Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    bedoel je de fietsen waar Paulissen en co mee rondreden op Houffa? Daar heb ik wel wat van maar ik moet wachten tot m'n PC gemaakt is, kan de foto's niet bewerken voor het ogenblik.
    Geen idee, maar ik denk wel dat het die zullen zijn, yep. Als je er 'es een paar pics van online zou kunnen gooien, ooit -> miel fwa mirsie!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      En jij bent de eerste die op zijn paard zit als er iemand een slecht woord over Mavic schrijft.
      Zit ik dan op mijn spreekwoordelijke paard?? Ik geef hier gewoon op een serene manier mijn ervaringen met Mavic weer. Waar jij dat 'paard' vandaan haalt is mij een raadsel hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Geen idee, maar ik denk wel dat het die zullen zijn, yep. Als je er 'es een paar pics van online zou kunnen gooien, ooit -> miel fwa mirsie!
        Ik denk dat je met die witte Mavics deze bedoelt, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
          Gisteren de Cannondale gepast en hij paste! Hij staat hier al naast de Koga te blinken. Gisteren eventjes mee kunnen
          Zalig machien
          Proficiat!
          Pics?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Alleen al voor het design koop ik me nooit zoiets, werkelijk walgelijk...

Technisch gezien zal het wel snor zitten, maar als amateur is het toch leuk dat je een fiets hebt waar je zelf achter staat en graag naar teruggrijpt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Nope.

Wit, niet zilverkleurig. Een beetje zoals de volledig zilveren Crossmaxen van een jaar of 5-6 terug, maar dan helemaal in 't wit. Witte velg (disc only), witte spaken, witte naven.

Comment

• Wat is eigenlijk het idee achter zo'n speciale voorvork?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                  Wat is eigenlijk het idee achter zo'n speciale voorvork?
                  Een concept, dat stijver en lichter is dan eender welke andere vork met dezelfde veerweg.
                  Meer moet je er niet achter zoeken. De ster van Mercedes, de chevrons van Citroën, de propeller van BMW,...

Comment

• En het rare is - vind ik nog altijd - dat dat rechtdoor blijft rijden als je je handen van 't stuur loslaat.

Comment

• Kamikaze, vind jij de meerprijs voor een overhaul van 'n Lefty door EightyAid het waard, vergeleken met een overhaul door een "gewone" C'dale dealer?

Comment

• Deze werden gebruikt door Paulissen en zijn team-maats in Houffalize. Ik heb een paar foto's gevonden, er zijn er nog meer maar daar heb ik wat meer tijd voor nodig.
                        Voor alle cannonfreaks :

Comment

Kamikaze, vind jij de meerprijs voor een overhaul van 'n Lefty door EightyAid het waard, vergeleken met een overhaul door een "gewone" C'dale dealer?
                          Als je het combineert met een onderhoud wel.
                          Dan laat je immers het gewone onderhoud vervangen door de tune.
                          De vork wordt veel soepeler, geen aanspreekdrempel meer. Mocht je je achterdemper ook kunnen laten tunen door eightyaid, dan rijd je op een luchtkussentje..
                          Ik vind het absoluut de moeite waard.
                          Niet als je gewoon wat door de vlaamse bossen roetsjt, of enkel zandwegeltjes aandoet, maar voor het stevigere werk, absoluut een aanrader.

Je kan ook kiezen voor een SL tune, maar dan halen ze de luchtfilter eruit, en daar ben ik geen voorstander van.

Heb je je vork al eens binnengedaan om te laten nakijken ?

