar als "student" was kan ik volgend jaar niet meer deelnemen.
Comment
Comment