Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEn jij bent de eerste die op zijn paard zit als er iemand een slecht woord over Mavic schrijft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGeen idee, maar ik denk wel dat het die zullen zijn, yep. Als je er 'es een paar pics van online zou kunnen gooien, ooit -> miel fwa mirsie!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenGisteren de Cannondale gepast en hij paste! Hij staat hier al naast de Koga te blinken. Gisteren eventjes mee kunnen
Zalig machien
Pics?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk denk dat je met die witte Mavics deze bedoelt, niet?
Technisch gezien zal het wel snor zitten, maar als amateur is het toch leuk dat je een fiets hebt waar je zelf achter staat en graag naar teruggrijpt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk denk dat je met die witte Mavics deze bedoelt, niet?
Wit, niet zilverkleurig. Een beetje zoals de volledig zilveren Crossmaxen van een jaar of 5-6 terug, maar dan helemaal in 't wit. Witte velg (disc only), witte spaken, witte naven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenWat is eigenlijk het idee achter zo'n speciale voorvork?
Meer moet je er niet achter zoeken. De ster van Mercedes, de chevrons van Citroën, de propeller van BMW,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenKamikaze, vind jij de meerprijs voor een overhaul van 'n Lefty door EightyAid het waard, vergeleken met een overhaul door een "gewone" C'dale dealer?
Dan laat je immers het gewone onderhoud vervangen door de tune.
De vork wordt veel soepeler, geen aanspreekdrempel meer. Mocht je je achterdemper ook kunnen laten tunen door eightyaid, dan rijd je op een luchtkussentje..
Ik vind het absoluut de moeite waard.
Niet als je gewoon wat door de vlaamse bossen roetsjt, of enkel zandwegeltjes aandoet, maar voor het stevigere werk, absoluut een aanrader.
Je kan ook kiezen voor een SL tune, maar dan halen ze de luchtfilter eruit, en daar ben ik geen voorstander van.
Heb je je vork al eens binnengedaan om te laten nakijken ?
Comment
-
Uit zeer goeie bron die mij liet weten dat een vork getuned door Eighty Aid effectief soepeler werkt, maar ook veel sneller terug op onderhoud moet. Het systeem zou effectief beter werken, maar de vork zou dan wel op zeer regelmatige basis onderhouden moeten worden. In dat opzicht enkel goed voor competitierenners.
Ik heb het meer voor onderhoudsarme producten, dus ik zou het niet snel laten doen.
Een Lefty moet in principe om het jaar op onderhoud, tenzij hij niet intensief gebruikt wordt.
OK, mijn Fox is in principe ook iets minder onderhoudsarm dan een standaard Lefty, maar dus niet dan eentje die getuned werd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenUit zeer goeie bron die mij liet weten dat een vork getuned door Eighty Aid effectief soepeler werkt, maar ook veel sneller terug op onderhoud moet. Het systeem zou effectief beter werken, maar de vork zou dan wel op zeer regelmatige basis onderhouden moeten worden. In dat opzicht enkel goed voor competitierenners.
Ik heb het meer voor onderhoudsarme producten, dus ik zou het niet snel laten doen.
Een Lefty moet in principe om het jaar op onderhoud, tenzij hij niet intensief gebruikt wordt.
OK, mijn Fox is in principe ook iets minder onderhoudsarm dan een standaard Lefty, maar dus niet dan eentje die getuned werd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAls je het combineert met een onderhoud wel.
De vork wordt veel soepeler, geen aanspreekdrempel meer. Mocht je je achterdemper ook kunnen laten tunen door eightyaid, dan rijd je op een luchtkussentje..
Niet als je gewoon wat door de vlaamse bossen roetsjt, of enkel zandwegeltjes aandoet, maar voor het stevigere werk, absoluut een aanrader.
Je kan ook kiezen voor een SL tune, maar dan halen ze de luchtfilter eruit, en daar ben ik geen voorstander van.
Heb je je vork al eens binnengedaan om te laten nakijken ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
Comment
-
Hebbes!
Wat voor een beesten zijn dat? Vind daar niks van terug op Mavic.com, en nog nooit iets van gezien ook ni. Vind op cannondale.com ook geen enkele bike terug met die wielen.
Iemand een idee?
En secundo : wat is zoiets waard? Nieuwe set 09 ST's gaan 575 EUR zoiets, zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAls je het combineert met een onderhoud wel.
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenHeb je je vork al eens binnengedaan om te laten nakijken ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHebbes!
Wat voor een beesten zijn dat? Vind daar niks van terug op Mavic.com, en nog nooit iets van gezien ook ni. Vind op cannondale.com ook geen enkele bike terug met die wielen.
Iemand een idee?
M.a.w., ik denk dat hier een hobbyist zijn ding heeft gedaan.
Ik heb zo'n vermoeden omdat alles wit is, zelfs de spaaknippels. Ik denk niet dat als Mavic zoiets origineel zou uitbrengen ze alle spaken in 't wit zouden doen alsook die spaaknippels in 't wit.
Enfin, 'k ben niet zeker dat het zo is, maar ik denk het wel. Ofwel is het één of andere gelimiteerde oplage... dat kan ook.
Het zijn alleszins reteknappe wielen naar mijn mening!!!
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEn secundo : wat is zoiets waard? Nieuwe set 09 ST's gaan 575 EUR zoiets, zeker?
Comment
-
Heb net de bestelbon getekend. Heb als beginnend mtb'er en na men val van vorig jaar men eerst fiets gekocht. Een Cube attention. Donderdag staat ie in elkaar. Is nu niet het van het maar zal zeker in begin wel voldoen voor mij.
Comment
Comment