Comment

• Uit zeer goeie bron die mij liet weten dat een vork getuned door Eighty Aid effectief soepeler werkt, maar ook veel sneller terug op onderhoud moet. Het systeem zou effectief beter werken, maar de vork zou dan wel op zeer regelmatige basis onderhouden moeten worden. In dat opzicht enkel goed voor competitierenners.
                            Ik heb het meer voor onderhoudsarme producten, dus ik zou het niet snel laten doen.
                            Een Lefty moet in principe om het jaar op onderhoud, tenzij hij niet intensief gebruikt wordt.
                            OK, mijn Fox is in principe ook iets minder onderhoudsarm dan een standaard Lefty, maar dus niet dan eentje die getuned werd.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Uit zeer goeie bron die mij liet weten dat een vork getuned door Eighty Aid effectief soepeler werkt, maar ook veel sneller terug op onderhoud moet. Het systeem zou effectief beter werken, maar de vork zou dan wel op zeer regelmatige basis onderhouden moeten worden. In dat opzicht enkel goed voor competitierenners.
                              Ik heb het meer voor onderhoudsarme producten, dus ik zou het niet snel laten doen.
                              Een Lefty moet in principe om het jaar op onderhoud, tenzij hij niet intensief gebruikt wordt.
                              OK, mijn Fox is in principe ook iets minder onderhoudsarm dan een standaard Lefty, maar dus niet dan eentje die getuned werd.
                              Ik hou het zowieso op een jaarlijks onderhoud, tenzij er een probleem zou opduiken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                De vork wordt veel soepeler, geen aanspreekdrempel meer. Mocht je je achterdemper ook kunnen laten tunen door eightyaid, dan rijd je op een luchtkussentje..
                                Niet als je gewoon wat door de vlaamse bossen roetsjt, of enkel zandwegeltjes aandoet, maar voor het stevigere werk, absoluut een aanrader.

Je kan ook kiezen voor een SL tune, maar dan halen ze de luchtfilter eruit, en daar ben ik geen voorstander van.

Wow, luchtfilter in een voorvork?? Cool

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Deze werden gebruikt door Paulissen en zijn team-maats in Houffalize. Ik heb een paar foto's gevonden, er zijn er nog meer maar daar heb ik wat meer tijd voor nodig.
                                  Voor alle cannonfreaks :

Thanks, maar ... nope, die zijn het niet.

Comment

• Hebbes!

Wat voor een beesten zijn dat? Vind daar niks van terug op Mavic.com, en nog nooit iets van gezien ook ni. Vind op cannondale.com ook geen enkele bike terug met die wielen.

Iemand een idee?

En secundo : wat is zoiets waard? Nieuwe set 09 ST's gaan 575 EUR zoiets, zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten

Hmm, oké, voor mij dus overkill. Thx!

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Ja, jaarlijks doe ik dat.

Comment

Hebbes!

Wat voor een beesten zijn dat? Vind daar niks van terug op Mavic.com, en nog nooit iets van gezien ook ni. Vind op cannondale.com ook geen enkele bike terug met die wielen.

Iemand een idee?
                                        Volgens mij is dat een knap staaltje gepersonaliseerd tuig!
                                        M.a.w., ik denk dat hier een hobbyist zijn ding heeft gedaan.
                                        Ik heb zo'n vermoeden omdat alles wit is, zelfs de spaaknippels. Ik denk niet dat als Mavic zoiets origineel zou uitbrengen ze alle spaken in 't wit zouden doen alsook die spaaknippels in 't wit.
                                        Enfin, 'k ben niet zeker dat het zo is, maar ik denk het wel. Ofwel is het één of andere gelimiteerde oplage... dat kan ook.
                                        Het zijn alleszins reteknappe wielen naar mijn mening!!!

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        En secundo : wat is zoiets waard? Nieuwe set 09 ST's gaan 575 EUR zoiets, zeker?
                                        Zijn die gebruikt?

Comment

• Heb net de bestelbon getekend. Heb als beginnend mtb'er en na men val van vorig jaar men eerst fiets gekocht. Een Cube attention. Donderdag staat ie in elkaar. Is nu niet het van het maar zal zeker in begin wel voldoen voor mij.
                                          My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

Working...
                                          X